m30b35, съединител и маховик тунинг
Модератор: Технически модератори
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- nalexandrov
- Потребител
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 24.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e34, e30
- Детайли за колата: E34 m50b20 седан
E30 3xxi
m30b35, съединител и маховик тунинг
Колегията, имам следния проблем - имам един м30б35 със заминал феродов диск и читав демпферен маховик. Обаче колата се прави да и се дава газ и демпферен маховик не ща. Кажете ми що да сторя, че да се сдобия с нормален маховик и съденител за него. Разбрах че от друг м35 ама по-стар примерно от е28 става, освен това от е34 М5 също става. Освен тези, има ли други варианти ? Четох по някакви чужди форуми, че от м20 маховика е малко по-голям и не може да се сложи стартера ?
Моля който каквито съвети има да дава
Моля който каквито съвети има да дава

- Митко Стоянов
- Чичо Митко
-
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Re: m30b35, съединител и маховик тунинг
Маховик може да ползваш от Е28 с М30. Пак е за 240мм съединител, но имат разлика в стартера (по-скоро в зъбите на бендикса). Аз карам с такъв маховик на М30Б30. Не съм си играл да разглабям стартера и да сменям бендикса поради това, че имах стартер и маховик от една кола. Разликата е теглото на двата маховика е доста голяма, което съответно променя поведението на колата при ускорение над 150. Лично за себе си определям като недобро решение да се монтира такъв маховик на сток мотор.
Другото важно нещо е съединителя - ще ти трябва читав съединител, щом ще се дава стабилно газ. Цената му е доста по-висока от на този за демпферния маховик.
Ако съм пропуснал нещо - питай
Другото важно нещо е съединителя - ще ти трябва читав съединител, щом ще се дава стабилно газ. Цената му е доста по-висока от на този за демпферния маховик.
Ако съм пропуснал нещо - питай


Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю



- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: m30b35, съединител и маховик тунинг
аз искам да разбрера какво имаш в предвид ако е сток мотора че не е хубаво ???

- nalexandrov
- Потребител
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 24.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e34, e30
- Детайли за колата: E34 m50b20 седан
E30 3xxi
Re: m30b35, съединител и маховик тунинг
Мерси за инфото. А от къде да взема съединител за демпферния маховик, казаха ми някакви цени около 600 лв и няма в наличност ...
Въртят ми се и някакви други еретични идеи в главата. В някакъв чужд форум един младеж пише че си изплющял гетраг 240 кутия, маховик и съединител от м10. Някой има ли представа какъв въртящ момент може да понесе 215 мм съединител ? Айде кутията ще е оригиналната, ама съединителя ...
Другото което прочетох - от S14 съединителя и маховика също влазят безгрижно, там обаче цифрата предполагам ще ме откаже ...
Въртят ми се и някакви други еретични идеи в главата. В някакъв чужд форум един младеж пише че си изплющял гетраг 240 кутия, маховик и съединител от м10. Някой има ли представа какъв въртящ момент може да понесе 215 мм съединител ? Айде кутията ще е оригиналната, ама съединителя ...
Другото което прочетох - от S14 съединителя и маховика също влазят безгрижно, там обаче цифрата предполагам ще ме откаже ...
- nalexandrov
- Потребител
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 24.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e34, e30
- Детайли за колата: E34 m50b20 седан
E30 3xxi
Re: m30b35, съединител и маховик тунинг
Айде де, никой ли няма размисли и страсти по темата? На мен ми се търкаля маховик и съединител от М40 (215 мм), днес го забучих на М30-ката със оригиналния стратер. Върти, обаче маховика е няколко милиметра по-малък от м30-ковия и зъбците на стартера малко ...ама иначе върти.
При това положение, може би с някой тунинг-мунинг-керамичен съединител за м10 или м40 току виж станало ...
При това положение, може би с някой тунинг-мунинг-керамичен съединител за м10 или м40 току виж станало ...
- BUHALA
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 105
- Регистриран на: 20.02.2006
- Местоположение: Пловдив
- Кара: E34-M30/B35
Re: m30b35, съединител и маховик тунинг
Нямам притеснения да си давам всичката газ както си ми е с демпферен маховик колицата. Не виждам кое толкова те притеснява. Вече няколко пъти попадам на коментари че не била много за доверие тази сглобка...... обаче раздавам газ мъжки и нямам наблюдения нещо да и е кофти на колата.
Добрите момчета обичат реда, а лошите владеем и управляваме хаоса.
- slavianko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3370
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: m30b35, съединител и маховик тунинг
Какво значи /се прави да и се дава газ?/ Ще се турбинира ли или какво? Щото ако няма да се правят някакви сериозни ъпгрейди не виждам причина да се притесняваш от демферният маховик и нищо не ти пречи да си даваш всичката газ.nalexandrov написа:Колегията, имам следния проблем - имам един м30б35 със заминал феродов диск и читав демпферен маховик. Обаче колата се прави да и се дава газ и демпферен маховик не ща.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- nalexandrov
- Потребител
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 24.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e34, e30
- Детайли за колата: E34 m50b20 седан
E30 3xxi
Re: m30b35, съединител и маховик тунинг
Ами това което не ми харесва в демпферния маховик е, че тежи 15 кг. и първия ъпгрейд който искам да направя е маховик 7-8 кила.
- slavianko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3370
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: m30b35, съединител и маховик тунинг
Колега то на тоя мотор всичко му тежи бтутално много.nalexandrov написа:Ами това което не ми харесва в демпферния маховик е, че тежи 15 кг. и първия ъпгрейд който искам да направя е маховик 7-8 кила.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: m30b35, съединител и маховик тунинг
slavianko написа:Колега то на тоя мотор всичко му тежи бтутално много.nalexandrov написа:Ами това което не ми харесва в демпферния маховик е, че тежи 15 кг. и първия ъпгрейд който искам да направя е маховик 7-8 кила.
Аз пък за това си го харесвам


- BUHALA
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 105
- Регистриран на: 20.02.2006
- Местоположение: Пловдив
- Кара: E34-M30/B35
Re: m30b35, съединител и маховик тунинг
nalexandrov написа:Ами това което не ми харесва в демпферния маховик е, че тежи 15 кг. и първия ъпгрейд който искам да направя е маховик 7-8 кила.
Няма лошо - добра е идеята. Моето виждане по твоята идея обаче е малко ..... различно. Искаш първата стъпка да е лек маховик - аз лично бих ти препоръчал тази стъпка да е към последните..... имам предвид че докато не нагласиш спортен вал и дросели ... или турбинка, файдата от лек маховик ще е .... почти нулева - даже може и назад да дадеш малко. Докато не стане 10 000 оборотен този двигател вала си му трябва. С лекия ще развърта по-бързо оборотите, но ще загуби инерционна мощност - доста Н.М. ще загубиш на старта. Няма да имаш сила за тръгване на полусъединител и ще разчиташ само на ДВГ, а 3.5цата не е от най пъргавите в развъртането.
В Е34 ли ще го караш?
Основната ми идея е в това, че когато дввигателя стане толкова мощен че да влачи колата без иберцията от маховика се прибягва да олекотяване, а 200та коня на 3500 не са малко, ама не са и чак пък толкова кой знае какво, като се има предвид сравнително тежичкото и купе.
Виж - ако ти се занимава да навреш мотора в по-леко купе - или да орежеш 34ката до безобразие - тогава определено ще имаш нужда от лек маховик, но за тежка кола - май само ще загубиш....
Моята със сток двигател на правата пада с една кола от корадо Г60-компресор с някакви чипове и ала-бала (което мисля че не е лош резултат). За дрифт си има необходимата мощност.....
Тва си е мое мнение - не претендирам да съм "ПРО"
Добрите момчета обичат реда, а лошите владеем и управляваме хаоса.
- slavianko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3370
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: m30b35, съединител и маховик тунинг
Тоя тежкия мотор от на Хитлер новобранската е перфектен за турбиниране. Навремето са го презапасили от към железа. Но за атмосверка не става. Затова по добре колегата да не си бара маховика._65536_kb_sec_ написа:slavianko написа:Колега то на тоя мотор всичко му тежи бтутално много.nalexandrov написа:Ами това което не ми харесва в демпферния маховик е, че тежи 15 кг. и първия ъпгрейд който искам да направя е маховик 7-8 кила.
Аз пък за това си го харесвам
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- nalexandrov
- Потребител
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 24.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e34, e30
- Детайли за колата: E34 m50b20 седан
E30 3xxi
Re: m30b35, съединител и маховик тунинг
Принципно мотора ще е в е30. И не е чак толко тежък колкото се опитват да го изкарат всички :
Цитираните тука килограми мисля че са на необорудван мотор, гледал съм по други места 212 кг, но и там разликата с М50 и М52 е малка (10-15 кг.)
http://www.zerotohundred.com/newforums/euro/281-the-bmw-engine-lists-specs-and-faqs.html
Та ако смъкна 7 кила от маховика ... не бих казал че 10 кила си заслужава да се говори че бил тежък ... аз съм 60 кила
Цитираните тука килограми мисля че са на необорудван мотор, гледал съм по други места 212 кг, но и там разликата с М50 и М52 е малка (10-15 кг.)
http://www.zerotohundred.com/newforums/euro/281-the-bmw-engine-lists-specs-and-faqs.html
Та ако смъкна 7 кила от маховика ... не бих казал че 10 кила си заслужава да се говори че бил тежък ... аз съм 60 кила

Re: m30b35, съединител и маховик тунинг
ако ти е читав маховика и си решил да го сменяш с не демферен свиркай имам интерес към стария,че моя е тръгнал и съм зел от м106 но е с различна стъпка и трябва и със стартера да се разправям.
- slavianko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3370
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: m30b35, съединител и маховик тунинг
Ти виждал ли си една до друга биела на М50 и на М30nalexandrov написа:Принципно мотора ще е в е30. И не е чак толко тежък колкото се опитват да го изкарат всички :
Цитираните тука килограми мисля че са на необорудван мотор, гледал съм по други места 212 кг, но и там разликата с М50 и М52 е малка (10-15 кг.)
http://www.zerotohundred.com/newforums/euro/281-the-bmw-engine-lists-specs-and-faqs.html
Та ако смъкна 7 кила от маховика ... не бих казал че 10 кила си заслужава да се говори че бил тежък ... аз съм 60 кила


oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани