Нормално ли е?
Модератор: Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- Никола Петров
- Потребител
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: 9.04.2009
- Местоположение: Троян
- Пол: Мъж
- Кара: E-34tds
- Мечтае да кара: М5
Нормално ли е?
Днеска едно нещо ми направи впечатление.Изминах с колата около 90км без да пускам климатик и като спрях колата (демек е изгасих)перката на климатика работи.Викам си аз ще поработи малко пък ще спре.Да ама 5мин. чакам перка не спира викам си акумулатора ще падне.Отворих капака и започнах бушоните един по един да ги махам до като спре.Махнах номер 25 и спря перката.Викам си сега ще пия едно кафе и после ще видя какво става.След един час пак отварям капака слагам бушона и перката пак тръгва.Махнах пак бушона минах още 200км този път на климатик спирам гася колата чакам 2 часа слагам бушона перка не тръгва.Въпроса ми е нормално ли е това с перката да работи при изгасена кола?
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Re: Нормално ли е?
дали е нормално да натиснеш клаксона, да граче като пресипнала гарга и да пресветкат двата десни фара ?
- marto_sv1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 63
- Регистриран на: 19.04.2011
- Местоположение: гр.Свищов
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 525TDS E34
- Мечтае да кара: BMW 525TDS E34
Re: Нормално ли е?
включва се за да може да помогне да се охлади мотора по-бързо.демек мотора е развил не обичайно висока температура за да се включи.демек провери си виското(от там тръгни първо)водна помпа и термостат.поздрави пиши какво е станало



BMW не е нито най-бързата кола,нито най-луксозната,сигурно не и най-красивата,тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!!!
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Нормално ли е?
NikiNikolov написа:дали е нормално да натиснеш клаксона, да граче като пресипнала гарга и да пресветкат двата десни фара ?
Тва може да го пробвам да го направя като алтернативна бибитка



Звучи ми супер яко, само че бибитката ще е такава




Иначе майтапа на страна а и по темата - НЕ е нормално да работи каквото и да било по колата, без контакт


- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Нормално ли е?
Нормално си е да върти перката, за да доохлади колкото може от охл. течност, след като си изгасил. Това е като колите с ел. перка - лятото в голямата жега гасиш, перката продължава да върти, докато охлади водата в радиатора, и си спира сама.
Re: Нормално ли е?
Dirty M5 driveR написа:Нормално си е да върти перката, за да доохлади колкото може от охл. течност, след като си изгасил. Това е като колите с ел. перка - лятото в голямата жега гасиш, перката продължава да върти, докато охлади водата в радиатора, и си спира сама.
Е тва вече не е вярно. Сори ама никой не оставя да работи перка за да охлади не водата в двигателя , а извън нея. Това съм го виждал на някои VW обаче е или грешка ( нередност ) или е пълна простотия инженерите да го оставят. Идеята е да се върти водата от помпата и да се охлажда през радиатора ( обдухван от перка да речем ) и да влезе охладена в двигателя за да отнеме температура от него демек да го охлади. И по темата , ако е задействан вентилатора от датчика на 101гр. дет е на главата първия отдясно лесно ще разбереш като му дръпнеш буксата когато върти и ако спре е от него ако ли не търси другаде проблема . Не си писал на каква скорост върти перката , ако е на втора чети по-горе , ако е на първа търси някъде при датчик налягане при климатичната система щот той само управлява първата и те така ще поизясниш нещата , но както колега е писал по-горе когато не си на контакт не би трябвало да работи перката ако ще току що да си прегрял двигателя и е в червеното та се къса. Успех.
Re: Нормално ли е?
Със сигурност някъде е дало на ''късо'',а и щом е без контакт значи късото е на 2 места.
По-горе колегата е обяснил за 2-та датчика които й влиаят.Единият се намира на филтер дехидратора за климатика-той може да активира 1-ва и втората степен само при свръх налягане на фреона т.е. висока температура на външния радиатор(изпарител)на климатика.Вторият се намира на главата и активира перката единствено на 2-ра степен ,при темп.над 101(е34) и 103(е39) тдс....
По-горе колегата е обяснил за 2-та датчика които й влиаят.Единият се намира на филтер дехидратора за климатика-той може да активира 1-ва и втората степен само при свръх налягане на фреона т.е. висока температура на външния радиатор(изпарител)на климатика.Вторият се намира на главата и активира перката единствено на 2-ра степен ,при темп.над 101(е34) и 103(е39) тдс....
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Нормално ли е?
vladobate написа:Dirty M5 driveR написа:Нормално си е да върти перката, за да доохлади колкото може от охл. течност, след като си изгасил. Това е като колите с ел. перка - лятото в голямата жега гасиш, перката продължава да върти, докато охлади водата в радиатора, и си спира сама.
Е тва вече не е вярно. Сори ама никой не оставя да работи перка за да охлади не водата в двигателя , а извън нея. Това съм го виждал на някои VW обаче е или грешка ( нередност ) или е пълна простотия инженерите да го оставят. Идеята е да се върти водата от помпата и да се охлажда през радиатора ( обдухван от перка да речем ) и да влезе охладена в двигателя за да отнеме температура от него демек да го охлади. И по темата , ако е задействан вентилатора от датчика на 101гр. дет е на главата първия отдясно лесно ще разбереш като му дръпнеш буксата когато върти и ако спре е от него ако ли не търси другаде проблема . Не си писал на каква скорост върти перката , ако е на втора чети по-горе , ако е на първа търси някъде при датчик налягане при климатичната система щот той само управлява първата и те така ще поизясниш нещата , но както колега е писал по-горе когато не си на контакт не би трябвало да работи перката ако ще току що да си прегрял двигателя и е в червеното та се къса. Успех.
То ясно, че идеята е водната помпа да върти, перката да охлажда водата в радиатора и т.н. Само че на изгасен двигател очевидно няма как да стане. На много коли с ел. перка съм чувал как тя продължава да върти след изгасянето на мотора. Сега дали инжинерите са тъпи, или има нередност в системата не знам. Но се е случвало прекалено много пъти, за да е съвпадение. На моята кола (320 е36) чувам как върти някаква перка (дали е климатичната не знам, с тия неща не съм толкова навътре), след като я изгася. Става дума за време от порядъка на под 1 мин., след което спира. Та за това писах, че според мен е нормално. Може и аз да греша, и това което чувам да не е въпросната перка. В такъв случай бих бил благодарен някой да обясни какво продължава да върти, за да си знам все пак, че ми е интересно.
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Нормално ли е?
имах същия проблем,оказа се релето на климатика 

Re: Нормално ли е?
kirililiev написа:имах същия проблем,оказа се релето на климатика
Демек колегата има предвид че са залепнали контактите на релето и не може да изключи предполагам.

11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани