Датчици на колянов и разпределителен вал на М50В20
Модератор: Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Датчици на колянов и разпределителен вал на М50В20
Става въпрос за датчик на коляновият и датчик на разпределителният вал.Единият от двата не работи и колата има признаци за това.На диагностика казаха ,че не работи... ,но след два дни когато исках да направим смяната забравили кой точно
Значи нещата пак опират до това да ги диагностицирам сам.
№ 18 датчика на разпределителният вал
№9 датчик на коляновият вал
Колегата Postman ми беше казал как да ги премеря:
аз също намерих в аутодата стойностите:
и стигам до въпроса-
как да стигна до буксите на двата датчика за да ги премеря-гледах от горе,лягах от долу навсякъде плътно,не мога да си вкарам ръцете за да проследя кабелите и откача буксите,без махане на смукателният колектор не го виждама за сега-ако може някой да каже как се прави ще бъде добре.
И още нещо-един казва ,че ако е от тези датчици колата няма за запали и върви,друг казва ,че им се прави диагностика като се откачи единият,после другият и се следи какво става,защото единият от датчиците поемал функцията на другият-ако и двата не работят колата наистина няма да запали.Нека колеги ,които са се сблъсквали с проблема и решавали да помогнат.

№ 18 датчика на разпределителният вал
№9 датчик на коляновият вал
Колегата Postman ми беше казал как да ги премеря:
За Сименса съпротивлението и при двата датчика, на коляновия и на разпределителния валове, е 12,2 - 12,6 ома между пинове 1 и 2 и 0,39 - 0,41 ома за пинове 2 и 3. Пиновете са в един ред: 1 - 2 - 3.
Датчиците са с 3 пина всеки и работят малко... даже като се замисля доста по-особено от простия индуктивен VR датчик при Bosch системата. Сигналът им също е специфичен.
към zvetiko - ако колата пали трудно поради неработещ датчик на коляновия вал (или разпределителния) тя съвсем няма да има мощност, да не говорим че форсирането на място ще бъде потресаващо зле... ако изобщо двигателя работи.
аз също намерих в аутодата стойностите:

и стигам до въпроса-
как да стигна до буксите на двата датчика за да ги премеря-гледах от горе,лягах от долу навсякъде плътно,не мога да си вкарам ръцете за да проследя кабелите и откача буксите,без махане на смукателният колектор не го виждама за сега-ако може някой да каже как се прави ще бъде добре.
И още нещо-един казва ,че ако е от тези датчици колата няма за запали и върви,друг казва ,че им се прави диагностика като се откачи единият,после другият и се следи какво става,защото единият от датчиците поемал функцията на другият-ако и двата не работят колата наистина няма да запали.Нека колеги ,които са се сблъсквали с проблема и решавали да помогнат.
Последна промяна zvetiko на 05 Юли 2009, 10:31, променена общо 1 път
Не съм 100% сигурен, но мисля че са това на снимката, двата датчика са вързани в съседство един на друг. Това е изглед изпод пълнителния колектор. Дефакто се свързват към инсталацията на двигателя (ако това са те) зад маслената конзола под колектора. Ако не можеш да бръкнеш там откачи голямата клема на ECU-то и ги премери оттам... ако не те притеснява, че ECU-то ще изгуби някой друг килобайт от натрупаните адаптивни параметри. В Autodata-та има подредбата на пиновете, ако не можеш да се оправиш ще ти ги кажа.

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Postman написа:Не съм 100% сигурен, но мисля че са това на снимката, двата датчика са вързани в съседство един на друг. Това е изглед изпод пълнителния колектор. Дефакто се свързват към инсталацията на двигателя (ако това са те) зад маслената конзола под колектора. Ако не можеш да бръкнеш там откачи голямата клема на ECU-то и ги премери оттам... ако не те притеснява, че ECU-то ще изгуби някой друг килобайт от натрупаните адаптивни параметри. В Autodata-та има подредбата на пиновете, ако не можеш да се оправиш ще ти ги кажа.
Намерих пиновете и ги разпечатах,за нагледност.

СКР сенсор-на коляновият вал

СМР сенсор-на разпределителният

За сега не искам да пипам ECU-то ,че докато се обучи работата на двигателя ще се влоши.
Дано да са това буксите-предполагам ,че до там ще стигна някак си.
Ако ефекта от тази тема е положителен ще вземе да стане за важни.

Честно казано не виждам какво "обучение" провеждаш при положение, че имаш съмнение че някой от тези два датчика не работи!?! Като го смениш (ако проблема е в него) така или иначе трябва да изтриеш грешките, както и адаптационните стойности за да се "обучи" компютъра отначало.
На твоя място директно бих свалил клемата на ECU-то и бих премерил там, без дори да откачам акумулатора (правил съм го на моята кола няколко пъти досега и никога не съм имал никакви проблеми) и бих премерил с мултимер въпросните стойности. Затова обаче ти трябва схемата на свързване - ето я тук като съм оградил номерирането на клемите на датчиците и съответните пинове на ECU-то. Остава да намериш на голямата клема положението на въпросните пинове, което не е трудно предполагам.
Успех!
На твоя място директно бих свалил клемата на ECU-то и бих премерил там, без дори да откачам акумулатора (правил съм го на моята кола няколко пъти досега и никога не съм имал никакви проблеми) и бих премерил с мултимер въпросните стойности. Затова обаче ти трябва схемата на свързване - ето я тук като съм оградил номерирането на клемите на датчиците и съответните пинове на ECU-то. Остава да намериш на голямата клема положението на въпросните пинове, което не е трудно предполагам.

Успех!
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Postman написа:Честно казано не виждам какво "обучение" провеждаш при положение, че имаш съмнение че някой от тези два датчика не работи!?! Като го смениш (ако проблема е в него) така или иначе трябва да изтриеш грешките, както и адаптационните стойности за да се "обучи" компютъра отначало.
На твоя място директно бих свалил клемата на ECU-то и бих премерил там, без дори да откачам акумулатора (правил съм го на моята кола няколко пъти досега и никога не съм имал никакви проблеми) и бих премерил с мултимер въпросните стойности. Затова обаче ти трябва схемата на свързване - ето я тук като съм оградил номерирането на клемите на датчиците и съответните пинове на ECU-то. Остава да намериш на голямата клема положението на въпросните пинове, което не е трудно предполагам.
Успех!
Бягат оборотите на празен ход и ECU-то трябва да се самообучи да ги подържа.Понякога се пали трудно двигателя,а един от проблемите ми е точно там и ако се намеси още един фактор ще стане каша.На друга кола съм свалял ECU без да махам акумулатора и не е имало никакъв проблем ,е освен гореизброените.
А на голямата клема положението на пиновете го има на снимките по-горе и диагностиката вече е повече от ясна.Е ако не стане от буксите,ще премеря от пиновете,защото ако дам безсмислени 200 и няколко лева ще е най-лошият вариант.Благодаря за помоща.

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Това са буксите на датчиците-№2 колянов вал,№3 разпределителен вал.
За да се достигне до тях се сваля въздухопровода към алтернатора,разкача се буксата 1 към датчика за налягане на маслото след ,което съответната букса на датчиците за колянов и разпределителен вал най-напред се изважда нагоре от стойката след ,което се разсъединява за да се направят измерванията.При мен бяха следните стойности:
14.1 вместо 12.2-12.6 и 0.8 вместо 0.39-041
Ето и схема на буксата:
Като имам възможност по-късно ще премеря и другият датчик и ще видя как се движи колата без един датчик.
Друго ,което ми направи впечатление-при разкачен датчик на коляновият вал колата пак пали ,но трудно ,с подаване на газ,но пък добре се форсира след като запали и няма проблеми с празните обороти.Нямах възможност да видя как върви без него-може би колегата ,който казва ,че ако единият датчик дефектира другият поема функциите му е прав.
За да се достигне до тях се сваля въздухопровода към алтернатора,разкача се буксата 1 към датчика за налягане на маслото след ,което съответната букса на датчиците за колянов и разпределителен вал най-напред се изважда нагоре от стойката след ,което се разсъединява за да се направят измерванията.При мен бяха следните стойности:
14.1 вместо 12.2-12.6 и 0.8 вместо 0.39-041
Ето и схема на буксата:

Като имам възможност по-късно ще премеря и другият датчик и ще видя как се движи колата без един датчик.
Друго ,което ми направи впечатление-при разкачен датчик на коляновият вал колата пак пали ,но трудно ,с подаване на газ,но пък добре се форсира след като запали и няма проблеми с празните обороти.Нямах възможност да видя как върви без него-може би колегата ,който казва ,че ако единият датчик дефектира другият поема функциите му е прав.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Премерих датчика на коляновият вал-стойности
0.8 и 12.6
За всеки случай премерих и на разпределителният вал
0.7 и 13.1
в Autodata са
0.39-0.41 и 12.2-12.6
Наистина разминаването особено в първите стойности е голямо,но пък за сметка на това двата датчика показват почти еднакви стойности и едва ли и двата датчика не отчитат вярно.След консултация с Postman ми даде идеята ,че мултицета има вътрешна грешка ,която се разбира като се дадат на късо двете сонди и се види какво ще се отчете в съответният обхват-при мен беше 0.2 ома ,може да достигне и да 0.4 ома.Така ,че датчиците при мен са наред ,а вие имате методика за проверката им.
0.8 и 12.6
За всеки случай премерих и на разпределителният вал
0.7 и 13.1
в Autodata са
0.39-0.41 и 12.2-12.6
Наистина разминаването особено в първите стойности е голямо,но пък за сметка на това двата датчика показват почти еднакви стойности и едва ли и двата датчика не отчитат вярно.След консултация с Postman ми даде идеята ,че мултицета има вътрешна грешка ,която се разбира като се дадат на късо двете сонди и се види какво ще се отчете в съответният обхват-при мен беше 0.2 ома ,може да достигне и да 0.4 ома.Така ,че датчиците при мен са наред ,а вие имате методика за проверката им.

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Приключението продължи-вчера колата почна да се движи едва ,едва палеше и днес сутринта изобщо не пожела-детето крещи на задната седалка,аз ровя по кабели и букси,пълен цирк.
На бърза ръка разединих буксите на двата датчика и после ми дойде гениалната идея
да дръпна и гумените маншони и шаш-проводниците на датчика на коляновият вал бяха оголени на едно и също ниво,съответно някои даваха накъсо,повредата е била от гадните-ту я има ту я няма,ECU се шашка ,колата не върви.Бандажирах проводниците,покарах малко колата за да се съвземе електрониката
и накрая усетих ,че карам BMW-520i не била толкова мудна. 

На бърза ръка разединих буксите на двата датчика и после ми дойде гениалната идея



- SaSo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2090
- Регистриран на: 2.07.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530d '05 и Е46 330d '04
- Мечтае да кара: 5GT 535 xd
Ей са Цветинко ше вземе да пуска и много полезни теми и за нашите кочинки "бавни"....
Имам едно питане... Значи сутрин като се кача в колата и пробвам да запаля колата и се случва следното...
Първи опит ( първо завъртане на ключа ) - Колата пали, но държи странни обороти, около 400 и падат до изгасване....
Втори опит - Същото
Трети опит - Колата пали все едно не е имало нито първи нито втори опит...
А сега кажете от какво може да бъде това...
При диагностика с карсофт-а дава Луфтсензор ( демек дебитомер )... Колата работи добре, реже се добре... От време на време иска да губи обороти в празен ход... Но след чистене на моторчето е сравнително много добре...
Някаква идеа за горния въпрос...
Имам едно питане... Значи сутрин като се кача в колата и пробвам да запаля колата и се случва следното...
Първи опит ( първо завъртане на ключа ) - Колата пали, но държи странни обороти, около 400 и падат до изгасване....
Втори опит - Същото
Трети опит - Колата пали все едно не е имало нито първи нито втори опит...
А сега кажете от какво може да бъде това...
При диагностика с карсофт-а дава Луфтсензор ( демек дебитомер )... Колата работи добре, реже се добре... От време на време иска да губи обороти в празен ход... Но след чистене на моторчето е сравнително много добре...
Някаква идеа за горния въпрос...
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Почвам да се чудя този карсофт дали наистина върши работа-при мен даде датчик на колянов то се оказа на разпределителен.Тия дни най-вероятно ще си купя и хардуера и ще видя какви ги върши.
Още не съм го изучил добре двигателя ,но си мисля за налягане на бензина-сигурно нямаш манометър както и аз
затова разкачаш при клапана за налягане,пускаш помпата и гледаш дали ще изхвърли 900мл./30 сек.
Имам една-две идеи как да станат по-бързи с елементарни преобразувания-бях го правил на М20В25 ,ако стане и при М50 ще пиша.

Още не съм го изучил добре двигателя ,но си мисля за налягане на бензина-сигурно нямаш манометър както и аз

Имам една-две идеи как да станат по-бързи с елементарни преобразувания-бях го правил на М20В25 ,ако стане и при М50 ще пиша.

- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Да го ева. Ще си пускам колата в продава и ще купувам бензинова 5-ца. Пепи отиде в лагера на бензиновите коли. 

Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Zubcho написа:Да го ева. Ще си пускам колата в продава и ще купувам бензинова 5-ца. Пепи отиде в лагера на бензиновите коли.
Сега като ми дойде една 540-ка за 1000 евро и попрехвърля някои неща....


Между другото ,ако си вземеш бензинка ето как да си прехвърлиш борда

- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Шегувах се. Имам проект да си взема по натам една превъртана през таван 740d и да прехвърля мотора и скоростите на моята. Тогава може да ги дръпнем с 540-ката

Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Zubcho написа::OT:
Шегувах се. Имам проект да си взема по натам една превъртана през таван 740d и да прехвърля мотора и скоростите на моята. Тогава може да ги дръпнем с 540-ката
Отначало ще дръпнеш два-три метра,после ще изостанеш 200-300.

Абе веднъж замирисало ли ти е на нафта няма отказване.

- SaSo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2090
- Регистриран на: 2.07.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530d '05 и Е46 330d '04
- Мечтае да кара: 5GT 535 xd
Zubcho написа::OT:
Шегувах се. Имам проект да си взема по натам една превъртана през таван 740d и да прехвърля мотора и скоростите на моята. Тогава може да ги дръпнем с 540-ката
Питай Пенчев с тая 740д как ме отказа... Той ше ти обясни подробно...

19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани