Накладките скърцат/стържат - защо?

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Накладките скърцат/стържат - защо?

Мнение от amd » 20 Юни 2007, 18:36

Забелязъл съм, че като спирам (понякога, не винаги) се чува един много гаден звук - продължителен, не е точно стържене, нито скърцане - продължителен, висок звук, който ми бърка в нервите. Не мисля, че накладките са за смяна, защото колата спира много добре, видях, че имат още доста феродо, а и това явление съм го забелязъл още от малко след като сменихме накладките на тази кола. Имам съмнение, че е от жегата или че са влезли някакви боклуци (пясък например). Идея?
BMW only!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Накладките скърцат/стържат - защо?

Мнение от slavianko » 20 Юни 2007, 18:50

amd написа:Забелязъл съм, че като спирам (понякога, не винаги) се чува един много гаден звук - продължителен, не е точно стържене, нито скърцане - продължителен, висок звук, който ми бърка в нервите. Не мисля, че накладките са за смяна, защото колата спира много добре, видях, че имат още доста феродо, а и това явление съм го забелязъл още от малко след като сменихме накладките на тази кола. Имам съмнение, че е от жегата или че са влезли някакви боклуци (пясък например). Идея?
Ако ти е по твърдо феродото така става. ;) При мен така стържеше и накладките не бяха заминали ама щото ме дразни и мен и ги смених с по меки и сега няма проблем. Малко ми се цапат джантите повече.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 303
Регистриран на: 23.01.2007
Местоположение: София,гоУемото сеУо

Мнение от Kocil » 20 Юни 2007, 19:25

Прав е колегата slavianko,от по-твърдо феродо става :yes: ...което не е хубаво,защото ти трие дисковете по-бързо...иначе ще си спира добре,така е...
Изображение

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 20 Юни 2007, 19:43

Ясно. Иначе и аз съм чул за по-твърдо/по-меко феродо, по-твърдото ще изкара повече километри, а и спира добре, но е по-грубо към дисковете и ги износва бързо тях, пък и неприятния звук. Вярно е и че цапането на джантите с феродо, което не се чисти лесно също не е приятно, но си е бял кахър.
BMW only!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 20.01.2007
Местоположение: Разград&Русе
Кара: Е34 92' TDS (горящ) :)
Мечтае да кара: E90 335d

Мнение от BAI_DOBRI » 20 Юни 2007, 21:00

Има и друга причина - може самото феродо да е опечено (например прегряване на накладките и феродото се опича) или ако доста време не са сменяни накладките.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

re

Мнение от slavianko » 20 Юни 2007, 22:06

BAI_DOBRI написа:Има и друга причина - може самото феродо да е опечено (например прегряване на накладките и феродото се опича) или ако доста време не са сменяни накладките.
И това също може да е една от причините да.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 21 Юни 2007, 0:01

Дълго време и аз така смятах.Докато прочетох ,че шума идва от триенето на плочките към апарата.Мажете гърба на плочката на накладката и самото бутало с високотемпературна грес и проблема ви е решен-естествено пазите феродото и не клепате прекалено много. ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1021
Регистриран на: 8.02.2002
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: E34

Мнение от Breyton » 21 Юни 2007, 10:50

zvetiko написа:Дълго време и аз така смятах.Докато прочетох ,че шума идва от триенето на плочките към апарата.Мажете гърба на плочката на накладката и самото бутало с високотемпературна грес и проблема ви е решен-естествено пазите феродото и не клепате прекалено много. ;)


Това е причината и решението!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 21 Юни 2007, 11:26

Breyton написа:
zvetiko написа:Дълго време и аз така смятах.Докато прочетох ,че шума идва от триенето на плочките към апарата.Мажете гърба на плочката на накладката и самото бутало с високотемпературна грес и проблема ви е решен-естествено пазите феродото и не клепате прекалено много. ;)


Това е причината и решението!


Затова хубавите накладки имат върху задната страна на плочата една тънка пластина от не знам какъв си материал,която предотвратява скърцането.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2090
Регистриран на: 2.07.2006
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е61 530d '05 и Е46 330d '04
Мечтае да кара: 5GT 535 xd

Мнение от SaSo » 21 Юни 2007, 12:22

Почти във всички сервизи съм забелязал че не го правят това с мазането на гърба на накладката...А в Камор им е задължителна процедура при смяна накладки... Така че почти сигурно е от това колега.. Иначе по твърдите накладки дерат яко дисковете а меките се търкат бързо и цапат ама спират яко ... Аз си предпочитам АТЕ или Jurid ... Просто това са добрите накладки... Jurid са малко скъпи ама си струва... все пак това са 20 000 - 30 000 км не са малко а и от спирачките ти зависи живота....
Изображение

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook