Въпрос за демферната шайба

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 892
Регистриран на: 15.11.2006
Кара: само БМВ-а

Въпрос за демферната шайба

Мнение от Pavlinius » 03 Апр 2009, 11:30

Здравейте колеги. Направи ми впечатление този пост :

Penchev написа:

Има един друг момент ,като усещане при включването на климатика :mhihi: Какво се случва , колите ни спират едва ли не :|
За мен проблема не е толкова ,че компресора е толкова мощен и спира коляновия вал едва ли не ,колкото ,че демферната шайба на коляновия вал е стара (на абсолютно всяка една Е34-ка тук) , получава се закъснение в ангренажната центровка ,когато компресора се включи ... Два са вариантите - единия е чисто нова БМВ ,но не съм й гледал цената а другия вариант е малко предварение да се даде с поне 5 градуса и осезателния спад в мощноста ще намалее неминуемо :roll:

Георги Пенчев


Може ли някакво инфо къде се намира тази шайба и какво е влиянието й върху вървежа на колата. Ще ми е интересно и да поразсъждаваме на тази тема. Всичко опира до въпроса - вървят ли колите ни толкова колкото са вървяли като са били нови и ако не - какво може да се направи ?
Според мен ако Пенчев е прав, тогава тази шайба ще оказва влияние като цяло върху пъргавината на двигателя, не само когато е пуснат климатика или бъркам ?
Изображение

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 03 Апр 2009, 11:56

Шайбите са демферни за да се избегне максимално удара при включването на компресора на климатика в действие.Компресора е товар и за мен неминуемо при включване дори след този момент ше се получава закъснение в ангренажа :roll: При Ауди например при пълна газ компресора се изключва от компютъра до момента в който например е приключило действието "изпреварване" ,знам със сигурност за 2,6 и 2,8 двигателите от близкото минало ...

Според мен с нова демферна шайба ,нещата без товар от климатика може да не се променят много ,но с включен разликата ще е осезателна ,това не са две,три,пет ,десет години а колите са ни средно на по 15 години ,представете си какво е положението ...


Георги Пенчев
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1821
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Мнение от ивчо » 03 Апр 2009, 13:06

Значииии :) За TDS (колегата predel да внимава!) Цената върви така
145 е FEbi
223 е Topran
270 е IJS(същата цена е и оптимал)
450 е Breda
и най-скъпата при мен 570 Cortecо!!!
Toва са цени клиентски с ДДС!! Може да ползвате до 20-25% отстъпка!
За М50 не намерих алтернативна :shock: :shock: :confused: :uups:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 892
Регистриран на: 15.11.2006
Кара: само БМВ-а

Мнение от Pavlinius » 03 Апр 2009, 15:50

А на трудно достъпно място ли е, респективно скъпо ли се сменя ?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1786
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: София Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E34TDS , CL 500, Е65

Мнение от klintan66 » 03 Апр 2009, 16:23

Като купих колата, преди 3 години, първата ми работа беше да сменя тази шайба. 690 лв. от сервиза. Естествено първо пробвах с втора употреба но не извадих късмет .... Когато включвам и изключвам климатика нищо не се усеща. Но честно казано не мога да го свържа с шайбата . Нали шайбата на климатика се включва постепенно а не "твърдо" ? Или бъркам?[/u]
    Самата смяна не е трудна . Канала е предимство.

    ентусиаст
    Аватар
    Мнения: 892
    Регистриран на: 15.11.2006
    Кара: само БМВ-а

    Мнение от Pavlinius » 03 Апр 2009, 16:28

    При мен си е твърдо. Компресора на климатика ту се включва ту се изключва и все си го усещам. Не , че е кой знае какво де.
    Изображение

    ентусиаст
    Аватар
    Мнения: 1422
    Регистриран на: 18.02.2007
    Местоположение: Вече в собствена колибка!
    Пол: Мъж
    Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
    Мечтае да кара: КА-50

    Мнение от predel » 03 Апр 2009, 21:15

    Демпферната шайба се намира отпред на коляновия вал и върти акцесоарния ремък...
    Ивчо да внимава :P аз го питах дали са демпферни шайби тези на витрината му а после бързо изкоментирахме демпферните маховици... :) но инфото е полезно... :yes:
    Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

    старши ентусиаст
    Аватар
    Мнения: 1821
    Регистриран на: 4.09.2006
    Местоположение: Столичная
    Пол: Мъж
    Кара: Е34 с ... ръжда

    Мнение от ивчо » 04 Апр 2009, 9:16

    A??? Това баш го не помня (както казваше бившата :twisted: )
    Ти каза че ще вземеш опелска такава,иначе тез на витрината са демпферни,ама са за France-та :roll:
    А какво общо има маховика???? :shock: :uups:

    ентусиаст
    Аватар
    Мнения: 1422
    Регистриран на: 18.02.2007
    Местоположение: Вече в собствена колибка!
    Пол: Мъж
    Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
    Мечтае да кара: КА-50

    Мнение от predel » 04 Апр 2009, 13:59

    На ТДС-ите нмаховиците са демпферни а съединителя няма демпферни пружини :) и там е истинското "избиване на зъби" :)
    Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

    ентусиаст
    Аватар
    Мнения: 892
    Регистриран на: 15.11.2006
    Кара: само БМВ-а

    Мнение от Pavlinius » 06 Апр 2009, 17:10

    Хубаво, ама не хващам връзката ??? В крайна сметка тази шайба само за компресора на климатика ли е ? И каква й е ролята ?
    Изображение

    старши ентусиаст
    Аватар
    Мнения: 1786
    Регистриран на: 13.03.2006
    Местоположение: София Пазарджик
    Пол: Мъж
    Кара: E34TDS , CL 500, Е65

    Мнение от klintan66 » 06 Апр 2009, 22:03

    Pavlinius написа:Хубаво, ама не хващам връзката ??? В крайна сметка тази шайба само за компресора на климатика ли е ? И каква й е ролята ?
    Това е въпрос но който не съм чул още истински, технически отговор.
      За вибрациите бил, за баланс бил,да не скъса колянов вал и т.н. Знам за заварени такива шайби ,че също карат .Но как и колко.... ? :?: :?: :?:
    Последна промяна klintan66 на 06 Апр 2009, 22:36, променена общо 1 път

    старши ентусиаст
    Аватар
    Мнения: 2888
    Регистриран на: 13.04.2007
    Пол: Мъж
    Детайли за колата: Тежка

    Мнение от Ненко Вранков » 06 Апр 2009, 22:13

    Да бе... ще скъса колянов вал ама друг път... то ако така се къса колянов вал - от компресор на климатик...
    В случая и аз не съм особено запознат, но мисля, че ще е нещо като демферния маховик... поема част от усукващия момент и така омекотява самото включване на компресора... цялата идея е за комфорт и по-неосезаемо включване.

    Сватбаря
    Аватар
    Мнения: 8913
    Регистриран на: 25.04.2002
    Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
    Кара: Opel Zafira А OPC

    Мнение от Penchev » 07 Апр 2009, 12:36

    dj_ennsy_1 е прав , по-комфортно е с демферна шайба , защото инче при включване на компресора на климатика ще става страшно ако шайбата се хваща твърдо ... Нямам време да се ровя колко струва нова за М50 оригинална


    Георги Пенчев
    Изображение

    старши ентусиаст
    Аватар
    Мнения: 3647
    Регистриран на: 25.06.2007
    Местоположение: София
    Пол: Мъж
    Кара: Кенеф за великани
    Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

    Мнение от Zubcho » 07 Апр 2009, 13:05

    Да споделя тук и моите впечатления. Преди ivan. да ми пусне повече гориво от плочката на ГНП-то си се усещаше пускането на климатика, като лека промяна в оборотите. След пускането на повече гориво това леко колебание изчезна и ако се появява е толкова незабележимо, че аз не го усещам. Да вметна също, че колебанието беше еднократно само при пускане на климатика и няма проблем в плочката или нещо др.

    Не знам до какви изводи ще доведе написаното от мен, но се надявам да помогне на някой колега(и) с дизел. Приветствам пускането на повече гориво, нищо че допреди тази операция бях леко скептично настроен.

    Използвам случея и споменаването на ivan., в писанията ми по-горе, за да му благодаря отново за това което направи по моето ГНП.

    Поздрави

    Иво Андреев
    Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

    Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

    ентусиаст
    Аватар
    Мнения: 1419
    Регистриран на: 6.08.2008
    Местоположение: Варна
    Пол: Мъж
    Кара: E65

    Мнение от ddddk » 07 Апр 2009, 13:45

    Всеки агрегат си има собствена честота на трептене. (то всяко нещо в природата си има собствена честота на трептене но това е друга тема)

    Когато се свържат два агрегата да работят в синхрон, то резличните честоти на трептене се наслагват една върху друга и тази интерференция влошава работата и на двата агрегата. За целта на връзката между двата агрегата се поставя т.н. "демпфер" (обирач/умъртвяч/потушвач на трептения). Целта му е да не допуска трептенията от единия агрегат към другия.
    Резонно като всяко друго нещо и демпферът си има живот и когато се амортизира съответно спира да демпфира. Следва предаване на трептения, а това се усеща у шофьора като вибрации в двигателя и затормозена работа.
    Дали може да стане беля - на теория почти невъзможно - трябва да съвпаднат честотите на трептения на двата агрегата, да се получи резонанс и ... пук, но двата агрегата са с различни материали и режими на работа, така че резонанс на теория е не възможен... Виж на практика си е божа работа.
    Връзката между двата агрегата е ремък, което помага при демпфирането, но да не забравяме, че и той старее, а пък у нас няма практика ремъците да се сменят на пробек, а се сменят при напукване :roll:

    И така, като демпферът спре да работи се започва с вибрации и се стига до тук:
    http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... sc&start=0

    Решението е НОВ! При всяка друга алтернатива ще се усеща включването и работата на климатика.

    Поздрави,
    Д
    Изображение

    Следваща

    Назад към E34

    Кой е на линия

    Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

    Последни теми
    Facebook