Питане за Е34 2.5ix

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: Питане за Е34 2.5ix

Мнение от kirililiev » 29 Дек 2009, 12:16

http://www.youtube.com/watch?v=a4exvt2_Yjc

прочети много внимателно статията и ще си одговориш на много въпроси.
http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=67965


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: Питане за Е34 2.5ix

Мнение от ivan. » 29 Дек 2009, 12:29

От този клип се вижда,че на е34-ката нещо не работи както трябва.
Но е30 в клипа показва отново как се държи здрава с-ма.
Едновременно с това отпада твърдението ми,че предния диф е постоянен.
Почвам да чета,благодаря ти за инфото в темата.


прочети много внимателно статията и ще си одговориш на много въпроси.
http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=67965

Нито их ,нито първото х5(там дори си мисля,че предаването към предния мост не е със зъбчатка) имат електроника в ръздатката-точно там спрах да чета.
А и не мислиш ли,че малко си противоречиш-от една страна пускаш статия където пише,че централния диф е строго закл. и не става за нищо(според ауди феновете),а от друга че усилието се предава на моста без сцепление :roll:
за мен статията от форума дето си пуснал е пълна глупост :yes:
Последна промяна ivan. на 29 Дек 2009, 12:55, променена общо 1 път
Изображение
by ''kompleksa''

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Re: Питане за Е34 2.5ix

Мнение от Penchev » 29 Дек 2009, 12:55

kirililiev написа:
ivan. написа:
kirililiev написа:http://images.google.bg/imgres?imgurl=http://www.awd.ee/images/sierrascheme.jpg&imgrefurl=http://www.awd.ee/cars.html&usg=__e18tNrdqqVwbZM0DSQY-sX9YGwE=&h=419&w=640&sz=35&hl=bg&start=142&um=1&tbnid=RevQIurVB6h5tM:&tbnh=90&tbnw=137&prev=/images%3Fq%3Dbmw%2Be34%2B4x4%2Bsistem%26ndsp%3D21%26hl%3Dbg%26sa%3DN%26start%3D126%26um%3D1

прочетете тук,има дори и клипове с тестове.

Супер е този линк :yes: :bowdown:
Аз си обясних доста неща.
Наистина до днес се чудих дали има някакъв проблем колата,когато в една трева на сбирката в Берковица,задните колела за момент спряха да превъртат(може и да са били зацепили,но аз се чудех за проблем)-сега ми олекна,като прочетох,че на единия мост може да иде 90% от въртящия момент.Поправете ме ,ако не съм го разбрал правилно


точно това е проблема на тези дифове,че когато ти трябва мощност на четирите колела,тя отива към моста с по малко сцепление,ако беше с торсени,при превъртане на единия мост щеше да заключи и да завърти и другия :)


Киро ,погледни пак клипа на който едната Е30-ска с хубавия диф как междуосевия диф заключва и нищо ,че задните гуми са на количката и те като предните се въртят с равна честота и колата върви спокойно напред :D
Аз лично не виждам нищо смотано в системата , да ти кажа пък не ги давай за пример някакви Аудита ,защото и те не са най-доброто в тази насока ,простотехните поклонници са сповярвали повече от необходимото :mhihi: В една Алпийска държава като Швейцария Аудиот не е било никога особенно на почит така както Субару с тяхната уникална система за задвижване на 4-те колела ;) Който е пътувал из Алпите е видял стотиците им представителства и фирмени сервизчета по селцата ,там е истината 8)
За Ауди като чуя ,че някой ми го дава за пример и ми става много смешно.Мога да призная старите 80-ки до 1986 година , на които им се заключваха и двата деференциала отпред и отзад ,оттам насам към днешно време системата им е толкова разводнена че няма накъде


Георги Пенчев
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: Питане за Е34 2.5ix

Мнение от kirililiev » 29 Дек 2009, 13:16

Penchev написа:
kirililiev написа:
ivan. написа:
kirililiev написа:http://images.google.bg/imgres?imgurl=http://www.awd.ee/images/sierrascheme.jpg&imgrefurl=http://www.awd.ee/cars.html&usg=__e18tNrdqqVwbZM0DSQY-sX9YGwE=&h=419&w=640&sz=35&hl=bg&start=142&um=1&tbnid=RevQIurVB6h5tM:&tbnh=90&tbnw=137&prev=/images%3Fq%3Dbmw%2Be34%2B4x4%2Bsistem%26ndsp%3D21%26hl%3Dbg%26sa%3DN%26start%3D126%26um%3D1

прочетете тук,има дори и клипове с тестове.

Супер е този линк :yes: :bowdown:
Аз си обясних доста неща.
Наистина до днес се чудих дали има някакъв проблем колата,когато в една трева на сбирката в Берковица,задните колела за момент спряха да превъртат(може и да са били зацепили,но аз се чудех за проблем)-сега ми олекна,като прочетох,че на единия мост може да иде 90% от въртящия момент.Поправете ме ,ако не съм го разбрал правилно


точно това е проблема на тези дифове,че когато ти трябва мощност на четирите колела,тя отива към моста с по малко сцепление,ако беше с торсени,при превъртане на единия мост щеше да заключи и да завърти и другия :)


Киро ,погледни пак клипа на който едната Е30-ска с хубавия диф как междуосевия диф заключва и нищо ,че задните гуми са на количката и те като предните се въртят с равна честота и колата върви спокойно напред :D
Аз лично не виждам нищо смотано в системата , да ти кажа пък не ги давай за пример някакви Аудита ,защото и те не са най-доброто в тази насока ,простотехните поклонници са сповярвали повече от необходимото :mhihi: В една Алпийска държава като Швейцария Аудиот не е било никога особенно на почит така както Субару с тяхната уникална система за задвижване на 4-те колела ;) Който е пътувал из Алпите е видял стотиците им представителства и фирмени сервизчета по селцата ,там е истината 8)
За Ауди като чуя ,че някой ми го дава за пример и ми става много смешно.Мога да призная старите 80-ки до 1986 година , на които им се заключваха и двата деференциала отпред и отзад ,оттам насам към днешно време системата им е толкова разводнена че няма накъде


Георги Пенчев


точно за старите аудита говоря,с торсен диференциалите.а за теста с вдигнатите колела...колко сила е необходима да измести тази количка на която е вдигната колата на равното??сравнявам с ауди,не защото са много добри коли,а защото първи вкараха системата с торсен диференциалите,а при колите от 90 години освен при тойота селика и ланча делта интеграле,на друга кола не е слагана.разликата между их и катро с торсен е от земята до небето,ако си карал двата типа задвижване ще знаеш за какво иде реч.при вискозния тип задвижване,недостатъците са че има закъснение,износва се бързо,дифовете се разблокират при разлика повече от 25% сцепление между двете колела,карали сме с дифове от их и знаем за какво иде реч,затва минахме на заварки :)
не искам да кажа че их е лоша кола,за зимни условия е перфектна,но това не значи че е най добрата и задвижването и е от перфектния тип,не случайно бмв и фолцваген са изоставили този тип система,най сериозния недостатък е че като я претовариш спира да работи и започва да приплъзва. вдигни двете леви гуми на крик,подпри колата здраво и тествай,да видиш сам резултата :yes:


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: Питане за Е34 2.5ix

Мнение от ivan. » 29 Дек 2009, 13:34

Подкарахме я една :D :bchug: по важен е принципа на действие на с-мата,че е добра това е ясно.
за приплъзването на задния диф при разлика 25% ти обясних по назад в темата,остава въпроса за работата на самата раздатка(средния диф).
Относно торсени и други такива-може би са по-здрави и държат на дрифт ,но какво значение има това за проходимстта.
Между другото ми е възможно да направя клип с рав4(с торсени) ,правили сме сравнения доста пъти.В кал ,в изкачване на поляна,кажи само къде и как да снимам,за да се хване забавянето и приплъзването,за което говориш.
вдигни двете леви гуми на крик,подпри колата здраво и тествай,да видиш сам резултата :yes:


ще падне от крика :yes:
Ако искаш в кал да ги снимам за по -безопастно.
Изображение
by ''kompleksa''

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: Питане за Е34 2.5ix

Мнение от kirililiev » 29 Дек 2009, 13:49

ivan. написа:Подкарахме я една :D :bchug: по важен е принципа на действие на с-мата,че е добра това е ясно.
за приплъзването на задния диф при разлика 25% ти обясних по назад в темата,остава въпроса за работата на самата раздатка(средния диф).
Относно торсени и други такива-може би са по-здрави и държат на дрифт ,но какво значение има това за проходимстта.
Между другото ми е възможно да направя клип с рав4(с торсени) ,правили сме сравнения доста пъти.В кал ,в изкачване на поляна,кажи само къде и как да снимам,за да се хване забавянето и приплъзването,за което говориш.


то всъщност среден диф няма,той е вграден в самата кутия.за теста ти казах вече,вдигни левите колела,все едно са на лед и са загубили сцепление,подпри колата здраво,все едно е на голям баир,влез вътре и се опитай да потеглиш,ако системата е добра,ще усети че двете колела нямат сцепление и ще задвижи другите две,ако колата е подпряна няма да може да потегли и стъпалите колелета също би трябвало да превъртят.става лесно,отиваш пред вас,намираш бордюр,подпираш я,вдигаш едната страна и гас :yes:
само да вметна,не искам да убиждам никого с моето мнение,просто спорим приятелски за нещо и накрая ще достигнем до истината(надявам се) :yes:

до колкото знам рав4 не е с торсени.http://forums.audiworld.com/picture.php ... eid=199055


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: Питане за Е34 2.5ix

Мнение от ivan. » 29 Дек 2009, 13:58

Няма проблем,но не искам да тормозя автоматика с този тест.
В кал съм го пробвал и то на изкачване,затова си мисля че ще падне от крика.
Защо ли като са толкова калпави ''маслените съединители'' на какъвто принцип са тези дифове,се монтират във Фадроми,АСК,багери,камиони ,автобуси и др. ........защо там няма торсени :roll: впрочем в аск има нещо подобно,но повече прилича на редуктор.
п.п разбира се,че спора е приятелски
Изображение
by ''kompleksa''

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: Питане за Е34 2.5ix

Мнение от kirililiev » 29 Дек 2009, 14:05

ivan. написа:Няма проблем,но не искам да тормозя автоматика с този тест.
В кал съм го пробвал и то на изкачване,затова си мисля че ще падне от крика.
Защо ли като са толкова калпави ''маслените съединители'' на какъвто принцип са тези дифове,се монтират във Фадроми,АСК,багери,камиони ,автобуси и др. ........защо там няма торсени :roll: впрочем в аск има нещо подобно,но повече прилича на редуктор.
п.п разбира се,че спора е приятелски


просто защото е по ефтино,пък това което прилича на редуктор може да си е точно торсен http://images.google.bg/imgres?imgurl=h ... N%26um%3D1


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: Питане за Е34 2.5ix

Мнение от ivan. » 29 Дек 2009, 14:11

kirililiev написа:
ivan. написа:Няма проблем,но не искам да тормозя автоматика с този тест.
В кал съм го пробвал и то на изкачване,затова си мисля че ще падне от крика.
Защо ли като са толкова калпави ''маслените съединители'' на какъвто принцип са тези дифове,се монтират във Фадроми,АСК,багери,камиони ,автобуси и др. ........защо там няма торсени :roll: впрочем в аск има нещо подобно,но повече прилича на редуктор.
п.п разбира се,че спора е приятелски


просто защото е по ефтино,пък това което прилича на редуктор може да си е точно торсен http://images.google.bg/imgres?imgurl=h ... N%26um%3D1

Много е възможно.
Друго се чудя-какво му е скъпо на торсена,патента,изработката,това че някой си го е написъл някъде и ние му вярваме, или незнам какво :roll:
Аз си мисля,че производителите го избягват умишлено,тъй като (по твоите думи) и много ''рязък'',което може да дръпне от завоя слаб шофер като мен :roll:По-принцип е възможно да пречи в завоя,когато колата тръгва леко настрани с висока скорост,нали.
Не съм сигурен на 100% -какво става в раздатката.Дотук отпада твърдението ,че предава въртящия момент на моста с по-малко сцепление.Интересно е и,че навсякъде го пише обратно.Другото неизвестно е-променя ли въобще предавателните числа на двата моста от заводско зададените :roll:
Много противоречива информация в нет-а
Изображение
by ''kompleksa''

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: Питане за Е34 2.5ix

Мнение от kirililiev » 29 Дек 2009, 14:23

ivan. написа:
kirililiev написа:
ivan. написа:Няма проблем,но не искам да тормозя автоматика с този тест.
В кал съм го пробвал и то на изкачване,затова си мисля че ще падне от крика.
Защо ли като са толкова калпави ''маслените съединители'' на какъвто принцип са тези дифове,се монтират във Фадроми,АСК,багери,камиони ,автобуси и др. ........защо там няма торсени :roll: впрочем в аск има нещо подобно,но повече прилича на редуктор.
п.п разбира се,че спора е приятелски


просто защото е по ефтино,пък това което прилича на редуктор може да си е точно торсен http://images.google.bg/imgres?imgurl=h ... N%26um%3D1

Много е възможно.
Друго се чудя-какво му е скъпо на торсена,патента,изработката,това че някой си го е написъл някъде и ние му вярваме, или незнам какво :roll:
Аз си мисля,че производителите го избягват умишлено,тъй като (по твоите думи) и много ''рязък'',което може да дръпне от завоя слаб шофер като мен :roll:По-принцип е възможно да пречи в завоя,когато колата тръгва леко настрани с висока скорост,нали.
Не съм сигурен на 100% -какво става в раздатката.Дотук отпада твърдението ,че предава въртящия момент на моста с по-малко сцепление.Интересно е и,че навсякъде го пише обратно.Другото неизвестно е-променя ли въобще предавателните числа на двата моста от заводско зададените :roll:
Много противоречива информация в нет-а


напротив,в завой работи като отворен диф,съвсем нормално се държи колата,просто при загуба на сцепление на едното от колелата подава мощност на другото,колата става по управляема в екстремните моменти.http://www.youtube.com/watch?v=osKLMzYxyyw ето принципа на действие.особенно ако си 4х4,при подхлъзване на колата в завой веднага очват да въртят и четирите колела и вместо да те изхвъри от завоя голямото сцепление те държи в него.почти същото е и при дрифта,когато съм настрани в завоя ми трябва сцепление за да не ме изхвърли към мантинелата например,когато диференциала ми отвори сцеплението на задницата става два пъти по малко и е недостатъчно да ме държи в самия завой,задницата вместо да бута и да ускорява се завърта и отива към мантинелата.дефакто спирам инерцията с повече сцепление със избутване.
Последна промяна kirililiev на 29 Дек 2009, 14:30, променена общо 2 пъти


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: Питане за Е34 2.5ix

Мнение от ivan. » 29 Дек 2009, 14:26

е нормално се държи за тебе.....то шпер-а като му бутнеш газта те завъртя,пък камоли торсона......за мен е избягван умишлено.
И именно затова са на 25% дифовете,които в комбинацията с електрониката не спират практически да работят.Загубите са по-малко и управлението при висока скорост е по-добро.........така си мисля,може и глупост да написъх
Изображение
by ''kompleksa''

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: Питане за Е34 2.5ix

Мнение от kirililiev » 29 Дек 2009, 14:32

ivan. написа:е нормално се държи за тебе.....то шпер-а като му бутнеш газта те завъртя,пък камоли торсона......за мен е избягван умишлено.
И именно затова са на 25% дифовете,които в комбинацията с електрониката не спират практически да работят.Загубите са по-малко и управлението при висока скорост е по-добро.........така си мисля,може и глупост да написъх


на 25% са за да не ти тътри външното колело когато си в завой,затова е измислен този диф.просто няма възможност да се направи на повече проценти поради тази причина.сиреч е компромис,ако например с едното колело си на лед а с другото на чист асвалт и има малък баир,разликата в сцеплението на двете колела става повече от 25% дифа отваря и няма тръгване.просто е ефтин,има няколко диска вътре,торсена е скъп заради зъбните предавки и доста по сложен.http://moskvich-bg.org/phorum-5.2.6a//read.php?7,797

Що се отнася до диференциалите с повишено триене, то техният главен недостатък е липсата на 100-процентова блокировка и съответно недостигът на въртящ момент, прехвърлян на натовареното колело, плюс повишеното износване на подобни механизми.»


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: Питане за Е34 2.5ix

Мнение от ivan. » 29 Дек 2009, 14:42

A така,а торсена като закл.какво ли става,освен ако не си рали състезател?
Не е зашото е ефтино,а защото пречи на управлението при висока скорост.
Изображение
by ''kompleksa''

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: Питане за Е34 2.5ix

Мнение от kirililiev » 29 Дек 2009, 14:47

ivan. написа:A така,а торсена като закл.какво ли става,освен ако не си рали състезател?
Не е зашото е ефтино,а защото пречи на управлението при висока скорост.

не торсена пречи,а 100% блокиращите се дифове,в статията пише че единствено торсена не влошава характеристиките на автомобила защото работи само на когато някое от колелата загуби сцепление,сиреч при нормално каране няма проблем,а ако загубиш сцепление и пробачка значи си изкарал колата насила от контрол или си в лоши пътни условия.

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 4.09.2009
Кара: 525ix 94'

Re: Питане за Е34 2.5ix

Мнение от Kolio82 » 29 Дек 2009, 16:30

Много полезна тема се получи :bchug:

Да попитам:

В средата на таблото има един знак представляващ триъгълник с удивителна по средата и полукръгова стрелка около него, четох и уж това е някаква индикация за ABS-a, ама нещо ме съмнява. Нормалното му състояние е на контакт да свети и после угасва, но при мен от време на време ( до сега два пъти) остава да свети дори когато колата работи, после изгасва сам (след известно време без някаква зависимост. Забелязах и че на много сняг, като дам газ до долу на ниска предавка присветва. Някой има ли идея аджеба какво е това и трябва ли да ме притеснява?

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook