проблем с таблото

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 15.11.2012
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: E34
Мечтае да кара: E68
Детайли за колата: може би 1.9 TDI

проблем с таблото

Мнение от grobar_partizan » 06 Дек 2012, 17:44

Здравейте, колеги.
От няколко седмици съм собственик на е34. Като цяло съм много доволен. Возията е екстра, разхода е разумен, абе бива.
Когато го взех му сложих близо 20 литра бензин и след каране няколко дни само на газ лампичката на таблото за бензина светна, а стрелката беше почти на нула. Понеже бях свършил вече парите, реших да изключа бензиновата помпа и да карам само на газ, но става студено и вчера имах проблем с паленето. Включих помпата и запали без проблем, минах към 30 километра, а на таблото стрелката стои най-долу, без да свети лампата. Казаха ми, че е възможно да смесва бензина с газта и затова да изчезва горивото, но бензин има явно. Таблото не е оригиналното, слагано е от друга кола. Възможно ли е заради смяната да дава грешки и как може да се отстранят?

и още едно питане имам...

Днес отидох в един сервиз за ауспуси и попитах за свалянето на катализатора. Изнесоха ми лекция каква голяма глупост било това, как какво ли не щяло да се счупи. В крайна сметка ми каза, че може да ми го свали и да смени гърнето, а това удоволствие ще ми струва 200 лева и видиш ли, той влизал много навътре с парите, защото не знаел колко пари ще вземе за катализатора. Понеже съм чувал, че на мястото на гърнето с катализатора може да се сложи тръба или гърнето да се завари пак, но той ми каза, че не е възможно. Какво е положението тук?

Благодаря ви. :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: проблем с таблото

Мнение от alchohol » 06 Дек 2012, 20:38

Колега, може кодинга да е виновен за тези грешни показания.
А за катализатора-моя съвет е да не го махаш. Колата става по-шумна, а вървежа не се покачва. Един приятел го свали и се оказа, че колата си върви както преди. Тоя те мята на джанката да береш сливи с тия лафове дето ти ги пуска, че щял да влезе вътре. Само ще ти кажа, че и без пари да ти го направи, остане ли катализатора при него, пак ще е на печалба. Не се хващай на тия измишльотини.
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: проблем с таблото

Мнение от zvetiko » 07 Дек 2012, 9:26

Щом всичко е работело едва ли е кодинга- по-скоро трябва да се извади помпата с нивомера, да се почисти и види състоянието.

Ако се направи както трябва, колата става много малко по-шумна и ако катализатора е бил наистина запушен тръгва по-добре- на мястото на катализатора се слагат два резонатора. Има и версия при, която шума остава същият- отваря се катализатора, вади се керамиката и на нейно място се слага стоманена вълна от неръждаема стомана.

А този при, който си отишъл- не е зле, някакви резонатори или гърне за 100 , а ти му даваш 400 ...

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 15.11.2012
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: E34
Мечтае да кара: E68
Детайли за колата: може би 1.9 TDI

Re: проблем с таблото

Мнение от grobar_partizan » 07 Дек 2012, 10:30

zvetiko написа:Има и версия при, която шума остава същият- отваря се катализатора, вади се керамиката и на нейно място се слага стоманена вълна от неръждаема стомана.


До скоро в нас се въртеше един катализатор с метална пита. От едната страна беше като нов, а като се обърне беше стопен метала. Има ли вариант да тръгнат частици метал по цялата система и после с това да се занимавам?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: проблем с таблото

Мнение от zvetiko » 07 Дек 2012, 13:56

grobar_partizan написа:
zvetiko написа:Има и версия при, която шума остава същият- отваря се катализатора, вади се керамиката и на нейно място се слага стоманена вълна от неръждаема стомана.


До скоро в нас се въртеше един катализатор с метална пита. От едната страна беше като нов, а като се обърне беше стопен метала. Има ли вариант да тръгнат частици метал по цялата система и после с това да се занимавам?


Когато отворите в катализатора се задръстят- най-грубо си представи, че вътре има наредени един до друг няколкостотин спагети, ако караш по-сериозно, газовете почват да чупят керамиката и да я изхвърлят и остава само мрежата на керамиката или пък някаква модификация- преди години нещо не ми хареса как върви колата, отварям катализатора и вътре няма никой, само металната мрежа беше станала на топче и запушила генерацията. ;)

Стоманената вълна не се слага като я напъхаш с пръчка от единият край ;) Има си технология със съответните сепаратори, които пречат изгорелите газове да я издухат. Не може да вземеш едно старо гърне, да го напълниш с телчета за миене на съдове и да очакваш много от него. ;)

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook