М50Б20 + ГИ - проблем с knock control
Модератор: Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- fANTONa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 319
- Регистриран на: 22.04.2005
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Е34 520
М50Б20 + ГИ - проблем с knock control
Здравейте,
от няколко месеца съм горд притежател на една хубава Е34-ка. Сложих си ГИ, в началото всичко беше наред, после компютъра започна да се адаптира към газта и да променя ъгъла на запалване. Резултата е, че на газ колата губи част от мощността и динамиката, чуват се детонации в генерацията, а като превключа на бензин глъхне при рязко подаване на газ и трябват 10-15 мин работа за да се адаптира към бензина и нещата се оправят почти на 100%. Няколкко пъти четохме грешки с оригиналния софтуер и няма такива. При изтриване на адаптацията за нок контрола - колата тръгва перфектно на бензин и на газ. Но не след дълго каране, проблема се появява отново.
Наблюдавахме и данните от работата на двигателя - количество въздух, температури, датчици, данни от ламбда сонда, ъгъл на запалване - всичко изглежда в нормите (единственото, за което не съм сигурен е ъгъла на запалване - веднъж на празни обороти дава 4, друг път -1 ... предполагам това е от адаптацията на компютъра).
Имам странното чувство, че когато навън температурите паднаха, негативния ефект започна да намалява и си мисля, че температурата на околния въздух е фактор, но не съм 100% сигурен. Също така ми направи впечатление, че като пусна по надолнище по инерция и като че ли нещата пак се подобряват.
Въпросът ми е каква може да е причината ? Пробвах с други бобини, сменях свещи с по-високо топлинно число - няма промяна.
Не знам как да проверя датчиците - коляв вал, разпределителен вал, температурен. Четох много теми за аванс процесорите, не знам дали ако сложа такъв ще има ефект.
Поради клатещите празни обороти на газ, ми направиха един байпас - от колекторите излиза едно маркуче (ф 3 или 4) и влиза в маркуча под дросела (с Т-образно разклонение). Възможно ли е този байпас да бърка вакуума в колектора и по някакъв начин да влияе на компютъра и адаптациите за нок контрола ?
Ще съм благодарен за всякакви мнения и препоръки. Ако някой е наясно, нека обясни как точно работи нок контрола и адаптацията на ъгъла на запалване. Ваноса има ли нещо общо с това или само с оборотите ?
от няколко месеца съм горд притежател на една хубава Е34-ка. Сложих си ГИ, в началото всичко беше наред, после компютъра започна да се адаптира към газта и да променя ъгъла на запалване. Резултата е, че на газ колата губи част от мощността и динамиката, чуват се детонации в генерацията, а като превключа на бензин глъхне при рязко подаване на газ и трябват 10-15 мин работа за да се адаптира към бензина и нещата се оправят почти на 100%. Няколкко пъти четохме грешки с оригиналния софтуер и няма такива. При изтриване на адаптацията за нок контрола - колата тръгва перфектно на бензин и на газ. Но не след дълго каране, проблема се появява отново.
Наблюдавахме и данните от работата на двигателя - количество въздух, температури, датчици, данни от ламбда сонда, ъгъл на запалване - всичко изглежда в нормите (единственото, за което не съм сигурен е ъгъла на запалване - веднъж на празни обороти дава 4, друг път -1 ... предполагам това е от адаптацията на компютъра).
Имам странното чувство, че когато навън температурите паднаха, негативния ефект започна да намалява и си мисля, че температурата на околния въздух е фактор, но не съм 100% сигурен. Също така ми направи впечатление, че като пусна по надолнище по инерция и като че ли нещата пак се подобряват.
Въпросът ми е каква може да е причината ? Пробвах с други бобини, сменях свещи с по-високо топлинно число - няма промяна.
Не знам как да проверя датчиците - коляв вал, разпределителен вал, температурен. Четох много теми за аванс процесорите, не знам дали ако сложа такъв ще има ефект.
Поради клатещите празни обороти на газ, ми направиха един байпас - от колекторите излиза едно маркуче (ф 3 или 4) и влиза в маркуча под дросела (с Т-образно разклонение). Възможно ли е този байпас да бърка вакуума в колектора и по някакъв начин да влияе на компютъра и адаптациите за нок контрола ?
Ще съм благодарен за всякакви мнения и препоръки. Ако някой е наясно, нека обясни как точно работи нок контрола и адаптацията на ъгъла на запалване. Ваноса има ли нещо общо с това или само с оборотите ?
БМВ
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: М50Б20 + ГИ - проблем с knock control
Не съм срещал някъде накой да е споменавал, че ЕКУ-то на колата променя ъгъла на запалване с времето при работа на газ (независимо дали си с БОШ или СИМЕНС). По-скоро компютърът на бензина си адаптира подаването на гориво в зависимост от настройките на газта и от там идват проблемите, ако на газ не е имало по-задълбочена заигравка при настройките.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- jorji6i6i
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: 25.10.2009
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: M50B20 E36
- Мечтае да кара: M3
Re: М50Б20 + ГИ - проблем с knock control
газов инжекцион и байпас за газта - това са напълно несъвместими неща......въобще не ми е ясно защо клатрене на обороти се оправя с методи от обикновенните газови уредби......
отворите на дюзите за газта трябва да са максимум 2мм за твоя мотор....и коефицентите на газовите времена да са над 1,1-1,2 и колата ще заспи на тихи обороти....ако не стане изключваш ламбда сондата и настроиваш газта ...вярно ще вдигне разхода с 0,5-1,5 литра но работата на мотора ще е спокоина
друг основен момент при БМВ е правилното място на щуцерите монтирани към смукателния колектор - трябва да са най-близо до бензиновите инжектори и да сочат по посока на входящия въздух в цилиндровата глава, а не перпендикулярно на потока въздух....
Всичките ти проблеми са от качеството на горивната смес - т.е. сместа е или богата или бедна и не може да се възпламени и получаваш колебание в оборотите и оттам мени центровка и всичко друго.....6таците на бмв са с голяма степен на сгъстяване и сместа газ/въздух се възпламенява още по-трудно и затова трябва да е почти перфектна...ЗАТОВА съществува мнение, че БМВ не обича газ....
най-лесно да оправите нещата са правилния монтаж на газовите щуцери към колектора, дюзи макс 2мм, проверка дали не смуче въздух мотора някъде от неуплътнен смукателен колектор и в краен случай откачване на сондата и някаква базова настройка за закрепване на положението...
Настроиката на газта:....караш известно време на бензин 5-6-7-10 км...докато зароботи добре и след товая настроиваш газта.....когато колата работи на бенз на тихи оборотои и превключиш на газ инжекторните времена на бензин не трябва да се променят макс 0,1-0,2мс...и обратно когато работи на газ и превключиш на бензин бензиновите времена не трябва да се променят много 0,1-0,2 милисекунди максимум
Дано да се е разбрало нещо от писаниците.....но има много неща и не мога да ги систематизирам.....все пак не съм преподавател......
отворите на дюзите за газта трябва да са максимум 2мм за твоя мотор....и коефицентите на газовите времена да са над 1,1-1,2 и колата ще заспи на тихи обороти....ако не стане изключваш ламбда сондата и настроиваш газта ...вярно ще вдигне разхода с 0,5-1,5 литра но работата на мотора ще е спокоина
друг основен момент при БМВ е правилното място на щуцерите монтирани към смукателния колектор - трябва да са най-близо до бензиновите инжектори и да сочат по посока на входящия въздух в цилиндровата глава, а не перпендикулярно на потока въздух....
Всичките ти проблеми са от качеството на горивната смес - т.е. сместа е или богата или бедна и не може да се възпламени и получаваш колебание в оборотите и оттам мени центровка и всичко друго.....6таците на бмв са с голяма степен на сгъстяване и сместа газ/въздух се възпламенява още по-трудно и затова трябва да е почти перфектна...ЗАТОВА съществува мнение, че БМВ не обича газ....
най-лесно да оправите нещата са правилния монтаж на газовите щуцери към колектора, дюзи макс 2мм, проверка дали не смуче въздух мотора някъде от неуплътнен смукателен колектор и в краен случай откачване на сондата и някаква базова настройка за закрепване на положението...
Настроиката на газта:....караш известно време на бензин 5-6-7-10 км...докато зароботи добре и след товая настроиваш газта.....когато колата работи на бенз на тихи оборотои и превключиш на газ инжекторните времена на бензин не трябва да се променят макс 0,1-0,2мс...и обратно когато работи на газ и превключиш на бензин бензиновите времена не трябва да се променят много 0,1-0,2 милисекунди максимум
Дано да се е разбрало нещо от писаниците.....но има много неща и не мога да ги систематизирам.....все пак не съм преподавател......
- BABHOMED
- ентусиаст
-
- Мнения: 975
- Регистриран на: 25.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E34 М50B25
- Мечтае да кара: E34 V12
- Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU
Re: М50Б20 + ГИ - проблем с knock control
При мен проблема е горе долосъщия.С тази разлика,че на газ работи перфектно но след това като изтине на бензин е ужас (докато загрее до раборна темпеатура) какво ли не съм сменил.Датчик колянов,свещи,чистих инжектори,всички филтри,ревизия на смукателите и тн и тн,промяна няма НО онзи ден случайно изключин температурния датчик докато колата пак се тресеше и прекъсваше който се нмамира на смукателните колектори в дясно от дросела.Оборотите веднага се нормализираха,чакам си новия датчик за да го сменя и да видя какво ще стане.Да уточно колкото по-студено става толкова по-силно изразен е проблема.Двата детонационни не съм ги сменял но ако не се оправи с този температурен ще сменя и тях.
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.


- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: М50Б20 + ГИ - проблем с knock control
Както казах, а и колегата малко след мен също го е казал, че проблемите идват от не добре настроена газ. Трябва да е перфектна настройката, за да работи, както трябва колата и на бензин, и на газ.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- AUTOMAX
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 163
- Регистриран на: 27.02.2006
- Местоположение: София
- Кара: BMW E21
Re: М50Б20 + ГИ - проблем с knock control
По скоро да ти е кадърен газаджията...защото от там идват проблемите не от самата газ 

- mladfen
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 582
- Регистриран на: 7.09.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: се на жена си
- Мечтае да кара: нещо с шест дросела
Re: М50Б20 + ГИ - проблем с knock control
fANTONa написа:Здравейте,
от няколко месеца съм горд притежател на една хубава Е34-ка. Сложих си ГИ, в началото всичко беше наред........?
Трябва да ти я погледна колата и по-точно да я закача и да покараме малко за да ти отговоря.
Звънни ми утре през деня.
След повече секс се чувстваш далеч по-добре, отколкото след повече алкохол!!!
- intention
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 18.07.2007
- Кара: Е34 Alpinweis Е39 Silver
- Мечтае да кара: BMW с несвалени наелони на седалките!
- Детайли за колата: С Vanos без Vanos - все М50В20
Re: М50Б20 + ГИ - проблем с knock control
Не твърдя за компетенция но вижте гумените съединения.
Голямото гофре задължително трябва да е здраво.
(моя мотор е М50В20 без ванус )
От голямото гофре излизат две малки перпендикулярни сочещо на долу ( към земята ) ам най често се слага пластмасови съединения, които късат гумения изход точно в снадката и на вид изглежда здраво но смуче въздух.
Симптомите бяха сходни, въздуха е проблем, не трябва да смуче от никъде!
Голямото гофре задължително трябва да е здраво.
(моя мотор е М50В20 без ванус )
От голямото гофре излизат две малки перпендикулярни сочещо на долу ( към земята ) ам най често се слага пластмасови съединения, които късат гумения изход точно в снадката и на вид изглежда здраво но смуче въздух.
Симптомите бяха сходни, въздуха е проблем, не трябва да смуче от никъде!
Jordana написа:Аурата на класиките от 80те години леко е претопена в морето от безлични возила .
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: М50Б20 + ГИ - проблем с knock control
Развитие има ли?
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: М50Б20 + ГИ - проблем с knock control
От известен опит знам че при подобни клатушкания, тресене, давене на път, "чуденка" при преминаване на газ, празен ход със скачаща стрелка, "замисляне" на старт - за всичко това бързах да обвиня газификацията
...Но много често проблемите са другаде и твърде елементарни.Като идея към НЕгазовите дертове с подобни симптоми /освен всички "датчикови" споменати по-горе/, от личен опит бих добавил и температурния датчик на главата - този зад щуцера за картерните газове /той е за компа/. При М50 са два, при колегата трябва да е един. Откакто преди години фабричния ми Бош-овски си замина от колата, филмът стана сериен - на по-кратки интервали от време
... Наскоро купих нов - уж от реномиран магазин, с него стана още по-зле още с поставянето, та хайде рипийт - този път с некакъв без опаковка дори /но с черен корпус, не син/...и взе че се успа - засега.
...За въздушните утечки колегата е казал по-горе - освен гофрето - маркучите към стъпковия мотор, вакуумите към колектора, и най-вече - маркучите на картерната вентилация, особено малкия, след дросела, под колектора. Моят бе станал на пихтия и "дишаше" добре, но там най-рядко се гледа.
Поздрави.


...За въздушните утечки колегата е казал по-горе - освен гофрето - маркучите към стъпковия мотор, вакуумите към колектора, и най-вече - маркучите на картерната вентилация, особено малкия, след дросела, под колектора. Моят бе станал на пихтия и "дишаше" добре, но там най-рядко се гледа.
Поздрави.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: М50Б20 + ГИ - проблем с knock control
Колегата, явно го няма из форума.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- mladfen
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 582
- Регистриран на: 7.09.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: се на жена си
- Мечтае да кара: нещо с шест дросела
Re: М50Б20 + ГИ - проблем с knock control
Оказа се че "компа" е някакъв ноум мейд който се състои единствено от драйвъри за газовите инжектори които копират бензиновите времена 1:1 и съответно настройката е невъзможна.
Антон като събере някой лев ще му направя колата както трябва.
Антон като събере някой лев ще му направя колата както трябва.
След повече секс се чувстваш далеч по-добре, отколкото след повече алкохол!!!
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани