Моля за съвет относно предстоящи ремонти на E34 520i, 1989
Модератор: Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- BlueZone
- Потребител
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 1.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 520i
- Мечтае да кара: BMW M6
Моля за съвет относно предстоящи ремонти на E34 520i, 1989
Здравейте 
Като съвсем новопопаднал тук, както и като пресен собственик на отдавна бленуваната марка кола, имам нужда от съвет, относно предстоящите й ремонти.
Позволих си, поради непредвидени ограничения в бюджета, да спазаря едно E34 520i 1993 г. в не много изрядно състояние, с идеята, че ремонтирайки го, харчовете ще се случват постепенно, а няма да изсипвам много пари накуп за кола в достатъчно добра кондиция. Тъй като поради така стеклите се обстоятелства, колата я взех от приятел, на когото мога да се доверя, знам кои неща по колата със сигурност са наред.
Дотук ми е известно, че виско съединителя е заминал, двата леви амортисьора са за смяна, има нужда от нов акумулатор, а както подозирам (доколкото позволяват съвсем скромните ми познания по автовъпроси на този етап) - алтернатора също не е в ред. Предполагам, че стартера се скапа днес, защото колата отказа дори да си помисли да запали, при положение, че акумулатора, който ползвах, е наред, пък при опита да запаля не се случи абсолютно нищо, а до вчера палеше веднага без никакви проблеми.
Освен това, забелязах, че индикатора за накладките на таблото премигва, което по пътя на логиката сочи, че и те са за смяна.
Въпросите ми (от чисто икономически подбуди) са следните:
Кои от гореописаните части мога да взема втора ръка (понеже имам откъде да ги намеря повечето) и кои задължително трябва да са нови (за някои от частите отговора е очевиден де
)?
П.П. Надявам се да ми простите невежеството и евентуалната тъпост на въпросите и съжденията ми. Благодаря предварително.

Като съвсем новопопаднал тук, както и като пресен собственик на отдавна бленуваната марка кола, имам нужда от съвет, относно предстоящите й ремонти.
Позволих си, поради непредвидени ограничения в бюджета, да спазаря едно E34 520i 1993 г. в не много изрядно състояние, с идеята, че ремонтирайки го, харчовете ще се случват постепенно, а няма да изсипвам много пари накуп за кола в достатъчно добра кондиция. Тъй като поради така стеклите се обстоятелства, колата я взех от приятел, на когото мога да се доверя, знам кои неща по колата със сигурност са наред.
Дотук ми е известно, че виско съединителя е заминал, двата леви амортисьора са за смяна, има нужда от нов акумулатор, а както подозирам (доколкото позволяват съвсем скромните ми познания по автовъпроси на този етап) - алтернатора също не е в ред. Предполагам, че стартера се скапа днес, защото колата отказа дори да си помисли да запали, при положение, че акумулатора, който ползвах, е наред, пък при опита да запаля не се случи абсолютно нищо, а до вчера палеше веднага без никакви проблеми.
Освен това, забелязах, че индикатора за накладките на таблото премигва, което по пътя на логиката сочи, че и те са за смяна.
Въпросите ми (от чисто икономически подбуди) са следните:
Кои от гореописаните части мога да взема втора ръка (понеже имам откъде да ги намеря повечето) и кои задължително трябва да са нови (за някои от частите отговора е очевиден де

П.П. Надявам се да ми простите невежеството и евентуалната тъпост на въпросите и съжденията ми. Благодаря предварително.
Последна промяна BlueZone на 08 Окт 2011, 19:55, променена общо 1 път
- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Моля за съвет относно предстоящи ремонти на E34 520i, 1993
1-во място вискосъединителя - около 150 лева на различни марки, препоръчвам ЗАКС(sachs) задължително НОВ
2-ро стартера може и да не е заминал - провери му хубаво кабелите защото има един дебел който масово му се разкъсва изолацията и се деформира и разплита - променя му се съпротивлението и стартера не иска да завърти.
Ако е от това сваляш го и го ремонтираш с термошлаух и/или изолирбанд, ако не е това си приготви ~60 лева за стартер втора ръка.
3-то алтернатора сигурно ще мине с рециклиране, но за пари не мога да ти кажа нищо.
4-то амортисьорите щом и преден и заден са аут вземи направо комплект 4 броя. Може да ги вземеш и втора употреба, цените са между 50 и 80 лева на брой според зависи от вида на амортисьора.
5-то акумулатора има шанс да го занесеш да го заредят и да изкара поне зимата, това ако просто е изтощен и няма прекъснати клетки.
6-то лампата за накладките може да примигва от недобър контакт на буксата. когато се износят накладките и стигне до датчика лампата светва без да мига. друг вариант е някой да се е опитвал да го хунтира тоя датчик и да не го е направил като хората.
2-ро стартера може и да не е заминал - провери му хубаво кабелите защото има един дебел който масово му се разкъсва изолацията и се деформира и разплита - променя му се съпротивлението и стартера не иска да завърти.
Ако е от това сваляш го и го ремонтираш с термошлаух и/или изолирбанд, ако не е това си приготви ~60 лева за стартер втора ръка.
3-то алтернатора сигурно ще мине с рециклиране, но за пари не мога да ти кажа нищо.
4-то амортисьорите щом и преден и заден са аут вземи направо комплект 4 броя. Може да ги вземеш и втора употреба, цените са между 50 и 80 лева на брой според зависи от вида на амортисьора.
5-то акумулатора има шанс да го занесеш да го заредят и да изкара поне зимата, това ако просто е изтощен и няма прекъснати клетки.
6-то лампата за накладките може да примигва от недобър контакт на буксата. когато се износят накладките и стигне до датчика лампата светва без да мига. друг вариант е някой да се е опитвал да го хунтира тоя датчик и да не го е направил като хората.
- BlueZone
- Потребител
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 1.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 520i
- Мечтае да кара: BMW M6
Re: Моля за съвет относно предстоящи ремонти на E34 520i, 1993
Благодаря за изчерпателната информация
Ще погледна нещата, които ме посъветва и ще видим какво ще се окаже.

- Stoqnov_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 591
- Регистриран на: 2.04.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E30- 324 D, E30-318 i
- Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.
Re: Моля за съвет относно предстоящи ремонти на E34 520i, 1993
Ако случайно не ти се хвърлят по 80 лв за амортисьор, тука има един тип, който се занимава с хидравлика, за толко пари ще ти направи и четирите, със смяната на глупостите вътре, ново масло и т.н. Ако стержена не е увреден, ще те изкарат доста време. Аз съм с такива две години, нема грижи, колата я ползвам за придвижване единствено. А стартера е агрегат, който се рециклира. Моят е рециклиран в "елпром", но струва дота. Втора ръка в момента има- читав за 50 лв., а често масата прави пишици, провери всичко дали е стегнато
А виското...... аз също съм с ново. Но брата примерно взе на старо- за 50 кинта, има мчувството, че работи по-добре от моето..Ако знаеш от къде е, както и че работи- спести 100 лв, ше ти трябват за другите работи.
Честита придобивка и да я караш със кеф и мерак.

Честита придобивка и да я караш със кеф и мерак.

С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.
- BlueZone
- Потребител
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 1.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 520i
- Мечтае да кара: BMW M6
Re: Моля за съвет относно предстоящи ремонти на E34 520i, 1993
Проверих и кабелите на стартера, както и бушоните за всеки случай, но всичко си беше наред. Накрая взех трети акумулатор и с него запали веднага. Явно кофти късмет с предните. Поне е ясно, че стартера е наред.
Офертата за оправянето на амортисьорите ми звучи примамливо на тоя етап - може ли някакви координати на човека?
П.П. Прави ми впечатление, че предните седалки са необичайно високи като за тази кола (карал съм две такива преди) - свалил съм шофьорската докрай и пак ми опират краката във волана. Чудя се дали тия седалки са сменяни или има вариант да са си оригинално така и ако е второто - дали има начин да се свалят още или трябва да ги сменям?
Офертата за оправянето на амортисьорите ми звучи примамливо на тоя етап - може ли някакви координати на човека?
П.П. Прави ми впечатление, че предните седалки са необичайно високи като за тази кола (карал съм две такива преди) - свалил съм шофьорската докрай и пак ми опират краката във волана. Чудя се дали тия седалки са сменяни или има вариант да са си оригинално така и ако е второто - дали има начин да се свалят още или трябва да ги сменям?
- MaxMeyer
- ентусиаст
-
- Мнения: 932
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
Re: Моля за съвет относно предстоящи ремонти на E34 520i, 1993
Пусни снимка на седалките и веднага ще те ориентираме оригинални ли са. 


- BlueZone
- Потребител
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 1.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 520i
- Мечтае да кара: BMW M6
Re: Моля за съвет относно предстоящи ремонти на E34 520i, 1989
Ето снимки на шофьорската седалка:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Моля за съвет относно предстоящи ремонти на E34 520i, 1989
съвсем твойте са си седалките
Ти седалките остави, ами тая ръчна както е щръкнала нагоре не ти ли опира в ребрата
държи ли нещо въобще?

Ти седалките остави, ами тая ръчна както е щръкнала нагоре не ти ли опира в ребрата


- BlueZone
- Потребител
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 1.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 520i
- Мечтае да кара: BMW M6
Re: Моля за съвет относно предстоящи ремонти на E34 520i, 1989
Ръчната държи само ако наклона е в рамките на 5°
Обаче продължавам да не разбирам защо тая седалка е толкоз неудобна. Щом е оригинална, какво да направя, за да мога да седна нормално и да карам, без да съм принуден да се разкрачвам като жаба?
Както споменах по-рано, карал съм още две такива E34-ки и техните седалки са по-ниски и по-удобни, а имат и опция да се местят по-назад. Тази мойта момента е смъкната до долу и е изтеглена максимално назад и пак ми е тясно и неудобно и краката ми опират във волана.

Обаче продължавам да не разбирам защо тая седалка е толкоз неудобна. Щом е оригинална, какво да направя, за да мога да седна нормално и да карам, без да съм принуден да се разкрачвам като жаба?
Както споменах по-рано, карал съм още две такива E34-ки и техните седалки са по-ниски и по-удобни, а имат и опция да се местят по-назад. Тази мойта момента е смъкната до долу и е изтеглена максимално назад и пак ми е тясно и неудобно и краката ми опират във волана.
- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Моля за съвет относно предстоящи ремонти на E34 520i, 1989
Виж да нямаш нещо под седалката дето да подпира в него и да не може да падне до край
Другия вариант е да я свалиш и да видиш как са и механизмите, да не би нещо да заяждат или нещо да им се е случило друго

Другия вариант е да я свалиш и да видиш как са и механизмите, да не би нещо да заяждат или нещо да им се е случило друго

- BlueZone
- Потребител
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 1.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 520i
- Мечтае да кара: BMW M6
Re: Моля за съвет относно предстоящи ремонти на E34 520i, 1989
Оправи се седалката - ръчката нещо беше заяла. Както казва един приятел - като не става с "мамата!", вземи по-големия чук 

Re: Моля за съвет относно предстоящи ремонти на E34 520i, 1989
Аз си взех ново виско Mahle за 98 от колегата laviatan, тъй че втора употреба е безсмислено според мен.
Тва за големия чук е много верно.
Тва за големия чук е много верно.



12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани