Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)
Модератор: Технически модератори
59 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Djelebov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)
'95 520i м50, ECU Siemens MS40.1
При студен старт колата работи на 3-4 цилиндъра и продължава така дори и докато загрее. След рестартиране на ве4е загрялата кола, всичко се оправя
:
http://www.youtube.com/watch?v=_Hy9GQ2q16Q
Това става, когато външната температура е под 8-10 градуса... но ако не е карана с дни и при 12-13 пак се е случвало
Дотук:
горивна система- не е тя, щото го прави и на газ
АГУ - не е от него, щото проблема е от преди инсталацията му
температурен датчик -не е, и със съпротивления е изпробван, а и при достигане на 90 градуса, колата не се оправя без рестарт
Датчик разпределителен вал - миналата зима ми го изписа и го смених, отпадна само пукането в колекторите при палене, но в ауспуха пукането остана, както и гадният режим в който колата влиза при студен старт.
Акумулатор перфектен
динамо 14.3V-14.4V
Общо взето повечето предположения отпадат, защото:
1.Колата е перфектна когато е загряла (след рестарт-а)
2.На газ прави същия проблем
Колеги проблемът ме мъчи от миналата зима и единственото, което ми идва в ума е развалено ECU. За нещастие живея на 20 км от Бургас и дори и когато отида до там в сервиз, нищо не се разбира- колата се държи идеално рагряла. Миналата година Carsoft-a изкара Camshaft sensor pulse generator след като вече беше сменен от 1 месец, но после грешката изчезна и остана само DME error -без обяснения за вида.
Edit: Пробвал съм да извадя ECU-то и да преспи на 23-24 градуса в къщи, но на сутринта го сложих на колата и тя пак влезе във филма- няма ефект...,което клони, че не е ECU
Всякакви предположения ще са от полза.
При студен старт колата работи на 3-4 цилиндъра и продължава така дори и докато загрее. След рестартиране на ве4е загрялата кола, всичко се оправя

http://www.youtube.com/watch?v=_Hy9GQ2q16Q
Това става, когато външната температура е под 8-10 градуса... но ако не е карана с дни и при 12-13 пак се е случвало
Дотук:
горивна система- не е тя, щото го прави и на газ
АГУ - не е от него, щото проблема е от преди инсталацията му
температурен датчик -не е, и със съпротивления е изпробван, а и при достигане на 90 градуса, колата не се оправя без рестарт
Датчик разпределителен вал - миналата зима ми го изписа и го смених, отпадна само пукането в колекторите при палене, но в ауспуха пукането остана, както и гадният режим в който колата влиза при студен старт.
Акумулатор перфектен
динамо 14.3V-14.4V
Общо взето повечето предположения отпадат, защото:
1.Колата е перфектна когато е загряла (след рестарт-а)
2.На газ прави същия проблем
Колеги проблемът ме мъчи от миналата зима и единственото, което ми идва в ума е развалено ECU. За нещастие живея на 20 км от Бургас и дори и когато отида до там в сервиз, нищо не се разбира- колата се държи идеално рагряла. Миналата година Carsoft-a изкара Camshaft sensor pulse generator след като вече беше сменен от 1 месец, но после грешката изчезна и остана само DME error -без обяснения за вида.
Edit: Пробвал съм да извадя ECU-то и да преспи на 23-24 градуса в къщи, но на сутринта го сложих на колата и тя пак влезе във филма- няма ефект...,което клони, че не е ECU

Всякакви предположения ще са от полза.
Последна промяна Djelebov на 22 Яну 2010, 14:36, променена общо 1 път

- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)
Колега според мен щом го прави и на газ можем да изключим ЕКУ-то като вариант и да се съсредоточиш в-у групата бобини-лули-свещи и да видиш каква е ситуацията там.
Като идея виж дали на кабелите на бобините идва поне опорното напрежение, и дали имах хубава маса.
От там нататъка пробвай чрез откачане докато работи нестабилна на разбереш в кой цилиндър е проблема, и също така пробвай да размениш местата на неработещите и работещите бобини за да се види дали няма да се оправи.
Като вариант също ми се струва че може да има или масло или конденз в гърловината на свещите, така че провери за всеки случай и този вариант на студен мотор преди да запалиш.
Успех
ПС въпреки че след това се замислих че без ЕКУ реално няма кой да подава искрата в правилния момент тъй че ЕКУ-то също остава вариант, но по-скоро на по-заден план, което до някъде значи и датчика на коляновия вал.
Като идея пробвай също така да откачиш акумулатора и като го закачиш да пробваш да я палиш студена да не би да трупа грешки заради газовата и това да те бъзика.
Като идея виж дали на кабелите на бобините идва поне опорното напрежение, и дали имах хубава маса.
От там нататъка пробвай чрез откачане докато работи нестабилна на разбереш в кой цилиндър е проблема, и също така пробвай да размениш местата на неработещите и работещите бобини за да се види дали няма да се оправи.
Като вариант също ми се струва че може да има или масло или конденз в гърловината на свещите, така че провери за всеки случай и този вариант на студен мотор преди да запалиш.
Успех
ПС въпреки че след това се замислих че без ЕКУ реално няма кой да подава искрата в правилния момент тъй че ЕКУ-то също остава вариант, но по-скоро на по-заден план, което до някъде значи и датчика на коляновия вал.
Като идея пробвай също така да откачиш акумулатора и като го закачиш да пробваш да я палиш студена да не би да трупа грешки заради газовата и това да те бъзика.

- Djelebov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)
_65536_kb_sec_ написа:Колега според мен щом го прави и на газ можем да изключим ЕКУ-то като вариант и да се съсредоточиш в-у групата бобини-лули-свещи и да видиш каква е ситуацията там.
Като идея виж дали на кабелите на бобините идва поне опорното напрежение, и дали имах хубава маса.
От там нататъка пробвай чрез откачане докато работи нестабилна на разбереш в кой цилиндър е проблема, и също така пробвай да размениш местата на неработещите и работещите бобини за да се види дали няма да се оправи.
Като вариант също ми се струва че може да има или масло или конденз в гърловината на свещите, така че провери за всеки случай и този вариант на студен мотор преди да запалиш.
Успех
ПС въпреки че след това се замислих че без ЕКУ реално няма кой да подава искрата в правилния момент тъй че ЕКУ-то също остава вариант, но по-скоро на по-заден план, което до някъде значи и датчика на коляновия вал.
Като идея пробвай също така да откачиш акумулатора и като го закачиш да пробваш да я палиш студена да не би да трупа грешки заради газовата и това да те бъзика.
ECU-to работи на газ, за лули свещи и бобини, всичко е проверено освен точно това кабелче което идва от ECU-to, иначе си имат и маса и фаза, вътрешното съпротивление на бобините също е ОК.


- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)
Добре де, те може за сега да са наред но някъде да са напукани и за това да прави мизерия.
От друга страна пък щом го прави след рестарт на колата според мен проблема е по скоро свързан с ЕКУ, така че му провери добре всичките букси по мотора, и ако трябва почисти.
Отвори си кутията с комповете и там откачи закачи всички букси наново пък дано да помогне.
Но както ти казах пробвай да откачиш на студена (непалена) кола акумулатора и след това да пробваш да палиш.
От друга страна пък щом го прави след рестарт на колата според мен проблема е по скоро свързан с ЕКУ, така че му провери добре всичките букси по мотора, и ако трябва почисти.
Отвори си кутията с комповете и там откачи закачи всички букси наново пък дано да помогне.
Но както ти казах пробвай да откачиш на студена (непалена) кола акумулатора и след това да пробваш да палиш.

- Djelebov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)
_65536_kb_sec_ написа:Добре де, те може за сега да са наред но някъде да са напукани и за това да прави мизерия.
От друга страна пък щом го прави след рестарт на колата според мен проблема е по скоро свързан с ЕКУ, така че му провери добре всичките букси по мотора, и ако трябва почисти.
Отвори си кутията с комповете и там откачи закачи всички букси наново пък дано да помогне.
Но както ти казах пробвай да откачиш на студена (непалена) кола акумулатора и след това да пробваш да палиш.
Изпробвано е, замервал съм датчиците на колянов и разпределителен, направо по пиновете на еку-то- дават еднакви съпротивления (по Аутодата). Бобините дават идеални съпративления. Акумулатора съм го махал и съм го слагал, чистил съмгрешки, проблемът остава


- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)
Доста засукана работата... щом с рестарт се оправя... пробвай с друго ЕСU...намери от някъде само за проба или ремапване на твоето 

Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)
Датчик на разпределителния вал оригинален ли сложи или някакъв афтермаркет?
- Djelebov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)
badsharki написа:Датчик на разпределителния вал оригинален ли сложи или някакъв афтермаркет?
Оригинален siemens VDO

- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Re: Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)
Колега , поздравления първо за труда по отлично направения видео материал ,твойта тема е направо образец за пример на всички нас
Първо да те попитам сменял ли си някога лулите и ако не си как си ги проверил ? Много е тънка работата там , чисто и просто като се стиснат накрая и завъртиш внимателно стиснатия край не трябва да има никакви пукнатини , убеден съм че го знаеш ,но все пак да кажа
Аз на твое място ако не си ги сменил , те съветвам да го направиш.
Второ да ти кажа ,че не видях от клипа мостовете между отделните бубини.Има ли ги там ,защото може и да съм невидял , при положение ,че наистина липсват няма как да имаш нормално замасяване !
Трето да те попитам нещо и за края на клипа - направи ми страшно впечатление лекотата с която твоят двигател се форсира на празен ход
така ли е по принцип твойта кола ,защото това не е нормално са М50 за мен лично ! Това поведение повече ми прилича на S38 , има нещо съмнително с компютъра за мен
Георги Пенчев

Първо да те попитам сменял ли си някога лулите и ако не си как си ги проверил ? Много е тънка работата там , чисто и просто като се стиснат накрая и завъртиш внимателно стиснатия край не трябва да има никакви пукнатини , убеден съм че го знаеш ,но все пак да кажа

Второ да ти кажа ,че не видях от клипа мостовете между отделните бубини.Има ли ги там ,защото може и да съм невидял , при положение ,че наистина липсват няма как да имаш нормално замасяване !
Трето да те попитам нещо и за края на клипа - направи ми страшно впечатление лекотата с която твоят двигател се форсира на празен ход

Георги Пенчев
- Djelebov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)
Penchev написа:Колега , поздравления първо за труда по отлично направения видео материал ,твойта тема е направо образец за пример на всички нас![]()
Първо да те попитам сменял ли си някога лулите и ако не си как си ги проверил ? Много е тънка работата там , чисто и просто като се стиснат накрая и завъртиш внимателно стиснатия край не трябва да има никакви пукнатини , убеден съм че го знаеш ,но все пак да кажаАз на твое място ако не си ги сменил , те съветвам да го направиш.
Второ да ти кажа ,че не видях от клипа мостовете между отделните бубини.Има ли ги там ,защото може и да съм невидял , при положение ,че наистина липсват няма как да имаш нормално замасяване !
Трето да те попитам нещо и за края на клипа - направи ми страшно впечатление лекотата с която твоят двигател се форсира на празен ходтака ли е по принцип твойта кола ,защото това не е нормално са М50 за мен лично ! Това поведение повече ми прилича на S38 , има нещо съмнително с компютъра за мен
Георги Пенчев
Гледал съм лулите и не са като нови, но и не са спукани, но факта че като я рестартирам почва да мърка, все едно нищо не е било ме кара да мисля, че не е от тях

Мостовете ги има, но камерата и свърши батерията и продължих с телефона, та от там се губят. Едното от трите крачета на бобината също е маса, само че преминала през 230-250ома съпротивление.
За изфорсирането..винаги е било така, но тук натиснах газта здраво, както преди това в гадния режим, за да се види разликата
Клипа го направих най-вече, за да се види, че неработещите бобини заработват, когато коя да е друга бобина е изключена


- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Re: Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)
Ами чисто и просто ще трябва ECU за проба.
ОБАЧЕ ако имаш заводски имобилайзер , то тогава бедна ти е фантазията ... То с компютъра ще трябва да се сменя пръстена около ключалката , компютъра EWS-а
Георги Пенчев
ОБАЧЕ ако имаш заводски имобилайзер , то тогава бедна ти е фантазията ... То с компютъра ще трябва да се сменя пръстена около ключалката , компютъра EWS-а

Георги Пенчев
- IAV
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 590
- Регистриран на: 18.07.2006
- Местоположение: Sofia-Младост TeaM
- Кара: E39 528iA
Re: Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)
Колега след като си сигурен че свещи не те мъчат,свали еку-то разглоби го и виж дали няма окис по платките.Ако има вземаш VD или контакт спреи и с една четчица почистваш,окиса от студа дава на късо!
Дано съм помогнал!
Дано съм помогнал!
BMW Service Team
- Djelebov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)
Penchev написа:Ами чисто и просто ще трябва ECU за проба.
ОБАЧЕ ако имаш заводски имобилайзер , то тогава бедна ти е фантазията ... То с компютъра ще трябва да се сменя пръстена около ключалката , компютъра EWS-а![]()
Георги Пенчев
Пенчев, Имам заводски да

Какво е EWS? Тия неща не ги разбирам много?
IAV, свалял съм ECU-то и съм стигал до махане на предния и задния капак, и нататък не знам какво се прави, за да разделя 3-те платки(стори ми се че са 3)??? Не видях нищо нередно, но все пак гледах от задната страна


- IAV
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 590
- Регистриран на: 18.07.2006
- Местоположение: Sofia-Младост TeaM
- Кара: E39 528iA
Re: Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)
на е34ката с която брах тези ядове,платката беше зеленясала от задната страна!
Закачи колата на диагностика да се види какво ще покаже, на карсофт 6,5 не вярвай много на данните!Имах го и го махнах заради това!
Закачи колата на диагностика да се види какво ще покаже, на карсофт 6,5 не вярвай много на данните!Имах го и го махнах заради това!
BMW Service Team
Re: Студен старт, не дава искра, ECU (с видео симптоми)
Djelebov написа:....Какво е EWS? ....
Електронния имобилайзер на колата - Най-общо чете данните от чипа в ключа и ако съвпаднат с тези записани в него, подава сигнал на ECU-то за палене ....
59 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани