датчик за въздух tds
Модератор: Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
датчик за въздух tds
Колеги интересува ме датчика разположен от долната страна на смукателния колектор на 2.5tds за какво служи и има ли значение за работата на двигателя?Преди време ходих на диагностика в Бош на Околовръстното имах изгоряла свещ и като друг проблем диагностиката показа въпросния датчик!Ако някой знае ще съм благодарен да сподели мнението си по въпроса!
- cvetoslav
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 151
- Регистриран на: 18.10.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E kak BMW
- Мечтае да кара: MMMMMPower
Дават го температурен датчик, мери темп. на въздуха в колектора. Щом е там значи има за какво да работи и сигурно има значение дори и да не се усеща разлика без него. В Ауто плюс надали е повече от 20-30 лв. тоя датчик.
- bat Jeko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 250
- Регистриран на: 10.06.2005
- Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)
Здреве да е
Този датчик , (както и всички други)има своето значение за работата на мотора.
С две думи:
Дава инфо на компютъра за температурата на постъпващия в мотора въздух.
От там тоси сигнал преобразуван стига до Charge Pressure control (регулатора за налягането на компресирания въздух).Какво прави този елемент обаче:
Взима налягането на въздуха след филтъра и го сравнява с това след компресора, и разликата от setpoint влияе (усилена от компутерния сигнал) върху регулировката на waste gate(баипасирането на изгорелите газове).Ако тоси сензор за температурата е мръсен се получават грешки и после се менят оборотите на мотора, увеличава се разхода , разни пушеци след колата и др.
http://img262.imageshack.us/my.php?imag ... ledon0.png
Good luck
Този датчик , (както и всички други)има своето значение за работата на мотора.
С две думи:
Дава инфо на компютъра за температурата на постъпващия в мотора въздух.
От там тоси сигнал преобразуван стига до Charge Pressure control (регулатора за налягането на компресирания въздух).Какво прави този елемент обаче:
Взима налягането на въздуха след филтъра и го сравнява с това след компресора, и разликата от setpoint влияе (усилена от компутерния сигнал) върху регулировката на waste gate(баипасирането на изгорелите газове).Ако тоси сензор за температурата е мръсен се получават грешки и после се менят оборотите на мотора, увеличава се разхода , разни пушеци след колата и др.
http://img262.imageshack.us/my.php?imag ... ledon0.png
Good luck
Последна промяна bat Jeko на 30 Юли 2007, 1:00, променена общо 1 път
- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
bat Jeko написа:Здреве да е
Този датчик , (както и всички други)има своето значение за работата на мотора.
С две думи:
Дава инфо на компютъра за температурата на постъпващия в мотора въздух.
От там тоси сигнал преобразуван стига до Charge Pressure control (регулатора за налягането на компресирания въздух).Какво прави този елемент обаче:
Взима налягането на въздуха след филтъра и го сравнява с това след компресора, и разликата от setpoint влияе (усилена от компутерния сигнал) върху регулировката на waste gate(баипасирането на изгорелите газове).Ако тоси сензор за температурата е мръсен се получават грешки и после се менят оборотите на мотора, увеличава се разхода , разни пушеци след колата и др.
http://img262.imageshack.us/my.php?imag ... ledon0.png
Good luck
Май малко се пообърка


Сенсора за температурата на входящият въздух,заедно с МАП сенсора за налягането на входящият въздух ,подават информация на EDC ,което определя налягането на входящият въздух от турбото, чрез клапан за налягане.Или с две думи-двата датчика определят компресията на въздуха от турбото.
bat Jeko,от къде ги вадиш тия схеми-дай малко и на ананас.

- bat Jeko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 250
- Регистриран на: 10.06.2005
- Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)
Здраве да е
Това което съм написал е :
http://img96.imageshack.us/img96/7642/33419064qv7.png
The solenoid valve for charge pressure control N75 applies pressure to the charge
pressure control valve on the exhaust gas turbocharger (waste gate).
Valve N75 receives electrical signals (pulse duty factor) from the EDC control unit.
Charge pressure is thus regulated according to a characteristic map.
Feedback on the actual pressure in the intake pipe is provided along a hose connection
routed from the intake pipe to a sensor in the control unit.
If a deviation from the setpoint occurs, the pressure is corrected accordingly.
The charge pressure is also corrected in the control unit by the intake pipe temperature
to make allowance for the effect of temperature on the density of the charge air.
To ensure that the air mass supplied to the engine stays almost constant, the
charge pressure specified map is corrected in dependence on the air pressure using
the information supplied by the altitude sender F96. The charge pressure is reduced
above an altitude of approx. 1500 m to prevent the turbocharger overspeeding in
excessively thin air.
Solenoid Valve forcharge air pressure control
The EDC control unit sends output signals to the
solenoid valve for charge pressure control N75
according to the charge pressure specified map. By
changing the signal pulse duty factor, more or less
intake manifold pressure is applied to the charge
pressure control valve on the exhaust gas turbocharger.
The charge pressure can thus be varied between
the minimum and maximum permissible values.
Intake manifold temperature sender G72
The charge pressure is also corrected in the control
unit by the intake pipe temperature to make
allowance for the effect of temperature on the density
of the charge air.
25
Intake manifold temperature sender G72
The charge pressure is also corrected in the control
unit by the intake pipe temperature to make
allowance for the effect of temperature on the density
of the charge air.
Извинявам се че пиша на Англ.но ....
Good luck
Това което съм написал е :
http://img96.imageshack.us/img96/7642/33419064qv7.png
The solenoid valve for charge pressure control N75 applies pressure to the charge
pressure control valve on the exhaust gas turbocharger (waste gate).
Valve N75 receives electrical signals (pulse duty factor) from the EDC control unit.
Charge pressure is thus regulated according to a characteristic map.
Feedback on the actual pressure in the intake pipe is provided along a hose connection
routed from the intake pipe to a sensor in the control unit.
If a deviation from the setpoint occurs, the pressure is corrected accordingly.
The charge pressure is also corrected in the control unit by the intake pipe temperature
to make allowance for the effect of temperature on the density of the charge air.
To ensure that the air mass supplied to the engine stays almost constant, the
charge pressure specified map is corrected in dependence on the air pressure using
the information supplied by the altitude sender F96. The charge pressure is reduced
above an altitude of approx. 1500 m to prevent the turbocharger overspeeding in
excessively thin air.
Solenoid Valve forcharge air pressure control
The EDC control unit sends output signals to the
solenoid valve for charge pressure control N75
according to the charge pressure specified map. By
changing the signal pulse duty factor, more or less
intake manifold pressure is applied to the charge
pressure control valve on the exhaust gas turbocharger.
The charge pressure can thus be varied between
the minimum and maximum permissible values.
Intake manifold temperature sender G72
The charge pressure is also corrected in the control
unit by the intake pipe temperature to make
allowance for the effect of temperature on the density
of the charge air.
25
Intake manifold temperature sender G72
The charge pressure is also corrected in the control
unit by the intake pipe temperature to make
allowance for the effect of temperature on the density
of the charge air.
Извинявам се че пиша на Англ.но ....
Good luck
- bat Jeko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 250
- Регистриран на: 10.06.2005
- Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)
Здраве да е
Трябва да се отворят двата адреса и да се проследи горната схема с описанито по долу на Анг.
Двигателят е комплексен модул и всеки един компонент играе важна роля в неговото безавариино и икономически рентабилно деиствие.
Wastegate или по скоро неговото управление зависи от много фактори и компоненти.
Моля модератора по късно да изтрие това на Англ. -Бг форум е в краина сметка.
Инфото е от Бюлеина на VW TDI -и е доста подробен , относно основните компоненти в един съвременен дизелов двигател.
Good luck
viel Glück
Трябва да се отворят двата адреса и да се проследи горната схема с описанито по долу на Анг.
Двигателят е комплексен модул и всеки един компонент играе важна роля в неговото безавариино и икономически рентабилно деиствие.
Wastegate или по скоро неговото управление зависи от много фактори и компоненти.
Моля модератора по късно да изтрие това на Англ. -Бг форум е в краина сметка.
Инфото е от Бюлеина на VW TDI -и е доста подробен , относно основните компоненти в един съвременен дизелов двигател.
Good luck
viel Glück
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Изобщо и двата датчика се зацапват страхотно и спират да показват вярно-при мен тръбичката между колектора и МАП сенсора беше напълно запушена ,а върху температурният имаше една топка с гняз.Вижте темата за повишеният разход на tds-колегата дино описва подробно свалянето и почистването.Аз бих допълнил-както чистите интеркулера ,така трябва да се почисти и смукателният колектор,за да работят добре двата датчика.bat Jeko е описал в една тема как става свалянето на смукателният колектор.
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани