ПОМОЩ! Точни размери на пета за зацепване разпр. вал TDS
Модератор: Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
ПОМОЩ! Точни размери на пета за зацепване разпр. вал TDS
Колеги моля някой да даде чертежи или снимки с оразмерени инструменти за зацепване вериги на М51Д25(2.5 ТДС). Това което най-много ми трябва е петата за фиксиране на разпределителния вал(BMW No. 11 3 320). Рових доста и останалите необходими неща ги намерих, но на тоя пуст фиксатор не можах да намеря четлив чертеж. Ако има на целия комплект също няма да се разсърдя. Благодаря предварително!
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Re: ПОМОЩ! Точни размери на пета за зацепване разпр. вал TDS
дай снимка на валовете след 6-тия, и двата. ако са квадрати отзад много лесно става
Re: ПОМОЩ! Точни размери на пета за зацепване разпр. вал TDS
А бе вала е само 1 и на мен ми трябва петата която се набива зад пиньона на веригата. Не е въпроса само да го фиксирам ами и да го наместя с точност до 1 градус защото запчаткате е без шпонка, а на конус. Инструмента е с горепосочения номер по BMW. трябва ми това което е на чертежа, но в по-четлив вариант.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: ПОМОЩ! Точни размери на пета за зацепване разпр. вал TDS
От тоя чертеж ти трябват само два размера и половината шаблон другата е направо ненужна. Та въпросния размер е 32.5мм( не знам тия 5 десети как ще ги нагодите ) и другото е 14-те мм във височина и най-вече перпендикулярност по хоризонтала на двете крила дето ще легнат на основата на главата и вертикалния процеп с размер 32.5мм дет обхваща засечката ( аз така й викам ) на разпределителния вал до гърбиците на първи цилиндър . Има смисъл за зацепване при смяна на вериги иначе е бошлав работа ако са износени щото просто няма нагаждане центровката бяга с по няколко градуса в + и - . Аз си направих такъв шаблон от шперплат и от плексиглас ама важното е перпендикулярността което можеш да измериш и с други средства с повечко фантазия . Успех. ПС: Ей едно клипче от опита ми за центровка с износени вериги http://www.youtube.com/watch?v=DRDkpxcu1fk .
Re: ПОМОЩ! Точни размери на пета за зацепване разпр. вал TDS
Първо да благодаря за помощта!
Извинявам се за критиката ама гледам, че много ти подскача скобата докато затягаш. От там никакъв проблем да ти избяга 2-3 градуса, а като се има предвид че гониш точност до градус - 2-3 си е много. Нямаше ли толкова кои да сложи една ръка върху скобата?Тва първо и второ: при застопорен вал веригата от горната страна(м/у помпа и разпр.вал) трябва да е опъната в момента на затягането, хлабината да остане от долната страна от към обтегача, щото тва горе пластмасовото е само водач. За целта фиксиращ вала, опъваш веригата и с един ключ 27 го държиш да не мърда докато затягаш зъбн.колело. Гледам при теб че мърда малко, и макар да си мислиш че колелото е фиксирано на вала и няма къде да мръдне - мърда по малко. Може би затова ти бяга малко.
А на мен ми трябва да си направя центровката със тая пета щото свалях глава и съм я правил буквално на око(не че не съм я докарал горе-долу). Върви колата ама нещо не ме кефи разхода и затова искам да си я зацепя както трябва с 2 градуса отклонение от хоризонталата(както си го дават по книга за износени вериги). Другата причина да искам да я свърша тая работа е да мога да върна леко предварението от помпата, че я купих колата така със забита в блока помпа. Ще се лиша от съвсем безпроблемния топъл старт, но малко искам да омекотя работата на мотора че сега много чука, като 15 годишен бус на мерцедес е.
А ако не ми се получи и не намеря компромисен вариант ще сменям веригите.
Извинявам се за критиката ама гледам, че много ти подскача скобата докато затягаш. От там никакъв проблем да ти избяга 2-3 градуса, а като се има предвид че гониш точност до градус - 2-3 си е много. Нямаше ли толкова кои да сложи една ръка върху скобата?Тва първо и второ: при застопорен вал веригата от горната страна(м/у помпа и разпр.вал) трябва да е опъната в момента на затягането, хлабината да остане от долната страна от към обтегача, щото тва горе пластмасовото е само водач. За целта фиксиращ вала, опъваш веригата и с един ключ 27 го държиш да не мърда докато затягаш зъбн.колело. Гледам при теб че мърда малко, и макар да си мислиш че колелото е фиксирано на вала и няма къде да мръдне - мърда по малко. Може би затова ти бяга малко.
А на мен ми трябва да си направя центровката със тая пета щото свалях глава и съм я правил буквално на око(не че не съм я докарал горе-долу). Върви колата ама нещо не ме кефи разхода и затова искам да си я зацепя както трябва с 2 градуса отклонение от хоризонталата(както си го дават по книга за износени вериги). Другата причина да искам да я свърша тая работа е да мога да върна леко предварението от помпата, че я купих колата така със забита в блока помпа. Ще се лиша от съвсем безпроблемния топъл старт, но малко искам да омекотя работата на мотора че сега много чука, като 15 годишен бус на мерцедес е.

Re: ПОМОЩ! Точни размери на пета за зацепване разпр. вал TDS
Ама аз не затягам никво колело , направих клипчето за да се види кво става с разтегнати вериги тип " аха да прескочи зъб " че може и два
. Знам как се прави центровка ама веригите ми бяха леш ама пълен леш пък топла си палеше с чукането на стартера и тва само щото е малкия тдс при няго няма познаване кога е свършил ангренажа, добре , че от немай къде си направих кушията да правя центровки та да видя кво е дереджето та смених по спешност вериги като след едно от затяганията ми прескочи зъб ( добре че на разпр. горе беше ). Та клипа е да видиш ква точно работа върши туй чудо и че и без него може ама е по-мъчно. И не клопа 2-3градуса ами направо си бяха 10-на , тъй че сменяйте си ангренажите навреме хем и на колите да се порадвате , че тия вериги кат станат лукуми се почва едно никакво ни вървене ни разход ни дявол . Успех.

- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Re: ПОМОЩ! Точни размери на пета за зацепване разпр. вал TDS
Имам инструмент, но е за М50 с 2 вала. Няма ли фрезист около теб да ти направи този инструмент, моя излезе 20 лв. Освен да си намериш читаво парче желязо и да го сътвориш сам.
Re: ПОМОЩ! Точни размери на пета за зацепване разпр. вал TDS
Та той е един вал,няма какво да те притеснява,става и без инструмент.
Просто гледаш гърбиците на 1-ви цилиндър да се нагоре и точно преди да почне да натиска на 6-ти стягаш зъбчатката и си готов.Клипа в темата е показателен
напълно безсмислено е да гониш точна центровка до 1 градус,при стари вериги.Защото от бмв препоръчват за такива вериги прецентроване с 2 градуса именно за този вал.
Просто гледаш гърбиците на 1-ви цилиндър да се нагоре и точно преди да почне да натиска на 6-ти стягаш зъбчатката и си готов.Клипа в темата е показателен

- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: ПОМОЩ! Точни размери на пета за зацепване разпр. вал TDS
vinio написа:Та той е един вал,няма какво да те притеснява,става и без инструмент.
Просто гледаш гърбиците на 1-ви цилиндър да се нагоре и точно преди да почне да натиска на 6-ти стягаш зъбчатката и си готов.Клипа в темата е показателеннапълно безсмислено е да гониш точна центровка до 1 градус,при стари вериги.Защото от бмв препоръчват за такива вериги прецентроване с 2 градуса именно за този вал.
Да но само за м51 .За малкия мотор не важи,или по скоро няма ефект.
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
- Maratilov e34
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 146
- Регистриран на: 17.02.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 525i
Re: ПОМОЩ! Точни размери на пета за зацепване разпр. вал TDS
Колеги даите ми само шаблони или размери ама да са точни и ште ви ги направа за по 20-тина лева.
И един мармот завиваше шоколада в калници от Опел
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани