БМВ 520 прегрява на извънградско
Модератор: Технически модератори
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- daniel__atanasov
- Потребител
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: 27.06.2011
БМВ 520 прегрява на извънградско
Зравейте,
Имам бмв 520 което ми прегрява на извънградско. Над 130 км/ч температурата отива в червеното. Някой имал ли е подобен проблем да ми даде съвет и насока.
Благодаря предварително.
Имам бмв 520 което ми прегрява на извънградско. Над 130 км/ч температурата отива в червеното. Някой имал ли е подобен проблем да ми даде съвет и насока.
Благодаря предварително.
Re: БМВ 520 прегрява на извънградско
Щом се движиш с висока скорост значи има достатъчно добро обдухване на водния радиатор затова виското го премахваш като възможна причина, термостата също че пишеш само извинградско . Остават две неща водна помпа и радиатор . Водната помпа може да е и превъртяла турбинката в остта и да не прави дебит ( ефекта се усилва при по-високи обороти ) затова задължително нова и с голяма препоръка с пластмасова перка че е с почти 30-40% по-голям дебит от с лятите турбинки. Другото е позапушен радиатор следователно пак малък дебит и следва недостатъчно охлаждане на антифриза .Всъщност доста трудно се хваща затова почни от водна помпа барабар с профилактика на цялата охл. система и после го мислиш за радиатора ама ти си го измил хубаво преди това естествено отвън и отвътре. Успех.
Re: БМВ 520 прегрява на извънградско
имах същият проблем преди време и то зимата,свалих радиятора отворих го и вътре беше нещо ужасно изчистих го с шомпул залепих и пак обратно и от тогава колата спи така че не се занимавай с помпата щом не загрява градско или при малка скорост почвай радиятора.поздрави
Re: БМВ 520 прегрява на извънградско
praskov написа:имах същият проблем преди време и то зимата,свалих радиятора отворих го и вътре беше нещо ужасно изчистих го с шомпул залепих и пак обратно и от тогава колата спи така че не се занимавай с помпата щом не загрява градско или при малка скорост почвай радиятора.поздрави
Колега би ли обяснил малко по-подробно как точно си извършил процедурата по почистването? Какъв е този шомпул, кое си отворил и кое залепил обратно? Мотора ми е М20Б20 и мисля, че и аз ще трябва да си направя въпросната профилактика на охладителната система

Поздрави

Re: БМВ 520 прегрява на извънградско
просто отваряш внимателно с отверка пластмасите от двете страни на радиятора,взимаш една чистачка и сваляш метална пластина от нея и почваш да прекарваш през отворите от двете стани на радиятора,след като си минал всички отвори взимаш обезмаслител измиваш го няколко пъти отвътре и от вън подсушаваш взимаш топлоустойчив силикон,нанасяш малко по уплатненията и по-обратният ред затваряш,аз лично изчаках една вечер да дръпне силикона ,монтираш на колата и си ти.поздрави
Re: БМВ 520 прегрява на извънградско
vladobate написа:с пластмасова перка че е с почти 30-40% по-голям дебит от с лятите турбинки
факти стоящи зад това Ви твърдение, колега?
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
Re: БМВ 520 прегрява на извънградско
Хаос написа:vladobate написа:с пластмасова перка че е с почти 30-40% по-голям дебит от с лятите турбинки
факти стоящи зад това Ви твърдение, колега?
Всяка пластмасова перчица е почти три пъти по-дълга от на лятата пък и като брой са 10 , а летите 7 . Е те затова си мисля че и дебита ще е по-голям макар че доскоро и аз си мислех еднакъв ще да е. Не съм мерил дебитите на двете опитно.
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: БМВ 520 прегрява на извънградско
vladobate написа:Хаос написа:vladobate написа:с пластмасова перка че е с почти 30-40% по-голям дебит от с лятите турбинки
факти стоящи зад това Ви твърдение, колега?
Всяка пластмасова перчица е почти три пъти по-дълга от на лятата пък и като брой са 10 , а летите 7 . Е те затова си мисля че и дебита ще е по-голям макар че доскоро и аз си мислех еднакъв ще да е. Не съм мерил дебитите на двете опитно.
До тук си горе-долу прав, само че има ляти и ляти перки => има такива с различен дебит


- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: БМВ 520 прегрява на извънградско
Добре лята помпа Kolbenschmidt с какъв дебит ли е? Дали такава сериозна фирма ще направи помпа с по-малък дебит?
Аз съм с такава и дадох 81лв за нея. Едва ли такъв сериозен производител ще направи компромис/грешка.
Аз съм с такава и дадох 81лв за нея. Едва ли такъв сериозен производител ще направи компромис/грешка.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: БМВ 520 прегрява на извънградско
Zubcho написа:Добре лята помпа Kolbenschmidt с какъв дебит ли е? Дали такава сериозна фирма ще направи помпа с по-малък дебит?
Аз съм с такава и дадох 81лв за нея. Едва ли такъв сериозен производител ще направи компромис/грешка.
В прекрасната ни родина - гаранция-франция, или по конкретно - купувам си части за Е32, и за такива ми ги и продават официално, за да разбера че са за Е34 (последния пример беше с спирачните маркучи, които бяха с 3-4см по къси от тези за Е32) Тъпо е ама е факт.

- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: БМВ 520 прегрява на извънградско
_65536_kb_sec_ написа:Zubcho написа:Добре лята помпа Kolbenschmidt с какъв дебит ли е? Дали такава сериозна фирма ще направи помпа с по-малък дебит?
Аз съм с такава и дадох 81лв за нея. Едва ли такъв сериозен производител ще направи компромис/грешка.
В прекрасната ни родина - гаранция-франция, или по конкретно - купувам си части за Е32, и за такива ми ги и продават официално, за да разбера че са за Е34 (последния пример беше с спирачните маркучи, които бяха с 3-4см по къси от тези за Е32) Тъпо е ама е факт.
A-a-a оригинална беше 100% Купуваш от грешните хора явно.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- CivilWarrior
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 172
- Регистриран на: 21.07.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 520i vanus 94г.
Re: БМВ 520 прегрява на извънградско
Не виждам смисал в това да е запушен радиатора и да загрява при положение че, когато кара градско не го прави ,а има по малко охлаждане отвън.
Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата
- CivilWarrior
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 172
- Регистриран на: 21.07.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 520i vanus 94г.
Re: БМВ 520 прегрява на извънградско
Аз имах подобен проблем.Карам си нормално всичко (6) ,обаче като я понастъпя малко в пределите и почва да загрява.Накрая реших да засека колко охладителна течност има.Слагам 1 л. ................................ после пълня 1.5л. ...................
(това е при натоварване на двиг.) накрая останових че имам съвсем малка пробойна в гарнитурата на главата и от там си харчи малко но когато стане голямо налягане си смуче течност
Това мога да кажа от опит


Това мога да кажа от опит
Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата
Re: БМВ 520 прегрява на извънградско
CivilWarrior написа:Не виждам смисал в това да е запушен радиатора и да загрява при положение че, когато кара градско не го прави ,а има по малко охлаждане отвън.
Градско означава повече ниски обороти ( за идеалния случай говорим ) което е по-малко натоварване на ДВГ което е по-малко отделена топлина и още повече малкото охл. течност ( като дебит ) , която преминава през евентуално запушения радиатор има време да се охлади щото е като количество по-малко и като температура. Докато извънградско си иска от всичко по повече обаче като не му стига дебита темп. на охлаждащата течност се покачва постепенно и затва грее. Никъде в поста на колегата не видях да е пояснил че това става на пределно високи натоварвания и също така че губи антифриз затова и такива предположения. А колкото до водните помпи това за вида турбинка си беше чисто лично мнение и съм писъл защо , че темата е вечна и с продължение. Иначе знам каква къстъм бих си взел ама тя два пъти по-скъпа от оригинала . А колакото до прегравания на ДВГ има доста вариации и надали има човек във форума и извън него който на 100% да диагностицира реалните причини .
Re: БМВ 520 прегрява на извънградско
vladobate написа:Хаос написа:vladobate написа:с пластмасова перка че е с почти 30-40% по-голям дебит от с лятите турбинки
факти стоящи зад това Ви твърдение, колега?
Всяка пластмасова перчица е почти три пъти по-дълга от на лятата пък и като брой са 10 , а летите 7 . Е те затова си мисля че и дебита ще е по-голям макар че доскоро и аз си мислех еднакъв ще да е. Не съм мерил дебитите на двете опитно.
тук някой разбиращ от турбини би поспорил, защото в случая играе роля не колко са на брой и колко са дълги, а съвсем други фактори - като например - какво е съотношението площ на лопатките/площ между лопатките, дали площта и геометрията на лопатките е оптимизирана за съответните обороти и вискозитет на флуида, за съответната геометрия на кожуха и съответните турбуленции в него и разни други неща. Аз газотурбинни двигатели не съм учил, но от четено по разни инженерни форуми това съм прихванал.
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани