Проблем с датчика или по-лошо?

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 5.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ейшейсе и едно
Мечтае да кара: М2 + М5 Е39
Детайли за колата: За тез пари Е39.

Проблем с датчика или по-лошо?

Мнение от Monky » 23 Сеп 2010, 10:58

Здравейте!

От седмица се возя на Е34 дизелак ТДС. Нормалното показание на датчика за температурата е малко след 11 часа (1-2 мм), защото е сменяно таблото. Проблема е, че напоследък температурата се покачва почти до 12 часа (1-2 преди 12) и от време на време се връща в нормално полужение, но после отново се покачва, понякога до средата на 11 и 12 часа. От какво може да е това и какво да проверя за да ми е мирна главата?

ПС: Ако някой може да ми покаже на снимка до къде трябва да е нивото на антифриза ще съм благодарен, защото нещо не мога да го разбера, а като отворя капачката е сухо?!

Благодаря предварително! :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 16.06.2007
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5

Re: Проблем с датчика или по-лошо?

Мнение от lariii » 23 Сеп 2010, 13:50

Колега , на мен ми седи на 11:50 това мисля е нормалната температура така че няма за какво да се притесняваш.Относно антифриза моя е на малко над средата на казанчето.Просто му долей малко и следи редовно нивото да не би да го губи. :yes:
-------------------------------------
Ако замълчиш ще постигнеш две неща:
1. Можеш да научиш много.2. Никой няма да разбере колко си тъп.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Re: Проблем с датчика или по-лошо?

Мнение от Peter Angelov » 23 Сеп 2010, 14:32

Темпуратурата трябва да стои винаги на 11.59 - 12.00 ч. най много!! Това дето ти ходи стрелката не е хубаво. Също ако таблото не е което трябва отново ще береш ядове. Най вероятно ти стои стрелката в това положение поради другото табло, но ходенето може да означава много неща. Най малкото, термостат, водна помпа и т.н.
Един дизел в в прекрасна кондиция и обслужен без значение температура +40 градуса или - 20 градуса на околната среда, стрелката си му дреме винаги на горепосочените положения.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 5.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ейшейсе и едно
Мечтае да кара: М2 + М5 Е39
Детайли за колата: За тез пари Е39.

Re: Проблем с датчика или по-лошо?

Мнение от Monky » 23 Сеп 2010, 16:01

Благодаря!

По пътя на логиката, при мен като показва малко преди 12ч, значи реално е по-топла от нормалното, което ме притеснява. Колата е за обслужване след 500-600км (масла, филтри ала бала). Ако я обсужа дали ще се оправи положението? Термостата е нов, помпата също предполагам. Другото е, че горивната помпа е за почистване, нещо май не работи добре. Мисля да сложа малко АТФ масло или някаква добавка в горивото, че много пуши.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Re: Проблем с датчика или по-лошо?

Мнение от Peter Angelov » 23 Сеп 2010, 16:35

Monky написа:Благодаря!

По пътя на логиката, при мен като показва малко преди 12ч, значи реално е по-топла от нормалното, което ме притеснява. Колата е за обслужване след 500-600км (масла, филтри ала бала). Ако я обсужа дали ще се оправи положението? Термостата е нов, помпата също предполагам. Другото е, че горивната помпа е за почистване, нещо май не работи добре. Мисля да сложа малко АТФ масло или някаква добавка в горивото, че много пуши.


Написах ти по горе къде трябва да стои стрелката. При това положение 11,59 - 12,00 часа всичко е наред. Май и ти не знаеш какво е правено по колата :mhihi: Сложи си нова помпа, нов термостат възможно най добрите, провери работели виското, почисти радиатори и т.н.
Има доста писано от какво се нуждае този мотор...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 5.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ейшейсе и едно
Мечтае да кара: М2 + М5 Е39
Детайли за колата: За тез пари Е39.

Re: Проблем с датчика или по-лошо?

Мнение от Monky » 23 Сеп 2010, 16:46

Peter Angelov написа:Написах ти по горе къде трябва да стои стрелката. При това положение 11,59 - 12,00 часа всичко е наред. Май и ти не знаеш какво е правено по колата :mhihi: Сложи си нова помпа, нов термостат възможно най добрите, провери работели виското, почисти радиатори и т.н.
Има доста писано от какво се нуждае този мотор...


Благодаря. Това и ще направя. Просто това, което ме обърква е, че таблото е друго и нормалното му показание е 11:10-15ч. Т.е. като показва 12 без нещо значи загрява.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Проблем с датчика или по-лошо?

Мнение от vladobate » 24 Сеп 2010, 8:49

Здравей, колега честита придобивка само да те радва. Пожеланието е от сърце , но ако сега не направиш всичко необходимо по обслужването на охладителната система на ТДС гарантирам , че ще си адски разочарован ама колата няма да е виновна щото си иска своето. Имам богат опит по прегряване на ТДС и моя съвет е хубаво да гледаш какво правят по колата ти ( ако не я оправяш сам ) естествено след като хубаво се образоваш от форума . Има много писано по въпроса и седни някой и друг ден да почетеш и тогава действай , рецептите работят на 100% стига да ги спазваш на 100%. Това какво ти показва стрелката го зарежи особено щом си с друго табло , но мърдането е индикация ( ако правилно отразява темп. на двигателя ) за проблем в охл. с-ма и следва пълна ( ама наистина пълна ) профилактика като забравиш думички като "предполагам", " сменяно е от предишния собственик " и " сложил съм нов термостат ". Последното е с идеята частите да са читави ( ново не е гаранция за това ) и пак си го пише във форума какво. откъде и как да провериш че наистина работи, щото примери за нови в г'за много. Извинявам се за много словието но всичко е с най-добри пожелания , защото истината е такава - погрижи се за ТДС-а и няма да се налага да си следващия с въпроси и чуденки стрелката отиде в червеното кво да правя. Прост пример с мен - три пъти ми правят главата от прегряване включително и заварки последно ама ахмаците 4 години нямаше кой да ми каже ( преди да почна с четенето във форума ) , че виското не ми работи коректо т.е. хич и да ми махнат релето за втората степен на перката за климатика , еми как няма да прегрява и после да плюят разбираш ли че ТДС-те били боклуци , ясно е кои са всъщност боклуците и затова взех сам да си я правя ( не визирам тук пишещите и можещи от които всъщност научих необходимото да си поддържам колата както трябва :bowdown: ) . Та такива работи и действай смело , но със придобитите знания резултата ще е отличен. ПС: Просто исках да ти обърна по-сериозно внимание докато е време и преди да направиш профилактика няма смисъл да питаш щото ще получиш десетки отговори с предположения ( и все правилни ) и така ще се объркаш и замоташ. Успех.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 5.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ейшейсе и едно
Мечтае да кара: М2 + М5 Е39
Детайли за колата: За тез пари Е39.

Re: Проблем с датчика или по-лошо?

Мнение от Monky » 24 Сеп 2010, 9:12

vladobate написа:Здравей, колега честита придобивка само да те радва. Пожеланието е от сърце , но ако сега не направиш всичко необходимо по обслужването на охладителната система на ТДС гарантирам , че ще си адски разочарован ама колата няма да е виновна щото си иска своето. Имам богат опит по прегряване на ТДС и моя съвет е хубаво да гледаш какво правят по колата ти ( ако не я оправяш сам ) естествено след като хубаво се образоваш от форума . Има много писано по въпроса и седни някой и друг ден да почетеш и тогава действай , рецептите работят на 100% стига да ги спазваш на 100%. Това какво ти показва стрелката го зарежи особено щом си с друго табло , но мърдането е индикация ( ако правилно отразява темп. на двигателя ) за проблем в охл. с-ма и следва пълна ( ама наистина пълна ) профилактика като забравиш думички като "предполагам", " сменяно е от предишния собственик " и " сложил съм нов термостат ". Последното е с идеята частите да са читави ( ново не е гаранция за това ) и пак си го пише във форума какво. откъде и как да провериш че наистина работи, щото примери за нови в г'за много. Извинявам се за много словието но всичко е с най-добри пожелания , защото истината е такава - погрижи се за ТДС-а и няма да се налага да си следващия с въпроси и чуденки стрелката отиде в червеното кво да правя. Прост пример с мен - три пъти ми правят главата от прегряване включително и заварки последно ама ахмаците 4 години нямаше кой да ми каже ( преди да почна с четенето във форума ) , че виското не ми работи коректо т.е. хич и да ми махнат релето за втората степен на перката за климатика , еми как няма да прегрява и после да плюят разбираш ли че ТДС-те били боклуци , ясно е кои са всъщност боклуците и затова взех сам да си я правя ( не визирам тук пишещите и можещи от които всъщност научих необходимото да си поддържам колата както трябва :bowdown: ) . Та такива работи и действай смело , но със придобитите знания резултата ще е отличен. ПС: Просто исках да ти обърна по-сериозно внимание докато е време и преди да направиш профилактика няма смисъл да питаш щото ще получиш десетки отговори с предположения ( и все правилни ) и така ще се объркаш и замоташ. Успех.


Много ти благодаря за съвета, всичко в форума се чете преди да се отиде на сервиз вече! Направо като я обслужвам ще направя и профилактика на охл. система. Каквото мога сам, а другото по сервизи. Това за датчика, че може и да не показва правилно и аз си го мислех, но ще поразпитам дали мога да си изкарам отделен уред.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 5.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ейшейсе и едно
Мечтае да кара: М2 + М5 Е39
Детайли за колата: За тез пари Е39.

Re: Проблем с датчика или по-лошо?

Мнение от Monky » 25 Сеп 2010, 21:53

Здравейте отново!

Днес, сутринта преди работа, докато се чудех какво да правя реших да взема една дистилирана вода и да долея малко в охладителната система. Та...налях съвсем малко (към 200мл не повече) и резултата беше доста потресаващ. Колата си достигна нормалната температура и стрелката не мърда. Нима само толкова и трябваше за да се оправи работата? :shock:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Проблем с датчика или по-лошо?

Мнение от vladobate » 28 Сеп 2010, 14:33

Да на мен лично също е толкова чувствителна става въпрос за около 300гр. доливане като иска и понякога ми прави мизерии. Хубаво е да си я проверяваш сутрин на студено но избягвай отварянето на капачката за щяло и нещяло. И ако престане да ти прави номера с това доливане я следи за загуба евентуално на охл. течност ( не пожелавам ) за да хванеш даден проблем или теч навреме.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 149
Регистриран на: 29.04.2009
Местоположение: с.Владая
Пол: Мъж
Кара: Е36 325 тдс
Мечтае да кара: настрани
Детайли за колата: Само шпер.

Re: Проблем с датчика или по-лошо?

Мнение от mitio ochite » 29 Сеп 2010, 9:42

Има уреди по сервизите с които може да се замери температурата на охладителната течност в казанчето.Виж първо при нормалното положение на стрелката колко градуса е и при 12часа на колко отговаря за да си сигурен че има проблем.Може да е повредата в табло ,датчик и ще се набутваш напразно :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 5.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ейшейсе и едно
Мечтае да кара: М2 + М5 Е39
Детайли за колата: За тез пари Е39.

Re: Проблем с датчика или по-лошо?

Мнение от Monky » 07 Дек 2010, 12:55

mitio ochite написа:Има уреди по сервизите с които може да се замери температурата на охладителната течност в казанчето.Виж първо при нормалното положение на стрелката колко градуса е и при 12часа на колко отговаря за да си сигурен че има проблем.Може да е повредата в табло ,датчик и ще се набутваш напразно :yes:


Малко ъпдейт на проблема. Смених таблото с уредите и се оказа, че проблема с бил в самия уред, който показва температурата. Сега си закова на 12 без нещо и няма проблеми.

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook