Климатика не спира да работи- защо?

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 25.10.2004
Местоположение: София

Климатика не спира да работи- защо?

Мнение от loobian » 14 Авг 2007, 9:57

Колеги,

Вчера забелязах, че като съм врътнал да духа студено, независимо дали бутона AC свети или не, климатика все работи и не спира. Единственият начин да го спра е като изключа изцяло духането (ама как звучи само).

Някакви идеи защо?

П.С. По-рано имах проблем с бушон 25 (за втората степен на перката на климатика). Т.е. беше изгорял, но все пак, климата си се вкл. и изкл. както трябва. Смених го, но сега гледам пак е изгорял...

Поздрави,
Илия

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 75
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: London
Пол: Мъж
Кара: VW Passat TDI,Peugeot 106,BMW 520
Мечтае да кара: E31 850

Re: Климатика не спира да работи- защо?

Мнение от Mitetooo » 14 Авг 2007, 10:26

един приятел с Орле има същия проблем-пуска парното на студено(климата е офф)...след 5 минути климата се пуска сама...след още 5 вече му е стопила бушона...ходи на майстори на "врачки"
:mhihi: ама нищо...според мене или нещо масата се ебава или оттечка няква...поздрави ;)
Пътят към славата е осеян с бутала и биели...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 615
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '98 E39 M52B20

Мнение от Gemar » 14 Авг 2007, 16:13

Според мен проблема е в управлението на парното на таблото. Отвори го, прегледай за студени спойки, даже за по-лесно го презапои наново, смени кондензатори там из вътре ако има (на автоматичния контрол няма, на останалите модели не знам) и мисля, че ще се оправи. Друго за което се сещам е модула който е зад парното и се достъпва от страна на пасажера. Също би могъл да го отвориш и прегледаш за студени спойки и изпушили кондензатори.

Успех ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 14 Авг 2007, 16:22

Ако си с еър кандишан тогава компресора се командва от бутона със снежинката.Ако си с климатроник, компресора стои постоянно включен,щом си включил врътката за оборотите на вентилатора,независимо дали бутона AC свети или не.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 615
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '98 E39 M52B20

Мнение от Gemar » 14 Авг 2007, 16:26

zvetiko написа:Ако си с еър кандишан тогава компресора се командва от бутона със снежинката.Ако си с климатроник, компресора стои постоянно включен,щом си включил врътката за оборотите на вентилатора,независимо дали бутона AC свети или не.


Не мога да се съглася с теб.. освен ако не е включена рециркулацията, но дори тогава компресора се включва на интервали за малко... При мен ако е изключен климатика и рециркулацията компресор НЕ включва.
Последна промяна Gemar на 14 Авг 2007, 17:18, променена общо 1 път
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 14 Авг 2007, 16:42

Е ,то е ясно ,че компресора не върти постоянно и работи на командни интервали,иначе изпарителят ще се заледи.Но при автоматичният климатик ,компресора стои винаги в готовност за включване ,за да може да се подържа зададената температура,докато при еър кондишъна се включва и изключва от бутона със снежинката.Имаше даже колеги от форума ,които се оплакваха от това ,че компресора им стои постоянно включен ,когато са с климатроник.
Последна промяна zvetiko на 16 Авг 2007, 21:40, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Мнение от stambo_81dg » 14 Авг 2007, 16:49

при мене което и коп4е да натисна тръгва климатика
снежинката само и вътрешната циркулация да натисна пак тръгва компресора
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Мнение от Zubcho » 16 Авг 2007, 19:44

При мен е същата работа, а май не трябва да е така. Не трябва ли само снежинката да е климатик, а кръгчето да си върти въздуха вътре без клима? И колеги да ви питам имат ли значение врътките на температурата при пуснат климатик? Имам предвид дали ще изключи компресора ако стане в купето 24 градуса? Не съм с климатроник, но се чудя каква е тази решетчица между врътката за вентилатора и температурната врътка за десния пасажер. Не е ли това датчика за температурата е купето?
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 16 Авг 2007, 21:27

Не виждам какво толкова се учудвате-нали затова климатроник се казва на автоматичният климатик,който сам определя кога и какво да пуска ,докато обикновеният климатик се пуска и спира ръчно със снежинката.
@Zubcho ,снежинката и кръгчето са две различни и независими едно от други неща-с едното пускаш и спираш еър кондишана ,с другото регулираш достъпа на външният въздух.
След като не си с климатроник ,с врътките за температурата не определяш работата на компресора.
Решетчицата е точно това ,което предполагаш-въпроса е дали при теб има датчик зад нея-намира се в горният и край.

И накрая да не би да бъркате ,когато мислите ,че компресора работи непрекъснато защото ремъчната му шайба се върти непрекъснато-гледата вътрешноста на шайбата,където се намира електромагнитният съединител, дали се върти.
Последна промяна zvetiko на 16 Авг 2007, 21:39, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Мнение от Zubcho » 16 Авг 2007, 21:33

И аз така си мислех за снежинката и кръгчето ама не е така, което и да натисна все си духа студено, само дето при снежинката взема въздух от вън, а при кръгчето само си го върти вътре. Мисля, че не трябва да е така, ама знам ли.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 16 Авг 2007, 21:39

Zubcho написа:И аз така си мислех за снежинката и кръгчето ама не е така, което и да натисна все си духа студено, само дето при снежинката взема въздух от вън, а при кръгчето само си го върти вътре. Мисля, че не трябва да е така, ама знам ли.


Ама нали точно за това говоря-кръгчето и снежинката са независими едно от друго.Ако е натисната снежинката, еър-кондишъна ти работи нон стоп ,а с кръгчето определяш външен или вътрешен въздух да изстудява.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 84
Регистриран на: 6.04.2005
Местоположение: Stz

Мнение от grunge_is_dead » 18 Авг 2007, 1:19

Ето малко от книгата :lol:

http://kureca.hit.bg/circ.JPG
Изображение
Is there another reason for your stain http://nirvana.bol.bg

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 25.10.2004
Местоположение: София

Мнение от loobian » 18 Авг 2007, 11:14

Колеги, днес е денят за разглабяне и ще го гледаме защо така се ебава тоя климатик.

Ще пиша довечера...с резултатите :mhihi:

Благодаря за инфото :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Мнение от stambo_81dg » 18 Авг 2007, 12:36

loobian написа:Колеги, днес е денят за разглабяне и ще го гледаме защо така се ебава тоя климатик.

Ще пиша довечера...с резултатите :mhihi:

Благодаря за инфото :)


да не е преебан блока за управление нещо
щото на мене като ми е спрян вентилатора немога да включа климата
чак като врътна вентилатора и тръгва климатика
пък може и копчето да е преебано да не е заседнало :?:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 25.10.2004
Местоположение: София

Мнение от loobian » 18 Авг 2007, 23:39

Днес нищо не успяхме да свършим...още не се знае къде е проблемът.

Днес гледахме по таблото и компресора, другата седмица ще гледам таблото.
Копчето не е заседнало, понеже изглежда да работи както трябва- като е "включен" климатика свети AC, а като е "изключен" не свети.

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook