БМВ 520 прегрява на извънградско

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 27.06.2011

БМВ 520 прегрява на извънградско

Мнение от daniel__atanasov » 26 Юни 2011, 23:20

Зравейте,
Имам бмв 520 което ми прегрява на извънградско. Над 130 км/ч температурата отива в червеното. Някой имал ли е подобен проблем да ми даде съвет и насока.
Благодаря предварително.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: БМВ 520 прегрява на извънградско

Мнение от vladobate » 27 Юни 2011, 0:15

Щом се движиш с висока скорост значи има достатъчно добро обдухване на водния радиатор затова виското го премахваш като възможна причина, термостата също че пишеш само извинградско . Остават две неща водна помпа и радиатор . Водната помпа може да е и превъртяла турбинката в остта и да не прави дебит ( ефекта се усилва при по-високи обороти ) затова задължително нова и с голяма препоръка с пластмасова перка че е с почти 30-40% по-голям дебит от с лятите турбинки. Другото е позапушен радиатор следователно пак малък дебит и следва недостатъчно охлаждане на антифриза .Всъщност доста трудно се хваща затова почни от водна помпа барабар с профилактика на цялата охл. система и после го мислиш за радиатора ама ти си го измил хубаво преди това естествено отвън и отвътре. Успех.

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 18.03.2007

Re: БМВ 520 прегрява на извънградско

Мнение от praskov » 28 Юни 2011, 18:28

имах същият проблем преди време и то зимата,свалих радиятора отворих го и вътре беше нещо ужасно изчистих го с шомпул залепих и пак обратно и от тогава колата спи така че не се занимавай с помпата щом не загрява градско или при малка скорост почвай радиятора.поздрави

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 17.02.2008
Кара: Е34 М20В25

Re: БМВ 520 прегрява на извънградско

Мнение от manos » 28 Юни 2011, 19:11

praskov написа:имах същият проблем преди време и то зимата,свалих радиятора отворих го и вътре беше нещо ужасно изчистих го с шомпул залепих и пак обратно и от тогава колата спи така че не се занимавай с помпата щом не загрява градско или при малка скорост почвай радиятора.поздрави


Колега би ли обяснил малко по-подробно как точно си извършил процедурата по почистването? Какъв е този шомпул, кое си отворил и кое залепил обратно? Мотора ми е М20Б20 и мисля, че и аз ще трябва да си направя въпросната профилактика на охладителната система :oops:

Поздрави ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 18.03.2007

Re: БМВ 520 прегрява на извънградско

Мнение от praskov » 29 Юни 2011, 8:38

просто отваряш внимателно с отверка пластмасите от двете страни на радиятора,взимаш една чистачка и сваляш метална пластина от нея и почваш да прекарваш през отворите от двете стани на радиятора,след като си минал всички отвори взимаш обезмаслител измиваш го няколко пъти отвътре и от вън подсушаваш взимаш топлоустойчив силикон,нанасяш малко по уплатненията и по-обратният ред затваряш,аз лично изчаках една вечер да дръпне силикона ,монтираш на колата и си ти.поздрави


Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 17.02.2009

Re: БМВ 520 прегрява на извънградско

Мнение от Хаос » 29 Юни 2011, 19:33

vladobate написа:с пластмасова перка че е с почти 30-40% по-голям дебит от с лятите турбинки

факти стоящи зад това Ви твърдение, колега?
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: БМВ 520 прегрява на извънградско

Мнение от vladobate » 29 Юни 2011, 19:37

Хаос написа:
vladobate написа:с пластмасова перка че е с почти 30-40% по-голям дебит от с лятите турбинки

факти стоящи зад това Ви твърдение, колега?

Всяка пластмасова перчица е почти три пъти по-дълга от на лятата пък и като брой са 10 , а летите 7 . Е те затова си мисля че и дебита ще е по-голям макар че доскоро и аз си мислех еднакъв ще да е. Не съм мерил дебитите на двете опитно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: БМВ 520 прегрява на извънградско

Мнение от cod-cdbp » 29 Юни 2011, 20:59

vladobate написа:
Хаос написа:
vladobate написа:с пластмасова перка че е с почти 30-40% по-голям дебит от с лятите турбинки

факти стоящи зад това Ви твърдение, колега?

Всяка пластмасова перчица е почти три пъти по-дълга от на лятата пък и като брой са 10 , а летите 7 . Е те затова си мисля че и дебита ще е по-голям макар че доскоро и аз си мислех еднакъв ще да е. Не съм мерил дебитите на двете опитно.


До тук си горе-долу прав, само че има ляти и ляти перки => има такива с различен дебит ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: БМВ 520 прегрява на извънградско

Мнение от Zubcho » 29 Юни 2011, 21:16

Добре лята помпа Kolbenschmidt с какъв дебит ли е? Дали такава сериозна фирма ще направи помпа с по-малък дебит?
Аз съм с такава и дадох 81лв за нея. Едва ли такъв сериозен производител ще направи компромис/грешка.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: БМВ 520 прегрява на извънградско

Мнение от cod-cdbp » 29 Юни 2011, 21:22

Zubcho написа:Добре лята помпа Kolbenschmidt с какъв дебит ли е? Дали такава сериозна фирма ще направи помпа с по-малък дебит?
Аз съм с такава и дадох 81лв за нея. Едва ли такъв сериозен производител ще направи компромис/грешка.


В прекрасната ни родина - гаранция-франция, или по конкретно - купувам си части за Е32, и за такива ми ги и продават официално, за да разбера че са за Е34 (последния пример беше с спирачните маркучи, които бяха с 3-4см по къси от тези за Е32) Тъпо е ама е факт.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: БМВ 520 прегрява на извънградско

Мнение от Zubcho » 29 Юни 2011, 21:28

_65536_kb_sec_ написа:
Zubcho написа:Добре лята помпа Kolbenschmidt с какъв дебит ли е? Дали такава сериозна фирма ще направи помпа с по-малък дебит?
Аз съм с такава и дадох 81лв за нея. Едва ли такъв сериозен производител ще направи компромис/грешка.


В прекрасната ни родина - гаранция-франция, или по конкретно - купувам си части за Е32, и за такива ми ги и продават официално, за да разбера че са за Е34 (последния пример беше с спирачните маркучи, които бяха с 3-4см по къси от тези за Е32) Тъпо е ама е факт.



A-a-a оригинална беше 100% Купуваш от грешните хора явно.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 172
Регистриран на: 21.07.2010
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: Е34 520i vanus 94г.

Re: БМВ 520 прегрява на извънградско

Мнение от CivilWarrior » 29 Юни 2011, 22:17

Не виждам смисал в това да е запушен радиатора и да загрява при положение че, когато кара градско не го прави ,а има по малко охлаждане отвън.
Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 172
Регистриран на: 21.07.2010
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: Е34 520i vanus 94г.

Re: БМВ 520 прегрява на извънградско

Мнение от CivilWarrior » 29 Юни 2011, 22:27

Аз имах подобен проблем.Карам си нормално всичко (6) ,обаче като я понастъпя малко в пределите и почва да загрява.Накрая реших да засека колко охладителна течност има.Слагам 1 л. ................................ после пълня 1.5л. ................... :kuku: (това е при натоварване на двиг.) накрая останових че имам съвсем малка пробойна в гарнитурата на главата и от там си харчи малко но когато стане голямо налягане си смуче течност :D
Това мога да кажа от опит
Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: БМВ 520 прегрява на извънградско

Мнение от vladobate » 29 Юни 2011, 23:08

CivilWarrior написа:Не виждам смисал в това да е запушен радиатора и да загрява при положение че, когато кара градско не го прави ,а има по малко охлаждане отвън.

Градско означава повече ниски обороти ( за идеалния случай говорим ) което е по-малко натоварване на ДВГ което е по-малко отделена топлина и още повече малкото охл. течност ( като дебит ) , която преминава през евентуално запушения радиатор има време да се охлади щото е като количество по-малко и като температура. Докато извънградско си иска от всичко по повече обаче като не му стига дебита темп. на охлаждащата течност се покачва постепенно и затва грее. Никъде в поста на колегата не видях да е пояснил че това става на пределно високи натоварвания и също така че губи антифриз затова и такива предположения. А колкото до водните помпи това за вида турбинка си беше чисто лично мнение и съм писъл защо , че темата е вечна и с продължение. Иначе знам каква къстъм бих си взел ама тя два пъти по-скъпа от оригинала . А колакото до прегравания на ДВГ има доста вариации и надали има човек във форума и извън него който на 100% да диагностицира реалните причини .


Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 17.02.2009

Re: БМВ 520 прегрява на извънградско

Мнение от Хаос » 02 Юли 2011, 18:27

vladobate написа:
Хаос написа:
vladobate написа:с пластмасова перка че е с почти 30-40% по-голям дебит от с лятите турбинки

факти стоящи зад това Ви твърдение, колега?

Всяка пластмасова перчица е почти три пъти по-дълга от на лятата пък и като брой са 10 , а летите 7 . Е те затова си мисля че и дебита ще е по-голям макар че доскоро и аз си мислех еднакъв ще да е. Не съм мерил дебитите на двете опитно.

тук някой разбиращ от турбини би поспорил, защото в случая играе роля не колко са на брой и колко са дълги, а съвсем други фактори - като например - какво е съотношението площ на лопатките/площ между лопатките, дали площта и геометрията на лопатките е оптимизирана за съответните обороти и вискозитет на флуида, за съответната геометрия на кожуха и съответните турбуленции в него и разни други неща. Аз газотурбинни двигатели не съм учил, но от четено по разни инженерни форуми това съм прихванал.
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook