Въпрос за автомат A5S/310Z
Модератор: Технически модератори
24 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Въпрос за автомат A5S/310Z
Peter Angelov написа:И прочети как се прави смяната -става при определен температурен режим-източва се на горещо,нивото се прави на хладнои голяма чистота.
Здрасти, това за нивото когато си с мерителна пръчка и на нея има 3 пъпки, 2 по малки и една в средата по голяма в кой момент къде трябва да бъде маслото![]()
1. При напълно студен двигател![]()
2. При температура на картера на кутията около - 40-60 градуса![]()
3. При максимално горещо масло![]()
При мен по спомен при положение №1 е на първата пъпка от долу нагоре по пръчката.
При пологение №2 е някъде на средата по точно на по дебелата пъпка на пръчката.
При горещо масло е около и на горна граница пъпка на пръчката.
И друго до колкото си спомням се мереше на загасен моторМоята кутия е - 4HP24-GY
Поздрави
P.S. След смята на филтър, гарнитура и т.н. източих 5 л. масло Декстрон Д2 и сложих отново толкова оригинално по спецификация на BMW,доставка от BMW Германия при мен има доста добър резултат! Кутията по мои наблюдения се държи повече от прекрасно, няма лашкане, придърпване, сменя доста стегнато и хубаво.А на Спорт режим направо ги сменя зверски
предавките, изключително бързо и точно докато се усетя и съм 2 предавки надолу и после по същия начин стегнато и бързо преминава в по горни. В града карам на режим S3 кефа е огромен и колата се държи много приятно
Понеже темата е за определена кутия и съм отговорил за нея.При твоята нивото се мери само по един начин за да не береш ядове-при кутия подгрята до работен режим и работещ двигател.Ако маслото не е подгрято ще сипеш повече,ако двигателя не работи ще сипеш по-малко
сложих отново толкова оригинално по спецификация на BMW,доставка от BMW Германия при мен има доста добър резултат! Кутията по мои наблюдения се държи повече от прекрасно, няма лашкане, придърпване, сменя доста стегнато и хубаво.А на Спорт режим направо ги сменя зверски
Точно това е ефекта от оргиналното масло-при всички други има разни придърпвания,при оргиналното е едно мазно и не усещаш превключването-заслужава си да се опита и усети разликата.

- Peter Angelov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1415
- Регистриран на: 5.06.2008
Re: Въпрос за автомат A5S/310Z
zvetiko Здрасти благодаря ти
За всеки случай ще го гледам пак ще покарам да влезе в режим и на запален двигател ще дигна щеката да видя пак до къде е
При това положение би трябвало нивото да е на 3 пъпка от долу / нагоре нали така
Видях че си го казах в другата тема така. Че на студен мотор е на най долната пъпка. На температура между 40-70 градуса на средната пъпка тази по дебелата. А при влязъл двигател в режим и загрял на последната пъпка, най горе на щеката
Надявам се да не бъркам нещо по отношение на меренето и малко говорим за друга кутия но все ще е полезно за колегите 

За всеки случай ще го гледам пак ще покарам да влезе в режим и на запален двигател ще дигна щеката да видя пак до къде е




- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Въпрос за автомат A5S/310Z
Може да си сигурен ,че мериш нивото при едни и същи условия,без влияние на външните температури, само при добре загряла кутия.Представи си разликите в обема на 11л-при теб 9
при -20 и +35.
Най-долната пъпка е минималното ниво при 40гр.-обаче как ще знаеш ,че е 40гр. това може да стане само в сервиз с нужната диагностична апаратура.Средната -мин. ниво при 80,най-горната макс. при 80 или при загрят двигател трябва да си между втората и третата пъпка
На колега дето ще сменя-имай в предвид ,че колата загрява страшно бързо до температурата за отчитане на нивото особено при тия жеги сега -за 2-3мин. затова трябва да си готов с всичко за правенето на нивото.Имай в предвид ,че също като го източиш ще трябва сега да чакаш около 4 часа докато изстине-ако отидеш в добър сервиз ще ти кажат да оставиш колата и да дойдеш след няколко часа,ако отидеш където не трябва ,сменят го и си тръгваш щастлив почти веднага.
Най-добре източваш и сменяш филтъра вечерта,доливаш до около нивото и на другият ден правиш нивото както трябва-и пак имаш максимум 5мин.
По принцип маслото е хубаво да се сменя когато е студено-колата изстива бързо,нужната температура се държи по-дълго. 
А и ще нещо-на автоматика маслото се сменя само частично-колкото изтече толкова доливаш.Има различни простотии да източиш всичкото-надуваш с копресор,палиш двигателя при отворена кутия,някои чакат няколко дни да капе
,но резултата може да е силно отрицателен-сменяй на 25 К маслото,на около 75 и филтъра и ти гарантирам 1 000 000 км каквито и други простоти да правиш с колата-на BMW автоматичните скоростни кутии са мно-о-го добри.


Най-долната пъпка е минималното ниво при 40гр.-обаче как ще знаеш ,че е 40гр. това може да стане само в сервиз с нужната диагностична апаратура.Средната -мин. ниво при 80,най-горната макс. при 80 или при загрят двигател трябва да си между втората и третата пъпка
На колега дето ще сменя-имай в предвид ,че колата загрява страшно бързо до температурата за отчитане на нивото особено при тия жеги сега -за 2-3мин. затова трябва да си готов с всичко за правенето на нивото.Имай в предвид ,че също като го източиш ще трябва сега да чакаш около 4 часа докато изстине-ако отидеш в добър сервиз ще ти кажат да оставиш колата и да дойдеш след няколко часа,ако отидеш където не трябва ,сменят го и си тръгваш щастлив почти веднага.



А и ще нещо-на автоматика маслото се сменя само частично-колкото изтече толкова доливаш.Има различни простотии да източиш всичкото-надуваш с копресор,палиш двигателя при отворена кутия,някои чакат няколко дни да капе



- P1tbuL
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 4.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Т-34
- Мечтае да кара: F1 race car!
- Детайли за колата: 1942; Length- 6.68 m; 76.2 mm (3.00 in) F-34 tank gun
Re: Въпрос за автомат A5S/310Z
zvetiko написа:Може да си сигурен ,че мериш нивото при едни и същи условия,без влияние на външните температури, само при добре загряла кутия.Представи си разликите в обема на 11л-при теб 9при -20 и +35.
Най-долната пъпка е минималното ниво при 40гр.-обаче как ще знаеш ,че е 40гр. това може да стане само в сервиз с нужната диагностична апаратура.Средната -мин. ниво при 80,най-горната макс. при 80 или при загрят двигател трябва да си между втората и третата пъпка
На колега дето ще сменя-имай в предвид ,че колата загрява страшно бързо до температурата за отчитане на нивото особено при тия жеги сега -за 2-3мин. затова трябва да си готов с всичко за правенето на нивото.Имай в предвид ,че също като го източиш ще трябва сега да чакаш около 4 часа докато изстине-ако отидеш в добър сервиз ще ти кажат да оставиш колата и да дойдеш след няколко часа,ако отидеш където не трябва ,сменят го и си тръгваш щастлив почти веднага.Най-добре източваш и сменяш филтъра вечерта,доливаш до около нивото и на другият ден правиш нивото както трябва-и пак имаш максимум 5мин.
По принцип маслото е хубаво да се сменя когато е студено-колата изстива бързо,нужната температура се държи по-дълго.
А и ще нещо-на автоматика маслото се сменя само частично-колкото изтече толкова доливаш.Има различни простотии да източиш всичкото-надуваш с копресор,палиш двигателя при отворена кутия,някои чакат няколко дни да капе,но резултата може да е силно отрицателен-сменяй на 25 К маслото,на около 75 и филтъра и ти гарантирам 1 000 000 км каквито и други простоти да правиш с колата-на BMW автоматичните скоростни кутии са мно-о-го добри.
![]()
Изчерпателен отговор! Много съм ти благодарен колега! Ще те послушам

- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Въпрос за автомат A5S/310Z
Надявам се да не съм прав, но май няма да се реши проблема с гасненето при рязко натискане на спирачките със смяната на маслото. Наистина дано не съм прав. (нали при теб беше този проблем?) Ако няма промяна с проблема по-добре търси др. кутия.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Въпрос за автомат A5S/310Z
Аз мисля че сме го коментирали, но все пак ще повторя, колега, ровено ли е по дросела, вакуумите или стъпковия мотор.
Мойто М30 с автомат също гаснеше, и се оказа че трябва да има много финна настройка на дросел клапата когато е затворена
Накратко казано, пробвай с друг дросел, и погледни по номер дали дросела ти не е от кола с ръчна скоростна кутия.
Мойто М30 с автомат също гаснеше, и се оказа че трябва да има много финна настройка на дросел клапата когато е затворена

Накратко казано, пробвай с друг дросел, и погледни по номер дали дросела ти не е от кола с ръчна скоростна кутия.

- P1tbuL
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 4.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Т-34
- Мечтае да кара: F1 race car!
- Детайли за колата: 1942; Length- 6.68 m; 76.2 mm (3.00 in) F-34 tank gun
Re: Въпрос за автомат A5S/310Z
_65536_kb_sec_ написа:Аз мисля че сме го коментирали, но все пак ще повторя, колега, ровено ли е по дросела, вакуумите или стъпковия мотор.
Мойто М30 с автомат също гаснеше, и се оказа че трябва да има много финна настройка на дросел клапата когато е затворена![]()
Накратко казано, пробвай с друг дросел, и погледни по номер дали дросела ти не е от кола с ръчна скоростна кутия.
Да колега говорили сме.

Zubcho написа:Надявам се да не съм прав, но май няма да се реши проблема с гасненето при рязко натискане на спирачките със смяната на маслото. Наистина дано не съм прав. (нали при теб беше този проблем?) Ако няма промяна с проблема по-добре търси др. кутия.
Дано не ми се налага смяна на кутията... какви ли са цените

Re: Въпрос за автомат A5S/310Z
А и ще нещо-на автоматика маслото се сменя само частично
100% истина!
Има различни простотии да източиш всичкото-надуваш с копресор,палиш двигателя при отворена кутия,някои чакат няколко дни да капе,но резултата може да е силно отрицателен-
отрицателно ще е ако не знае човек какво прави...иначе:
-нека да се изцеди маслото няколко часа;
-охлабете мозъка(без да се демонтира);
-ако сте с тип ''вълнест'' филтър -не го сменяйте за нищо на света с хартиен китайски буклук!
-не палете мотора при отворен автомат-става с въртене на коленовият вал -ръчно;
идеята е да се освежи повече масло в автомата;
пс (зветико)-Пепи на смяна винаги съм минавал 6 литра източено масло ....при каталоложна смяна 3литра;
пс П.Ангелов-няма автомат ,на който се мери нивото при загасен мотор!!!
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Въпрос за автомат A5S/310Z
Дано не ми се налага смяна на кутията... какви ли са цените
Горе-долу колкото една смяна на масло-ако намериш кутия със сменено масло,самата кутия ще ти е бонус.

Колега vinio смяната на масло на АСК по принцип не е много проста процедура ,да не я усложняваме излишно-колкото повече операции ,толкова повече възможност за грешки,особено при условие ,че кутията си е изчислена да работи при режим на смяна на маслото колкото пусне толкова,така ,че вместо да изцедя насилствено 10литра наведнъж,по-добре да сменя по 5 през 25К км.

пс (зветико)-Пепи на смяна винаги съм минавал 6 литра източено масло ....при каталоложна смяна 3литра;
Значи ставаме двама

24 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани