Накладките скърцат/стържат - защо?
Модератор: Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Накладките скърцат/стържат - защо?
Забелязъл съм, че като спирам (понякога, не винаги) се чува един много гаден звук - продължителен, не е точно стържене, нито скърцане - продължителен, висок звук, който ми бърка в нервите. Не мисля, че накладките са за смяна, защото колата спира много добре, видях, че имат още доста феродо, а и това явление съм го забелязъл още от малко след като сменихме накладките на тази кола. Имам съмнение, че е от жегата или че са влезли някакви боклуци (пясък например). Идея?
BMW only!
- slavianko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3370
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: Накладките скърцат/стържат - защо?
Ако ти е по твърдо феродото така става.amd написа:Забелязъл съм, че като спирам (понякога, не винаги) се чува един много гаден звук - продължителен, не е точно стържене, нито скърцане - продължителен, висок звук, който ми бърка в нервите. Не мисля, че накладките са за смяна, защото колата спира много добре, видях, че имат още доста феродо, а и това явление съм го забелязъл още от малко след като сменихме накладките на тази кола. Имам съмнение, че е от жегата или че са влезли някакви боклуци (пясък например). Идея?

oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- Kocil
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 303
- Регистриран на: 23.01.2007
- Местоположение: София,гоУемото сеУо
Прав е колегата slavianko,от по-твърдо феродо става
...което не е хубаво,защото ти трие дисковете по-бързо...иначе ще си спира добре,така е...

- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Ясно. Иначе и аз съм чул за по-твърдо/по-меко феродо, по-твърдото ще изкара повече километри, а и спира добре, но е по-грубо към дисковете и ги износва бързо тях, пък и неприятния звук. Вярно е и че цапането на джантите с феродо, което не се чисти лесно също не е приятно, но си е бял кахър.
BMW only!
- BAI_DOBRI
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 305
- Регистриран на: 20.01.2007
- Местоположение: Разград&Русе
- Кара: Е34 92' TDS (горящ) :)
- Мечтае да кара: E90 335d
Има и друга причина - може самото феродо да е опечено (например прегряване на накладките и феродото се опича) или ако доста време не са сменяни накладките.
- slavianko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3370
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
re
И това също може да е една от причините да.BAI_DOBRI написа:Има и друга причина - може самото феродо да е опечено (например прегряване на накладките и феродото се опича) или ако доста време не са сменяни накладките.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Дълго време и аз така смятах.Докато прочетох ,че шума идва от триенето на плочките към апарата.Мажете гърба на плочката на накладката и самото бутало с високотемпературна грес и проблема ви е решен-естествено пазите феродото и не клепате прекалено много. 

- Breyton
- ентусиаст
-
- Мнения: 1021
- Регистриран на: 8.02.2002
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: E34
zvetiko написа:Дълго време и аз така смятах.Докато прочетох ,че шума идва от триенето на плочките към апарата.Мажете гърба на плочката на накладката и самото бутало с високотемпературна грес и проблема ви е решен-естествено пазите феродото и не клепате прекалено много.
Това е причината и решението!
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Breyton написа:zvetiko написа:Дълго време и аз така смятах.Докато прочетох ,че шума идва от триенето на плочките към апарата.Мажете гърба на плочката на накладката и самото бутало с високотемпературна грес и проблема ви е решен-естествено пазите феродото и не клепате прекалено много.
Това е причината и решението!
Затова хубавите накладки имат върху задната страна на плочата една тънка пластина от не знам какъв си материал,която предотвратява скърцането.
- SaSo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2090
- Регистриран на: 2.07.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530d '05 и Е46 330d '04
- Мечтае да кара: 5GT 535 xd
Почти във всички сервизи съм забелязал че не го правят това с мазането на гърба на накладката...А в Камор им е задължителна процедура при смяна накладки... Така че почти сигурно е от това колега.. Иначе по твърдите накладки дерат яко дисковете а меките се търкат бързо и цапат ама спират яко ... Аз си предпочитам АТЕ или Jurid ... Просто това са добрите накладки... Jurid са малко скъпи ама си струва... все пак това са 20 000 - 30 000 км не са малко а и от спирачките ти зависи живота....
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани