Ремонт на хидравлична помпа

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Ремонт на хидравлична помпа

Мнение от cod-cdbp » 11 Мар 2011, 19:14

Та имам няколко въпроса около ремонта на тандем-пумпето :mhihi: :mhihi: :mhihi:
1. Не откривам алтернативно място освен в Дару кар, откъдето да си закупя ремонтния комплект.
2. При положение че помпата ми не изглежда като тази на картинката в realoem, мога ли да разчитам, че този ремонтен комплект, който ще си закупя, би ми свършил работа?
Изобщо нямам идея какво и от къде да си закупя, а знам иначе как би трябвало да се случат нещата.

ПС Помпата е за хидравликата и за нивомата :!:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: Ремонт на хидравлична помпа

Мнение от alchohol » 11 Мар 2011, 20:27

Колега, на мен ми загина хидравличната помпа и ме пратиха в един сервиз, където останах много доволен. Човека ми предложи рециклирана за 120 лв., но старата я взимат. Вече осем месеца карам с нея и не е мръднала. Сервиза се намира срещу моста "Чавдар", на покрива му има една голяма табела на кастрол.
Далеч съм от мисълта да правя реклама на когото и да било, просто казвам всичко това, като доволен клиент.
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Re: Ремонт на хидравлична помпа

Мнение от VesoPesa » 11 Мар 2011, 20:28

Намери номера на помпата на самата нея, и с него отивай в дару, че като знам тая твойта кошара какъв сбирщайн е нищо чудно да излезе че въобще не е имала хидравлична помпа :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Ремонт на хидравлична помпа

Мнение от Postman » 11 Мар 2011, 20:34

Аз само това намирам:
Gasket set tandem vane pump 32 41 1 134 836
Не ми се вярва това да е пълния набор заменяеми части за качествено рециклиране.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Ремонт на хидравлична помпа

Мнение от cod-cdbp » 12 Мар 2011, 3:32

Postman написа:Аз само това намирам:
Gasket set tandem vane pump 32 41 1 134 836
Не ми се вярва това да е пълния набор заменяеми части за качествено рециклиране.


Еми според реалоем, излиза точно това, но как да съм 100% сигурен че това е нещото което ми трябва.
Весо гледай си скачащото комби, а не чуждия сбирщайн, защото той си е излязъл с тая помпа от завода.
Иначе помпата смятам както всичко останало да си я направя сам, тази вечер сменихме лагерите на алтернатора с един приятел, и не беше нищо сложно.
За самата помпа съм се нагледал на снимков материал, и освен избиването на предната ос, друго сериозно няма :dunno:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Ремонт на хидравлична помпа

Мнение от Postman » 12 Мар 2011, 10:44

Никак не можеш да си сигурен... гледам, че тези гарнитури са същите като за моята помпа, която е малко по-нова, така че явно самия номер на помпата не е решаващ... Проблемът е друг - според мен това не е пълен ремонтен кит за помпата, който би било нормално да включва уплътнение (семеринг), ротор, статор, пластини,странични капаци и може би нова пружина на предпазно-преливния клапан (130 бара)...
Това са вероятно само 1 или 2 хартиени гарнитури или О-пръстени, а ако смениш само тях помпата ще си остане също толкова ремонтирана, колкото и ако седиш отстрани и я гледаш без да я сваляш от двигателя :).

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: Ремонт на хидравлична помпа

Мнение от ddddk » 12 Мар 2011, 13:11

Здравейте колеги,

Ако не се сменят ламелите (лопатките) и лагерите, просто не е никакъв ремонт.

За лагерите мисля, че е ясно: вадиш, четеш номера и купуваш същия номер.
Препоръчвам FAG. Така прехвалените SKF отдавна не се правят в Швеция. А, така мечтаните лагери с вълшебния надпис "Сделано в СССР" и "Сделано в ЧССР" вече се набива на нови лагери в грузински гаражи :mhihi:

За ламелите: просто едни плочки от поли-нещо си. Мога да проверя точно поли-какво трябва да е, ако стигнеш до там да си ги изрязваш сам.
И така стигаме до проблема: точният размер на "дълбочината" на плочката. Тези, които ще извадиш със сигурност ще са износени и не е редно да ги ползваш за юрнек.
Дебелината ще я замериш от вътрешния край на плочката. По дължина няма износване, така че и дължината можеш да измериш от старите.
Обаче дълбочината си мисля, че няма къде да я прочетем.
Има хора успешно рециклират помпи, но съм убеден, че не са чели, а по метода "проба-грешка" са достигнали някаква степен на "майсторлък". Такъв обаче ние нямаме и ако ремотният комплект от Дару не включва ламелите, има голяма вероятност да вадиш помпата 4-5 пъти.

Това от мен за сега.

Поздрави,
Д

П.П.: Нивоматната помпа не е ли с ремъчно задвижване като обикновената? Къв го търсят ротор и статор там, Постман?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Ремонт на хидравлична помпа

Мнение от cod-cdbp » 12 Мар 2011, 13:27

То е ясно че лагерите не са включени сигурно.
По скоро ме интересуваше аджеба какво е включено в тоя ремонтен комплект? :roll:
И дръгото нещо което се бях замислил е, кой аджеба е официалния представител на ZF за България?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: Ремонт на хидравлична помпа

Мнение от ddddk » 12 Мар 2011, 13:55

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Ремонт на хидравлична помпа

Мнение от cod-cdbp » 12 Мар 2011, 14:05

ddddk написа:http://www.google.com/m?q=zf+%D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F&client=ms-opera-mobile&channel=new

:mhihi:


Нищо съществено, до тук, остава обаждане в тия фирми, от които едната е в Русе :confused:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Ремонт на хидравлична помпа

Мнение от Postman » 12 Мар 2011, 18:07

Meyle правят такива помпи като резервна част, за съжаление нямат двусекционната... Изборът ти си е все същия - да я правиш сам, да я прави друг, да си купиш четвърта употреба или ако те ухапе кучето - нова от Дару или който доставя...
Оригиналния кит гарнитури не пречи да си го купиш, но мисля, че основните неща там ги няма... виж му и масата в БМВфенс-а - 0,012 кг... 12 грама... колкото една гарнитура и два О-пръстена примерно.
Meyle_steering_pump.jpg


ddddk написа:П.П.: Нивоматната помпа не е ли с ремъчно задвижване като обикновената? Къв го търсят ротор и статор там, Постман?

Ротора се върти, а статора гледа как ротора се върти, останалото е терминология, но не пречи да си поговорим за тези помпи... ти голям опит с такива ли имаш?
Във всеки случай гугъл знае повече и от двама ни...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Ремонт на хидравлична помпа

Мнение от cod-cdbp » 12 Мар 2011, 18:15

И аз прегледах подобни данни, ни до тук - нищо съществено.
Нито статии или снимков материал кое как се прави, нито части нито нищо.
Гарнитурите са ясни, въпреки че 56 кинта за двете гарнитури и тук там О-пръстен ще доста неоправдан разход. За това попитах и за алтернативи.
От друга страна гледам че самите проходни клапани, май май са им омекнали пружинките, и се чудя от къде аджеба да се закупят такива.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Ремонт на хидравлична помпа

Мнение от vladobate » 12 Мар 2011, 23:14

В тоз ремонтен комплект няма нищо повече от няколко О-пръстена и една особена ( и като материал и като форма най-вече ) гарнитурка двойна . Та ефекта от подмяната им е само ако има теч ( ще се оправи ) , но ако има виене или искаш някакъв превантивен ремонтен ефект няма да се получи само с тея гарнитурки. И ламелките вътре са достатъчно мънички и ми се струва сложничко за изрязване , по-скоро е сложничко описанието им та да ги резнат на "бат лазер" . И като се има превид ,че и разглобяването до помпата е мъчничко по-добре препоръчан майстор или сервиз да ти я рециклират ама само ако има проблем иначе трай си . Мойта ( нивоматна ) съм я свалял и разглобявал със замяна на уплътнения от тоз ремонтен комплект ( във форума има човек дет предлага части и от него същия излиза не повече от 35лв. ) ама виенето си остана , а си даваше необходимото налягане да държи задника дигнат :mhihi: .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Ремонт на хидравлична помпа

Мнение от cod-cdbp » 12 Мар 2011, 23:20

При мене проблема е че през лятото като е жегаво маслото, от време на време получава факсове и ми стяга волана при натисната спирачка.
В момента обмислям дали случайно, не е от факта че преди беше временно с червено масло, след което го източих колкото можа, и сипах зеленото.
В смисъл съмнява ме дали малкото останало количество червено масло, не бъзика работата.
Иначе помпата днеска падна от колата за 20 минути. Свалих я с казанчето защото имам теч от маркуча отдолу на казанчето, който ще кръцна накрая, защото се е нацепил.
Иначе измих филтъра и самото казанче, нещата изглеждат доста по-добре.
Прегледах и клапанчетата на самата помпа, биват но ми се струват с мекички пружини.
А нямат разглобяване :dunno:
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Ремонт на хидравлична помпа

Мнение от vladobate » 12 Мар 2011, 23:34

Грешката е моя обърках се с кормилната кутия там ми се е.а мамата иначе помпата е лесна прав си :yes: . И да кажа с тея червени масла се е.ава мамата на системата и най-лошото е , че остава и в амортисьорите и ако трябва да се чисти цялото се разглобява тотал мъка-а-а . И аз съм имал течове ма все със зелено си доливах има достатъчно евтини заместители мисля не по-лоши от Pentosin , важното е да е синтетично ( тва е тънкостта ) та не си заслужава слагането на червеното наистина. И тоя филтър вътре в казанчето няма миене ако му е дошло времето просто няма как хипер странен материал и има вътре едни уплътнения също много важни да не казвам че и гайката най-горе ( дет притиска мрежичката ) колко е навита има значение и мъркуча към нивомата отзад има едно клапанче също важно , абе мъка е да го докараш до стоково състояние тъй че промивка с масло каквото требе и смяна на гарнитурки ( особената е важна има и с по-твърда пластмасова част ) и дотам а лятото ако съвсем се загърчи търси разбирач , че за тая работа трябва опит щот е сложна наука ( мое мнение ). Успех.

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook