Ремонт на блокирал вентилатор на купето
Модератор: Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Ремонт на блокирал вентилатор на купето
Понякога вентилатора за климатика спира да върти, минаваме през някоя дупка и проблема се решава. След, което всичко се повтаря. Ако бушона е наред- в смисъл не е нагорял, може да изключим електрониката, която управлява вентилатора- така нареченият "нож" и да помислим за някакъв механичен проблем. За да сме напълно сигурни може само да се открехне капака на коша, като се отвъртят двата горни винта, колкото да се пъхне щанга или по-голяма отверка и да се удари по кожуха на вентилатора, ако заработи ще трябва да се направи описаното по-долу. Също така ако искаме да сменим вентилатора ще трябва да се мине през тази процедура.

Неоходими инструменти- тресчотка, удължители, чупещо се каре, вложки 8 и 10.

Отвърта се ето този винт

След, което тези два винта от дясната страна на капака- долу се вижда удължителя и вложката.

Отвъртат се винтовете от лявата страна на капака- долу се вижда удължителя и вложката, горе е вторият винт.

Отваря се капака на кутията през, която минават кабелните снопове, като се вдигне гуменото уплътнение на коша на двигателя.

Отвъртат се двете пластмасови гайки

Кутията се сваля от рапидките.

Вече може да се извади капака. Преди това е добре да се почисти с прахосмукачка, защото има доста изсъхнали листа и друга мръсотия.

Изважда се защитният кожух, който предпазва кутията на вентилатора от замърсяване и вода. Кожуха просто се вади, с нищо не е фиксиран. Отново трябва да се почисти с прахосмукачка.

Вече виждаме капака на кутията с вентилатора. Трябва да освободим закопчалката, като я разделим на две части.

Капака, вече може да се свали.


Вече виждаме вентилатора, под него се вижда и филтъра на купето.


Замърсяването на оста на турбините е сериозно.

След почистване, смазване и т.н. изглежда ето така. С тези процедури проблема се реши и вентилатора започна да работи нормално. Понякога турбините излизат от оста, опират в корпуса на кутията и се чува стържещ звук. Сигурно има и други варианти, но след като се стигне до вентилатора вече ще може да се разбере за какво точно става въпрос.

Сглобяването е по обратният път. Може би закопчаването на капака на вентилатора е леко проблематично, но да кажем по този начин става лесно.

Неоходими инструменти- тресчотка, удължители, чупещо се каре, вложки 8 и 10.

Отвърта се ето този винт

След, което тези два винта от дясната страна на капака- долу се вижда удължителя и вложката.

Отвъртат се винтовете от лявата страна на капака- долу се вижда удължителя и вложката, горе е вторият винт.

Отваря се капака на кутията през, която минават кабелните снопове, като се вдигне гуменото уплътнение на коша на двигателя.

Отвъртат се двете пластмасови гайки

Кутията се сваля от рапидките.

Вече може да се извади капака. Преди това е добре да се почисти с прахосмукачка, защото има доста изсъхнали листа и друга мръсотия.

Изважда се защитният кожух, който предпазва кутията на вентилатора от замърсяване и вода. Кожуха просто се вади, с нищо не е фиксиран. Отново трябва да се почисти с прахосмукачка.

Вече виждаме капака на кутията с вентилатора. Трябва да освободим закопчалката, като я разделим на две части.

Капака, вече може да се свали.


Вече виждаме вентилатора, под него се вижда и филтъра на купето.


Замърсяването на оста на турбините е сериозно.

След почистване, смазване и т.н. изглежда ето така. С тези процедури проблема се реши и вентилатора започна да работи нормално. Понякога турбините излизат от оста, опират в корпуса на кутията и се чува стържещ звук. Сигурно има и други варианти, но след като се стигне до вентилатора вече ще може да се разбере за какво точно става въпрос.

Сглобяването е по обратният път. Може би закопчаването на капака на вентилатора е леко проблематично, но да кажем по този начин става лесно.
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Re: Ремонт на блокирал вентилатор на купето
По скоро е само почистване, а не ремонт. Знаеш ли как се вадят турбините от оста на мотора ? Става, но е добре да имаш резервен. Най-много четки може да се сменят, втулките на оста е големия проблем, те ако се сменят става нов мотор.
- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Ремонт на блокирал вентилатор на купето
Мммм, чудесно инфо за уплътняване на съботният ден
пп филтъра от снимките е ужасно замърсен - добре е да се смени !

пп филтъра от снимките е ужасно замърсен - добре е да се смени !
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Ремонт на блокирал вентилатор на купето
ивчо написа:Мммм, чудесно инфо за уплътняване на съботният ден![]()
пп филтъра от снимките е ужасно замърсен - добре е да се смени !
Ама много взе да ги разбираш филтрите Ивчо мама

В допълннение има една дупчица и може да се смазва без да се вади вентилатора.
Самия вентилатор се откопчава отдолу доста тегаво. Трябва или шило остро да бръкнете в дупчицата на щипката или от спица на колело да направите кука у да откачите.
Горния капак на вентилатора хванат с каишката и със скобички от типа на въздушния филтър.
Загубите ли ги капака не се затваря като хората и въздуха вместо в купето отива навън. аз такива скобички не намерих и съм лепнал от сивата лента.
Така и така сте извадили всичко , извадете си и механизма на чистачките щото той севади след всичко извадено до момента.
Вентилатора може да му смените само четки, има едни ламаринки по перките за баланс , ако ги махнете ви е бедна фантазията какво се чува в купето.
В момента в който смажете вентилатора НЕ СМЕНЯЙТЕ филтъра на купето. КАрайте една седмица усилен на 4 защото всичкото масло ще омаже новия филтър и в комбинация с чистия въздух следва 10лева на вятъра.
Аз решим проблема с нов вентилатор след 10 пъти вадене и правене всички капаци на нищо.

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
Re: Ремонт на блокирал вентилатор на купето
ВД40 прави чудеса,как го няма по веестелешопа не знам
Капака се държи на метални щипки ,а не само на пластмасовият'' колан '' от снимките...

Капака се държи на метални щипки ,а не само на пластмасовият'' колан '' от снимките...

by ''kompleksa''
- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Ремонт на блокирал вентилатор на купето
ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ написа:ивчо написа:Мммм, чудесно инфо за уплътняване на съботният ден![]()
пп филтъра от снимките е ужасно замърсен - добре е да се смени !
Ама много взе да ги разбираш филтрите Ивчо мама![]()

Aве ей ... Що ма караш да ровя у някфи форуми и да се зверим кое где е

Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Ремонт на блокирал вентилатор на купето
ивчо написа:ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ написа:ивчо написа:Мммм, чудесно инфо за уплътняване на съботният ден![]()
пп филтъра от снимките е ужасно замърсен - добре е да се смени !
Ама много взе да ги разбираш филтрите Ивчо мама![]()
Радиатор ли да е това !?
Aве ей ... Що ма караш да ровя у някфи форуми и да се зверим кое где е
Щото си като един собственик на ТДС


Или изобщо пишат без да им еясно за кво става дума , важен е преразказа . Имаше едни филтри по едновреме , явно бяха мазни с нещо ,джама стана мармалад убих се от бърсане.
Сега съм с турски на Сардес с актувен въглен от Руди 96 и съм много доволен.

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Ремонт на блокирал вентилатор на купето
Еееее, ти ако знаеш колко пъти вече свалях капака на клапаните заради тъпите ексцентрици !
Цапал съм се вече !
Струва ми се замърсен при това много !
Де да знам - моята няма такава екстра, та точно това вярно се съм го правил



Цапал съм се вече !


Струва ми се замърсен при това много !
Де да знам - моята няма такава екстра, та точно това вярно се съм го правил

Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


- Bavarishe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3117
- Регистриран на: 9.08.2004
- Местоположение: СофиА
- Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
- Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31
Re: Ремонт на блокирал вентилатор на купето
ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ написа:..............
абе ей аз на 25-та даже съм го мил това радиаторче зад вентилатора,че търсехме филтъра на купето,а такъв нямаше.Там се събира мега тиня като нямаш филтър и ми духа на х....

ТДС - Турбо Див Селянин
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Ремонт на блокирал вентилатор на купето
NikiNikolov написа:По скоро е само почистване, а не ремонт. Знаеш ли как се вадят турбините от оста на мотора ? Става, но е добре да имаш резервен. Най-много четки може да се сменят, втулките на оста е големия проблем, те ако се сменят става нов мотор.
След като караш нещо неработещо да проработи би трябвало да е ремонт, независимо от начина, по който е постигнато.

Виждам, че темата е доразвита и ще бъде от полза ако трябва да се продължи и с други манипулации по вентилатора.
Само за информация- това е клапата за затваряне на външният въздух. Ако е блокирала, нещо се е счупило, трябва да се затвори принудително....

Re: Ремонт на блокирал вентилатор на купето
Ако е блокирала, нещо се е счупило, трябва да се затвори принудително....
не! трябва да се ползва жокер или малко разходка в ''продава'',но в никаъв случай принудително!!!
От другия край има още една.
Не се препоръчва ''принудителното'' запушване за пушачи

То нищо принудително не води до нищо хубаво в тия коли

п.п. баси темата-реклама на смазващ шпрей ли е


by ''kompleksa''
- Bavarishe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3117
- Регистриран на: 9.08.2004
- Местоположение: СофиА
- Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
- Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31
Re: Ремонт на блокирал вентилатор на купето
айде от мен една загадка.На моменти на парно,на клима няма значение на 2-3-та степен само нещо почва да дрънчи в таблото.Духането си е перфекнто но жуженето или дрънченето и аз нз какво е дразни 

ТДС - Турбо Див Селянин
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Ремонт на блокирал вентилатор на купето
не! трябва да се ползва жокер или малко разходка в ''продава'',но в никаъв случай принудително!!!
От другия край има още една.
Не се препоръчва ''принудителното'' запушване за пушачи
То нищо принудително не води до нищо хубаво в тия коли
п.п. баси темата-реклама на смазващ шпрей ли е
Всеки решава сам, какво да прави с колата си- дали да ремонтира клапите или просто да ги затвори.
И ти беше пуснал една тема, която по твоята логика се състои в това как да завъртиш ключа на колата и да натиснеш два бутона на дистанционното.

- Sasho.85
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 404
- Регистриран на: 5.06.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Escort XR3i със задно; Е38 750
- Мечтае да кара: E34 М5
Re: Ремонт на блокирал вентилатор на купето
Малко извън темата. Не те ли дразни тази тресчотка ве? Като гледам вече си е подала молбата за напускане, ама няма кой да и я подпише 

Re: Ремонт на блокирал вентилатор на купето
zvetiko написа:не! трябва да се ползва жокер или малко разходка в ''продава'',но в никаъв случай принудително!!!
От другия край има още една.
Не се препоръчва ''принудителното'' запушване за пушачи
То нищо принудително не води до нищо хубаво в тия коли
п.п. баси темата-реклама на смазващ шпрей ли е
Всеки решава сам, какво да прави с колата си- дали да ремонтира клапите или просто да ги затвори.
И ти беше пуснал една тема, която по твоята логика се състои в това как да завъртиш ключа на колата и да натиснеш два бутона на дистанционното.
Прав си ,бях пуснал тема защото не го знаех

Сега без да спорим ,кажи защо според теб е по-добре клапата да е затворена ,а не отворена

Самите клапи са с 2-3 лостови механизма и се оправят елементарно,затова писах че няма нужда от принудителни работи,които най много да счупят моторчето с това напъване...

by ''kompleksa''
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани