Въпрос за демферната шайба
Модератор: Технически модератори
46 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Въпрос за демферната шайба
Здравейте колеги. Направи ми впечатление този пост :
Може ли някакво инфо къде се намира тази шайба и какво е влиянието й върху вървежа на колата. Ще ми е интересно и да поразсъждаваме на тази тема. Всичко опира до въпроса - вървят ли колите ни толкова колкото са вървяли като са били нови и ако не - какво може да се направи ?
Според мен ако Пенчев е прав, тогава тази шайба ще оказва влияние като цяло върху пъргавината на двигателя, не само когато е пуснат климатика или бъркам ?
Penchev написа:
Има един друг момент ,като усещане при включването на климатикаКакво се случва , колите ни спират едва ли не
![]()
За мен проблема не е толкова ,че компресора е толкова мощен и спира коляновия вал едва ли не ,колкото ,че демферната шайба на коляновия вал е стара (на абсолютно всяка една Е34-ка тук) , получава се закъснение в ангренажната центровка ,когато компресора се включи ... Два са вариантите - единия е чисто нова БМВ ,но не съм й гледал цената а другия вариант е малко предварение да се даде с поне 5 градуса и осезателния спад в мощноста ще намалее неминуемо![]()
Георги Пенчев
Може ли някакво инфо къде се намира тази шайба и какво е влиянието й върху вървежа на колата. Ще ми е интересно и да поразсъждаваме на тази тема. Всичко опира до въпроса - вървят ли колите ни толкова колкото са вървяли като са били нови и ако не - какво може да се направи ?
Според мен ако Пенчев е прав, тогава тази шайба ще оказва влияние като цяло върху пъргавината на двигателя, не само когато е пуснат климатика или бъркам ?
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Шайбите са демферни за да се избегне максимално удара при включването на компресора на климатика в действие.Компресора е товар и за мен неминуемо при включване дори след този момент ше се получава закъснение в ангренажа
При Ауди например при пълна газ компресора се изключва от компютъра до момента в който например е приключило действието "изпреварване" ,знам със сигурност за 2,6 и 2,8 двигателите от близкото минало ...
Според мен с нова демферна шайба ,нещата без товар от климатика може да не се променят много ,но с включен разликата ще е осезателна ,това не са две,три,пет ,десет години а колите са ни средно на по 15 години ,представете си какво е положението ...
Георги Пенчев

Според мен с нова демферна шайба ,нещата без товар от климатика може да не се променят много ,но с включен разликата ще е осезателна ,това не са две,три,пет ,десет години а колите са ни средно на по 15 години ,представете си какво е положението ...
Георги Пенчев
- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Значииии
За TDS (колегата predel да внимава!) Цената върви така
145 е FEbi
223 е Topran
270 е IJS(същата цена е и оптимал)
450 е Breda
и най-скъпата при мен 570 Cortecо!!!
Toва са цени клиентски с ДДС!! Може да ползвате до 20-25% отстъпка!
За М50 не намерих алтернативна


145 е FEbi
223 е Topran
270 е IJS(същата цена е и оптимал)
450 е Breda
и най-скъпата при мен 570 Cortecо!!!
Toва са цени клиентски с ДДС!! Може да ползвате до 20-25% отстъпка!
За М50 не намерих алтернативна




- klintan66
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1786
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: София Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E34TDS , CL 500, Е65
Като купих колата, преди 3 години, първата ми работа беше да сменя тази шайба. 690 лв. от сервиза. Естествено първо пробвах с втора употреба но не извадих късмет .... Когато включвам и изключвам климатика нищо не се усеща. Но честно казано не мога да го свържа с шайбата . Нали шайбата на климатика се включва постепенно а не "твърдо" ? Или бъркам?[/u]
- predel
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Вече в собствена колибка!
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
- Мечтае да кара: КА-50
Демпферната шайба се намира отпред на коляновия вал и върти акцесоарния ремък...
Ивчо да внимава
аз го питах дали са демпферни шайби тези на витрината му а после бързо изкоментирахме демпферните маховици...
но инфото е полезно... 
Ивчо да внимава



Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера 

- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
A??? Това баш го не помня (както казваше бившата
)
Ти каза че ще вземеш опелска такава,иначе тез на витрината са демпферни,ама са за France-та
А какво общо има маховика????


Ти каза че ще вземеш опелска такава,иначе тез на витрината са демпферни,ама са за France-та

А какво общо има маховика????


- predel
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Вече в собствена колибка!
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
- Мечтае да кара: КА-50
На ТДС-ите нмаховиците са демпферни а съединителя няма демпферни пружини
и там е истинското "избиване на зъби" 


Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера 

- klintan66
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1786
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: София Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E34TDS , CL 500, Е65
Това е въпрос но който не съм чул още истински, технически отговор.Pavlinius написа:Хубаво, ама не хващам връзката ??? В крайна сметка тази шайба само за компресора на климатика ли е ? И каква й е ролята ?
- За вибрациите бил, за баланс бил,да не скъса колянов вал и т.н. Знам за заварени такива шайби ,че също карат .Но как и колко.... ?



Последна промяна klintan66 на 06 Апр 2009, 22:36, променена общо 1 път
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Да бе... ще скъса колянов вал ама друг път... то ако така се къса колянов вал - от компресор на климатик...
В случая и аз не съм особено запознат, но мисля, че ще е нещо като демферния маховик... поема част от усукващия момент и така омекотява самото включване на компресора... цялата идея е за комфорт и по-неосезаемо включване.
В случая и аз не съм особено запознат, но мисля, че ще е нещо като демферния маховик... поема част от усукващия момент и така омекотява самото включване на компресора... цялата идея е за комфорт и по-неосезаемо включване.
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
dj_ennsy_1 е прав , по-комфортно е с демферна шайба , защото инче при включване на компресора на климатика ще става страшно ако шайбата се хваща твърдо ... Нямам време да се ровя колко струва нова за М50 оригинална
Георги Пенчев
Георги Пенчев
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Да споделя тук и моите впечатления. Преди ivan. да ми пусне повече гориво от плочката на ГНП-то си се усещаше пускането на климатика, като лека промяна в оборотите. След пускането на повече гориво това леко колебание изчезна и ако се появява е толкова незабележимо, че аз не го усещам. Да вметна също, че колебанието беше еднократно само при пускане на климатика и няма проблем в плочката или нещо др.
Не знам до какви изводи ще доведе написаното от мен, но се надявам да помогне на някой колега(и) с дизел. Приветствам пускането на повече гориво, нищо че допреди тази операция бях леко скептично настроен.
Използвам случея и споменаването на ivan., в писанията ми по-горе, за да му благодаря отново за това което направи по моето ГНП.
Поздрави
Иво Андреев
Не знам до какви изводи ще доведе написаното от мен, но се надявам да помогне на някой колега(и) с дизел. Приветствам пускането на повече гориво, нищо че допреди тази операция бях леко скептично настроен.
Използвам случея и споменаването на ivan., в писанията ми по-горе, за да му благодаря отново за това което направи по моето ГНП.
Поздрави
Иво Андреев
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Всеки агрегат си има собствена честота на трептене. (то всяко нещо в природата си има собствена честота на трептене но това е друга тема)
Когато се свържат два агрегата да работят в синхрон, то резличните честоти на трептене се наслагват една върху друга и тази интерференция влошава работата и на двата агрегата. За целта на връзката между двата агрегата се поставя т.н. "демпфер" (обирач/умъртвяч/потушвач на трептения). Целта му е да не допуска трептенията от единия агрегат към другия.
Резонно като всяко друго нещо и демпферът си има живот и когато се амортизира съответно спира да демпфира. Следва предаване на трептения, а това се усеща у шофьора като вибрации в двигателя и затормозена работа.
Дали може да стане беля - на теория почти невъзможно - трябва да съвпаднат честотите на трептения на двата агрегата, да се получи резонанс и ... пук, но двата агрегата са с различни материали и режими на работа, така че резонанс на теория е не възможен... Виж на практика си е божа работа.
Връзката между двата агрегата е ремък, което помага при демпфирането, но да не забравяме, че и той старее, а пък у нас няма практика ремъците да се сменят на пробек, а се сменят при напукване
И така, като демпферът спре да работи се започва с вибрации и се стига до тук:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... sc&start=0
Решението е НОВ! При всяка друга алтернатива ще се усеща включването и работата на климатика.
Поздрави,
Д
Когато се свържат два агрегата да работят в синхрон, то резличните честоти на трептене се наслагват една върху друга и тази интерференция влошава работата и на двата агрегата. За целта на връзката между двата агрегата се поставя т.н. "демпфер" (обирач/умъртвяч/потушвач на трептения). Целта му е да не допуска трептенията от единия агрегат към другия.
Резонно като всяко друго нещо и демпферът си има живот и когато се амортизира съответно спира да демпфира. Следва предаване на трептения, а това се усеща у шофьора като вибрации в двигателя и затормозена работа.
Дали може да стане беля - на теория почти невъзможно - трябва да съвпаднат честотите на трептения на двата агрегата, да се получи резонанс и ... пук, но двата агрегата са с различни материали и режими на работа, така че резонанс на теория е не възможен... Виж на практика си е божа работа.
Връзката между двата агрегата е ремък, което помага при демпфирането, но да не забравяме, че и той старее, а пък у нас няма практика ремъците да се сменят на пробек, а се сменят при напукване

И така, като демпферът спре да работи се започва с вибрации и се стига до тук:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... sc&start=0
Решението е НОВ! При всяка друга алтернатива ще се усеща включването и работата на климатика.
Поздрави,
Д

46 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани