Проблем с климатика

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 169
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: ше Е34

Проблем с климатика

Мнение от VINCHUN » 01 Юни 2010, 21:52

Колеги ,колата е с климатроник (този с врътките),когато пусна климатика се усеще пускането на компресора (оборотите падат и мощността също) ,но студено няма....Доклото прочетох от други теми явно има фреон в системата щом се пуска климатика (обдухването на предното стъкло и въртенето на въздуха в купето работят) ,но явно не е достатъчно ,за да почне да духа студено.Преди ден се сетих,че когато разглабях колата за да оправя радиаторчето на парното ,това на климатика беше мазно от едната страна(все едно си го полял с масло) и по скоро имаше нещо като клапан ,който беше доста "мазен".Въпроса ми е сега като трябва да наплълня системата с фреон дали първо да погледна въпросния радиатор,защото ако има теч от него не знам майсторите как ще го видят като сложат оцветител???Но ако пък предварително го сваля как ще разбера каде точно е повредата ??? Има ли начин за ремонт на този радиатор на климата (в купето)???
Благодаря на всички предварително!!!
Поздрави!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем с климатика

Мнение от zvetiko » 01 Юни 2010, 22:20

VINCHUN написа:Колеги ,колата е с климатроник (този с врътките),когато пусна климатика се усеще пускането на компресора (оборотите падат и мощността също) ,но студено няма....Доклото прочетох от други теми явно има фреон в системата щом се пуска климатика (обдухването на предното стъкло и въртенето на въздуха в купето работят) ,но явно не е достатъчно ,за да почне да духа студено.Преди ден се сетих,че когато разглабях колата за да оправя радиаторчето на парното ,това на климатика беше мазно от едната страна(все едно си го полял с масло) и по скоро имаше нещо като клапан ,който беше доста "мазен".Въпроса ми е сега като трябва да наплълня системата с фреон дали първо да погледна въпросния радиатор,защото ако има теч от него не знам майсторите как ще го видят като сложат оцветител???Но ако пък предварително го сваля как ще разбера каде точно е повредата ??? Има ли начин за ремонт на този радиатор на климата (в купето)???
Благодаря на всички предварително!!!
Поздрави!!!


Няма смисъл да си даваш пари за пълнене или тестване-мазното ,което си видял е маслото ,което се слага във фреона,щом е извън системата значи всичко е ясно.Радиатора се прави,като тия които го правят го надуват с нужното налягане да видят дали всичко е наред,но не знам дали не е по-добре втора ръка.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 862
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
Мечтае да кара: Е60 М5

Re: Проблем с климатика

Мнение от dokie » 02 Юни 2010, 0:32

Не зная за коя страна говориш, колега, предполагам за тази на снимката...
При мен също е доста мазно, има някакви зеленикави капчици дори (не се виждат хубаво) - изобщо като го пипнах после не може се измие :mhihi: , ама както го е заредил предния собственик преди 2 години така си духа и сега - само цъквам копчето (дори и зимата - профилактично) и студ... навежда ме на мисълта, че може би така трябва да е :dunno:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 14.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е34 520; E39 520; E36 318

Re: Проблем с климатика

Мнение от comeon1985 » 02 Юни 2010, 1:17

отиди първо да надуят системата да се види за пропуски..в смисъл по сериозни. Колегата е показал въпросното "клапанче" заслушай се дали не изпуска от него. По принцип се
достяга отгорната и отдолната страна. Поне аз като го свалях нямаше гарнитури. По принцип редовния проблем е в едни гумени уплътнения, но те са в коша на мотора, а не в купето. Смени също и филтъра за купето (така и така си разглобил цялата карантия). Но задължително да надуят системата преди да пълниш с фреон. При мен се оказа спукан външния радиатор (точно зад бронята). Проблемът е, че просто изгниват с годините. Мога да ти кажа цената на нов външен радиатор - 150-160лв. или поне толкова беше миналата година
...не можеш да промениш картите, които са ти раздадени...но можеш да промениш начина, по който да ги изиграеш...
BMW E34 M5 Tribute :bowdown:
http://www.vbox7.com/play:7199fc05

312463517031743

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем с климатика

Мнение от zvetiko » 02 Юни 2010, 8:10

dokie написа:Не зная за коя страна говориш, колега, предполагам за тази на снимката...
При мен също е доста мазно, има някакви зеленикави капчици дори (не се виждат хубаво) - изобщо като го пипнах после не може се измие :mhihi: , ама както го е заредил предния собственик преди 2 години така си духа и сега - само цъквам копчето (дори и зимата - профилактично) и студ... навежда ме на мисълта, че може би така трябва да е :dunno:
Изображение


Зеленикавите капчици са от оцветителя в маслото ,с който се проверява за течове,но при теб изглежда е нещо минимално.При колегата щом е спрял да работи теча е по-сериозен-дали ще загуби фреона след няколко ,часа ,дни или месеци едва ли го устройва да дава примерно по 50лв на 2 месеца или по-често.Проверката на теч ще му струва минимално защото си взимат фреона обратно,ще даде 20лв. ще загуби 2 часа и ще му кажат ,че има теч,ако не са мошеници ще кажат ,че трябва да се оправи,ако са ще му кажат ,че всичко е наред,ще напълнят системата с фреон,след известно време пак и т.н.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Проблем с климатика

Мнение от cod-cdbp » 02 Юни 2010, 11:17

за това като сега е свърши фреона преди да го пълните си закупувате всичките О-пръстени за тръбите и снадките и ги подменяте.
всичко струва към 25лв от Дару, но могат да се закупят и за по-малко от Импас 56 например.
Повечето снадки се развиват с шестограм и обикновенно са спекли така че внимателно и препоръчвам използването на МАРКОВИ шестограми, а не китайски които по скоро ще загладят шлица. Ударно развиване също е вариант, с леки почуквания с чук, но МНОГО внимателно.

ПС При никакво положение не развивайте каквито и да било снадки ако имате и най-малкото съмнение за наличие на фреон в системата.
Фреона е отровен и взривоопасен, а какъв гърмеж прави при изпускане по този начин на пълна система ви е бедна фантазията :twisted:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 169
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: ше Е34

Re: Проблем с климатика

Мнение от VINCHUN » 02 Юни 2010, 16:57

dokie написа:Не зная за коя страна говориш, колега, предполагам за тази на снимката...
При мен също е доста мазно, има някакви зеленикави капчици дори (не се виждат хубаво) - изобщо като го пипнах после не може се измие :mhihi: , ама както го е заредил предния собственик преди 2 години така си духа и сега - само цъквам копчето (дори и зимата - профилактично) и студ... навежда ме на мисълта, че може би така трябва да е :dunno:
Изображение


Именно за този клапан става въпрос.Той и малките тръбички излизащи от него са доста омазани.А след като съвета е да подменя всички "о" пръстенчета и трябва да внимавам за наличие на фреон в системата(взривоопасно),как тогава да ги подменя???Има отпред в коша на мотора две "кранчета" на тръбите на климатика,може би трябва да ги затегна и тогава да разглабям вътре в купето или....????

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Проблем с климатика

Мнение от cod-cdbp » 02 Юни 2010, 17:40

VINCHUN написа:Именно за този клапан става въпрос.Той и малките тръбички излизащи от него са доста омазани.А след като съвета е да подменя всички "о" пръстенчета и трябва да внимавам за наличие на фреон в системата(взривоопасно),как тогава да ги подменя???Има отпред в коша на мотора две "кранчета" на тръбите на климатика,може би трябва да ги затегна и тогава да разглабям вътре в купето или....????


Опцията е да източат фреона в една тяхна бутилка, правиш струваш и да ти го сипят обратно + някой лев за доливане.
Но като цяло препоръчвам смяната на ВСИЧКИ възможни О-пръстени наведнъж, на радиатора отпред, на компресора и на двете снадки - при мотора и под таблото.
Ако има още места които пропускам добавете ги.
Изображение

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook