Странна ситуация с таблото 520-ка
Модератор: Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- Николов
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 90
- Регистриран на: 18.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: The ultimate driving machine
Странна ситуация с таблото 520-ка
Ето за какво става въпрос: купих купе от 520-ка (с оригинален M50B20) и му сложих M50TUB20. Оказа се, че колата е произведена юли 90-та и е с ел. инсталация на М20, което наложи преправяне. В крайна сметка стана и от няколко дни я карам и върви доста добре. Единствените проблеми са в таблото. Стрелката на температурата не се мърда въобще. На теста на таблото се движи както трябва. По време на движение скоростомера и разходомера просто спират да работят. Когато решат пак проработват. Затова подозирам електролитните кондерчета, който довечера ще сменя. Но когато разглобих таблото се натъкнах на нещо интересно:

Бъркам или зелената кутия в средата е coding plug? Ако е, значи таблото не е оригиналното на колата и е от 525-ка примерно (нали те си имат plug-ове по начало). Тук ми изникват няколко въпроса: възможно ли е стрелката на температурата да не работи заради паметта, и ако да може ли да се програмира наново. Последно се чудя дали е възможно да ръгна голям борд пак от 525( без да слагам coding plug).

Бъркам или зелената кутия в средата е coding plug? Ако е, значи таблото не е оригиналното на колата и е от 525-ка примерно (нали те си имат plug-ове по начало). Тук ми изникват няколко въпроса: възможно ли е стрелката на температурата да не работи заради паметта, и ако да може ли да се програмира наново. Последно се чудя дали е възможно да ръгна голям борд пак от 525( без да слагам coding plug).
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Re: Странна ситуация с таблото 520-ка
всички табла имат кодинг, презапой му крачетата.
- Николов
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 90
- Регистриран на: 18.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: The ultimate driving machine
Re: Странна ситуация с таблото 520-ка
Смених кондензаторите, но стрелката на температурата не помръдва. Дано поне другите да спрат да отказват. Има и още нещо много странно в таблото, а то е че отзад буксите за само 2 - жълта и синя. На всички схеми, които гледах са 4 буксите.. Какво ще да е това табло нямам идея. Ако някой може да внесе яснота ще съм му много благодарен.
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Странна ситуация с таблото 520-ка
Всички табла на 20-ски са с по 2 букси отзад... тези които гледаш с по 4 са от 25 (включително) нагоре.
Уреда за температурата за да ти заработи, трябва да смениш датчика отпред на мотора... даже мисля, че го имам.
Поздрави!
Уреда за температурата за да ти заработи, трябва да смениш датчика отпред на мотора... даже мисля, че го имам.
Поздрави!
- bloodhearsteen
- Потребител
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 2.05.2010
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: Жените да......
- Мечтае да кара: Няква 7-мица
- Детайли за колата: BMW e34 520i М50В20 150h.p.
BMW e46 316i M43b19 105h.p.
Re: Странна ситуация с таблото 520-ка
И на мен ми правеше този номер с оборотомера и разходомера,казаха ми че е от батериите на таблото,оказа се че са по 12-15 лв. и реших да си купя направо др. табло.Вземи др.за пробра от приятел и виж как ще работи 

0899588984
- Николов
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 90
- Регистриран на: 18.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: The ultimate driving machine
Re: Странна ситуация с таблото 520-ка
Подозирам, че проблема идва от пренареждането на жиците в една букса, която съединява инсталацията на двигателя с тази на купето. Самите букси бяха различни и се наложи пренареждане. Ще я закарам за жичкаджия да я погледне. Не е лоша идея и да се закачи на диагностика, защото свети и лампата на абс-а.
bloodhearsteen: не виждам батерии по таблото.
bloodhearsteen: не виждам батерии по таблото.
- bloodhearsteen
- Потребител
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 2.05.2010
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: Жените да......
- Мечтае да кара: Няква 7-мица
- Детайли за колата: BMW e34 520i М50В20 150h.p.
BMW e46 316i M43b19 105h.p.
Re: Странна ситуация с таблото 520-ка
Еми трябва да се отвори,има 2 черни врътки,завърташ и после се отваря задния капак,но батериите са доста скъпи(некви акомулаторни),при мен в тях беше проблема,и човекът който ми направи диагностиката каза че не може да се занули и брояча за смяна на маслото,излезна ми по на сметка и си взех друго табло.и сега си имам и резерва лампички



0899588984
- Николов
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 90
- Регистриран на: 18.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: The ultimate driving machine
Re: Странна ситуация с таблото 520-ка
Проблема с отказа на скоростомера и разходомера се оказа от немърливо запояван кабел към датчика на диференциала. След 5 мин. стрелките заработиха нормално. Остана стрелката на температурата, ако оправя и нея ще споделя. Има и няколко изгорели пиксели, но за тях прочетох как се оправят.
- alchohol
- ентусиаст
-
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: Странна ситуация с таблото 520-ка
bloodhearsteen написа:И на мен ми правеше този номер с оборотомера и разходомера,казаха ми че е от батериите на таблото,оказа се че са по 12-15 лв. и реших да си купя направо др. табло.Вземи др.за пробра от приятел и виж как ще работи
При М21Д24 има ли батерии на таблото, щото аз го отварях и не намерих никакви батерии. Някой знае ли къде трябва да са бутнати???
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка




- Николов
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 90
- Регистриран на: 18.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: The ultimate driving machine
Re: Странна ситуация с таблото 520-ка
След 4 дни четене на ел-схеми и нареждане на жици всичко е колата и таблото вече работи както трябва освен стрелката на температурата
99% съм сигурен че проблема е в кабелите към кръглата букса, която свързва инсталацията на мотора с инсталацията на купето. Х20 се казва ако гледате ЕТМ-тата. На оригиналната ми инсталация е с 20 пина, а на новия мотор, който сложих е с 25. Има почти пълно съвпадение и по цветове освен за тъпата температура. В едната инсталация остават кафяв + кафяв/виолетов кабел (които отиват към една букса), а на другата кафяв/жълт + кафяв/виолетов. Вързах ги в реда както ги написах горе, но не работи. Някой, който е правил пресаждане на мотор в такава кола (М50Б20 с 20 пинова букса - демек преди септември 90-та) дали може да ме открехне кои са жиците на термодатчика на таблото
Не отписвам и вариант датчика да е дал фира, но бих искал да разбера първо дали съм вързал всичко както трябва.


- Николов
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 90
- Регистриран на: 18.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: The ultimate driving machine
Re: Странна ситуация с таблото 520-ка
Мистерията е разкрита - оказа се, че стария мотор е с датчик с една жичка (кафяво/виолетово), а този, който съм сложил, е с две. Опитах да дам втората на маса, но не проработи. Таблото си иска неговия датчик
. Кафяв/виолетов на маса изстреля стрелката надясно. Ако някой има такъв датчик да ми драсне едно ЛС - номера е 12 62 1 710 512. Май става само от първия М50Б20. Това е датчика под всмукателните колектори, който е към купето. Пред него е температурния датчик на DME-то.

11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани