прилашкване при смяна на скорости

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 879
Регистриран на: 6.05.2008
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е39 М57Д30
Мечтае да кара: Е65

Мнение от pantzer3 » 29 Май 2009, 22:32

Все пак няма логика ! Някак си не се връзва - от 10-тина години карам без проблем и последните 5-6месеца да ми изчезне синхронизацията :shock:
Изображение Изображение Изображение

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Мнение от Митко Стоянов » 29 Май 2009, 22:34

pantzer3 написа:Все пак няма логика ! Някак си не се връзва - от 10-тина години карам без проблем и последните 5-6месеца да ми изчезне синхронизацията :shock:

Някой говори ли за теб?
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Мнение от Владо » 29 Май 2009, 22:43

mitko_n1 написа:Аз пък съм за липса на синхронизация между отнемането на газта и натискането на съединителя


митко, след близо 200к с таз кола кво да ни липсва в отношенията :D ...
а сега на практика... чаткаше си доволно при превключване, все едно си отделя където си иска... гледаха се тампони, дифа, висящия, ма нещата си отиваха безусловно напред... притискателя беше черен :roll: ... според юзъра феродовия беше добре... ама с целия нов люк е още по-добре...
и пак късмет колеги :D

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 12.06.2009
Местоположение: София

Мнение от Steelheart » 21 Юни 2009, 15:09

Колега и аз имах този проблем, все още го имам де, но си проличава много по слабо. Тази лека оправия дойде след смяна на гуменото каре и семеринг на избирача откадето ми беше заминало половината масло. След смяната и наливането на ново масло проблема се появява леко само при смяната на скоростите в по-високи обороти. Обаче това за пристягането на кардана ми звучи много интересно. Ако си успял дарешиш проблема си докрай пиши как е станало, благодаря предварително :)
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 13.07.2008
Местоположение: София

Мнение от Kristiano » 22 Юни 2009, 17:14

Да и аз съм на това мнение като Steelheard за карето и маслото в скоростите но не е и само това провлема определино. Но не ти пречи да огледаш на някой канал карето на кардана точно след скоростите се намира.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Мнение от ddddk » 22 Юни 2009, 18:22

Здравейте колеги,

Това явление и аз го имам. Появи се при интересни обстоятелства:
Имах теч на масло от семеринг на опашката на скоростната кутия (проста работа за малко пари) и отидох при един "велик" майстор (тогава не знаех, че е "велик") и му оставих колата и ключовете и си тръгнах с думите "действай, довечера ще е взема!" - направо по американски :D

По-късно ми се обажда по телефони и ми казва, че гуменото каре ми е било скъсано и ме пита дали да го сменя. Аз се зачудих, защото въобще не ми е лопало никога..., но му викам сменяй! Защо пък да не му повярвам, нали е с авторитет, няма да си плюе на името за 100 лв, нали... :roll:

Е! Ей от тогава почна да лопа и при мен :evil: :evil: :evil:

Моят извод е, че при здрави карета проблема с лопането е само от некъдърен монтаж! :evil:

Ще кажете "какво му е сложното на 6 болта?"
Е, А-де? Какво му е сложното? Защо лопа на толкова много хора? И при това всички тук написаха, че са сменяли карето, въпросното!

А, по отношение на лагера: Лагер не лопа! Лагер вие, задира, чупи сепаратор и почва да бучи.

Ще следя темата с интерес, та белкем и аз си оправя тоз подскок... :uups:

Поздрави,
Д
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 12.06.2009
Местоположение: София

Мнение от Steelheart » 23 Юни 2009, 9:19

ddddk написа:Здравейте колеги,

Това явление и аз го имам. Появи се при интересни обстоятелства:
Имах теч на масло от семеринг на опашката на скоростната кутия (проста работа за малко пари) и отидох при един "велик" майстор (тогава не знаех, че е "велик") и му оставих колата и ключовете и си тръгнах с думите "действай, довечера ще е взема!" - направо по американски :D

По-късно ми се обажда по телефони и ми казва, че гуменото каре ми е било скъсано и ме пита дали да го сменя. Аз се зачудих, защото въобще не ми е лопало никога..., но му викам сменяй! Защо пък да не му повярвам, нали е с авторитет, няма да си плюе на името за 100 лв, нали... :roll:

Е! Ей от тогава почна да лопа и при мен :evil: :evil: :evil:

Моят извод е, че при здрави карета проблема с лопането е само от некъдърен монтаж! :evil:

Ще кажете "какво му е сложното на 6 болта?"
Е, А-де? Какво му е сложното? Защо лопа на толкова много хора? И при това всички тук написаха, че са сменяли карето, въпросното!

А, по отношение на лагера: Лагер не лопа! Лагер вие, задира, чупи сепаратор и почва да бучи.

Ще следя темата с интерес, та белкем и аз си оправя тоз подскок... :uups:

Поздрави,
Д



Колега, аз бях при архитекта и съм много доволен от неговата работа :bowdown: .
Незнам защо при теб е обратното, но при мен се подобри състоянието на колата. Карето ми не приличаше на нищо, толкова беше раздрипано че се чудех как още се държи кардана, оправи теча на масло донякаде, защото трябва да си купя оригинални семеринги, доля масло и положението почти заспа. Както споменах и по рано остана само малко остатъчно прилашкване или по скоро потропване ако сменям скоростите при голямо напрежение (високи обороти). Незнам дали е плод на въображението ми, но го усещам. Затова и аз следя темата, дано някой успее да помогне
:help:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2521
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: коя кадето го прибере при себеси

Мнение от dizelboy » 23 Юни 2009, 10:41

да немаш турбина брати и при мен така прикашля като сменям скоростите :mhihi:
ИзображениеИзображение
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 12.06.2009
Местоположение: София

Мнение от Steelheart » 23 Юни 2009, 10:43

dizelboy написа:да немаш турбина брати и при мен така прикашля като сменям скоростите :mhihi:


а турбина е нещо което не искам да чуя повече, след като на старата кола слагах и след това правих основен ремонт и смених бутало :bcry:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2521
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: коя кадето го прибере при себеси

Мнение от dizelboy » 23 Юни 2009, 10:49

Steelheart написа:
dizelboy написа:да немаш турбина брати и при мен така прикашля като сменям скоростите :mhihi:


а турбина е нещо което не искам да чуя повече, след като на старата кола слагах и след това правих основен ремонт и смених бутало :bcry:
:mhihi: :mhihi: :mhihi: ем 4е си4ки го праихме тва бате :mhihi:
ИзображениеИзображение
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 12.06.2009
Местоположение: София

Мнение от Steelheart » 23 Юни 2009, 11:25

dizelboy написа:
Steelheart написа:
dizelboy написа:да немаш турбина брати и при мен така прикашля като сменям скоростите :mhihi:


а турбина е нещо което не искам да чуя повече, след като на старата кола слагах и след това правих основен ремонт и смених бутало :bcry:
:mhihi: :mhihi: :mhihi: ем 4е си4ки го праихме тва бате :mhihi:


Сигурно, но дай да не задръстваме темата с неща от друг аспект :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2521
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: коя кадето го прибере при себеси

Мнение от dizelboy » 24 Юни 2009, 9:13

Steelheart написа:
dizelboy написа:
Steelheart написа:
dizelboy написа:да немаш турбина брати и при мен така прикашля като сменям скоростите :mhihi:


а турбина е нещо което не искам да чуя повече, след като на старата кола слагах и след това правих основен ремонт и смених бутало :bcry:
:mhihi: :mhihi: :mhihi: ем 4е си4ки го праихме тва бате :mhihi:


Сигурно, но дай да не задръстваме темата с неща от друг аспект :mhihi:


оки доки извиниме за което прикашлянето ти може да идва от вакумите под колекторите
ИзображениеИзображение
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 12.06.2009
Местоположение: София

Мнение от Steelheart » 24 Юни 2009, 17:37

dizelboy написа:
Steelheart написа:
dizelboy написа:
Steelheart написа:
dizelboy написа:да немаш турбина брати и при мен така прикашля като сменям скоростите :mhihi:


а турбина е нещо което не искам да чуя повече, след като на старата кола слагах и след това правих основен ремонт и смених бутало :bcry:
:mhihi: :mhihi: :mhihi: ем 4е си4ки го праихме тва бате :mhihi:


Сигурно, но дай да не задръстваме темата с неща от друг аспект :mhihi:


оки доки извиниме за което прикашлянето ти може да идва от вакумите под колекторите


Прилашкване, не прикашляне :wave: :) :) :)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2521
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: коя кадето го прибере при себеси

Мнение от dizelboy » 24 Юни 2009, 17:58

тампони на мотора на скоростите
ИзображениеИзображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Мнение от ddddk » 24 Юни 2009, 18:25

Здравейте колеги,

Сега да видим дали ще мога да обясня това, което ми е в главата...

Да си представим следната ситуация:
Стойм на сфетофара, двигателя работи, изключили сме от скорост, пуснали сме съединителя натиснали сме спирачката. Картинката е ясна - чакаме жълто. Какво е положението: Коляновият вал се върти, върти се и маховика. През феродовия диск, чрез претискателния диск се върти и входящия вал на скоростната кутия. Тъй като няма зацепени зъбни колела, изходящият вал не се върти и колата е в покой. Светва жълто :
Натискаме съединителя. В този момент притискателният диск отслабва натиска към феродовия и последният започва да приплъзва спрямо маховика, но не спира. Не спира също и входящият вал на скоростната кутия. Натискаме лоста към нас и напред. В този момент синхронизаторът изравнява оборотите на входящия и изходящия вал на скоростната кутия. Това става за сметка на повече приплъзване на диска. Ама какво изравнява, та той изходящият е в покой. Значи входящият също преминава в покой и две зъбни колела се зацепват. Но от въртенето си входящият вал има някаква инерция и изведнъж спира. Тази инерция се предава на зацепеното колело на изходящия вал и чрез него (колетото) се предава въртящ момент на изходящия вал. Този момент трябва да се умъртви (демпфира), защото ние още държим спирачката натисната и колата е в покой. Убиецът на тази инерция е т.н. гумено каре. Ето тука е разковничето! Ако по тази кинематична верига има луфт, то преди гуменото каре да поеме енергията от инерцията трябва да се обере луфта. Точно това обиране на луфта се усеща като лопане, лашкане и т.н.

И пак се връщаме на мойто твърдение - здраво ли е карето - значи е монтирано с луфт! Това е!

Поздрави,
Д
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook