За олиото и TDS-a

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2046
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: Dobrich
Кара: Е34 М51Д25

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от Wenzy » 23 Яну 2012, 14:48

Значи нещата стоят така - предния мотор го карах на олио - голяма мизерия теглих с прецеждане и глупости.Разхода е същия , което значи, че излиза 3 пъти по-евтино обаче на 5К отваряш помпа и ще си голаям късметлия ако плочката е оцеляла, сменяш горивен филтър на 1-1,5К, купуваш бензин, купуваш добавка за дюзи, отделно захарността не влияе добре на работата на целия мотор и се отказах.
Смених мотора (понеже стария ми избягала компресията)и сега карам на водород и съм по-доволен :) засичам я пълно-пълно
350 км. извънградско с абсолютно нормална скорост - до 20км над ограниченията
620 км. градско без тормозене и цялото удоволствие 79л., което прави среден разход ако не се бъркам около 8,1/100 км. зимата. Та по мой груби сметки водорода ми е свалил малко над 2/100 и то без да се цапам - само отвреме навреме доливам дестилирана вода.
Незнам повечето ще кажат ,че слъгвам или нещо друго , но аз съм доволен на един резервоар по 50лв. икономия
Поздрави на всички.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от zvetiko » 23 Яну 2012, 16:50

Звучи много мръсно както и изглежда.Да кажем за да напълниш един резервоар ,за да си заслужава цялата разправия,ти трябват 10 големи туби отработено олио-мъкнеш, сипваш бензин,прецеждаш,омазваш всичко,после остават около 120литра боклук,който не можеш да го изсипеш в къщи в мивката и пак мъкнеш 6 туби до някъде си.
С водорода е супер,не знам дали не може да се помисли и за някаква по-мъничка ядрена електроцентралка на мястото на резервната гума. ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 255
Регистриран на: 8.04.2006
Местоположение: Раднево
Пол: Мъж
Кара: е30 М50Б25
Мечтае да кара: икономично

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от Stiks » 23 Яну 2012, 17:12

JIKI_RACER написа:Зъбче , претакай 10 литра олио , покарай малко и направо към Надин после :mhihi: ...
Нямаш и ти какво да правиш. Търси олио на доставна цена от прозиводител и си карай с чисто такова.

35-40 литра нерафинирано олио мешано с нафта и пустия ТДС още върви.
Вече е 1000+ км :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от alchohol » 23 Яну 2012, 17:20

Wenzy написа:Значи нещата стоят така - предния мотор го карах на олио - голяма мизерия теглих с прецеждане и глупости.Разхода е същия , което значи, че излиза 3 пъти по-евтино обаче на 5К отваряш помпа и ще си голаям късметлия ако плочката е оцеляла, сменяш горивен филтър на 1-1,5К, купуваш бензин, купуваш добавка за дюзи, отделно захарността не влияе добре на работата на целия мотор и се отказах.
Смених мотора (понеже стария ми избягала компресията)и сега карам на водород и съм по-доволен :) засичам я пълно-пълно
350 км. извънградско с абсолютно нормална скорост - до 20км над ограниченията
620 км. градско без тормозене и цялото удоволствие 79л., което прави среден разход ако не се бъркам около 8,1/100 км. зимата. Та по мой груби сметки водорода ми е свалил малко над 2/100 и то без да се цапам - само отвреме навреме доливам дестилирана вода.
Незнам повечето ще кажат ,че слъгвам или нещо друго , но аз съм доволен на един резервоар по 50лв. икономия
Поздрави на всички.


Колега каква е инвестицията за водородната клетка
Извинявам се за :OT:
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2046
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: Dobrich
Кара: Е34 М51Д25

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от Wenzy » 23 Яну 2012, 18:17

Преди почти година ми излезе 540 лв. +пари за монтаж + реле и кабели, реостати + консумативи = 600лв. грубо
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от stambo_81dg » 24 Яну 2012, 12:57

50/50 Нафта и отработено масло ако купуваш маслото на 50-60ст. ти идва към 1.60литъра и няма никакъв дерт с нищо. лятото и с повече масло става. към 1000 литра съм прекарал ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от Zubcho » 24 Яну 2012, 19:08

stambo_81dg написа:50/50 Нафта и отработено масло ако купуваш маслото на 50-60ст. ти идва към 1.60литъра и няма никакъв дерт с нищо. лятото и с повече масло става. към 1000 литра съм прекарал ;)


Само го прецеждайте много добре това масло, че има и метални частици в него. Също може да се меша с бензин 10% за подобряване вискозитета. Не е задължително да си 50:50 с нафта, може 10-20% с бензин.

Това също ще се пробва. Само олио и масло не мешайте, че има проблем.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от stambo_81dg » 24 Яну 2012, 20:37

Wenzy написа:Смених мотора (понеже стария ми избягала компресията)и сега карам на водород и съм по-доволен :) засичам я пълно-пълно
350 км. извънградско с абсолютно нормална скорост - до 20км над ограниченията
620 км. градско без тормозене и цялото удоволствие 79л., което прави среден разход ако не се бъркам около 8,1/100 км. зимата. Та по мой груби сметки водорода ми е свалил малко над 2/100 и то без да се цапам - само отвреме навреме доливам дестилирана вода.
Незнам повечето ще кажат ,че слъгвам или нещо друго , но аз съм доволен на един резервоар по 50лв. икономия
Поздрави на всички.


Аз съм много скептично настроен към тази водородна клетка от физична гледна точка :conf:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от Postman » 24 Яну 2012, 20:57

Много ви моля за водородната клетка да си говорете в друга тема, инак ще стане мазало и ще се налага да взимам мерки.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от alchohol » 24 Яну 2012, 21:58

Та колеги, не разбрах сега вредно ли е или не да се слага например неотработено олио 80/20 или 70/30 в полза на нафтата. Бабата ми е М21Д24 с механична помпа? Има ли опасност процента вода в олиото да прецака нещата или пък да се запече системата от самото олио?
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от vladobate » 24 Яну 2012, 22:54

alchohol написа:Та колеги, не разбрах сега вредно ли е или не да се слага например неотработено олио 80/20 или 70/30 в полза на нафтата. Бабата ми е М21Д24 с механична помпа? Има ли опасност процента вода в олиото да прецака нещата или пък да се запече системата от самото олио?

На теб помпата ти дава предимство щот е най-дуракоустойчивата на тема олио тъй че ней-малко ще се строши ( ако въобще се стигне дотам , зависи какъв период визираме ) сравнено с всички други помпи на ТДС-и . Мое мнение. Пък и кво се плашите от ия уплътнения на годината веднъж ги сменяте и си свиркате , е друг е въпроса кво става с ГНП-тата със четци , измисля се супер-дупер ичистител смес от десетина чистители и други химически добавки и така профилактика веднъж годишно и пак далавера има . Аз минавам близо 30-на хилади на година и затова смятам че е изгодно пък помпи за тдс сега бол и на цена никва , сравнено с преди две години да речем .


Аватар
Мнения: 264
Регистриран на: 4.01.2011
Кара: bmx

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от vinio » 24 Яну 2012, 22:59

май за хидравличната глава е по-голям проблема.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от alchohol » 24 Яну 2012, 23:01

vinio написа:^то м21д24 са с четец и пластини в плочката.


При мен тая измишльотина е изхвърлена много отдавна. Това не е ли с жило :mhihi:
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от vladobate » 24 Яну 2012, 23:03

vinio написа:^то м21д24 са с четец и пластини в плочката.

Къв четец и пластини кат е механична , за кво му са .


Аватар
Мнения: 264
Регистриран на: 4.01.2011
Кара: bmx

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от vinio » 24 Яну 2012, 23:03

alchohol написа:
vinio написа:^то м21д24 са с четец и пластини в плочката.


При мен тая измишльотина е изхвърлена много отдавна. Това не е ли с жило :mhihi:

късно го прочетох и до като го редактирам ти си ме цитирал :mhihi: механичната помпа няма плочки .

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook