Проблем с газ инжек! - РЕШЕН
Модератор: Технически модератори
29 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Този "клапан" има ли винт за реглаж на него? Ако има предполагам, че играе ролята на така наречения тройник... от него се регулира количеството газ което отива към мотора... високите обороти. В процес на работа мембраните на изпаритела си променят свойствата и леко се втвърдяват, затова и от време на време се налага лека корекция на системата. Можеш да го развиеш леко-половин оборот примерно и да пробваш как ще е.
- S_h_e_f_a
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 795
- Регистриран на: 15.11.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е34/М50 и М60
- Мечтае да кара: Е34 V12
- Детайли за колата: Ооо много са...
- S_h_e_f_a
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 795
- Регистриран на: 15.11.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е34/М50 и М60
- Мечтае да кара: Е34 V12
- Детайли за колата: Ооо много са...
Доколкото разбрах от чичо google,този датчик на Бош е мап сензор!
http://www.bosch.com.au/content/languag ... nction.pdf
Как да го замеря за да разбера дали е здрав?
http://www.bosch.com.au/content/languag ... nction.pdf
Как да го замеря за да разбера дали е здрав?
- S_h_e_f_a
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 795
- Регистриран на: 15.11.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е34/М50 и М60
- Мечтае да кара: Е34 V12
- Детайли за колата: Ооо много са...
Така и иначе няма никакво развитие по моя въпрос
поне някой ще ми обесни ли принципа на работа на ГИ за да добия представа и да се орентирам каде е проблема.

- dokie
- ентусиаст
-
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
S_h_e_f_a написа:Така и иначе няма никакво развитие по моя въпроспоне някой ще ми обесни ли принципа на работа на ГИ за да добия представа и да се орентирам каде е проблема.
Не съм "майстор", това което пиша е от личен опит и от ходене по мъките:
Това, което е като изпарител наричат "редуктор" и доколкото разбирам освен, че изпарява газта редуцира налягането й до необходимото за въвеждане в двигателя. Газовият клапан е точно до него и е с медната тръбичка влизаща отдолу - ролята му е да спира и пуска газта от газовата бутилка нататък към редуктора - при подадено напрежение отваря и газта минава...
За този Мап сензор - излиза, че следи налягане и температура в колекторите на въздуха и на базата на това изменя количеството на впръскваната газ с цел оптимално съотношение в конкретния момент - предполагам играе ролята на тези врътки, които могат да се видят на всяка обикновена газова след изпарителя - там обаче те се настройват ръчно, а тук компа следи цялата работа... Такова нещо (подобно) съм виждал на Голф 3 моно инжекция с газ (обикновена) ама слагана в италия - беше пълна автоматика (като ГИ) и имаше и такова нещо - то беше като електронно регулирано кранче на чешма (най-просто казано) - отваряше и затваряше в зависимост от температурата на колата, колко газ й даваш и т.н. - караш леко извън града - разхода перфектен; газ до дупка - лети... прецака се обаче и бе заменено с обикновена врътка - и оттам почнаха проблемите с разхода и не само...
Компа на газовата следи параметрите на компа на колата - температура, налягане, обороти, ламбди и др. (гледал съм даже някакви диаграми изкарва при газаджиите) и се опитва да му "подражава"


При ГИ-то идеята е да впръсква газта директно (колко е директно, ама айде) и да не минава през въздуховода и дебитомера, където понякога гърми и "троши" - а и разхода да е по-малък (не винаги става така) поради по-прецизното следене на параметри и фината компютърна настройка на работата на газовата...
Настройката на самия комп на ГИ-то е много важна - дори и добре сложена газова може да ви "побърка" оригиналния комп на колата, ако не е настроена правилно (рестартирай и шъ съ опраи, ако не се -

Това се сещам засега - не съм про (просто се интересувам кой какво ми пипа по колата), но поне от това с което съм се сблъсквал досега - ако мога да помогна дори и със скромен съвет някъде - съм готов...
Поздрави!
Иван Иванов.
- S_h_e_f_a
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 795
- Регистриран на: 15.11.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е34/М50 и М60
- Мечтае да кара: Е34 V12
- Детайли за колата: Ооо много са...
Добре казано
Но мен друго ме вълнува,на колата чисто и просто не и достига горивото при високи об и при подаване на ряска газ
Та въпроса ми е:компа определя колко да се отварят дюзите,изпаритела прави някакво налаягане(незнам какво точно)но това налягане неможе да се контролира само от дюзите,защото като си на пълна газ ако налягането ти стига какво става на празен ход с него? То няма как да се задаржа по маркучите? Значи и още нещо го контролира!
Този мап сензор го отварях и почистих,но вътре няма нищо което да реголира или задържа налягането
значи не той го регулира,а кое тогава
Е това не ми става ясно
Този клапан,който е на изпаритела тои само пуска и спира газта или има вероятност и да я регулира по някакъв начин?
Както се вижда на снимките по изпаритела няма други датчици или врътки с които да може да се регулира
И мен много ме съмнява компа да се бъгнал нещо.
Това което ми прави впечатление от негова стране е:колата си я карах на икономичен режим(компа има 3 режима икономичен,нормал и спорт) постепено взе да не върви,преминах на нормален режим и малко по добре,но след време и там неиска
сега сам на спортен режим та горе долу върви.

Но мен друго ме вълнува,на колата чисто и просто не и достига горивото при високи об и при подаване на ряска газ

Та въпроса ми е:компа определя колко да се отварят дюзите,изпаритела прави някакво налаягане(незнам какво точно)но това налягане неможе да се контролира само от дюзите,защото като си на пълна газ ако налягането ти стига какво става на празен ход с него? То няма как да се задаржа по маркучите? Значи и още нещо го контролира!
Този мап сензор го отварях и почистих,но вътре няма нищо което да реголира или задържа налягането



Този клапан,който е на изпаритела тои само пуска и спира газта или има вероятност и да я регулира по някакъв начин?
Както се вижда на снимките по изпаритела няма други датчици или врътки с които да може да се регулира

И мен много ме съмнява компа да се бъгнал нещо.
Това което ми прави впечатление от негова стране е:колата си я карах на икономичен режим(компа има 3 режима икономичен,нормал и спорт) постепено взе да не върви,преминах на нормален режим и малко по добре,но след време и там неиска

- dokie
- ентусиаст
-
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
Аз мисля налягането да е постоянно - и при определен отвор (диаметър) на дюзите това означава определено количество газ във всеки цилиндър за един цикъл... при ниските обороти просто редуването на цилиндрите идва през по-голям интервал, а при 6К примерно клапанчетата на газта за всеки цилиндър се късат да цъкат... А дюзите поне при мен са едни тръбички - постоянен отвор с 1.8мм диаметър ...доколкото помня...
При почти всяка настройка ми казваха, че налягането на газта било паднало (как, колко - нямам идея) - но реално колата си летеше както на бензин.
Ако налягането не стига значи може да има запушване някъде по системата - дюзи, този мап сензор и изобщо всичко, което може да спира газта, но обикновено тогава колата се реже до определени обороти и после не иска, а ти казваш, че и при натискане на газта не иска да форсира... тук ми става по-затруднено...
Газовия клапан само спира и пуска: има/нема
Нямам идея за тези режими - аз нямам такива, а нямам и мап сензор (което ме кара да си мисля, че пак някъде той ще да определя (или ако не той само може би и редуктора да има някаква роля)) и ти реално като минеш на по-натоварващия режим реално пускаш повече газ и тя става достатъчна за колата да хвърчи... харчи ли повече?
Така в целия този ред на мисли - това, което ти определя колко газ да ходи по маркучите до газовите инжектори (или някъде там) явно спира потока - виж компа на газта какво реално контролира и го оправи, ама пак уточнявам, че по-скоро разсъждавам... нека някой наистина вещ по тези въпроси се изкаже...когато се събуди
- дано не те обърквам само...
Успех!
При почти всяка настройка ми казваха, че налягането на газта било паднало (как, колко - нямам идея) - но реално колата си летеше както на бензин.
Ако налягането не стига значи може да има запушване някъде по системата - дюзи, този мап сензор и изобщо всичко, което може да спира газта, но обикновено тогава колата се реже до определени обороти и после не иска, а ти казваш, че и при натискане на газта не иска да форсира... тук ми става по-затруднено...
Газовия клапан само спира и пуска: има/нема

Нямам идея за тези режими - аз нямам такива, а нямам и мап сензор (което ме кара да си мисля, че пак някъде той ще да определя (или ако не той само може би и редуктора да има някаква роля)) и ти реално като минеш на по-натоварващия режим реално пускаш повече газ и тя става достатъчна за колата да хвърчи... харчи ли повече?
Така в целия този ред на мисли - това, което ти определя колко газ да ходи по маркучите до газовите инжектори (или някъде там) явно спира потока - виж компа на газта какво реално контролира и го оправи, ама пак уточнявам, че по-скоро разсъждавам... нека някой наистина вещ по тези въпроси се изкаже...когато се събуди

Успех!
- S_h_e_f_a
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 795
- Регистриран на: 15.11.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е34/М50 и М60
- Мечтае да кара: Е34 V12
- Детайли за колата: Ооо много са...
Единственото което не е променила досега е разхода
Както ти каза колата се реже до определени оборти! При подаване на ряска газ,заглахва и като върна малко педала и поема.
Изчистих дюзите,отворих мап сензора(там няма какво да спира газта) и него изчистих.Двата филтара на сухата газ са сменени,този на мократа газ (на изпаритела) и той е нов. Няма какво друго да е запушено освем изпаритела,само него несъм отварял

Както ти каза колата се реже до определени оборти! При подаване на ряска газ,заглахва и като върна малко педала и поема.
Изчистих дюзите,отворих мап сензора(там няма какво да спира газта) и него изчистих.Двата филтара на сухата газ са сменени,този на мократа газ (на изпаритела) и той е нов. Няма какво друго да е запушено освем изпаритела,само него несъм отварял

- S_h_e_f_a
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 795
- Регистриран на: 15.11.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е34/М50 и М60
- Мечтае да кара: Е34 V12
- Детайли за колата: Ооо много са...
- S_h_e_f_a
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 795
- Регистриран на: 15.11.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е34/М50 и М60
- Мечтае да кара: Е34 V12
- Детайли за колата: Ооо много са...
Така,явно само аз и още 1-2 ма ще пишем само в тази тема
Та вчера се поразрових малко в сайта на Принс и разбрах че изпаритела има реголируемо налягане от 1.7-2.6 бара,намерих врътката и я развартях до край
Колата тръгна наистина много по добре от ниски об,чак на 5500об вече заглъхва
Разбра се че проблема е в изпаритела и ще се сменят мембрани
Но сега ми е друг въпроса:от къде мога да си намеря или закупя кабел за диагностика на ГИ-то?
Намерих си програмата,софтуера всичко е инсталирано и работи
остава ми само кабела 

Та вчера се поразрових малко в сайта на Принс и разбрах че изпаритела има реголируемо налягане от 1.7-2.6 бара,намерих врътката и я развартях до край



Но сега ми е друг въпроса:от къде мога да си намеря или закупя кабел за диагностика на ГИ-то?
Намерих си програмата,софтуера всичко е инсталирано и работи


Ако е с три пина конектора (понякога са 4 за заблуда) може да пробваме с кабел за Бардолини. По принцип всички кабели за връзка към ком порт са стандартно направени с MAX232 схема. Например за по-старите мобилни телефони кабелите са същите като за газовия инжекцион, всички са почти еднакви, само конекторите накрая са според модела. Вероятността да стане е доста голяма.
А по-сигурния начин е : http://www.s-tech.pl/index.php?go=produkt§ion=&id=14&setlang=en
А по-сигурния начин е : http://www.s-tech.pl/index.php?go=produkt§ion=&id=14&setlang=en
- S_h_e_f_a
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 795
- Регистриран на: 15.11.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е34/М50 и М60
- Мечтае да кара: Е34 V12
- Детайли за колата: Ооо много са...
Знам колега,но ето тук колегите от форума на Сотиен
се пробват от доста време да го направят този кабел!
http://citroen-bg.net/forum/viewtopic.p ... bf734d3fde
Но не е същото като Бардолини,един пич си е направил на Бардолини и дори е пуснал схемата. А за кабел ми искат 200лв който аз няма да дам

http://citroen-bg.net/forum/viewtopic.p ... bf734d3fde
Но не е същото като Бардолини,един пич си е направил на Бардолини и дори е пуснал схемата. А за кабел ми искат 200лв който аз няма да дам

- S_h_e_f_a
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 795
- Регистриран на: 15.11.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е34/М50 и М60
- Мечтае да кара: Е34 V12
- Детайли за колата: Ооо много са...
Взех кабел от един приетел от Варна,оказа се че настройките и скоростите на дюзите са пална каша
След 3 часа настройки (това докато схвана как се работи с тази програма) и 20лв газ колата стана друга
Нищо общо с преди,варви си в ниски високи обороти и най-дразнещото се оправи (проблема с оборотите по енерция)
В събота ми се наложи да пътувам спешно от Бургас до Видин,стигнах за 5:40 мин(700км) с две спирания да заредя и расход 11.5л
Днес като се прибирах и карах по нормално ми даде 9.5л
Та всичките мъки и главоболия се оказаха от една тъпа настройка

След 3 часа настройки (това докато схвана как се работи с тази програма) и 20лв газ колата стана друга


В събота ми се наложи да пътувам спешно от Бургас до Видин,стигнах за 5:40 мин(700км) с две спирания да заредя и расход 11.5л

Днес като се прибирах и карах по нормално ми даде 9.5л

Та всичките мъки и главоболия се оказаха от една тъпа настройка

29 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани