Отново въпросче за тдс комбито ми (масло нивомат)
Модератор: Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
Отново въпросче за тдс комбито ми (масло нивомат)
Та значи питането ми е следното,тъй като колата ми е от скоро-комбито ми е с нивомат.Интересувам се как да сменя маслото на нивомата и с какво.И другото е сега в това топлото време като като я карам по-остро колата и на като се поовлека на високите обороти и после като я оставя на обороти или като е на 1000-1500 и се чува едно виене и кормуването става малко по-трудно,но не мога да разбера дали е от кормилната рейка или от помпата.Или маслото се загрява и става по-рядко ли.Не знам.Предварително благодаря ако някой даде решение или идея за случващото се.
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Отново въпросче за тдс комбито ми (масло нивомат)
ivan_4ooo написа:Та значи питането ми е следното,тъй като колата ми е от скоро-комбито ми е с нивомат.Интересувам се как да сменя маслото на нивомата и с какво.И другото е сега в това топлото време като като я карам по-остро колата и на като се поовлека на високите обороти и после като я оставя на обороти или като е на 1000-1500 и се чува едно виене и кормуването става малко по-трудно,но не мога да разбера дали е от кормилната рейка или от помпата.Или маслото се загрява и става по-рядко ли.Не знам.Предварително благодаря ако някой даде решение или идея за случващото се.
Това виене е породено обикновено от 4 неща.
1. Ниско ниво на нивоматната течност. Засмуква въздух като се лашка и започва да вие системата, поради образуване на мехурчета.
2. Различна от CHF 11 S течност сипана в системата. Обикновено сипват ATF без да се съобразяват с написаното на капачката. От там пак се получават мехурчетата и започва вой. Това се проверява лесно. ATF e червена, CHF е зелена.
1 и 2 са ми се случвали лично.
3. Този вариант не ми се е случвал, но е вероятен. Поради много стара течност, тя си губи смазочните качества и от там започват странните звуци.
4. Заминаваща си хидравлична помпа. Почти неразрушима и е много рядко да се строши. Все пак е възможен сценарии.
Смяната е лесна. Отдолу се отвива един маркуч, който върви към хидравличната помпа. Въртиш волана и събираш каквото изтече. Въртиш 4 пъти на дясно и 4 пъти на ляво. Ако си паралия ще смениш и филтъра в казанчето (за жалост май се сменя цялото казанче някой др. да потвърди тази теза аз не съм го правил). Хубаво е да се откачи и отдолу при дифа още 1 маркуч след разпределителя за да изтече всичкото масло.
След това завиваш маркучите и наливаш новото масло в системата. Цялата система събира 1.7-1.8л течност. Системата сама се обезвъздушава. Хидравличното масло се сменя на 100-150 хил. км.
Предупреждавам те. Никога не пали колата на изпразнена система и откачени маркучи. Става нещо ужасно и можеш да строшиш помпата.
При развиване на маркучите може да ползваш някакъв проникващ флуид. Вероятно тези резби не са развивани от както това е кола.
Успех и ако някой колега може да добави нещо или да ме коригира нека го направи.
Иво
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Re: Отново въпросче за тдс комбито ми (масло нивомат)
То какво да се добавя след тебе Иво ти на компа ли спиш бре , дебнеш дебнеш па току напишеш някой роман
, може смо добавка че се върти 5 пъти не сам 4-ри наляво надясно
. Изчерпателно описано , само да наблегна за казанчето вътре има едни джунджурии нанизани в определена последователност на шпилката , ако чистиш вътре основно и ги вадиш подреждай как са били и прегледай уплътненияата ако нещо те съмнява сменяй с подходящо . Мойте някой ги беше "оправял " и ми правеше парчета , фърляше масло през капачката . И след обезвъздушаването ръчно с волана после като покараш по неравности или най-добре неравен паваж се самообезвъздушава чрез системата за регулиране нивото на нивомата. Успех и ако не е било червено демек правилното не се задълбочавай много просто смени маслото без да бърникаш , че понякога от много ентусиазъм се влиза във филм на който билетчето за вход е доста кинти
.



- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Отново въпросче за тдс комбито ми (масло нивомат)
А бе доста доста колко да са 
На някой им се струва много разправия и кинти, на други като мен просто си заслужава.
Това за неравностите и паважа не мисля, че е правилния вариант - по-скоро с лостчето, разхлабва се, и нагоре надолу 5-6 пъти амортисьорите докато целия въздух не излезе. Поне така ми е показвал моя майстор и да си приязная работи.

На някой им се струва много разправия и кинти, на други като мен просто си заслужава.
Това за неравностите и паважа не мисля, че е правилния вариант - по-скоро с лостчето, разхлабва се, и нагоре надолу 5-6 пъти амортисьорите докато целия въздух не излезе. Поне така ми е показвал моя майстор и да си приязная работи.

Re: Отново въпросче за тдс комбито ми (масло нивомат)
Благодаря за информацията и пак набързичко да питам защото търсих темата,но не я намерих за нивомата,а в нея много точно беше обяснено как и на какво разстояние трябва да е вдигната колата в зависимост от размера на джантите,май пишеше някакво разстояние от веждата на калника до джантата,ако не се лъжа и май в багажника трябваше да има товар.Ще сподели ли някой ако знае как става магията?И това за обезвъдушаването значи колата като е на канала и като съм налял новото масло и паля и от долу разхлабвам оново дето е като разпределител с лостчето и го местя няколко пъти колата да се вдига и пуска задницата и после пак стягам на позицията на която е било.
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Отново въпросче за тдс комбито ми (масло нивомат)
531mm до долен ръб джанта 16-ка с 280кг в багажника - това по книга. Ако си като в моя случай със стари омекнали пружини според мен е редно да гледаш тампоните в купето - дали задницата ляга на пружините или само на стеблата на амортесьорите(тампоните се деформират в средата, изпъкват и шайбата не контактува с тампона) - ако е второто, имай в предвид - 86лв е цената на 1 нов тампон...
Не знам на какво викаш разпределител, но на стабилизиращата щанга има една планка със халка и две гайки 10-ки. Та разхлабваш гайките и таз планка почва да се върти около стабилизиращата щанга, движейки лоста към регулатора напред или назад, което от своя страна повдига или сваля колата. Най добре става работата с 5 човека. 1 отдолу, 1 мери на джантата и другите с бири седят в багажника
Не знам на какво викаш разпределител, но на стабилизиращата щанга има една планка със халка и две гайки 10-ки. Та разхлабваш гайките и таз планка почва да се върти около стабилизиращата щанга, движейки лоста към регулатора напред или назад, което от своя страна повдига или сваля колата. Най добре става работата с 5 човека. 1 отдолу, 1 мери на джантата и другите с бири седят в багажника

"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
Re: Отново въпросче за тдс комбито ми (масло нивомат)
KPETEH написа:531mm до долен ръб джанта 16-ка с 280кг в багажника - това по книга. Ако си като в моя случай със стари омекнали пружини според мен е редно да гледаш тампоните в купето - дали задницата ляга на пружините или само на стеблата на амортесьорите(тампоните се деформират в средата, изпъкват и шайбата не контактува с тампона) - ако е второто, имай в предвид - 86лв е цената на 1 нов тампон...
Не знам на какво викаш разпределител, но на стабилизиращата щанга има една планка със халка и две гайки 10-ки. Та разхлабваш гайките и таз планка почва да се върти около стабилизиращата щанга, движейки лоста към регулатора напред или назад, което от своя страна повдига или сваля колата. Най добре става работата с 5 човека. 1 отдолу, 1 мери на джантата и другите с бири седят в багажника





- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Отново въпросче за тдс комбито ми (масло нивомат)
Aз вече се снабдих с други нивомати, скоро ги оборудвам с нови тампони (като въпросните тампони са със изпитан жокер в цената и качеството
)
Ще се свалят моите, демонтаж на пружините и преместването им на новите амортисьори, старите амортисьори се отварят и правят, нова течност, всичко се източва и се пълни наново с читави течности.
Замислям се, понеже е сипвано какво ли не, дали да не промия системата с нафта или нещо от сорта? Какво мислите вие?
ПС помпата също се предава по някое време, както и регулатора, съответно при мен - помпата е сменена и вече имам хидравлика на волана, а регулатора скоро ще бъде също сменен с резервния, който е обслужен с нови О-пръстени, защото стария при натоварване на колата свиреше

Ще се свалят моите, демонтаж на пружините и преместването им на новите амортисьори, старите амортисьори се отварят и правят, нова течност, всичко се източва и се пълни наново с читави течности.
Замислям се, понеже е сипвано какво ли не, дали да не промия системата с нафта или нещо от сорта? Какво мислите вие?

ПС помпата също се предава по някое време, както и регулатора, съответно при мен - помпата е сменена и вече имам хидравлика на волана, а регулатора скоро ще бъде също сменен с резервния, който е обслужен с нови О-пръстени, защото стария при натоварване на колата свиреше


- Kassara
- Потребител
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 23.06.2011
- Местоположение: в движение
- Пол: Мъж
- Кара: вАна
Re: Отново въпросче за тдс комбито ми (масло нивомат)
Колега ivan_4ooo пиши на ЛС или ми се обади как да ти пратя другия ключ за кобито (иначе височината беше регулирана с 15ките зимни) 

9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани