За олиото и TDS-a

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от zvetiko » 20 Яну 2012, 16:08

Истината е в газта ако си караш колата-гледам вчера някакви цени от 2.65 за дизела,2.5 за бензина аз съм на 1.20.Вече трета година съм на газ и сигурно съм няколко Е34-ки напред само защото си продадох tds-са когато дизела преди години пак беше около тези цени .Това с прецедено олио през дънки и после в резервоара ще струва доста пари за ликвидиране напоследствията.
Най-икономичният вариант за Иво ще е един М50В20/може някой даже да му го подари или пък за около 300-400лв./ + обикновена газова или газов инжекцион втора ръка.За няколко хиляди км избива всичко и спира да се занимава с глупости.Просто в един момент трябва да срежеш връзката си с нафтата,каквито и пари да си набил вече,защото това никога няма да спре.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от ddddk » 20 Яну 2012, 16:39

Zubcho написа:Дамяне не се бъзикай ...


Къде видя бъзик в постовете ми? :confused:
От началото ти пиша доста сериозни неща. Я се върни назад и пак прочети :|

Е, не съм го сдъвкал, смелил и да ти го подам готово за поглъщане ;) Не мислиш ли, че трябва и ти да се разчетеш малко :|
Толкова не си чел, че дори не знаеш за тази тема: http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 8%E7%E5%EB
Човекът вече е отъпкал пътеката, че и е от нашия форум, че и с Е34. От туй повече здраве му кажи :ok:

А, пък тук вече нещата стават сериозни: http://fermer.bg/forum_topic/31504/1/1/ ... dizel.html
Потребителят с ник "Баш Бай Фермер" е много напред с тея работи, ама му е писнало да повтаря едно и също само на "питащи" и се съмнявам да ти даде повече инфо от това дето вече е написал.

Относно зеолита не посмях да ти напиша повече, защото опита ми с него е в друга сфера. Само знам, че се ползва в хранително-вкусовата промишленост за пречистване на зехтин. Но може и да не става за твоя въпрос, не знам. Ако ти се занимава, чети. Има мноооого инфо в "свободното интернет пространство" :mhihi: После ще помагам с каквото мога.

За казана, пък ако си си помислил, че те бъзикам, то направо съм ти обиден :confused:

Та така. Дерзай!

Д
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от Zubcho » 21 Яну 2012, 13:22

Аз вече доста се ограмотих, както казах съвсем скоро започват опитите. Всъщност опити за мен, други хора карат от години на олио. След като си отъпча пътеката за мен, ще направя снимки и ще напиша стъпка по стъпка какво и как правя. Някой колега от ресторант ако има в София и има желание да ми помага със снабдяването с олио ще съм му благодарен.

Поздрави
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 478
Регистриран на: 2.03.2009

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от latrel » 21 Яну 2012, 13:35

Вчера говорих с едно момче, което вика че от 5-6 години карал ТДС (Е39) на олио и неговата "пътека" била :
изсипваш отработеното олио в един бидон (с кранче 10см над основата), като отгоре слагаш тензух на два ката след това оставаш олиото да престои няколко дни, и после го точиш и смесваш с нафта :driving:
Тези 10см височина били защото цялата мръсотия отивала на дъното и олиото над кранчето си било кристално чисто :mhihi: Нито подгрявал, нито махал вода и т.н. Последния му коментар по темата беше "сега ако ми изпадне олио направо го смесвам 50/50 с нафта и карам"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от Zubcho » 21 Яну 2012, 15:07

latrel написа:Вчера говорих с едно момче, което вика че от 5-6 години карал ТДС (Е39) на олио и неговата "пътека" била :
изсипваш отработеното олио в един бидон (с кранче 10см над основата), като отгоре слагаш тензух на два ката след това оставаш олиото да престои няколко дни, и после го точиш и смесваш с нафта :driving:
Тези 10см височина били защото цялата мръсотия отивала на дъното и олиото над кранчето си било кристално чисто :mhihi: Нито подгрявал, нито махал вода и т.н. Последния му коментар по темата беше "сега ако ми изпадне олио направо го смесвам 50/50 с нафта и карам"


Значи помисли малко над това... Водата е смесена с олиото ОК. Какво се случва при нагнетяването на тази смеска на 150бара в нафтовата помпа?

Този метод на толкова кратко утаяване според мен ще работи докато не строши помпата. Това е около 1000-2000км макс. Той Пресиян хубаво искаше да пусне снимки. Ако ги намери нека публикува.

Водата е бавна смърт за ДВГ и ГНП! Това го казват всички ползващи олио като алтернативно гориво. Обикновено тези които чакат да се утаи водата, и боклуците, изчакват от 4 до 8 седмици. За мен тези срокове са безумно дълги. Краткия метод е с добавяне на 5-10% бензин (да бензин) в олиото. Така от 1-2 минути до 48часа (макс) видимо се утаява и разделя олиото от вода, захари и разни др. компоненти получили се при пърженето. След това се пресипва годното олио (видимо с просто око) в друг съд и е готово за наливане в резервоара.

Към скептично настроените -> Обещавам лично да снимам на клипче как си наливам 40-50л в резервоара и подкарвам на олио. Ще снимам и километража в същия клип за достоверност. След 3-4К км пак ще снимам. Смятам да ги измина тези километри за 1 месец. Ако до тогава не ми се строши колата смятам ТДС-а ще стане актуален автомобил :D

Първата ми работа ще е да ида на Иван от Петрич на гости само с олио :P Нещо ми е домъчняло за него, а до там ще ми е 10-15лв да ида и да се върна.

Поздрави
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от ddddk » 21 Яну 2012, 15:47

Zubcho написа:Значи помисли малко над това... Водата е смесена с олиото ОК. Какво се случва при нагнетяването на тази смеска на 150бара в нафтовата помпа?

И какво се случва според теб?

Zubcho написа:Краткия метод е с добавяне на 5-10% бензин (да бензин) в олиото. Така от 1-2 минути до 48часа (макс) видимо се утаява и разделя олиото от вода, захари и разни др. компоненти получили се при пърженето.

Айде бе?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от Пресиян Василев » 21 Яну 2012, 16:39

Toва заварих в няколко счупени помпи.На тези снимки е плочка след опит за почистване.
Обикновено изкарват до 3000 км и трошат буталото в секцията на високото налягане.
Дюзите също приключват бързо
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от zvetiko » 21 Яну 2012, 17:29

Zubcho написа:
latrel написа:Вчера говорих с едно момче, което вика че от 5-6 години карал ТДС (Е39) на олио и неговата "пътека" била :
изсипваш отработеното олио в един бидон (с кранче 10см над основата), като отгоре слагаш тензух на два ката след това оставаш олиото да престои няколко дни, и после го точиш и смесваш с нафта :driving:
Тези 10см височина били защото цялата мръсотия отивала на дъното и олиото над кранчето си било кристално чисто :mhihi: Нито подгрявал, нито махал вода и т.н. Последния му коментар по темата беше "сега ако ми изпадне олио направо го смесвам 50/50 с нафта и карам"


Значи помисли малко над това... Водата е смесена с олиото ОК. Какво се случва при нагнетяването на тази смеска на 150бара в нафтовата помпа?

Този метод на толкова кратко утаяване според мен ще работи докато не строши помпата. Това е около 1000-2000км макс. Той Пресиян хубаво искаше да пусне снимки. Ако ги намери нека публикува.

Водата е бавна смърт за ДВГ и ГНП! Това го казват всички ползващи олио като алтернативно гориво. Обикновено тези които чакат да се утаи водата, и боклуците, изчакват от 4 до 8 седмици. За мен тези срокове са безумно дълги. Краткия метод е с добавяне на 5-10% бензин (да бензин) в олиото. Така от 1-2 минути до 48часа (макс) видимо се утаява и разделя олиото от вода, захари и разни др. компоненти получили се при пърженето. След това се пресипва годното олио (видимо с просто око) в друг съд и е готово за наливане в резервоара.

Към скептично настроените -> Обещавам лично да снимам на клипче как си наливам 40-50л в резервоара и подкарвам на олио. Ще снимам и километража в същия клип за достоверност. След 3-4К км пак ще снимам. Смятам да ги измина тези километри за 1 месец. Ако до тогава не ми се строши колата смятам ТДС-а ще стане актуален автомобил :D

Първата ми работа ще е да ида на Иван от Петрич на гости само с олио :P Нещо ми е домъчняло за него, а до там ще ми е 10-15лв да ида и да се върна.

Поздрави


След като си навлязъл в нещата,може ли да обясниш как като сложиш бензин в олио ще се отдели водата,защото ми е много интересно.

Водата може да я отделиш:
* трябва да влезе с нещо в химическа реакция и резултата да е химическо съединение ,което да отделиш по някакъв метод в зависимост от фазата му
* нещо ,което е гориво само по себе си да я разтвори и да изгори с олиото в двигателя
* да я изпариш чрез нагряване
*нещо което е хидрофилно да я погълне и да го отделиш с филтриране
Бензина не разтваря водата и не влиза в химическа реакция с нея така ,че не знам какво точно очакваш да се случи.А към Ванката добре си се насочил-ще ти направи добре ремонта от който ще се нуждаеш като стигнеш при него. ;)Но може да вземеш за всеки случай и няколко стотин лева за пътна помощ. :confused:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от Jordana » 21 Яну 2012, 19:03

Изписаха се един ферман постове за махането на тая вода от мазнината и само едно две мнения ми се сториха приемливи.Има начини водата да бъде премахната на 100% от мазнината и те са само химични чрез свързване на водната молекула.Всички механични методи като отдекантирване преточване и филтриране през крачоли на дънки са си в сферата на личната омраза към собствения си двигател.Лично мнение .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от Zubcho » 22 Яну 2012, 10:18

http://www.youtube.com/watch?v=bt3mBtlW ... e=youtu.be

За Пепи :)

http://www.youtube.com/watch?v=-mNKAutFaeY

Смятам, че двете клипчета са достатъчно показателни, какво се случва с олиото при добавяне на бензин?
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от Zubcho » 22 Яну 2012, 10:20

Към Преско:
Погледни горния пост. Тези коли са карани с олио, което не е било пречиствано и утаявано изобщо. Такива наслагвания има в първото клипче, което съм пуснал в левите 3 туби.

В крайна сметка ще покарам на олио и ще прескоча до Габрово (пак на олио) и може да отворим помпата за профилактика и да видим какво има вътре. :mhihi:
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от zvetiko » 22 Яну 2012, 16:55

Zubcho написа:http://www.youtube.com/watch?v=bt3mBtlWBW4&feature=youtu.be

За Пепи :)

http://www.youtube.com/watch?v=-mNKAutFaeY

Смятам, че двете клипчета са достатъчно показателни, какво се случва с олиото при добавяне на бензин?


А ясно.Аз разсъждавах ,че в цялата тая помия водата и гнязта са по-малко от олиото,а то се оказва обратното и фактически с бензина разтваряш малкото олио от боклука,а другото се утаява.Като гледам горе-долу от 30 литра гняз ще извадиш около 10 олио.
Изображение

А когато приключиш с всички колата ти по този ли начин ще изглежда? :mrgreen:

Изображение

Изображение


Аватар
Мнения: 264
Регистриран на: 4.01.2011
Кара: bmx

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от vinio » 22 Яну 2012, 19:12

:OT:
Аз мисля ,че тая тема ще роди нова :"никога не карайте с олио".
С добри чувства към автора,но пак му казвам да помисли за метан или отработено масло.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от Jordana » 23 Яну 2012, 1:22

Най новата технология е заместване на дизела с директно впръскване на етанол .Почти всеки дизелов двигател може да се пригоди за това.Отработеното масло и олио стават за разни горелки и постари и непретенциозни дизелови агрегати но мисля че за съвременен дизелов двигател е просто съсипване преждевременно на мотора с такива домашно приготвени самоделки.Аз лично не бих сипал в автомобила си тая гняз от снимките и клипа по горе.Успех на всички поели по тоя път.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: За олиото и TDS-a

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 23 Яну 2012, 10:40

Зъбче , претакай 10 литра олио , покарай малко и направо към Надин после :mhihi: ...
Нямаш и ти какво да правиш. Търси олио на доставна цена от прозиводител и си карай с чисто такова.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook