Напрежението ми е 12.7 V при работещ мотор. Къде е проблема?

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 29.03.2004
Местоположение: София

Напрежението ми е 12.7 V при работещ мотор. Къде е проблема?

Мнение от Niky Georgiev » 23 Юни 2004, 22:54

Вероятно ми трябва четкодържател (с четки и реле за зареждането) за алтернатора. Колата ми е BMW 525 24V, Е34 - 1991 година - седалки с нагреватели и почти всички други екстри. Проблема е в това, че когато махна клемите на акумулатора при работещ мотор колата гасне, иначе напрежението при работеща кола е 12.7 V. Зарежда малко, но изглежда като пусна повече консуматори (климатика+вентилатора например) зареждането не е достатъчно и акумулатора пада. Вследствие на което ако напрежението е под 12 V, стартера въобще не завърта. Иначе няма проблеми при каране без големи консумации на ел. ток. Колко Ah трябва да ми е акумулатора. Сега е 54 Ah, да не би това да е проблема?
Дайте някакви идеи къде може да е проблема!
Някой да продава такъв четкодържател?
Niky Georgiev

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 29.03.2004

Мнение от E34 520i » 24 Юни 2004, 8:14

Брато той трееа да е 75AH
BMW Мноооо Яки.............
Не карайте BMW-тата си бавно ЗА ДА НЕ ЗАЦАПАТ СВЕЩИТЕ!!!!!!!!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 523
Регистриран на: 7.01.2004

Мнение от zmej » 24 Юни 2004, 8:15

Значи не знам дали само това ти е проблема, обаче този акомулатор е крайно недостатъчен за кола като твойта. Моя е 64 Ah и според някои пак е малък - и то при положение, че колата ми е 520 и няма нагреватели по седалките.

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 19.02.2004
Местоположение: София

Мнение от eagletoti1 » 24 Юни 2004, 9:10

Недеи да оставяш колата без акумулатор,когато работи,защото ще си прецакаш алтернатора.

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 24 Юни 2004, 9:10

Има и нещо такова, че акомулатора е малък, но и зарядния ток е малък :roll: ако ще и с 30 АмперЧаса да е докато колата работи не би трябвало акомулатора да пада
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2521
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: коя кадето го прибере при себеси

Мнение от dizelboy » 24 Юни 2004, 13:15

смени акумолатора и провери дали ремака е добре стегнат и за4исти вруските ,клеми и тн
ИзображениеИзображение
Изображение

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Мнение от TheBoss » 24 Юни 2004, 16:46

Абе стига глупости бре, амперажът му бил голям, бил малък и т.н. В случая няма значение колко е (аз карам с 55 Ач и до сега не съм имал проблем). Проблемът му е, че не зарежда както трябва. Пич първо си виж ремъка на алтернатора дали не е хлабав. И другото дето е казал Дизелчето. Ако не се оправи тогава провери алтернатора (четки и реле-регулатор). Но не се нахвърляй да ги сменяш, защото проблема може да е и мъртва клетка на акумулатора. Но това ти не можеш да го провериш, ако нямаш товарна вилка. Та за алтернатора и акумулатора най-добре иди на електричар за да не хвърляш пари за смяна на части, които са си наред.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 29.03.2004
Местоположение: София

Мнение от Niky Georgiev » 24 Юни 2004, 17:45

Мерси момчета, ще видя тоя уикенд какво мога да направя по проблема, но не мисля, че е акумулатора, оставял съм колата по 6-7 дни с включена аларма, антирадара ми е постоянно включен и той и след това си пали като изгасена преди малко! Не съм чувал никога скърцане на рамъци, а при запален двигател не вибрират, клемите на акумулатора са перфектно чисти и имат отличен контакт (дори без да съм завъртял болтчетата на клемите колата пали веднага). Доколкото знам, а и според TheBoss напрежението на акумулатора се регулира от реле-регулатора (който е комплект с четките) и ако той е изпушил, значи там е проблема. За по-сигурно ще пробвам с акумулатор на някой приятел да видя какво ще е положението.
Благодаря отново на всички които се опитаха да помогнат със съвет! :!:
Niky Georgiev

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 29.03.2004
Местоположение: София

Мнение от Niky Georgiev » 26 Юли 2004, 22:24

Какво да ви кажа, купих нов Bosch Silver 74 Ah и ми смениха реле-регулатора. Свалиха и тестваха генератора - Нищо!!! Пак си зарежда 12.7 V. Поне не пада акумулатора, тоя държи повече. Незнам струва ли си да продължавам да търся проблема? :evil:
Niky Georgiev

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 11.02.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 523i
Мечтае да кара: не мечтае

Мнение от Svetlio » 26 Юли 2004, 22:50

Не забравяи че сега е лято и колата ти пали лесно, зимата идват
проблемите . Напрежението на акумолатора е около 13.2 волта
по 2.2 на клетка, при запален двигател без включени консуматори
зарядното напрежение трябва да е 14+ волта

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 26 Юли 2004, 22:54

При запален двигател трябва дава около 14 волта ,инак има някакъв проблем ,който трябва да са отстрани,инак ще си прецакаш новичкия акумулатор..като дадеш на контакт лампичката за акумулатора светва и после като запалиш трябва да загасва..ако примигва докато караш или пък не светва като дадеш на контакт не ти зарежда динамото както трябва..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 26 Юли 2004, 22:54

При едно такова откачане на акумулатора, когато двигателя работи е възможно да се получи следното - алтернатора остава без товар, вследствие на което изработва един доста мощен импулс от 90-95 волта за около 0.5 сек. и нали се сещаш какво може да стане 8) .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 22.07.2004

Мнение от Bimmer » 27 Юли 2004, 1:23

Търси утечка (късо, голяма косумация когато не е на контакт колата)

Niky Georgiev написа:Поне не пада акумулатора, тоя държи повече. Незнам струва ли си да продължавам да търся проблема? :evil:


След като не ти пада акумулатора вече :arrow: премери си напрежението пак само че, пусни колко се може повече консуматори (отопление на седалки, светлини, отоплението на задното стъкло, вентилатор,изобщо квото ти доиде на акъла :) ) ако държи напрежението при около 1500 rpm :arrow: карай си и да не ти пука.
Ако не, при положение че си сменил четките(релето) :arrow: алтернатор ( пръстени, диоди...и т.н.)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 27 Юли 2004, 10:01

Niky, положението е следното - напълно разреден акумулатор - 10,8V, напълно зареден - 14,4V при температура над 20С. За да се зарежда тоя акум, реле-регулатора само следи напрежението да не се качва над 14,4. Обаче дано не си пробвал да вдигаш обороти при откачен акумулатор, както каза Dimitar напрежението се вдига над 40V и тогава обикновено изгаря електрониката, а не бушоните. Как (трябва да) се пробва зареждането: на напълно /или почти/ зареден акумулатор палиш, загряваш мотора и на 2500 оборота напрежението на клемите трябва да е 14,4V, пускаш къси + вентилатор на парното на мах /за повече консуматори трябват по-високи обороти/- напрежението при същите обороти трябва да е пак същото. Сменил си акумулатора и релето, а проблема си остава - значи остават динамо и кабели. Ако кабела от динамото до акумулатора /обувки?/ не е наред напрежението /зареждането/ не е достатъчно. Ако това е наред остава по лошия случай - късо/прекъсване в намотките на статора и/или пробит/прекъснал диод в динамото.
TheBoss: не можеш да го провериш, ако нямаш товарна вилка
- можеш с ареометър /измерител на гъстотата на електролита/
Поне не пада акумулатора, тоя държи повече. Незнам струва ли си да продължавам да търся проблема?
Ами той е чисто нов, как няма да държи. Ако искаш /и можеш/ да си купуваш нов акумулатор през 2-3 месеца /зависи колко и как караш/ направо не си струва.

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook