Да си поговорим за масла...
Модератор: Технически модератори
Re: Да си поговорим за масла...
днес сипах политрон, масло за което чух от колегите от великотърново, реших да пробвам за зимния сезон, първите ми впечатления са добри- колата работи по-тихо ще видим как ще е след няколко хиляди км, искам да благодаря на иво, брат му и другите виновни от велико търново за новото ми масло





- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Да си поговорим за масла...
значи, тук е редно да допълним, че ще се разбере колко е добро едно масло за двигателя след пробег от 5-6 хил. км.
В началото маслото е новичко и на мотора му е хубаво.
Колко време ще си запази маслото тези качества?
Поздрави,
Д
В началото маслото е новичко и на мотора му е хубаво.
Колко време ще си запази маслото тези качества?
Поздрави,
Д

Re: Да си поговорим за масла...
тази тема направо стана като дипломна работа.....8 страници писано, писано и накрая нищо 

- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Да си поговорим за масла...
@2bar написа:тази тема направо стана като дипломна работа.....8 страници писано, писано и накрая нищо
Е как нищо, бе колега?!?
На 3-та страница аз съм написал какъв текс да търсиш на кутията.
На 5-та страница колегата skylord е дал един линк с одобрените масла от БМВ. Марката на маслото и вида!
На 6-та страница Киро е дал три линка. Третият е линк към статия за маслата. Супер статия! Прочети я бавно и внимателно, с разбиране. Не по диагонала.
На 7-ма страница аз съм написал на Иван как да е убеден, че маслото, което купува, не е със съмнителен произход.
И накрая ще добавя, че никой не може да ти каже: "За твоята кола единственото масло е "ТОВА" и то само на "ТАЗИ" марка!"
Изборът е твой според режима на работа на мотора и дълбочината на джоба ти. Все работи, които само ти си знаеш.
Поздрави,
Д

Re: Да си поговорим за масла...
не знам колега,
темата за маслата е практически вечна, аз затова и не се обаждам, защото ми е ясно, че еднозначен отговор на въпроса, какво масло, няма. всеки иска най - доброто за мотора си, и май точно тук повечето фирми са успели да набарат тънката струна на купувача и му разправят най - различни истории.
мога само да ти кажа, как виждам аз нещата с уговорката, че говорим за стари мотори, без да се интересуваме от норми за екология и т.н.
според мен цялата работа с маслата е малко бош лаф работа. това, което мен ме интересува като собственик на колата, е разходите за колата да се движат горе - долу в нормални граници, в случая - разхода на маслото. и точно тук BMW си вързват гащите и пишат някакви интервали, на които просто не можеш да им хванеш спатийте. цялата работа я "замазват" допълнително, като пишат, че разхода на масло зависи и от стила на каране. почукването на повдигачите, което няколко пъти мернах, според BMW (TIS) е нормално - макар, че това е толкова относително понятие, че цялата работа просто ми прилича на измиване на ръцете и отказване на рекламации. та, общо взето според мен, като този, който си плаща за целият мурафет, освен разхода на масло, и да изкара към 8000 км без да си наруши свойствата драстично, друго не ме интересува. това щеше да ми е и интересно да прочета - с каква марка, при еди какакво си каране, един колко си старта на ден при един каква си температура (сезон) и т.н., кой какво е забелязал.
за протокола мога да ти кажа при мен, как се движат нещата:
1. всичките масла, които съм сипвал са одобрени от BMW, това А3 или В3 не мисля, че още има масла, които не покриват тези класове.
2. маслата, които сипвам не са кой знае колко скъпи - около 12 - 14€/литър
3. с Castrol и след него Schell разхода на масло е ужасен, с Motul нещата стоят малко по - добре.
4. в същото време имам познат, който хал хабер си няма от коли и си купува маслото, там където го и сменяме - разбирай от варел, при цена 6€/литър. разхода на масло при него е пренебрежимо малък.
5. един единствен път и аз съм слагал от това масло (вече не помня,защо) промяна в работата на мотора не забелязах, единствено разхода на масло изчезна.
та, лично аз следващият път ще си взема масло от големият варел и с това ще приключа или в зависимост от това, колко струва смяната на масло в BMW да отида при тях - поне цялостното измиване на колата вътре в цената.
темата за маслата е практически вечна, аз затова и не се обаждам, защото ми е ясно, че еднозначен отговор на въпроса, какво масло, няма. всеки иска най - доброто за мотора си, и май точно тук повечето фирми са успели да набарат тънката струна на купувача и му разправят най - различни истории.
мога само да ти кажа, как виждам аз нещата с уговорката, че говорим за стари мотори, без да се интересуваме от норми за екология и т.н.
според мен цялата работа с маслата е малко бош лаф работа. това, което мен ме интересува като собственик на колата, е разходите за колата да се движат горе - долу в нормални граници, в случая - разхода на маслото. и точно тук BMW си вързват гащите и пишат някакви интервали, на които просто не можеш да им хванеш спатийте. цялата работа я "замазват" допълнително, като пишат, че разхода на масло зависи и от стила на каране. почукването на повдигачите, което няколко пъти мернах, според BMW (TIS) е нормално - макар, че това е толкова относително понятие, че цялата работа просто ми прилича на измиване на ръцете и отказване на рекламации. та, общо взето според мен, като този, който си плаща за целият мурафет, освен разхода на масло, и да изкара към 8000 км без да си наруши свойствата драстично, друго не ме интересува. това щеше да ми е и интересно да прочета - с каква марка, при еди какакво си каране, един колко си старта на ден при един каква си температура (сезон) и т.н., кой какво е забелязал.
за протокола мога да ти кажа при мен, как се движат нещата:
1. всичките масла, които съм сипвал са одобрени от BMW, това А3 или В3 не мисля, че още има масла, които не покриват тези класове.
2. маслата, които сипвам не са кой знае колко скъпи - около 12 - 14€/литър
3. с Castrol и след него Schell разхода на масло е ужасен, с Motul нещата стоят малко по - добре.
4. в същото време имам познат, който хал хабер си няма от коли и си купува маслото, там където го и сменяме - разбирай от варел, при цена 6€/литър. разхода на масло при него е пренебрежимо малък.
5. един единствен път и аз съм слагал от това масло (вече не помня,защо) промяна в работата на мотора не забелязах, единствено разхода на масло изчезна.
та, лично аз следващият път ще си взема масло от големият варел и с това ще приключа или в зависимост от това, колко струва смяната на масло в BMW да отида при тях - поне цялостното измиване на колата вътре в цената.
Re: Да си поговорим за масла...
Разбира се колега-много е объркващо всичко ,защото има доста неизвестни и се увеличават в повече спрямо експлотацията и километрите на машините ни.Това е тънка граница,която в тази тема върви в правилен ход-от препоръчано до препоръчително след .........км.
Да, получава се нещо ,като всеки е прав с мнението си,както каза Дамян -няма нищо конкретно(ангажиращо).
Дизела го взех 2000г., винаги маслото е било по каталог,не си спомням км.,ама 2005 г. взе да пипа оригиналното масло в повече,след зачистване на капака на главата,разхода на масло изчезна
ама преди това сипах некакво си и спря да го пипа........
Веднага в мен се ражда въпроса:как ли по-добре да си караме колите с препоръчаното масло ,или да се влияем от консумацията на масло спрямо спецификацията му.
Сега с бензиновата ,като ида да сменям масло(карам я доста уверено)-винаги вярвам на каталога.
Извода да ми е -като гори препоръчаното масло,не е виновен този,който го е препоръчал,а този който ,или го фалшифицира,или на този ,който му е по-лесно да търси проблема в маслото,а не в състоянието на мотора му.
Да, получава се нещо ,като всеки е прав с мнението си,както каза Дамян -няма нищо конкретно(ангажиращо).
Дизела го взех 2000г., винаги маслото е било по каталог,не си спомням км.,ама 2005 г. взе да пипа оригиналното масло в повече,след зачистване на капака на главата,разхода на масло изчезна

Веднага в мен се ражда въпроса:как ли по-добре да си караме колите с препоръчаното масло ,или да се влияем от консумацията на масло спрямо спецификацията му.
Сега с бензиновата ,като ида да сменям масло(карам я доста уверено)-винаги вярвам на каталога.
Извода да ми е -като гори препоръчаното масло,не е виновен този,който го е препоръчал,а този който ,или го фалшифицира,или на този ,който му е по-лесно да търси проблема в маслото,а не в състоянието на мотора му.

by ''kompleksa''
- mirela805
- Потребител
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 11.10.2009
- Местоположение: pazardjik
- Пол: Жена
- Кара: бмв 520и
- Мечтае да кара: ох
- Детайли за колата: наследство от мъжа
- mirela805
- Потребител
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 11.10.2009
- Местоположение: pazardjik
- Пол: Жена
- Кара: бмв 520и
- Мечтае да кара: ох
- Детайли за колата: наследство от мъжа
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани