Няколко въпроса за ТДС
Модератор: Технически модератори
40 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Няколко въпроса за ТДС
През ЕГР влизат част от отработените газове, които са доста топли. Това е с цел екология. Без ЕГР имаме повече кислород, повече вървеж. Естествено всичко е субективно. Според мен без ЕГР е по-добре.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- mitak_88
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 19.02.2008
- Местоположение: veliko tarnovo/sofiq
Re: Няколко въпроса за ТДС
ddddk написа:логично идва въпросът какъв го търси въпросното ЕГР там като с него или без все тая?
Колега,има много изписано по тази тема в линка,който един от колегите бе постнал!На дали и аз точно трябва да давам обяснения след като аз зададох въпросът за този клапан,но ...от това, което прочетох разбрах,че този клапан играе роля единствено и само за екологията,а и не се монтира на всички мотори!!!
Re: Няколко въпроса за ТДС
е екология де, слага се за намаляване на азотните окиси в изгорелите газове. тънкият момент е, че високите температури в цилиндъра действат като катализатор за образуването на азотните окиси. та тази екология, която се свежда до намаляване на азотните окиси в изгорелите газове, става единствено чрез намаляване на температурата в цилиндъра. именно затова е и тази чикия.
- Wenzy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2046
- Регистриран на: 19.09.2007
- Местоположение: Dobrich
- Кара: Е34 М51Д25
Re: Няколко въпроса за ТДС
ЕГР-а е само за екология. Иво ви го обясни добре, аз лично незнам дали е за намаляне на температурата в цилиндрите, но тая чикия връща част от отработените газове за доотработване, което азвтоматично значи по - топъл въздух, по - малко кислород, а при това положение конете се задъхват, а магарето зад волана е недоволно
Заради едната екология да си разваляш вървежа
плюс това не ми свалят от данъка, когато съм с АГР, нито с катализатор и затова си реших да изкормя всичките екологични спънки за моята кола
Това е моето виждане за екологията, докато годишния ми данък е 231,50 лв.

Заради едната екология да си разваляш вървежа


Това е моето виждане за екологията, докато годишния ми данък е 231,50 лв.
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Няколко въпроса за ТДС
Wenzy написа:ЕГР-а ... тая чикия връща част от отработените газове за доотработване ...
Не мислите ли, че без нея ще ви се качи малко разхода?
Това с уговорката, че понятието "малко" е относително.

Д

- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Няколко въпроса за ТДС
То са ни толкова надути нафтовите помпи, че няма и да усетим повишаването на разхода. Мойта харчи 15/100 градско и даже май малко повече. Решил съм да я набухам с ШЕЛ В-Повер дизел да видя какво ще се случи с разхода, че нещо ме съмнява нафтата дето я сипвам по-евтинко.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Re: Няколко въпроса за ТДС
Zubcho написа:То са ни толкова надути нафтовите помпи, че няма и да усетим повишаването на разхода. Мойта харчи 15/100 градско и даже май малко повече. Решил съм да я набухам с ШЕЛ В-Повер дизел да видя какво ще се случи с разхода, че нещо ме съмнява нафтата дето я сипвам по-евтинко.
този разход освен, че нафтата сигурно е калпава, нали се усещаш, че идва от "подобренията" и "настройките" по мотора?
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Няколко въпроса за ТДС

@2bar написа:Zubcho написа:То са ни толкова надути нафтовите помпи, че няма и да усетим повишаването на разхода. Мойта харчи 15/100 градско и даже май малко повече. Решил съм да я набухам с ШЕЛ В-Повер дизел да видя какво ще се случи с разхода, че нещо ме съмнява нафтата дето я сипвам по-евтинко.
този разход освен, че нафтата сигурно е калпава, нали се усещаш, че идва от "подобренията" и "настройките" по мотора?
Това е ясно, ама чак толкова вдигнат разход е прекалено според мен. Както и да е влязохме в офф топик.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- bera
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 1.07.2008
- Местоположение: Papenburg-Germany
- Пол: Мъж
- Кара: 525tds
Re: Няколко въпроса за ТДС
presko79 написа:в общи линии е така ,но е вярно че егр понижава температурата малко,но не означава че колата се влияе от него в насока загряване,общо взето с него или без все тая.
Да допълня колегата ,
че ЕГР работи при ниски обороти на двигателя като вкарва изгорени газове (ИНТЕРТЕН ГАЗ) в цилиндъра ,който измества излишния въздух вкаран от турбината (нормално при ниски обороти двигателя работи със запас на въздух ,който е необходим при рязко настъпване на газта за готовност за образуване на оптимална горивна смес и по добро потегляне, всички знаем как на нагорнище натоварена кола и при 1300об/мин при натискане на педала на газта до "дупка" как колата се наема доста бързо. Изправно работещ ЕГР понижава температурата на горене на работното вещество и се намаляват СО2 емисиите (малко въздух О2 в цилиндъра означава по малко продукт за образуване на СО2) и мощноста на двигателя в дадения момент (на празен ход),при отсранен ЕГР температурата в цилиндъра (на празен ход) се повишава заради по високата температура на изгаряне на работното вещество в цилиндъра,но тази температура НЕ Е ОПАСНА за двигателя защото е по-ниска от максималната работна температура, на която двигателя би работил при натоварване. При високи обороти или при рязко настъпване на педала на газта ЕГР се затваря (при здрав ЕГР) и колата в дадения момент практически става БЕЗ ЕГР клапан и разлика в ускорението или мощноста е същата като на двигател ,без ЕГР клапан.
Според много хора във форума изолирането на ЕГР клапана е ЕДНА от причините за прегряване на двигателя ,той сам по себе си е един от факторите, които повишават температурата в цилиндъра. Изолиран ЕГР клапан в комбинация с затлачен радиатор или зле работещ термостат би прегряло двигателя,но самото изолиране на ЕГР клапана при изправен ДДВГ ,не би причинило прегряване.
Всеки сам си преценява дали ще изолира ЕГР клапана и си поема риска на своя глава.
Re: Няколко въпроса за ТДС
И аз да допълня,ама да не се залисвам много ,ще отговоря с въпрос:
ЗАщО бмв изваждат колите си без тоя клапан за пазара ,в страните,които няма изисквания за евро 2
Кои домашен инженер изчисли,че повишава температурата и пише каквото се сети,че е прочел от ВАС някога
Поста на колегата бера е една от най-големите глупости,които съм прочел в тоя форум,няма да го коментирам,че ще излезе някой с тернометър в цилиндъра.
По темата:колега,тези ,които знаеха отговорите на твоите въпроси,отдавна не пишат тук
По0добре разлисти архива и темата на Владос
ЗАщО бмв изваждат колите си без тоя клапан за пазара ,в страните,които няма изисквания за евро 2

Кои домашен инженер изчисли,че повишава температурата и пише каквото се сети,че е прочел от ВАС някога

Поста на колегата бера е една от най-големите глупости,които съм прочел в тоя форум,няма да го коментирам,че ще излезе някой с тернометър в цилиндъра.
По темата:колега,тези ,които знаеха отговорите на твоите въпроси,отдавна не пишат тук

По0добре разлисти архива и темата на Владос


by ''kompleksa''
Re: Няколко въпроса за ТДС
Wenzy написа:ЕГР-а е само за екология. Иво ви го обясни добре, аз лично незнам дали е за намаляне на температурата в цилиндрите, но тая чикия връща част от отработените газове за доотработване, което азвтоматично значи по - топъл въздух, по - малко кислород, а при това положение конете се задъхват, а магарето зад волана е недоволно![]()
Заради едната екология да си разваляш вървежаплюс това не ми свалят от данъка, когато съм с АГР, нито с катализатор и затова си реших да изкормя всичките екологични спънки за моята кола
![]()
Това е моето виждане за екологията, докато годишния ми данък е 231,50 лв.


by ''kompleksa''
Re: Няколко въпроса за ТДС
Всъщност колегата bera е описал достатъчно добре и по-важното вярно механизма на образуване на азотните окиси и влиянието на температурата и рециркулацията на газовете. Единственото, с което не съм съгласен, е че от по-високата температура на горене (нарича се максимална температура при горене), която се достига за много кратко време, може реално да повлияе на прегряването на двигателя. Т.е. според мен рециркулацията няма и не може да има отношение към прегряването, респективно охлаждането на двигателя, но има съществено значение за нивото на отделяните азотни окиси.
А за температурите - максималната може да достигне 3200 - 3300*С, но когато има рециркулация на отработилите газове те е под 3000*С, което е прага на начало на активно образуване на азотни окиси. Под тези температури азота остава сравнително пасивен и не влиза в реакция с кислорода. Именно тази температура е причина за много по-ниските нива на азотни окиси в бензиновите двигатели - там максимума е по-надолу главно поради по-ниската степен на сгъстяване на тези двигатели.
А за температурите - максималната може да достигне 3200 - 3300*С, но когато има рециркулация на отработилите газове те е под 3000*С, което е прага на начало на активно образуване на азотни окиси. Под тези температури азота остава сравнително пасивен и не влиза в реакция с кислорода. Именно тази температура е причина за много по-ниските нива на азотни окиси в бензиновите двигатели - там максимума е по-надолу главно поради по-ниската степен на сгъстяване на тези двигатели.
Re: Няколко въпроса за ТДС
ivan. написа:..........сега ако този специалист обясни............
Ванка, мен ли имаш предвид? Ако да, нямам претенции да съм "цар на дизелите", но със скормните ми познания, ще се опитам да ти обясня, какво съм имал предвид.
Re: Няколко въпроса за ТДС
@2bar написа:ivan. написа:..........сега ако този специалист обясни............
Ванка, мен ли имаш предвид? Ако да, нямам претенции да съм "цар на дизелите", но със скормните ми познания, ще се опитам да ти обясня, какво съм имал предвид.
нямам никой предвид ,извинявай ако така се е получило в изказването ми


by ''kompleksa''
Re: Няколко въпроса за ТДС
ivan. написа:нямам никой предвид ,извинявай ако така се е получило в изказването ми
ясно, значи presko79.
40 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани