Проблем с генератор

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 08 Дек 2008, 17:38

:mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 149
Регистриран на: 8.03.2008

Мнение от атоматик » 08 Дек 2008, 18:02

Колебания си има винаги, виж как Никито се киска. Оборотите играят и те оказват влияние. Иначе при постоянни обороти не стигат до 0,2- 0,3 V.
Обвързването с БМВ стана случайно... и явно ще е трайно!


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 08 Дек 2008, 18:20

атоматик написа:Колебания си има винаги, виж как Никито се киска. Оборотите играят и те оказват влияние. Иначе при постоянни обороти не стигат до 0,2- 0,3 V.

Точно това те питам щото при мен постоянно има колебания понякога дори до 0.5V независимо дали е в обороти или на празен ход :confused:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 455
Регистриран на: 29.10.2008
Местоположение: СССР,Москва,Лубянка 2
Пол: Мъж
Кара: Е30-М40В18;Е36-М44В19;E91-N43B20A
Мечтае да кара: Е30 М3 Sport Evolution

Мнение от momo-1st » 08 Дек 2008, 21:02

Колеги аз не сам голям разбирач от електроника ама поназнаивам от обща култура!Колебания има винаги независимо дали нагоре или надолу-точно с тази цел е поставен реле регулатора да предпазва от презаряд акумулатора и да пази от именно тея колебания-специално резките колебания нагоре след изклучване на консумацията рязко може да скочи на горе токът!А въпросната схем грец за която спорихте горе не е ни6то друго освех ТОКОИЗПРАВИТЕЛ!това е целата и предназначеиео на схема грец-4 диода послед.свързани!
Дано сам бил полезен!
bum_bum написа:Върти се, суче се и пак към соца се избива :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Забравете го вече тоя гнил строй.

Наслаждавайте се на придобивките на демокрацията- Е шейсе на 15 години, виски на промоция от Кауфланд, пура за 2,40 в панелката с ипотека до 2060-та.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 149
Регистриран на: 8.03.2008

Мнение от атоматик » 08 Дек 2008, 22:38

Работите наистина много се задълбаха, заприлича на научен консилиум по електротехника и електроника. :mhihi:
Тък въпросът е дали генераторът е променливотоков или постояннотоков (с колектор). Не съм наясно с това и затова не казвам дали има Грец или не. Грец ще има ако генератора е променливотоков и е нужно изправяне на тока. Но само изправянето не е достатъчно, защото има пулсации (колебания на напреженито от мах до мин.). Трябва да има филтриране (изглаждане на пулсациите) и регулиране (поддържане на определени граници на напрежението). Схемата се казва регулатор (реле-регулатор). Тя или няма Грец вътре или е много повече от Грец.
Колега Динозаб, трябва ти електричар.
Обвързването с БМВ стана случайно... и явно ще е трайно!


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 09 Дек 2008, 12:05

Ето едно клипче на борда как ми мени напрежението на презен ход и вентилатор на парното на 2-ра степен.
http://www.vbox7.com/play:c5102acb
Кагато е да кажем на 2000об. двигателя положението е същото :roll:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 149
Регистриран на: 8.03.2008

Мнение от атоматик » 09 Дек 2008, 16:39

Мисля, че напреженито пада повече от допустимото. Колебанията е трудно да се прецени дали са ненормални. Като смениш регулатора всичко ще си дойде на местото.
Обаче големия борд е голяма работа. Ще си сложа и аз някой ден.
Обвързването с БМВ стана случайно... и явно ще е трайно!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 11 Дек 2008, 17:18

Да влача осцилоскопа и да видиме как е хавата. Ток&напрежение има за захранване, :mhihi:


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 12 Дек 2008, 10:29

NikiNikolov написа:Да влача осцилоскопа и да видиме как е хавата. Ток&напрежение има за захранване, :mhihi:

Аз мисля направо да шибна едно 140-амперово от Е38 и да си гледам кефа :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Мнение от Ненко Вранков » 03 Май 2009, 10:41

Aз съм със 140А генератор... преди 2 седмици го разглобих за да му сменя лагерите, понеже виеше, а от както я имам колата не го бях пипал... като го разглобих обаче видях че и четките са за смяна... смених ги направо с изправителя към тях... имаше някакви италянски за 15, аз взех уж немски за 25... е не пише Бош на него, като на оригиналния, ама викам ще кара. Откакто направих тази манипулация, колата на 3 пъти ми прави страшно отвратителен номер - както работи (в движение) за момент светват всички лампи, мотора гасне и тръгва отново, което в колата се усеща отвратително... За 2 седмици и около 800км. ми го е направила 3 пъти... единия точно при потегляне с 1200 оборота някъде, а другите 2 един след друг през 1-2 сек. вчера на път за калояново с около 3000 оборота... свалих компютъра да огледам едно друго... но ми дойде на ум да проверя и какво напрежение изкарва генератора... на празен ход и при 4-5 000 все 13.7V... преди до колкото си спомням изкарваше 14.2... та се чудя дали не може да е от това :help: Винаги карам на фарове и халогени.. отделно и стъпалото дърпа около 20А...

EDIT:
Свалих генератора за бързо... свалих четките със стабилизатора и от този (новия) и стария събрах един... Новите четки със стария стабилизатор... сега дава 13.9V :roll:

Предишна

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook