прилашкване при смяна на скорости
Модератор: Технически модератори
36 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- pantzer3
- ентусиаст
-
- Мнения: 879
- Регистриран на: 6.05.2008
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 М57Д30
- Мечтае да кара: Е65
Все пак няма логика ! Някак си не се връзва - от 10-тина години карам без проблем и последните 5-6месеца да ми изчезне синхронизацията 




- Митко Стоянов
- Чичо Митко
-
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
pantzer3 написа:Все пак няма логика ! Някак си не се връзва - от 10-тина години карам без проблем и последните 5-6месеца да ми изчезне синхронизацията
Някой говори ли за теб?

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю



- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
mitko_n1 написа:Аз пък съм за липса на синхронизация между отнемането на газта и натискането на съединителя
митко, след близо 200к с таз кола кво да ни липсва в отношенията

а сега на практика... чаткаше си доволно при превключване, все едно си отделя където си иска... гледаха се тампони, дифа, висящия, ма нещата си отиваха безусловно напред... притискателя беше черен

и пак късмет колеги

- Steelheart
- Потребител
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 12.06.2009
- Местоположение: София
Колега и аз имах този проблем, все още го имам де, но си проличава много по слабо. Тази лека оправия дойде след смяна на гуменото каре и семеринг на избирача откадето ми беше заминало половината масло. След смяната и наливането на ново масло проблема се появява леко само при смяната на скоростите в по-високи обороти. Обаче това за пристягането на кардана ми звучи много интересно. Ако си успял дарешиш проблема си докрай пиши как е станало, благодаря предварително 

- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Здравейте колеги,
Това явление и аз го имам. Появи се при интересни обстоятелства:
Имах теч на масло от семеринг на опашката на скоростната кутия (проста работа за малко пари) и отидох при един "велик" майстор (тогава не знаех, че е "велик") и му оставих колата и ключовете и си тръгнах с думите "действай, довечера ще е взема!" - направо по американски
По-късно ми се обажда по телефони и ми казва, че гуменото каре ми е било скъсано и ме пита дали да го сменя. Аз се зачудих, защото въобще не ми е лопало никога..., но му викам сменяй! Защо пък да не му повярвам, нали е с авторитет, няма да си плюе на името за 100 лв, нали...
Е! Ей от тогава почна да лопа и при мен
Моят извод е, че при здрави карета проблема с лопането е само от некъдърен монтаж!
Ще кажете "какво му е сложното на 6 болта?"
Е, А-де? Какво му е сложното? Защо лопа на толкова много хора? И при това всички тук написаха, че са сменяли карето, въпросното!
А, по отношение на лагера: Лагер не лопа! Лагер вие, задира, чупи сепаратор и почва да бучи.
Ще следя темата с интерес, та белкем и аз си оправя тоз подскок...
Поздрави,
Д
Това явление и аз го имам. Появи се при интересни обстоятелства:
Имах теч на масло от семеринг на опашката на скоростната кутия (проста работа за малко пари) и отидох при един "велик" майстор (тогава не знаех, че е "велик") и му оставих колата и ключовете и си тръгнах с думите "действай, довечера ще е взема!" - направо по американски

По-късно ми се обажда по телефони и ми казва, че гуменото каре ми е било скъсано и ме пита дали да го сменя. Аз се зачудих, защото въобще не ми е лопало никога..., но му викам сменяй! Защо пък да не му повярвам, нали е с авторитет, няма да си плюе на името за 100 лв, нали...

Е! Ей от тогава почна да лопа и при мен



Моят извод е, че при здрави карета проблема с лопането е само от некъдърен монтаж!

Ще кажете "какво му е сложното на 6 болта?"
Е, А-де? Какво му е сложното? Защо лопа на толкова много хора? И при това всички тук написаха, че са сменяли карето, въпросното!
А, по отношение на лагера: Лагер не лопа! Лагер вие, задира, чупи сепаратор и почва да бучи.
Ще следя темата с интерес, та белкем и аз си оправя тоз подскок...

Поздрави,
Д

- Steelheart
- Потребител
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 12.06.2009
- Местоположение: София
ddddk написа:Здравейте колеги,
Това явление и аз го имам. Появи се при интересни обстоятелства:
Имах теч на масло от семеринг на опашката на скоростната кутия (проста работа за малко пари) и отидох при един "велик" майстор (тогава не знаех, че е "велик") и му оставих колата и ключовете и си тръгнах с думите "действай, довечера ще е взема!" - направо по американски![]()
По-късно ми се обажда по телефони и ми казва, че гуменото каре ми е било скъсано и ме пита дали да го сменя. Аз се зачудих, защото въобще не ми е лопало никога..., но му викам сменяй! Защо пък да не му повярвам, нали е с авторитет, няма да си плюе на името за 100 лв, нали...![]()
Е! Ей от тогава почна да лопа и при мен![]()
![]()
![]()
Моят извод е, че при здрави карета проблема с лопането е само от некъдърен монтаж!![]()
Ще кажете "какво му е сложното на 6 болта?"
Е, А-де? Какво му е сложното? Защо лопа на толкова много хора? И при това всички тук написаха, че са сменяли карето, въпросното!
А, по отношение на лагера: Лагер не лопа! Лагер вие, задира, чупи сепаратор и почва да бучи.
Ще следя темата с интерес, та белкем и аз си оправя тоз подскок...![]()
Поздрави,
Д
Колега, аз бях при архитекта и съм много доволен от неговата работа

Незнам защо при теб е обратното, но при мен се подобри състоянието на колата. Карето ми не приличаше на нищо, толкова беше раздрипано че се чудех как още се държи кардана, оправи теча на масло донякаде, защото трябва да си купя оригинални семеринги, доля масло и положението почти заспа. Както споменах и по рано остана само малко остатъчно прилашкване или по скоро потропване ако сменям скоростите при голямо напрежение (високи обороти). Незнам дали е плод на въображението ми, но го усещам. Затова и аз следя темата, дано някой успее да помогне

- dizelboy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2521
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: коя кадето го прибере при себеси
- Steelheart
- Потребител
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 12.06.2009
- Местоположение: София
dizelboy написа:да немаш турбина брати и при мен така прикашля като сменям скоростите
а турбина е нещо което не искам да чуя повече, след като на старата кола слагах и след това правих основен ремонт и смених бутало

- dizelboy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2521
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: коя кадето го прибере при себеси
Steelheart написа:dizelboy написа:да немаш турбина брати и при мен така прикашля като сменям скоростите
а турбина е нещо което не искам да чуя повече, след като на старата кола слагах и след това правих основен ремонт и смених бутало







- Steelheart
- Потребител
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 12.06.2009
- Местоположение: София
dizelboy написа:Steelheart написа:dizelboy написа:да немаш турбина брати и при мен така прикашля като сменям скоростите
а турбина е нещо което не искам да чуя повече, след като на старата кола слагах и след това правих основен ремонт и смених бутало![]()
![]()
ем 4е си4ки го праихме тва бате
Сигурно, но дай да не задръстваме темата с неща от друг аспект

- dizelboy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2521
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: коя кадето го прибере при себеси
Steelheart написа:dizelboy написа:Steelheart написа:dizelboy написа:да немаш турбина брати и при мен така прикашля като сменям скоростите
а турбина е нещо което не искам да чуя повече, след като на старата кола слагах и след това правих основен ремонт и смених бутало![]()
![]()
ем 4е си4ки го праихме тва бате
Сигурно, но дай да не задръстваме темата с неща от друг аспект
оки доки извиниме за което прикашлянето ти може да идва от вакумите под колекторите



- Steelheart
- Потребител
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 12.06.2009
- Местоположение: София
dizelboy написа:Steelheart написа:dizelboy написа:Steelheart написа:dizelboy написа:да немаш турбина брати и при мен така прикашля като сменям скоростите
а турбина е нещо което не искам да чуя повече, след като на старата кола слагах и след това правих основен ремонт и смених бутало![]()
![]()
ем 4е си4ки го праихме тва бате
Сигурно, но дай да не задръстваме темата с неща от друг аспект
оки доки извиниме за което прикашлянето ти може да идва от вакумите под колекторите
Прилашкване, не прикашляне




- dizelboy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2521
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: коя кадето го прибере при себеси
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Здравейте колеги,
Сега да видим дали ще мога да обясня това, което ми е в главата...
Да си представим следната ситуация:
Стойм на сфетофара, двигателя работи, изключили сме от скорост, пуснали сме съединителя натиснали сме спирачката. Картинката е ясна - чакаме жълто. Какво е положението: Коляновият вал се върти, върти се и маховика. През феродовия диск, чрез претискателния диск се върти и входящия вал на скоростната кутия. Тъй като няма зацепени зъбни колела, изходящият вал не се върти и колата е в покой. Светва жълто :
Натискаме съединителя. В този момент притискателният диск отслабва натиска към феродовия и последният започва да приплъзва спрямо маховика, но не спира. Не спира също и входящият вал на скоростната кутия. Натискаме лоста към нас и напред. В този момент синхронизаторът изравнява оборотите на входящия и изходящия вал на скоростната кутия. Това става за сметка на повече приплъзване на диска. Ама какво изравнява, та той изходящият е в покой. Значи входящият също преминава в покой и две зъбни колела се зацепват. Но от въртенето си входящият вал има някаква инерция и изведнъж спира. Тази инерция се предава на зацепеното колело на изходящия вал и чрез него (колетото) се предава въртящ момент на изходящия вал. Този момент трябва да се умъртви (демпфира), защото ние още държим спирачката натисната и колата е в покой. Убиецът на тази инерция е т.н. гумено каре. Ето тука е разковничето! Ако по тази кинематична верига има луфт, то преди гуменото каре да поеме енергията от инерцията трябва да се обере луфта. Точно това обиране на луфта се усеща като лопане, лашкане и т.н.
И пак се връщаме на мойто твърдение - здраво ли е карето - значи е монтирано с луфт! Това е!
Поздрави,
Д
Сега да видим дали ще мога да обясня това, което ми е в главата...
Да си представим следната ситуация:
Стойм на сфетофара, двигателя работи, изключили сме от скорост, пуснали сме съединителя натиснали сме спирачката. Картинката е ясна - чакаме жълто. Какво е положението: Коляновият вал се върти, върти се и маховика. През феродовия диск, чрез претискателния диск се върти и входящия вал на скоростната кутия. Тъй като няма зацепени зъбни колела, изходящият вал не се върти и колата е в покой. Светва жълто :
Натискаме съединителя. В този момент притискателният диск отслабва натиска към феродовия и последният започва да приплъзва спрямо маховика, но не спира. Не спира също и входящият вал на скоростната кутия. Натискаме лоста към нас и напред. В този момент синхронизаторът изравнява оборотите на входящия и изходящия вал на скоростната кутия. Това става за сметка на повече приплъзване на диска. Ама какво изравнява, та той изходящият е в покой. Значи входящият също преминава в покой и две зъбни колела се зацепват. Но от въртенето си входящият вал има някаква инерция и изведнъж спира. Тази инерция се предава на зацепеното колело на изходящия вал и чрез него (колетото) се предава въртящ момент на изходящия вал. Този момент трябва да се умъртви (демпфира), защото ние още държим спирачката натисната и колата е в покой. Убиецът на тази инерция е т.н. гумено каре. Ето тука е разковничето! Ако по тази кинематична верига има луфт, то преди гуменото каре да поеме енергията от инерцията трябва да се обере луфта. Точно това обиране на луфта се усеща като лопане, лашкане и т.н.
И пак се връщаме на мойто твърдение - здраво ли е карето - значи е монтирано с луфт! Това е!
Поздрави,
Д

36 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани