e34 525tds трудно палене

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 8.06.2009
Кара: e34 525 tds '94 Touring

e34 525tds трудно палене

Мнение от renault » 11 Ное 2010, 23:47

Привет колеги!

Проблема на колата е ,че трудно пали - особено сутрин (първия път за деня) и се усложнява като паднат температурите.Макар ,че се случва да пали трудно и когато е по-топло.Тия дни си беше все около 15-18 C и пак палеше трудно.Когато поработи и след това я оставиш за 2-3 часа ,след това пали ,но не е от раз - трябва да върти малко повече.
Като я паля за първи път през деня подгрявам по 2-3 пъти и въртя поне още толкова по доста време за да запали и след това претриса докато влезе в работните обороти за няколко секунди и през това време не се влияе от подаване на газ.Изпушва сив облак изведнъж и след това й няма нищо.

От "умната дюза" ми капе гориво и прави локвичка около нея!
Възможно ли е да е от нея проблема? Защото като питах тука един познат ,който работи в сервиз ми каза ,че е от дюзата.А като отидох при един друг (има нещо като автоморга и сервиз наблизо) ми каза ,че със сигурност не е от дюзата ,а е проблем с ГНП ("износен елемент" :roll: ).


Вие какво мислите - дюза или има нещо друго ,че да не пали лесно?
Може ли да е ГНП + дюзата да правят проблеми? И може ли да се "хване" на диагностика? :dunno:

П.п.: за ГНП ходих пролетта до Ловеч да ми сменят уплътненията ,ама нищо неказаха за износване , незнам ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 648
Регистриран на: 21.09.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Бмв
Мечтае да кара: Памела Андерсен
Детайли за колата: Поръчкова с фул екстри

Re: e34 525tds трудно палене

Мнение от dobromir » 11 Ное 2010, 23:53

еми колега щом ти прави локвичка сменяй я при това положение. но си виш и подгряващите свещи :bchug: успех.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: e34 525tds трудно палене

Мнение от cod-cdbp » 12 Ное 2010, 0:09

Проблема според мен е комплексен.
Може да са подгревни свещи, и вериги и плочка и дюза в едно.
Може да е комбинация от някои от тези, но като едно добро начало защо не започнеш със свещите. Вярно трудно се сменят, но пък не е толкова скъпо.
Във важните теми има тема как се ремонтира "умна" дюза така, че можеш да си набавиш още една читава или прецакана, и да си поиграеш с една от двете.


ПС. А да попитам като си бил в толкова сервизи не ти ли казаха дали има изгорели свещи случайно? :dunno:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 22.10.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: E-34 tds комби

Re: e34 525tds трудно палене

Мнение от evga » 12 Ное 2010, 10:31

Провери сжещите колега. На мен ми правеше същото и се оказа 4е имам две изгорели. Смених ги и вси4ко заспа. Провери като за на4ало тях. Успех. :D

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 8.06.2009
Кара: e34 525 tds '94 Touring

Re: e34 525tds трудно палене

Мнение от renault » 12 Ное 2010, 14:43

Мм да забравих да кажа ,че свещите са добре.
Проверих първо тях - с една лампичка при буксата за свещите и светна на всички - в смисъл може да се има доверие на този метод нали? :?:
П.п зимата имах една изгоряла и човека в сервиза така я 'хвана'

Това мисля и аз да направя с дюзата - да взема една читава и да видя дали ще оправя моята по метода в онази тема
"Умната дюза" от 325тдс е същата нали или се бъркам... :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: e34 525tds трудно палене

Мнение от cod-cdbp » 12 Ное 2010, 19:11

renault написа:"Умната дюза" от 325тдс е същата нали или се бъркам... :)


Същата е, целия мотор е същия даже :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: e34 525tds трудно палене

Мнение от vladobate » 13 Ное 2010, 0:13

renault написа:Мм да забравих да кажа ,че свещите са добре.
Проверих първо тях - с една лампичка при буксата за свещите и светна на всички - в смисъл може да се има доверие на този метод нали? :?:
П.п зимата имах една изгоряла и човека в сервиза така я 'хвана'

Това мисля и аз да направя с дюзата - да взема една читава и да видя дали ще оправя моята по метода в онази тема
"Умната дюза" от 325тдс е същата нали или се бъркам... :)

Я-я ма светни как става това с лампичката и за коя букса на свещите става въпрос. Иначе откъде капе умната дюза. И ако взима въздух оттам може да пали по-трудно , но май наистина има кофти подгряваща свещ и като запалиш буха сурова ( неизгоряла ) нафта затова пуши няколко секунди и претриса. Ако умната дюза прави проблем щети светне лампичката на таблото и няма да загасне, ако само тече и смуче въздух би трябвало да го видиш на прозрачния маркуч като въртиш мехурчето как се мести. Плочка малко вероятно щото ще светка лампичката на таблото , а има ли мощност нормално като запали и загрее . Щото тези симптоми може да са и от клапана за горивото върху помпата , на мен така ме вкара в ужасен филм та с изгорял клапан ( т.е. не отваря притока на гориво ) съм се прибрал от София до Пловдив с 50-60км/ч иди разбери как работи въобще ( щото празния ми ход бе перфектен) и как се движи без да отваря клапана. Иначе подгряващата свещ е активно съпротивление в ел. веригата ( демек реотан ) и можеш да разбереш дали работи като измериш тока който протича ( или не ) през нея при включено подгряване ама освен с клещи Дитце незнам как най-лесно можеш да го извършиш без да им разкачаш кабелите отгоре. :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 24.04.2008
Местоположение: Пловдив,Поповица
Пол: Мъж
Кара: Е38-ца

Re: e34 525tds трудно палене

Мнение от golov_bg » 13 Ное 2010, 0:23

свяшки :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Dirty Hands are a Sign of Clean Money

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 8.06.2009
Кара: e34 525 tds '94 Touring

Re: e34 525tds трудно палене

Мнение от renault » 13 Ное 2010, 14:56

Ами с една лампичка с две кабелчета - едното на маса някъде и другото едно по едно по кабелчетата на свещите при буксата (която е в кутията отляво като си срещу колата дето мисля е и компютъра).
Какъв друг метод има да се разбере дали имам изгоряла свещ? На диагностига ще се разбере ли?
Въздух в прозрачното маркуче имам откакто е в мен колата (около 1год.)
Смених въпросното маркуче,филтъра,на ГНП-то нови уплътнения ,но все си го има - кога по-малко ,кога повечко.... :dunno:
Ако сменя дюзата ще видя дали ще има подобрение (дали ще влиза въздух).

А проблеми след като запали нямам - има си мощност и си е наред. :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: e34 525tds трудно палене

Мнение от Zubcho » 15 Ное 2010, 9:14

Свещи се проверяват с мултицет, а не с лампичка или на акомулатора. Някой да се порови и да види какво е точно съпротивлението. Ако не се лъжа беше нещо от сорта на 600ома.

А всъшност защо се проверяват с мултицет? Защото тя може да грее, но да не прави достатъчно висока температура и все едно е изгоряла, щом не подгрява до определена темп.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Re: e34 525tds трудно палене

Мнение от Stanchev » 15 Ное 2010, 9:48

а може ли да дава съпротивление като на нова, а да не става червена, или да сгрява след 1 минута ? ;)
най-сигурно е на акумулатора .
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: e34 525tds трудно палене

Мнение от vladobate » 16 Ное 2010, 2:30

0.6 ома може да са. А пък да имат нужното съпротивление и подавано напрежение пък да не нагряват читаво няма логика освен измереното съпротивление ( което всъщност трудно ще измерите с точност ) да не е на самия подгряващ елемент а нещо друго :dunno: . Затова може би метода с мултицета не е миродавен, затова някои предпочитат метода "око да види ръка да пипне ".

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: e34 525tds трудно палене

Мнение от cod-cdbp » 16 Ное 2010, 3:17

Съпротивлението на материалите е силно зависимо от тяхната температура :winky:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 8.06.2009
Кара: e34 525 tds '94 Touring

Re: e34 525tds трудно палене

Мнение от renault » 16 Ное 2010, 15:54

В autodata пише ,че подгревните свещи трябва да са при следните норми:

0,4 - 0,6 Ома
11,5 волта
13 ампера
5 сек. максимум подгряване (разбира се е хобаво да се провери да не е и твърде малко времето)..

Ще проверя тези данни дали съвпадат.
Но мисля скоро да сменям и 'умната' дюза - като разглобят да я правят ще извадим и свещите да видим колко и как греят (ако не си взема нови дотогава и направо да ги сменят и тях..)

П.п. ако има някакво раздвижване ще пиша ... :bchug:

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 8.06.2009
Кара: e34 525 tds '94 Touring

Re: e34 525tds трудно палене

Мнение от renault » 31 Дек 2010, 18:40

ок колеги може да не е от много голяма полза ,но обещах да пиша като се оправи проблема... :driving:

Преди седмица смених "умната дюза" и като че ли проблема се оправи.Не писах веднага за по-сигурно ,но щом вчера запали с едно подгряване на -9 C съм доволен!
Свещите бяха супер - свалихме всички и ги проверихме "на акумулатор".Всички BERU и светнаха без грешка :bchug:


Това е. Карайте и поддържайте баварките и през новата година... :winky:

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook