Как се сваля стартера на М50В20

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Как се сваля стартера на М50В20

Мнение от zvetiko » 07 Май 2010, 18:14

Колеги дайте малко указания как да сваля това нещо от двигателя си.Виждам ,че са 2 винта с torx глава-някой знае ли какъв камък трябва да си купя защото няма комплект да налучквам.Четох ,че BMW има специален инструмент за тия винтове-някой може ли да даде снимка.Благодаря.

СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
Аватар
Мнения: 5434
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е38 740IL

Re: Как се сваля стартера на М50В20

Мнение от LiTtLeRoCk » 07 Май 2010, 18:57

zvetiko написа:Колеги дайте малко указания как да сваля това нещо от двигателя си.Виждам ,че са 2 винта с torx глава-някой знае ли какъв камък трябва да си купя защото няма комплект да налучквам.Четох ,че BMW има специален инструмент за тия винтове-някой може ли да даде снимка.Благодаря.

Ако го сваляш на канал мисля,че беше 12.Иначе сваляш смукателния колектор и от там насетне всичко е ясно и лесно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Как се сваля стартера на М50В20

Мнение от zvetiko » 08 Май 2010, 14:58

Днес го пробвах с обикновен камък 12-върти се свободно и има голям луфт,сигурно е по-малък размер.Някой ако има по-пресен спомен да казва. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Как се сваля стартера на М50В20

Мнение от cod-cdbp » 08 Май 2010, 15:07

две гайки 12-ки го държат към кутията и една 16-ка към блока на мотора в задния край на стартера
това е всичко.
13-ка за дебелия кабел и 10-ка и 6-ца (евентуално) за другите два
Свали първо кабелите и после самия стартер.
Може да се направи и без да се смъкват всмукателите.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Как се сваля стартера на М50В20

Мнение от zvetiko » 08 Май 2010, 15:31

_65536_kb_sec_ написа:две гайки 12-ки го държат към кутията и една 16-ка към блока на мотора в задния край на стартера
това е всичко.
13-ка за дебелия кабел и 10-ка и 6-ца (евентуално) за другите два
Свали първо кабелите и после самия стартер.
Може да се направи и без да се смъкват всмукателите.


С другото няма проблем-става въпрос за двата винта към кутията.Не са гайки , а два винта с мъжки torx глави,които се завиват директно в тялото на стартера,през двигателя и кутията,а мястото е страшно ограничено,камъка ще влезе ,но за тресчотката направо няма място/ръкохватката и идва прекалено дълга за да може да се вкара/,затова оргиналният ключ може би е нещо като гаечен ключ звезда но за torx глава .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1013
Регистриран на: 9.05.2008
Местоположение: Нови хан София
Пол: Мъж
Кара: Е34 525ТДС
Мечтае да кара: Е 38 Дизел
Детайли за колата: Снегорин
http://prntscr.com/c056ee

Re: Как се сваля стартера на М50В20

Мнение от \MITETO\ DSB » 08 Май 2010, 15:41

zvetiko написа:
_65536_kb_sec_ написа:две гайки 12-ки го държат към кутията и една 16-ка към блока на мотора в задния край на стартера
това е всичко.
13-ка за дебелия кабел и 10-ка и 6-ца (евентуално) за другите два
Свали първо кабелите и после самия стартер.
Може да се направи и без да се смъкват всмукателите.


С другото няма проблем-става въпрос за двата винта към кутията.Не са гайки , а два винта с мъжки torx глави,които се завиват директно в тялото на стартера,през двигателя и кутията,а мястото е страшно ограничено,камъка ще влезе ,но за тресчотката направо няма място/ръкохватката и идва прекалено дълга за да може да се вкара/,затова оргиналният ключ може би е нещо като гаечен ключ звезда но за torx глава .

Тези болтове имам спомен че са евриски звезди с обикновен камък не става.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Как се сваля стартера на М50В20

Мнение от zvetiko » 08 Май 2010, 15:53

Нали това пиша. ;) В главата им може да влезе ключ с дълго рамо ,но ако е от рода на обикновен гаечен ключ.Ако се сложи тресчотка,дръжката и отива много близо да купето и изобщо не може да се вкара,успях да вкарам тресчотка на най-малкото гедоре,но ми се струва ,че рамото е много малко,за да може да се отхлаби винта от начало, а и не знам размера на камъка. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Как се сваля стартера на М50В20

Мнение от cod-cdbp » 08 Май 2010, 17:53

Ключе номер 11 помага ли или е спечена ситурацията?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Как се сваля стартера на М50В20

Мнение от zvetiko » 08 Май 2010, 18:44

_65536_kb_sec_ написа:Ключе номер 11 помага ли или е спечена ситурацията?


Днес видях ,че тия винтове са мъчени някога,напръсках ги с препарат и утре ще опитам.Видях и оргиналният инструмент-камък torx но изглежда е по-къс за да има място за тресчотката или може би се прави с вложката с отвора и рамото под 90 градуса.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Как се сваля стартера на М50В20

Мнение от cod-cdbp » 08 Май 2010, 19:21

zvetiko написа:
_65536_kb_sec_ написа:Ключе номер 11 помага ли или е спечена ситурацията?


Днес видях ,че тия винтове са мъчени някога,напръсках ги с препарат и утре ще опитам.Видях и оргиналният инструмент-камък torx но изглежда е по-къс за да има място за тресчотката или може би се прави с вложката с отвора и рамото под 90 градуса.


Значи аз по горе пропуснах да спомена да използваш камъни торкс, но сега след като вече знаеш бих ти препоръчал преди да ги мъчиш с такива камъни да пробваш леко за зачукаш камъка в-у болта, но наистина внимателно колкото да хване малко повече.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Как се сваля стартера на М50В20

Мнение от Пресиян Василев » 08 Май 2010, 19:36

Колега инструментите се водят ,,Е,, мисля че беше номер 12 твоя.Купи си едно комплектче на Рико или Форсе. Те са с по 5-6 вложки за нормално гедоре или 1/2.
Мисля даже че М50 е и с гаики 10мм за ключ 16 + Е 12 ,а М52 е само с болтове,но да не те подвеждам по спомен
Последна промяна Пресиян Василев на 08 Май 2010, 20:08, променена общо 1 път
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Как се сваля стартера на М50В20

Мнение от cod-cdbp » 08 Май 2010, 19:42

presko79 написа:Колега инструментите се водят ,,Е,, мисля че беше номер 12 твоя.Купи си едно комплектче на Рико или Форсе. Те са с по 5-6 вложки за нормално гедоре или 1/2.
Мисля даже че М50 е и с гаики 10мм за ключ 16 + Е 12 ,а М53 е само с болтове,но да не те подвеждам по спомен


да, аз в началото се обърках с М52 който е с болтове само, на стартера, пък иначе връзката блок-скорости е пак с такива еврейски вложки...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Как се сваля стартера на М50В20

Мнение от zvetiko » 08 Май 2010, 20:32

Значи аз по горе пропуснах да спомена да използваш камъни торкс, но сега след като вече знаеш бих ти препоръчал преди да ги мъчиш с такива камъни да пробваш леко за зачукаш камъка в-у болта, но наистина внимателно колкото да хване малко повече


Какво зачукване-аз се чудя как с пинсета да поставя камъка,че е егати нагъчканото,ти ми казваш да размахвам чук :mhihi:

Колега инструментите се водят ,,Е,, мисля че беше номер 12 твоя.Купи си едно комплектче на Рико или Форсе. Те са с по 5-6 вложки за нормално гедоре или 1/2.
Мисля даже че М50 е и с гаики 10мм за ключ 16 + Е 12 ,а М52 е само с болтове,но да не те подвеждам по спомен


На едно място прочетох ,че камъка е Е 14 ,по VIN винта е

Винт Torx
07 12 9 904 681
M10X65-8.8-ZNS3



Странното е ,че го дават с гайка както казва Стоян ,но при мен няма.

Може ли да ми кажеш за тоя размер какъв камък Torx ми трябва

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Как се сваля стартера на М50В20

Мнение от Пресиян Василев » 08 Май 2010, 20:59

zvetiko написа:
Значи аз по горе пропуснах да спомена да използваш камъни торкс, но сега след като вече знаеш бих ти препоръчал преди да ги мъчиш с такива камъни да пробваш леко за зачукаш камъка в-у болта, но наистина внимателно колкото да хване малко повече


Какво зачукване-аз се чудя как с пинсета да поставя камъка,че е егати нагъчканото,ти ми казваш да размахвам чук :mhihi:

Колега инструментите се водят ,,Е,, мисля че беше номер 12 твоя.Купи си едно комплектче на Рико или Форсе. Те са с по 5-6 вложки за нормално гедоре или 1/2.
Мисля даже че М50 е и с гаики 10мм за ключ 16 + Е 12 ,а М52 е само с болтове,но да не те подвеждам по спомен


На едно място прочетох ,че камъка е Е 14 ,по VIN винта е

Винт Torx
07 12 9 904 681
M10X65-8.8-ZNS3



Странното е ,че го дават с гайка както казва Стоян ,но при мен няма.

Може ли да ми кажеш за тоя размер какъв камък Torx ми трябва

Утре кьсно ли е ?По спомен е ,,Е12,, но по спомен ,вьзможно е да е по нова като производство твоята и да е само с болтове ,и е вьсзможно да е с ,,Е14,,.
Ако сьм на теб ще купя и двата или цяло комплектче ,няма да е кои знае колко пари.
Но имам в сервиза такьв стартер ,навити са му болтовете от М52 е ще ги видя кои са какви са .
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Как се сваля стартера на М50В20

Мнение от @2bar » 08 Май 2010, 21:32

Още един глас за Е14....почти съм сигурен, че е Е14, но все пак не искам да те подвеждам. Иначе стартера...малко кофти място, но става. Аз съм го вадил отдолу, никога не съм пробвал отгоре. Може и да става, но не мога да си го представя без да се свалят колекторите. Пък те си вървят с уплътненията. Ако така или иначе са за смяна, става, ама иначе са излишни разходи.

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook