Демонтаж на горните "криви" носачи

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 483
Регистриран на: 6.07.2007
Местоположение: sliven
Пол: Мъж
Кара: F01

Мнение от ikonkata » 02 Сеп 2009, 21:59

аз имах същия проблем скоро и се реши с нагряване :mhihi: един приятел дотътри газова бутилчица с малка горелка и след 5мин болта се предаде :dunno:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Мнение от Ненко Вранков » 02 Сеп 2009, 22:20

Аз не искам да го нагрявам, понеже ще го слагам на моята кола... нагрея ли го-тампона ще отиде по дяволите... Успях поне да стигна до гайката на самия носач, обаче след 2 часа битка не успях да го преборя... лула FACOM се огъва на дъга, но не поддава. Всичко е оригинално по колата и за тези 16 години е спекло много здраво. А и има дмста ръжда отдоло... защо толкова гният тези германски коли-не ми е ясно. Моята е по-дърта от тази, а няма грам ръжда... но е италианка де...
Утре ще взема от приятел голямо рамо 1 цол и подсилен кован камък 22 и или ще го отвия или ще скъсам нещо... пребих си ръцете вече 2-3 дни и почти до никъде не съм...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Мнение от Zubcho » 02 Сеп 2009, 23:23

Ръждата е щото немците имат адски агресивна луга. От там и корозията. Иначе е34 са пръскани с нещо като битум отдолу целите ;) Това против ръжда :)
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 862
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
Мечтае да кара: Е60 М5

Мнение от dokie » 03 Сеп 2009, 3:02

При мен този болт се отвъртя като детска играчка - контрата, малко повече напън - без канал - само на крик ... и готово... и от там основния проблем, който доведе до майстор - не можах да изкарам самия шарнир от другата планка - колко бой с чука отнесе, ама не - за там ли трябва тази вилица, която споменахте по-горе ... и тя такава като за лагери ли е?
... иначе това с нагряването помага в краен случай, когато и машината не може да се справи (тез ударните)... ама и това доста рядко става (да не може да се справи) - видях как като в масло отви гайката на лагера предното колело на италиански автомобил.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 899
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 530d

Мнение от kraininski » 03 Сеп 2009, 12:27

тая тема след 3-я пост ме отчая....да наистина защо отвивате номер 13...и другото което е - пистолет няма да помогне в непохватните ръце....първо че пистолетите имат далеч по малка сила то тази на която средно здрав мъж е способен....а тези които са по яки не работят на 8-10 атм. а на 20....каквито пък компресори са рядкост....но и тук да ви попитам след като чупите фложките с голи ръце какво ли остава за един такъв пистолет....
значи почвам със съветите:
1 - стига сте купували гедорета от битака за 30лв - едно читаво такова е 300+ но служи цял живот и искам да видя как ще му счупите някой от камъните.....същото се отнася и за гаечните ключове
2 - след като имате достатъчно надежден инструмент помислете малко кои болтове трябва да се отвият(не отвивайте пробката на картера за да смените капачката на резервоара) наденете една хубава тръба към половин метър и айде да видиме дали нема да се отвие
3 - научете че ве ВД40 не може и няма да свърши работа при подобен случай...така че не го хабете напразно
4 - понеже после ще дойде проблема с избиването на шарнира от сега да загатна че понякога става само с рязане и/или греене ;)
"And You'll Always Be My Whore Cause You're The One That I Adore"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 03 Сеп 2009, 12:57

на мен ми се ще Ненко да дойде на гости за една бърза демонстрация как се прави смяната.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 1.07.2008
Местоположение: Papenburg-Germany
Пол: Мъж
Кара: 525tds

ре

Мнение от bera » 03 Сеп 2009, 14:51

dj_ennsy_1 написа:Аз не искам да го нагрявам, понеже ще го слагам на моята кола... нагрея ли го-тампона ще отиде по дяволите...

Колега, ако си свалял гума на камион знаеш как е, значи земи една газова горелка, нагрей ключа или камъка почти до червено (така няма да опечеш тампона) сложи го на гайката като предварително си сложил малко спирачна течност на нея или нафта (резбата е конусна и е самонавиваща се трудно излиза) изчакай да се отдаде топлината от камъка на гайката и блъскай с малкия началник (500г чук) ако не стане земи големия началник 3кг, ако не ти се чука служи една дълга тръба на ключа за по голямо рамо, ше излезе къде ше ходи аз лично в живота ми нямам гайка дето да не е излязла ако не стане аз ше дойда мама и стара !!!!! Брех ,че са ядосах на тая гайка.
Успех.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: ре

Мнение от ddddk » 03 Сеп 2009, 15:05

bera написа: ... значи земи една газова горелка, нагрей ключа или камъка почти до червено (така няма да опечеш тампона) сложи го на гайката като предварително си сложил малко спирачна течност на нея или нафта (резбата е конусна и е самонавиваща се трудно излиза) изчакай да се отдаде топлината от камъка на гайката и блъскай с малкия началник (500г чук) ако не стане земи големия началник 3кг...


Ей те точно така не трябва да правиш с твоята кола и с личния ти инструмент. Особено ако си дал 300 кинта за гедоре... да го ползваш за еднократна употреба...

Камиона е друго нещо, особено джантите му... и нагретият ключ ще е годен повторно само ако на него пише "Сделано в СССР".

:evil:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 899
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 530d

Мнение от kraininski » 03 Сеп 2009, 16:47

абе на прицепа джантите се отвиват с ключ с 30см рамо без никакъв зор ама пак ли треа да ви светкам на чалъми :)
"And You'll Always Be My Whore Cause You're The One That I Adore"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 483
Регистриран на: 6.07.2007
Местоположение: sliven
Пол: Мъж
Кара: F01

Мнение от ikonkata » 03 Сеп 2009, 19:51

айде бе не го ли развихте тоя болт :roll: .... иначе колегата уби рибата с лаф " нагретият ключ ще е годен повторно само ако на него пише "Сделано в СССР". :mhihi:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1061
Регистриран на: 26.05.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Е70
Мечтае да кара: 25 годишна

Мнение от jullydjs » 03 Сеп 2009, 21:02

Ето какво свърших днес: смяна на горни криви носачи.

Необходим инструмент:
Изображение
Първата работа: преди да повдигнете на крик, развиите биалетката щото ще ви пречи, след което вдигате на крик и...
Изображение
След това разхлабване на голямият болт на тампона: най добре става с зездогаични ключета, защото лулата не влиза
Изображение
След това навивате волана така че да ви е удобно да мушнете вилицата, и бой по нея, бой
Изображение
След около 10 удара с чук, носача испада
Изображение
И ето резултата след два часа и половина
Изображение
Последна промяна jullydjs на 04 Сеп 2009, 1:21, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 1.07.2008
Местоположение: Papenburg-Germany
Пол: Мъж
Кара: 525tds

Re: ре

Мнение от bera » 03 Сеп 2009, 22:20

ddddk написа:Ей те точно така не трябва да правиш с твоята кола и с личния ти инструмент. Особено ако си дал 300 кинта за гедоре... да го ползваш за еднократна употреба...

Камиона е друго нещо, особено джантите му... и нагретият ключ ще е годен повторно само ако на него пише "Сделано в СССР".

За някои неща чук си трябва. Имам един съсед като теб като ме види с чука и настръхва и ходи на сервиз ама видял ,че и там ползвали чук и не иска да си ремонтира колата повече. Имам един комплект стари лули колко блъскане са видели нямат мърдане, една гидория руска като я видя и сам се стряскам ако успееш да и строшиш камък главата си режа.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Мнение от Ненко Вранков » 03 Сеп 2009, 22:27

kraininski, aз понеже съм от по-новото поколение и капачката на резервоара я сменям не през пробкара за маслото, а през капачката за антифриза, ама няма да ти обяснявам защо!
Гедорета за по 30лв. не съм купувал и няма и да купя! Инструмента ми е на Force и Facom... ако ти говорят нещо...
По точка 4... има и друг начин освен рязане и греене за избиването на шарнира, но понеже съм тъп че не знам кой болт да отвия, не мисля че аз трябва да казвам какъв е... Носачите които свалих ми трябваха цели и здрави! А не за буклука.
jullydjs, на моята кола също се развиват много лесно, но и тя изглежда като тази твоята от снимките отдоло-няма никакви ръжди. А менчето което ми взе тока 2-3 дни е най-изгнилата кола, която съм виждал през живота си, честно :!: Праговете и вратите се мачкат като кашкавал... Всичко се разпада от ръжда...
В крайна сметка всичко стана както трябваше, но с доста повече мъки от нормалното... носачите на колата са свалени и то в перфектно здраве-без наранявания.
Поздрави!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 03 Сеп 2009, 23:18

Освен с колегата Юли да Ви направиме една демонстрация кое как става и защо. Поздрави на Юли от Казичане :yes: :driving: :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Мнение от Ненко Вранков » 03 Сеп 2009, 23:25

Виждали сме как става ;)

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook