Питане за Е34 2.5ix
Модератор: Технически модератори
- Bai_manol
- Потребител
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 6.03.2009
- Местоположение: Димитровград и Пазарджик и до София съм ходил
Питане за Е34 2.5ix
Здравейте колеги.
Имам питане за модела на БМВ със задвижване на 4-те колела, а именно БМВ 2.5IX 24V 192.к.с.
Понеже колега продава такъв екземплар на доста приемлива цена, имам следното питане :
1.като цяло читав модел ли е IX серията, понеже рядко се среща и изчезва за една цяла серия като производство Е39?
2.самата система X или AWD , издражлива и ефективна ли е ?
3.поради спецификата на този модел и лимитираната му серия как стой въпроса със подръжката, консумативи и резервни части ?!?
4.Слаби места +/-
Имам питане за модела на БМВ със задвижване на 4-те колела, а именно БМВ 2.5IX 24V 192.к.с.
Понеже колега продава такъв екземплар на доста приемлива цена, имам следното питане :
1.като цяло читав модел ли е IX серията, понеже рядко се среща и изчезва за една цяла серия като производство Е39?
2.самата система X или AWD , издражлива и ефективна ли е ?
3.поради спецификата на този модел и лимитираната му серия как стой въпроса със подръжката, консумативи и резервни части ?!?
4.Слаби места +/-
- tahsinov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 366
- Регистриран на: 22.07.2006
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: ше E34 /грухчо/
- Мечтае да кара: E34 M5
Re: Питане за Е34 2.5ix
Тук в нашия подфорум се сещам за колегите ivan и ///MILEN.Те имат такива екземпляри,макар и отскоро.Могат да ти бъдат полезни.Мисля,че и в търсачката имаше няколко теми за тази модификация 

Re: Питане за Е34 2.5ix
Aз скоро пусках подобна тема,относно пукупка.......
Мога само да кажа -това е кола отвсякъде.Няма такъв кеф особено в този сезон.
Тука се надявам и Милен да се вкл. и той има да добави нещо -предполагам.Оня ден си говорехме с него по тел. и се чудехме за принципа на действие на с-мата-постоянно ли е 4 по 4 или не,ако не кога вкл.Наложи ми се да се кача на 20км в балкана ,за да намеря сняг с летните гуми(имам и други подготвени с джанти),а то катери и не спира,изнася се от завоя,а бе луда работа
на въпросите ти:
-1 -не мога да кажа дали е читав,защото го имам от скоро .За да няма изненади съм сменил всички масла в диф-овете ,маншони с нова грес на каретата и само газ до долу;
-2-незнам каква е с-мата ,но е адски проходима-мисля си, че отзад диф-а е хидравличен шпер(електронно командван)25%.Не ми е ясно в ръздатката какво става-но много си преличат с тази на първото X5-нямат букси и жила към тях,ама как работят
-3-частите са скъпи-предницата е коренно различна и от там така.
-4 -за около 20000 км само силни страни съм усетил,слаби не.
Все пак колата е гледана само в бмв сервиз и е на 140 000-реални
-не го пиша ,за да се хваля.
Незнам какви изненади мога да очаквам..........
п.п. колега ако се откажеш от пукупката,дай ми тел. на продавача
Мога само да кажа -това е кола отвсякъде.Няма такъв кеф особено в този сезон.
Тука се надявам и Милен да се вкл. и той има да добави нещо -предполагам.Оня ден си говорехме с него по тел. и се чудехме за принципа на действие на с-мата-постоянно ли е 4 по 4 или не,ако не кога вкл.Наложи ми се да се кача на 20км в балкана ,за да намеря сняг с летните гуми(имам и други подготвени с джанти),а то катери и не спира,изнася се от завоя,а бе луда работа








на въпросите ти:
-1 -не мога да кажа дали е читав,защото го имам от скоро .За да няма изненади съм сменил всички масла в диф-овете ,маншони с нова грес на каретата и само газ до долу;
-2-незнам каква е с-мата ,но е адски проходима-мисля си, че отзад диф-а е хидравличен шпер(електронно командван)25%.Не ми е ясно в ръздатката какво става-но много си преличат с тази на първото X5-нямат букси и жила към тях,ама как работят

-3-частите са скъпи-предницата е коренно различна и от там така.
-4 -за около 20000 км само силни страни съм усетил,слаби не.
Все пак колата е гледана само в бмв сервиз и е на 140 000-реални

Незнам какви изненади мога да очаквам..........
п.п. колега ако се откажеш от пукупката,дай ми тел. на продавача


by ''kompleksa''
- tahsinov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 366
- Регистриран на: 22.07.2006
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: ше E34 /грухчо/
- Мечтае да кара: E34 M5
Re: Питане за Е34 2.5ix
Мисля,че това е колата:
viewtopic.php?f=46&t=179993
viewtopic.php?f=46&t=179993
- stambo_81dg
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2570
- Регистриран на: 17.09.2003
- Местоположение: Димитровград / London
- Кара: Х5
Re: Питане за Е34 2.5ix
tahsinov написа:Мисля,че това е колата:
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 6&t=179993
на този ИХ пролетта аз му бях хвърлил око но изчезна от мобилето и си взех е36-цата
тази кола ми направи впечатление че е със страшно много екстри,точно това ме грабна в нея

Re: Питане за Е34 2.5ix
IX-a е страхотен автомобил, от скоро имам такъв, много запазен екземпляр, повечето части са като на стандартния 525i, както каза колегата ivan разлика има в предните калници (частите не са скъпи!) и най-вече раздатъчната кутия. Разпределението е 30 и няколко процента отпред и 60 и нещо отзад (не помня точните цифри, но мисля че беше 33 към 67). Поддържаните такива започват от 6хилки нагоре (моя го взех за
. Този който го гледаш иска още 3 бона и ще стане идеален, така че цената му не е лоша.

- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Re: Питане за Е34 2.5ix
От интересния линк на Кирето вижте клипа в ЮТюб-а ,как функционира системата с централен виско диф , много готино е онагледено
И тук работата е като при старите шперове на масата БМВ-та ,които я са видяли смяна на масло я не ,които я са видяли ден без бърнаут я не
Добър ли е дифа , колата е като булдозер , но не заключва ли достатъчно просто не става за това за което е взета
Георги Пенчев


Георги Пенчев
Re: Питане за Е34 2.5ix
kirililiev написа:http://images.google.bg/imgres?imgurl=http://www.awd.ee/images/sierrascheme.jpg&imgrefurl=http://www.awd.ee/cars.html&usg=__e18tNrdqqVwbZM0DSQY-sX9YGwE=&h=419&w=640&sz=35&hl=bg&start=142&um=1&tbnid=RevQIurVB6h5tM:&tbnh=90&tbnw=137&prev=/images%3Fq%3Dbmw%2Be34%2B4x4%2Bsistem%26ndsp%3D21%26hl%3Dbg%26sa%3DN%26start%3D126%26um%3D1
прочетете тук,има дори и клипове с тестове.
Супер е този линк


Аз си обясних доста неща.
Наистина до днес се чудих дали има някакъв проблем колата,когато в една трева на сбирката в Берковица,задните колела за момент спряха да превъртат(може и да са били зацепили,но аз се чудех за проблем)-сега ми олекна,като прочетох,че на единия мост може да иде 90% от въртящия момент.Поправете ме ,ако не съм го разбрал правилно
п.п ама и аз как само го написъх
Последна промяна ivan. на 28 Дек 2009, 18:01, променена общо 1 път

by ''kompleksa''
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Питане за Е34 2.5ix
ivan. написа:kirililiev написа:http://images.google.bg/imgres?imgurl=http://www.awd.ee/images/sierrascheme.jpg&imgrefurl=http://www.awd.ee/cars.html&usg=__e18tNrdqqVwbZM0DSQY-sX9YGwE=&h=419&w=640&sz=35&hl=bg&start=142&um=1&tbnid=RevQIurVB6h5tM:&tbnh=90&tbnw=137&prev=/images%3Fq%3Dbmw%2Be34%2B4x4%2Bsistem%26ndsp%3D21%26hl%3Dbg%26sa%3DN%26start%3D126%26um%3D1
прочетете тук,има дори и клипове с тестове.
Супер е този линк![]()
![]()
Аз си обясних доста неща.
Наистина до днес се чудих дали има някакъв проблем колата,когато в една трева на сбирката в Берковица,задните колела за момент спряха да превъртат(може и да са били зацепили,но аз се чудех за проблем)-сега ми олекна,като прочетох,че на единия мост може да иде 90% от въртящия момент.Поправете ме ,ако не съм го разбрал правилно
точно това е проблема на тези дифове,че когато ти трябва мощност на четирите колела,тя отива към моста с по малко сцепление,ако беше с торсени,при превъртане на единия мост щеше да заключи и да завърти и другия

Re: Питане за Е34 2.5ix
kirililiev написа:ivan. написа:kirililiev написа:http://images.google.bg/imgres?imgurl=http://www.awd.ee/images/sierrascheme.jpg&imgrefurl=http://www.awd.ee/cars.html&usg=__e18tNrdqqVwbZM0DSQY-sX9YGwE=&h=419&w=640&sz=35&hl=bg&start=142&um=1&tbnid=RevQIurVB6h5tM:&tbnh=90&tbnw=137&prev=/images%3Fq%3Dbmw%2Be34%2B4x4%2Bsistem%26ndsp%3D21%26hl%3Dbg%26sa%3DN%26start%3D126%26um%3D1
прочетете тук,има дори и клипове с тестове.
Супер е този линк![]()
![]()
Аз си обясних доста неща.
Наистина до днес се чудих дали има някакъв проблем колата,когато в една трева на сбирката в Берковица,задните колела за момент спряха да превъртат(може и да са били зацепили,но аз се чудех за проблем)-сега ми олекна,като прочетох,че на единия мост може да иде 90% от въртящия момент.Поправете ме ,ако не съм го разбрал правилно
точно това е проблема на тези дифове,че когато ти трябва мощност на четирите колела,тя отива към моста с по малко сцепление,ако беше с торсени,при превъртане на единия мост щеше да заключи и да завърти и другия
За това предаване на мощноста на един от мостовете не знам как може да се разбере.
В кал върти и 4-те колела.Когато само задния мост е в кал ,колелата и на двата моста се въртят с една скорост
Последна промяна ivan. на 28 Дек 2009, 21:37, променена общо 1 път

by ''kompleksa''
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Питане за Е34 2.5ix
ivan. написа:kirililiev написа:ivan. написа:kirililiev написа:http://images.google.bg/imgres?imgurl=http://www.awd.ee/images/sierrascheme.jpg&imgrefurl=http://www.awd.ee/cars.html&usg=__e18tNrdqqVwbZM0DSQY-sX9YGwE=&h=419&w=640&sz=35&hl=bg&start=142&um=1&tbnid=RevQIurVB6h5tM:&tbnh=90&tbnw=137&prev=/images%3Fq%3Dbmw%2Be34%2B4x4%2Bsistem%26ndsp%3D21%26hl%3Dbg%26sa%3DN%26start%3D126%26um%3D1
прочетете тук,има дори и клипове с тестове.
Супер е този линк![]()
![]()
Аз си обясних доста неща.
Наистина до днес се чудих дали има някакъв проблем колата,когато в една трева на сбирката в Берковица,задните колела за момент спряха да превъртат(може и да са били зацепили,но аз се чудех за проблем)-сега ми олекна,като прочетох,че на единия мост може да иде 90% от въртящия момент.Поправете ме ,ако не съм го разбрал правилно
точно това е проблема на тези дифове,че когато ти трябва мощност на четирите колела,тя отива към моста с по малко сцепление,ако беше с торсени,при превъртане на единия мост щеше да заключи и да завърти и другия
пич,дифовете с фрикционни дискове,виско,и тнт,са един компромис,просто торсена е истинския механичен диф,няма аналог,просто е скъп за производство и поради тази причина се слага извънредно рядко.на старите аудита куатро модел 80,90 и 100 се слага,на ланча делта интеграле също,няма по истинска система от тази,,ако си карал ще знаеш,там няма закъснение,няма забавяне и няма приплъзване,доста по проходимо е от повечето джипове,единствено малкия просвет го спира да минава през високи препятствия,тествали сме доста време този тип задвижване,особенно в зимни условия,повярвай,няма аналог с никоя друга система,просто при всяко едно приплъзване се блокира механично и при натоварване винаги въртят и четирите колела.
http://www.motorsport.bg/technical/arti ... 00-00.html
прочети малко и ще разбереш за какво иде реч

Re: Питане за Е34 2.5ix
Нито едното ,нито другото ми е ясно.
Просто ми стана интересно-как така ще прехвърля въртящия момент на моста с по-малко сцепление.
Все пак исках и да знам дали всичко работи както трябва при мен.......ама щом излиза от кал до праговете и катери право на горе по мокра трева -това ми е достатъчно.
П.п. Надявам се автора на темата да не се сърди
до къде ли стигна с пукупката.
Просто ми стана интересно-как така ще прехвърля въртящия момент на моста с по-малко сцепление.
Все пак исках и да знам дали всичко работи както трябва при мен.......ама щом излиза от кал до праговете и катери право на горе по мокра трева -това ми е достатъчно.
П.п. Надявам се автора на темата да не се сърди
до къде ли стигна с пукупката.

by ''kompleksa''
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Питане за Е34 2.5ix
ivan. написа:Нито едното ,нито другото ми е ясно.
Просто ми стана интересно-как така ще прехвърля въртящия момент на моста с по-малко сцепление.
Все пак исках и да знам дали всичко работи както трябва при мен.......ама щом излиза от кал до праговете и катери право на горе по мокра трева -това ми е достатъчно.
П.п. Надявам се автора на темата да не се сърди
до къде ли стигна с пукупката.
ами така става защото виско дифа приплъзва,има ли разлика повече от 25% той си отваря.при полужение че и централния диф е виско е нормално да отвори,такива условия обаче се срещат извънредно рядко,като се закопаеш в някоя кал и единия мост ти потъне и загуби сцепление ще разбереш за какво говоря,ако например задната част на колата ти е на корем а предната е дори и на сух асфалт,започват да въртят само колелата които са във въздуха,ако дифа е торсен ще ти въртят и предните колела и ще издърпат колата,на някой от джиповете това е решено с блокаж на средния диференциал.
Re: Питане за Е34 2.5ix
По тази логика ,като се окопае задния мост и въртящия момент отиде при него(защото е с по-малко сцепление),остава само да се дръпне ръчната спирачка,за да импровизира повече сцепления на задния мост и въртящия момент би отишъл на преднита колела,защото те в случая ще са с по -малко сцепление
Аз мисля ,че не така работи с-мата иначе ще са възможни и бърнаутове.
Още повече -кога ще отвори здрав среден диф-при положение че той е на 90%.
Вчера направих точно това-задния мост в кал,а предния на сухо:
-с малко газ колата излиза без превъртане на задните гуми(в случая са в доста кал);
-с повече газ превъртат за секунда само те и веднага почнаха да превъртат заедно с предните;
-цялата кола в калта,окопа се до праговете-въртят и 4 -те гуми .Като стъпи на сухо предницата тя не спря да върти ;
Моята теория за работата на с-мата е следната(това е само теория)-
Предния заден мост за постоянно зацепени на 32%за предния и 68% за задния.
Предния мост е с постоянно задвижване -към него не може да се спре предаването или да стане по-малко от 32%.
Централния диф,който е на 90% или почти постоянно блокиран ,при отваряне (или дефектиране)може да спре само задното предаване-като по този начин голяма част от въртящия момент отива към предния(това показва и клипа)
Задния диф(да приемем че е на 25%) е електронно командван -като премине това натоварване той изкл. ,но с-мата веднага пак го активира,той пак изкл. и т.н. получава се едно постоянно ON-OFF-ON-OFF.........придружено с премигане на лампа на таблото,която премига също при разминаване на скоростта на двата моста.
Точно когато ти трябва да въртят и 4-те гуми те си въртят и няма начин да се закл.един от мостовете,още повече,че това ще е този с по-малко сцепление.
П.П. пиша ама не съм сигурен ,просто ми е интересно как наистина работи с-мата.
Доста противоречива информация има в нет-а

Още повече -кога ще отвори здрав среден диф-при положение че той е на 90%.
Вчера направих точно това-задния мост в кал,а предния на сухо:
-с малко газ колата излиза без превъртане на задните гуми(в случая са в доста кал);
-с повече газ превъртат за секунда само те и веднага почнаха да превъртат заедно с предните;
-цялата кола в калта,окопа се до праговете-въртят и 4 -те гуми .Като стъпи на сухо предницата тя не спря да върти ;
Моята теория за работата на с-мата е следната(това е само теория)-
Предния заден мост за постоянно зацепени на 32%за предния и 68% за задния.
Предния мост е с постоянно задвижване -към него не може да се спре предаването или да стане по-малко от 32%.
Централния диф,който е на 90% или почти постоянно блокиран ,при отваряне (или дефектиране)може да спре само задното предаване-като по този начин голяма част от въртящия момент отива към предния(това показва и клипа)
Задния диф(да приемем че е на 25%) е електронно командван -като премине това натоварване той изкл. ,но с-мата веднага пак го активира,той пак изкл. и т.н. получава се едно постоянно ON-OFF-ON-OFF.........придружено с премигане на лампа на таблото,която премига също при разминаване на скоростта на двата моста.
Точно когато ти трябва да въртят и 4-те гуми те си въртят и няма начин да се закл.един от мостовете,още повече,че това ще е този с по-малко сцепление.
П.П. пиша ама не съм сигурен ,просто ми е интересно как наистина работи с-мата.
Доста противоречива информация има в нет-а

by ''kompleksa''
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани