Новите ми джанти и проблемите около тях

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Новите ми джанти и проблемите около тях

Мнение от TheBoss » 08 Авг 2004, 10:06

След дълго търсене на джанти (идеята е хем да ми харесват, хем да са за по-малко пари) в четвъртък попаднах на едни ББС-ки. Огледах ги - никаъде няма удряно, само малко ръба на едната беше пилнат на някой бордюр, но това са бели кахъри. Решавам да ги взема аз и гледам в една кутия седят едни фланци. Питам моргаджията: за какво са тия фланци бре, да не би дажантите да са от Е36. Неееееее, отговаря ми той, свалихме ги от Е39 и сигурно за това имат фланци. Както и де е (тогава нямах идея дали е така или ме мота) взех ги барабар с фланците и само ( :( ) с 10 дълги болта. Но иначе радостта ми беше голяма. Отивам при моя гумаджия (много свестен пич) и почваме - сваляне на старите гуми, слагане на новите, баланс. И тогава голямата изненада. Както вече джантичките са от Е36. Нооооооо, ние имаме фланци :). Да ама не. Като сложиш фланеца в джантата той хлопа. Решаваме ние, че не е толкова голяма беля и до колкото можеме центрираме джантата (нали все пак болтовете я държат, а не пръстена в средата). После нова беля. Има разлика между фланците за отпред и отзад. Но добре, че има и едни дистанционни фланци, слагам ги отпред и нещата заспиват. Минавам през едан авто мивка да ги лъснат малко и гордо потеглям към Екото. Изрязвам аз бимата по новия проход, стигам 90 км/ч и започва едно лупане и вибрация, която я усещам в коляното (не знам вие, но аз като карам си опирам десния крак на кората на централния панел). Аз и по-рано с тенекетата си имах едно леко биене между 90 и 100, което изчезва после. Решавам, че и тука е същия проблем и газ. Ама лопането се увеличава. Побърках се. Пристигам на Еко и вместо да събера цялата тайфа и да се изфукам, аз си седя мълчаливо (нещо рядко срещано при мен). Споделих с Мегофф и още някои момчета и коментара беше, че най-вероятно проблема е във фланците. Вкиснах се аз, и когато всички тръгнаха за Бояна, аз палнах към нас. По пътя се чух с едно момче, което от доста време ме навива да се пуснеме на 400. Вектра 2.0 и твърди, че не е чипосана. И понеже Военна рампа ми е по път, викам му айде ела там. Решихме 2 от 3. Първия път не можах да тръгна като хората (стартера там не маха с ръце от горе надолу, а ги върти два пъти над главата си и тогава ги сваля), но не ме скъса с много. Още тогава го усетих, че колата е чипосана. Не може една Вектра 115 к.с. да върви така. Нагласяме се за втори старт. Викам си: тоя път няма мърданка. 4000-4500 оборота, пускам съединителя, гумите присвирват точно колкото трябва, аз гледам само оборотомера и преифернно вектрата. И установявам, че не ме е дръпнал. Викам си: е са му е...... мам..... Е да ама като ти е каръшки деня е до край. 6500 -> втора -> топката на лоста ми остава в ръката и вектрата заминава напред. Връщам се на старта, жена ми вика: айде стига глупости, да си тръгваме. Ама как тъй да си тръгна с посрамено БМВ (там се събрала една сюрия от хапета) и точно на светофара гледам пясък. Викам си: е това е мойто място и ляв волан до края и гаааааааааз. Нарисувах едно две кръгчета колкото да се успокоя и си тръгнах. На другата сутрин отивам при Пламен (гумаджията) и започваме да търсиме решение на проблема. Той намира една пластмасова втулка от някаква 14'' джанта и стигаме до извода, че трябва да направиме нещо подобно за да уплътниме фланеца към джантата. (идеята на Мегофф за уплътняване с чашки от кафе при мене не става, защото разликата в диаметрите е голяма, почти 5 мм). Отивам при някакъв стругар дето не го познавам и почваме да мислиме как да го направиме. Основния проблем е че не може да измери точно диаметъра на отвора на джантата. Айде сваляй, пробвай без фланци. Добре че поне се оказа точния размер по каталога за джантите. Договаряме се за цената и той почва да ги прави. Слагам аз джантата обратно (предна дясна, която както се оказа после има проблем) и този път внимателно я центровам. Естествено докато го правя си защипрам пръста и веднага ми се образува мехурче с кръв, но това на фона на общите неприятности е бял кахър. Тръгвам да търся още 10 болта (някакви много дълги(резбата и конуса са 65 мм), ако някой има такива ще бъда благодарен). Спирам на Младежкия дом да тегля пари и се обаждам на Лудия ГМС да му се похваля за джантите. Той излиза, поглежда ги и казва: Абе, нещо много пенсионерски изглеждат, но за тебе стават (за тези, които не знаят аз съм на 39 год.) Малииииииии, лошо ми стана. Побърка ме тоя лудия. :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: Както и де е, поне даде една идея. Като направя втуките да балансирам всичко заедно с фланците. От там на татъка петъка мина нормално, само дето обиколих София да търся такива дълги болтове, но НЯМАААААААА. :(
Ден събота. Вече не ме свърта у нас. Чакам да стане 13.00 да отида да си взема втулките. Айде пак сваляй колело да мериме. Оказа се, че има мъъъъничък луфт, но го решихме с една витка лейкопласт (да са живи и здрави тия дето произвеждат лепенки широки 1 см). Заспа. Айде газ при гумаджията. Почваме ние всичко наново. Ама с втулките - друга работа. Работата - песен. Балансираме заедно с фланците и дава много малка разлика. Стигаме до прословутото предно ляво. И УЖАС. 50 грама от вън, за вътре не ми се мисли. Сваляме фланеца - 0 грама. Е, измислихме го, започнахме да въртиме фланеца с по една дупка. Хубавото е, че на третата дупка го баланситахме с 5 грама :). От там газ към Костинброд да ги пробвам. И еб.... ти кефа. До 170 км. никакво мърдане, никакво лопане. Направо се родих. И сега си се кефя максимално.

П.С. Ако някой има подобно проблеми, смело да ми се обажда. Вече съм станал спец по присаждането на джанти. :) :) :)

П.П.С. Сега като прочетох какво съм написал май трябваше да я постна в Страхотни истории или Извън темата, ама и тука си е добре

П.П.П.С. Слагам и чертеж на втулката, ако случайно на някой му потрябва подобна.
Изображение

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook