пак с таблото да ви занимая колеги...
Модератор: Технически модератори
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
пак с таблото да ви занимая колеги...
Здравейте,
От известно време търся табло (с уредите) за моята кола (50206s2, siemens).
Попаднах на едно с добър външен вид и добра цена.
Обачееее, както вече знам от Стоян
, на таблото има VIN и като го чукнах в реалОЕМ-а излезе, че колата е 04/1991 година с DME Bosch Motronic M3.1 и без ВАНОС
Моята е 11/1992 година с DME Siemens MS40.1 и с ВАНОС
ВЪПРОСЪТ Е:
Аджеба, има ли чалъм бошовското табло да тръгне "пропърли" на моята кола?
С извинение, че ви занимавам отново с глупости поздрави.
Д
От известно време търся табло (с уредите) за моята кола (50206s2, siemens).
Попаднах на едно с добър външен вид и добра цена.
Обачееее, както вече знам от Стоян

Моята е 11/1992 година с DME Siemens MS40.1 и с ВАНОС
ВЪПРОСЪТ Е:
Аджеба, има ли чалъм бошовското табло да тръгне "пропърли" на моята кола?
С извинение, че ви занимавам отново с глупости поздрави.
Д

- georgipass
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 30.09.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E38 M62B44TU
- Мечтае да кара: Сбъднах си мечтата
- Детайли за колата: DF85926
Re: пак с таблото да ви занимая колеги...
Хмм, аз лично не виждам каква разлика имат 2-те табла... ама все пак
И двете са MotoMeter нали , или Bosch-a е VDO ???

- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: пак с таблото да ви занимая колеги...
на бошовото пише мотометер, а сименсовото не знам, защото нямам такова.
Ако на твоето пише мотометер, значи до тук добре.
Но мен ме притеснява кодинг плъг-а на таблото. Точно на него е ВИН-а и точно той е програмиран за Бош компютър.
Фактически сегашното ми табло е от М20 и точно това несъответствие пречи на диагностичния софтуер да разпознае колата. Като разкача таблото диагностиката става.
Да не стане така, че с "новото" табло резултатът да е старият?
Май сам си отговорих на въпроса, който зададох
Но, нека и други колеги да допълнят... или пък може и да греша...
Поздрави,
Д
Ако на твоето пише мотометер, значи до тук добре.
Но мен ме притеснява кодинг плъг-а на таблото. Точно на него е ВИН-а и точно той е програмиран за Бош компютър.
Фактически сегашното ми табло е от М20 и точно това несъответствие пречи на диагностичния софтуер да разпознае колата. Като разкача таблото диагностиката става.
Да не стане така, че с "новото" табло резултатът да е старият?
Май сам си отговорих на въпроса, който зададох



Но, нека и други колеги да допълнят... или пък може и да греша...
Поздрави,
Д

- georgipass
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 30.09.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E38 M62B44TU
- Мечтае да кара: Сбъднах си мечтата
- Детайли за колата: DF85926
- methanol
- Бобо Дебелия
-
- Мнения: 509
- Регистриран на: 11.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E30/E36/E34
Re: пак с таблото да ви занимая колеги...
Маи на всички пише мотометър... Моите 4
са все бошовски и пише мотометър.

Re: пак с таблото да ви занимая колеги...
малко встрани от темата, ама пак е по темата -
ddddk, пробвал ли си да четеш колата със закачено табло и откачен ABS?
ddddk, пробвал ли си да четеш колата със закачено табло и откачен ABS?
- dokie
- ентусиаст
-
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
Re: пак с таблото да ви занимая колеги...
@2bar написа:малко встрани от темата, ама пак е по темата -
ddddk, пробвал ли си да четеш колата със закачено табло и откачен ABS?
Мога ли да попитам какво точно ще се постигне така и с какво трябва да се чете - Карсофт или нещо по-сериозно?
Моята е същия месец и година - карсофта казва, че и на мен компа е този... на таблото освен електроник пише нещо EG11, ... отзад на таблото в долната част имаше някаква зелена квадратна "джаджа" - не е ли това чипа на таблото, който съхранява вин, км. и там останалите глупости излизащи при теста... знам, че на следващите има чип, който се препрограмира за различните модели... ама нямам точна идея при нашите каляски...
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: пак с таблото да ви занимая колеги...
аз не виждам голяма разлика в таблата освен може би какъв температурен датчик ще имаш на главата за да показва, и какъв сигнал ще идва от ЕКУ-то до оборотомера. другото на чиста теория е еднакво.

- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: пак с таблото да ви занимая колеги...
Здравейте колеги,
Благодаря за активността.
Ще помоля колегата @2bar да прояви разбиране и да не отговоря на въпроса му. Страхувам се, че ще избягаме от конкретиката на темата, ще я разводним, а аз малко бързам да не изтърва това табло, което съм намерил.
Един наш колега ми даде идеята да сменя кодинг плъга с нов от официалния вносител.
Чудесно, но при проверка ето какво отговори последният:
Номенклатурен номер : 62119067683
Описание : CODIERSTECKER (CODE)
Ед.цена (с ДДС) : 281.08 BGN
Няма наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените
Кофтиииии
Обаче ми хрумна друга възможност да таковам Оня във въздуха... и ... имам
НОВ ВЪПРОС:
Може ли да се прекодира кодинг плъг от бошовско табло за сименсова кола?
Поздрави,
Д
Благодаря за активността.
Ще помоля колегата @2bar да прояви разбиране и да не отговоря на въпроса му. Страхувам се, че ще избягаме от конкретиката на темата, ще я разводним, а аз малко бързам да не изтърва това табло, което съм намерил.
Един наш колега ми даде идеята да сменя кодинг плъга с нов от официалния вносител.
Чудесно, но при проверка ето какво отговори последният:
Номенклатурен номер : 62119067683
Описание : CODIERSTECKER (CODE)
Ед.цена (с ДДС) : 281.08 BGN
Няма наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените
Кофтиииии

Обаче ми хрумна друга възможност да таковам Оня във въздуха... и ... имам
НОВ ВЪПРОС:
Може ли да се прекодира кодинг плъг от бошовско табло за сименсова кола?
Поздрави,
Д

- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: пак с таблото да ви занимая колеги...
всичко може
защо просто не намериш кола аналогична на твойта като конфигурация и не вземеш кодинга колкото да си го копираш?



защо просто не намериш кола аналогична на твойта като конфигурация и не вземеш кодинга колкото да си го копираш?

- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: пак с таблото да ви занимая колеги...
не разбрах ...
айде обясни по простичко, де, плииийс...
да взема кодинга от ... някого... да кажем, че ще намерим...
Да го занеса къде?
там да дам и друг кодинг?
какъв?
от къде да го взема?
става ли от бошовската кола?
аз не разбирам от електроника, колега. Не ми се смей, моля.
Аз съм железар.
Поздрави,
Д

айде обясни по простичко, де, плииийс...
да взема кодинга от ... някого... да кажем, че ще намерим...
Да го занеса къде?
там да дам и друг кодинг?
какъв?
от къде да го взема?
става ли от бошовската кола?
аз не разбирам от електроника, колега. Не ми се смей, моля.
Аз съм железар.
Поздрави,
Д

- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: пак с таблото да ви занимая колеги...
Работата е там че чиповете са кодирани .. самата маркировка на тях си я слагат от завода производител и фактически не се знае самия елемент какъв е... и в ECU-тата е същото..
.bin файла от чипа предполагам ще можеш да го свалиш с програматор, но не е съвсем сигурно че можеш да го презапишеш на другия...
.bin файла от чипа предполагам ще можеш да го свалиш с програматор, но не е съвсем сигурно че можеш да го презапишеш на другия...
Re: пак с таблото да ви занимая колеги...
Ако си сигурен в диагнозата (че колата не се чете заради тазблото) по - добре си търси табло, което отговаря на твоята електроника, единственият проблем ще са записаните км.
Самият кодинг е една памет, която струва центове, но политиката на фирмата е друга работа. Работата с четенето е малко.....първо трябва да знаеш, каква е, после идва, че в нея са записани и км и са взети и мерки да не става толкова лесно.
А и при тази цена на кодинга...и всичко това, само заради неудобството, че при четене трябва да се маха таблото? Не знам, как е при БМВ България но обикновено кодинга е "празен" и после се плаща допълнително и за програмиране (около 1 час).
Иначе въпроса за ABS си беше съвсем на място. На повечето бюлетини от БМВ, които са ми попадали, се споменава точно за такива случаи - невъзможност за четене на електрониката на мотора и като причина за това пишат, че е ABS (датчиците се намагнетизирвали и бъркали цялата работа).
Самият кодинг е една памет, която струва центове, но политиката на фирмата е друга работа. Работата с четенето е малко.....първо трябва да знаеш, каква е, после идва, че в нея са записани и км и са взети и мерки да не става толкова лесно.
А и при тази цена на кодинга...и всичко това, само заради неудобството, че при четене трябва да се маха таблото? Не знам, как е при БМВ България но обикновено кодинга е "празен" и после се плаща допълнително и за програмиране (около 1 час).
Иначе въпроса за ABS си беше съвсем на място. На повечето бюлетини от БМВ, които са ми попадали, се споменава точно за такива случаи - невъзможност за четене на електрониката на мотора и като причина за това пишат, че е ABS (датчиците се намагнетизирвали и бъркали цялата работа).
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Re: пак с таблото да ви занимая колеги...
@2bar написа:..........
Иначе въпроса за ABS си беше съвсем на място. На повечето бюлетини от БМВ, които са ми попадали, се споменава точно за такива случаи - невъзможност за четене на електрониката на мотора и като причина за това пишат, че е ABS (датчиците се намагнетизирвали и бъркали цялата работа).
Значи трябва да се изключи направо целия компютър на АВS а не съществува ли риск при даване на контакт и изключен компютър да стане някой фал

Re: пак с таблото да ви занимая колеги...
dinozab написа:@2bar написа:..........
Иначе въпроса за ABS си беше съвсем на място. На повечето бюлетини от БМВ, които са ми попадали, се споменава точно за такива случаи - невъзможност за четене на електрониката на мотора и като причина за това пишат, че е ABS (датчиците се намагнетизирвали и бъркали цялата работа).
Значи трябва да се изключи направо целия компютър на АВS а не съществува ли риск при даване на контакт и изключен компютър да стане някой фал
Просто махаш щекера на ABS. Не, какъв фал да стане при откачен комп. на ABS и даване на контакт?
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани