Проблем с газ инжек! - РЕШЕН

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Мнение от Ненко Вранков » 05 Юни 2009, 8:39

Този "клапан" има ли винт за реглаж на него? Ако има предполагам, че играе ролята на така наречения тройник... от него се регулира количеството газ което отива към мотора... високите обороти. В процес на работа мембраните на изпаритела си променят свойствата и леко се втвърдяват, затова и от време на време се налага лека корекция на системата. Можеш да го развиеш леко-половин оборот примерно и да пробваш как ще е.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 795
Регистриран на: 15.11.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е34/М50 и М60
Мечтае да кара: Е34 V12
Детайли за колата: Ооо много са...

Мнение от S_h_e_f_a » 05 Юни 2009, 16:45

И аз мисля че е нещо тъкова,но електроно.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Това е клапана или какво и да е,ако някои знае закакво точно служи той и как работи да сподели ;)
ИзображениеИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 795
Регистриран на: 15.11.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е34/М50 и М60
Мечтае да кара: Е34 V12
Детайли за колата: Ооо много са...

Мнение от S_h_e_f_a » 05 Юни 2009, 17:17

Доколкото разбрах от чичо google,този датчик на Бош е мап сензор!
http://www.bosch.com.au/content/languag ... nction.pdf

Как да го замеря за да разбера дали е здрав?
ИзображениеИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 795
Регистриран на: 15.11.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е34/М50 и М60
Мечтае да кара: Е34 V12
Детайли за колата: Ооо много са...

Мнение от S_h_e_f_a » 10 Юни 2009, 22:03

Така и иначе няма никакво развитие по моя въпрос :| поне някой ще ми обесни ли принципа на работа на ГИ за да добия представа и да се орентирам каде е проблема.
ИзображениеИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 862
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
Мечтае да кара: Е60 М5

Мнение от dokie » 11 Юни 2009, 0:31

S_h_e_f_a написа:Така и иначе няма никакво развитие по моя въпрос :| поне някой ще ми обесни ли принципа на работа на ГИ за да добия представа и да се орентирам каде е проблема.

Не съм "майстор", това което пиша е от личен опит и от ходене по мъките:
Това, което е като изпарител наричат "редуктор" и доколкото разбирам освен, че изпарява газта редуцира налягането й до необходимото за въвеждане в двигателя. Газовият клапан е точно до него и е с медната тръбичка влизаща отдолу - ролята му е да спира и пуска газта от газовата бутилка нататък към редуктора - при подадено напрежение отваря и газта минава...
За този Мап сензор - излиза, че следи налягане и температура в колекторите на въздуха и на базата на това изменя количеството на впръскваната газ с цел оптимално съотношение в конкретния момент - предполагам играе ролята на тези врътки, които могат да се видят на всяка обикновена газова след изпарителя - там обаче те се настройват ръчно, а тук компа следи цялата работа... Такова нещо (подобно) съм виждал на Голф 3 моно инжекция с газ (обикновена) ама слагана в италия - беше пълна автоматика (като ГИ) и имаше и такова нещо - то беше като електронно регулирано кранче на чешма (най-просто казано) - отваряше и затваряше в зависимост от температурата на колата, колко газ й даваш и т.н. - караш леко извън града - разхода перфектен; газ до дупка - лети... прецака се обаче и бе заменено с обикновена врътка - и оттам почнаха проблемите с разхода и не само...
Компа на газовата следи параметрите на компа на колата - температура, налягане, обороти, ламбди и др. (гледал съм даже някакви диаграми изкарва при газаджиите) и се опитва да му "подражава" :confused: - ако всичко е както трябва и компа е добър понякога успява, ама при 6-така явно допълнителните 2 го затрудняват (ако слагате ГИ не пестете 100-200лв за по-скъпа, че после пак ще ги дадете и ще сте си със евтината ;) )
При ГИ-то идеята е да впръсква газта директно (колко е директно, ама айде) и да не минава през въздуховода и дебитомера, където понякога гърми и "троши" - а и разхода да е по-малък (не винаги става така) поради по-прецизното следене на параметри и фината компютърна настройка на работата на газовата...
Настройката на самия комп на ГИ-то е много важна - дори и добре сложена газова може да ви "побърка" оригиналния комп на колата, ако не е настроена правилно (рестартирай и шъ съ опраи, ако не се - :dummy: по газаджията)... при мен примерно след поредното преправяне и настройка на ГИ-то минах около 100км (дори повече) докато поулегне работата и пак има ядове...
Това се сещам засега - не съм про (просто се интересувам кой какво ми пипа по колата), но поне от това с което съм се сблъсквал досега - ако мога да помогна дори и със скромен съвет някъде - съм готов...
Поздрави!

Иван Иванов.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 795
Регистриран на: 15.11.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е34/М50 и М60
Мечтае да кара: Е34 V12
Детайли за колата: Ооо много са...

Мнение от S_h_e_f_a » 11 Юни 2009, 2:18

Добре казано ;)
Но мен друго ме вълнува,на колата чисто и просто не и достига горивото при високи об и при подаване на ряска газ :!:
Та въпроса ми е:компа определя колко да се отварят дюзите,изпаритела прави някакво налаягане(незнам какво точно)но това налягане неможе да се контролира само от дюзите,защото като си на пълна газ ако налягането ти стига какво става на празен ход с него? То няма как да се задаржа по маркучите? Значи и още нещо го контролира!
Този мап сензор го отварях и почистих,но вътре няма нищо което да реголира или задържа налягането :!: значи не той го регулира,а кое тогава :?: Е това не ми става ясно :(
Този клапан,който е на изпаритела тои само пуска и спира газта или има вероятност и да я регулира по някакъв начин?
Както се вижда на снимките по изпаритела няма други датчици или врътки с които да може да се регулира :!:
И мен много ме съмнява компа да се бъгнал нещо.
Това което ми прави впечатление от негова стране е:колата си я карах на икономичен режим(компа има 3 режима икономичен,нормал и спорт) постепено взе да не върви,преминах на нормален режим и малко по добре,но след време и там неиска :| сега сам на спортен режим та горе долу върви.
ИзображениеИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 862
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
Мечтае да кара: Е60 М5

Мнение от dokie » 11 Юни 2009, 4:59

Аз мисля налягането да е постоянно - и при определен отвор (диаметър) на дюзите това означава определено количество газ във всеки цилиндър за един цикъл... при ниските обороти просто редуването на цилиндрите идва през по-голям интервал, а при 6К примерно клапанчетата на газта за всеки цилиндър се късат да цъкат... А дюзите поне при мен са едни тръбички - постоянен отвор с 1.8мм диаметър ...доколкото помня...
При почти всяка настройка ми казваха, че налягането на газта било паднало (как, колко - нямам идея) - но реално колата си летеше както на бензин.
Ако налягането не стига значи може да има запушване някъде по системата - дюзи, този мап сензор и изобщо всичко, което може да спира газта, но обикновено тогава колата се реже до определени обороти и после не иска, а ти казваш, че и при натискане на газта не иска да форсира... тук ми става по-затруднено...
Газовия клапан само спира и пуска: има/нема ;)
Нямам идея за тези режими - аз нямам такива, а нямам и мап сензор (което ме кара да си мисля, че пак някъде той ще да определя (или ако не той само може би и редуктора да има някаква роля)) и ти реално като минеш на по-натоварващия режим реално пускаш повече газ и тя става достатъчна за колата да хвърчи... харчи ли повече?
Така в целия този ред на мисли - това, което ти определя колко газ да ходи по маркучите до газовите инжектори (или някъде там) явно спира потока - виж компа на газта какво реално контролира и го оправи, ама пак уточнявам, че по-скоро разсъждавам... нека някой наистина вещ по тези въпроси се изкаже...когато се събуди ;) - дано не те обърквам само...
Успех!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 795
Регистриран на: 15.11.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е34/М50 и М60
Мечтае да кара: Е34 V12
Детайли за колата: Ооо много са...

Мнение от S_h_e_f_a » 12 Юни 2009, 17:50

Единственото което не е променила досега е разхода :)
Както ти каза колата се реже до определени оборти! При подаване на ряска газ,заглахва и като върна малко педала и поема.
Изчистих дюзите,отворих мап сензора(там няма какво да спира газта) и него изчистих.Двата филтара на сухата газ са сменени,този на мократа газ (на изпаритела) и той е нов. Няма какво друго да е запушено освем изпаритела,само него несъм отварял :(
ИзображениеИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 795
Регистриран на: 15.11.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е34/М50 и М60
Мечтае да кара: Е34 V12
Детайли за колата: Ооо много са...

Мнение от S_h_e_f_a » 16 Юни 2009, 4:05

Никои ли неможе да помогне :confused:
Дайте поне някакви идеи как да оправя оборотите
ИзображениеИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 892
Регистриран на: 15.11.2006
Кара: само БМВ-а

Мнение от Pavlinius » 16 Юни 2009, 18:34

Ами за мен почти 100% е испарителя. При теб не работи точно тогава, когато иска най-много газ - във високи обороти или като смачкаш педала.

И аз продължавам да го имам моя проблем с придърпването и май ще го разглобявам този изпарител да видя какво има в него .
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 795
Регистриран на: 15.11.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е34/М50 и М60
Мечтае да кара: Е34 V12
Детайли за колата: Ооо много са...

Мнение от S_h_e_f_a » 19 Юни 2009, 0:25

Така,явно само аз и още 1-2 ма ще пишем само в тази тема :confused:
Та вчера се поразрових малко в сайта на Принс и разбрах че изпаритела има реголируемо налягане от 1.7-2.6 бара,намерих врътката и я развартях до край :evil: Колата тръгна наистина много по добре от ниски об,чак на 5500об вече заглъхва :evil: Разбра се че проблема е в изпаритела и ще се сменят мембрани ;)

Но сега ми е друг въпроса:от къде мога да си намеря или закупя кабел за диагностика на ГИ-то?
Намерих си програмата,софтуера всичко е инсталирано и работи :P остава ми само кабела :!:
ИзображениеИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 16.07.2006
Местоположение: София

Мнение от penio » 19 Юни 2009, 10:53

Ако е с три пина конектора (понякога са 4 за заблуда) може да пробваме с кабел за Бардолини. По принцип всички кабели за връзка към ком порт са стандартно направени с MAX232 схема. Например за по-старите мобилни телефони кабелите са същите като за газовия инжекцион, всички са почти еднакви, само конекторите накрая са според модела. Вероятността да стане е доста голяма.
А по-сигурния начин е : http://www.s-tech.pl/index.php?go=produkt&section=&id=14&setlang=en

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 795
Регистриран на: 15.11.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е34/М50 и М60
Мечтае да кара: Е34 V12
Детайли за колата: Ооо много са...

Мнение от S_h_e_f_a » 19 Юни 2009, 19:23

Знам колега,но ето тук колегите от форума на Сотиен :mhihi: се пробват от доста време да го направят този кабел!
http://citroen-bg.net/forum/viewtopic.p ... bf734d3fde
Но не е същото като Бардолини,един пич си е направил на Бардолини и дори е пуснал схемата. А за кабел ми искат 200лв който аз няма да дам :evil:
ИзображениеИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 795
Регистриран на: 15.11.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е34/М50 и М60
Мечтае да кара: Е34 V12
Детайли за колата: Ооо много са...

Мнение от S_h_e_f_a » 23 Юни 2009, 0:14

Взех кабел от един приетел от Варна,оказа се че настройките и скоростите на дюзите са пална каша :mhihi:
След 3 часа настройки (това докато схвана как се работи с тази програма) и 20лв газ колата стана друга :shock: Нищо общо с преди,варви си в ниски високи обороти и най-дразнещото се оправи (проблема с оборотите по енерция) :lalala:
В събота ми се наложи да пътувам спешно от Бургас до Видин,стигнах за 5:40 мин(700км) с две спирания да заредя и расход 11.5л :P
Днес като се прибирах и карах по нормално ми даде 9.5л :roll:

Та всичките мъки и главоболия се оказаха от една тъпа настройка ;)
ИзображениеИзображениеИзображение

Предишна

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook