Питане за турбо

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 29.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525tds
Мечтае да кара: MIG29

Питане за турбо

Мнение от jogr » 07 Фев 2011, 20:42

Колеги искам да Ви помоля за помощ. Става въпрос за турбина на 525тдс (турбото е Гарет). Преди време имах проблем- разтоварващия клапан не лягаше хубаво и пропускаше налягане, проблема бе отстранен. Чак днес обаче успях да си купя буустметър, монтирах го и с учудване останових, че пак не прави необходимото налягане (стига 0.7 бара). Незнам преди мен какво е правено по това пусто турбо, но се надявам с ваша помощ да ги вдигна на крака!
Та въпроса е:
turbo1.jpg
или някакъв друг размер за ориентир! То е ясно че после ще трябва леки доизкусорявания, но поне едно начално напътствие...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Re: Питане за турбо

Мнение от ///peter » 07 Фев 2011, 22:17

Нямам идея дали ще намериш точни размери, моя съвет е да натегнеш докато стигнеш желания буст - само внимавай да не обеднее

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 29.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525tds
Мечтае да кара: MIG29

Re: Питане за турбо

Мнение от jogr » 07 Фев 2011, 22:30

По скоро ако някой има свалена турбина да премери и да каже. Идеята ми е да имам някава изходна позиция, да си спестя малко време не друго. Не гоня някакви тунинзи просто да си направя стандартното налягане от 1.1 бара. Сега се замислих, че може турбината да е сменяна с такава от тд и за тва бууста да е 0.7-0.8, казва ли ти някой?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 29.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525tds
Мечтае да кара: MIG29

Re: Питане за турбо

Мнение от jogr » 08 Фев 2011, 11:50

Днес си поиграх с тъй наречената шпилка, но за мое учудване ефект никакъв!?!? Накъдето и да въртя шпилката налягането не се променя. Примерно на 2-ра леко изкачване, 1000оборота, газ до дупка, от 1500 почва да надува и на 2200-2300 е на 0.7бара и така до края. МАП-а го замерих работи (5V на единия кабел, 1.7 на другия). Единствената останала възможност остава уестгейта да е прецакан (щом дори при въртене на шпилката налягането не се променя)?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: Питане за турбо

Мнение от alchohol » 08 Фев 2011, 19:08

Съннявам се да са ти сложили от тд, мисля, че са различни. На 2.5тд не знам каква е, но аз съм с 2.4 и моята е по-различна, поне така изглежда от това, което виждам на снимката. Най-вероятно разтоварващата ти клапа не е наред. Не може при развъртяна и натегната шпилка да имаш едно и също налягане.
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 29.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525tds
Мечтае да кара: MIG29

Re: Питане за турбо

Мнение от jogr » 08 Фев 2011, 20:14

Турбото си е от тдс, видях серийните номера. Сега остава да пробвам с една помпа с манометър дали държи налягане и ако не 100% е разтоварващия клапан!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: Питане за турбо

Мнение от alchohol » 08 Фев 2011, 20:39

Е дано да е тя, че ако е турбината....лошо
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Питане за турбо

Мнение от vladobate » 08 Фев 2011, 23:12

Добре де ти пробва ли го на ръка да дръпнеш шпилката и да видиш какво усилие прави и да погледнеш вътре клапанчето добре ли приляга ( уплътнява ) , изчисти ли. И друго ти къде го мериш тва налягане , ако е на всукателните колектори демек с тетка си пуснал от мъркучлето за мапа не е миродавно измерването щото може да изпуска по турбопътищата или от интеркулера. И с тея стойности умряла баба яга трябва да ти е колата. Направи измерването директно от турбото и тогава прави изводи.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 29.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525tds
Мечтае да кара: MIG29

Re: Питане за турбо

Мнение от jogr » 09 Фев 2011, 10:17

Клапана го пробвам с един ключ и завъртам има леко усилие, което смятам за нормално, ляга добре и е почистено (това с лягането беше стария проблем). Налягането го меря между мапа и всмукателния колектор (преди време с колегата Пресиян там го мерехме и той каза, че на 2200об. трябва да е на 1.1бара). Тогава турбото надуваше чак на 3000об. и се оказа че клапата не ляга хубаво. Отстраних проблема и сега се развърта от 1500об, но стига до 0.7бара и не иска повече. А ако изпуска някой маркуч или интеркулер (въпреки че са прегледани) би трябвало отдзад да чади като лудо!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Питане за турбо

Мнение от vladobate » 09 Фев 2011, 20:34

Ми то с това налягане колега на напън пак трябва да кади отзад щото няма да ти стига въздуха за изгарянето. Ако установиш на 100% че турбото не достига тоя надув 1.1бара и не кади има вероятност да не ти стига горивото в един момент и от това да не се развърта достатъчно демек проблема може да не е турбо. Затова следи тея неща щото са важни за да диагностицираш правилно проблема. И кулера понякога се пука и също изпуска накягане пък може и мъркуч някъде дет се не вижда.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 29.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525tds
Мечтае да кара: MIG29

Re: Питане за турбо

Мнение от jogr » 21 Фев 2011, 19:10

Колеги малко развитие по темата - направих една диагностика, настроих горивото на 4,3-4,5мг (това са стойности от Дис-а). Това което ми е интересно е, че при показателите за МАП сензора се показват странни стойности - и по точно
- напрежение 1.54v, при положение че като го меря с мултицета показва 1,62v (при отчитането им колата не е запалена, а само на контакт)!
- до волтажа показва една стойност 909hPa, което по мои груби сметки и мисли означава 0,9бара налягане на турбото!?!?
Пак да спомена, че като подкарам колата налягането прави пик 0,9 бара и след това задържа на 0,8! Разтоварващия клапан е проверен и отваря на 1,1бара. Маркучите са проверени, кулера също. Според мен единия вариант е МАП-а да се е предал, а другия е турбото да е амортизирано страшно много и повече от 0,9 просто да не може да направи!?!?

П.С. Искам да изкажа една молба до колегите от София, които карат тдс, ако някой има възможност да се разберем някой ден да разменим МАП сензора да видим аджеба от него ли е проблема...

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook