Проблем с климатика
Модератор: Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- VINCHUN
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 169
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е34
Проблем с климатика
Колеги ,колата е с климатроник (този с врътките),когато пусна климатика се усеще пускането на компресора (оборотите падат и мощността също) ,но студено няма....Доклото прочетох от други теми явно има фреон в системата щом се пуска климатика (обдухването на предното стъкло и въртенето на въздуха в купето работят) ,но явно не е достатъчно ,за да почне да духа студено.Преди ден се сетих,че когато разглабях колата за да оправя радиаторчето на парното ,това на климатика беше мазно от едната страна(все едно си го полял с масло) и по скоро имаше нещо като клапан ,който беше доста "мазен".Въпроса ми е сега като трябва да наплълня системата с фреон дали първо да погледна въпросния радиатор,защото ако има теч от него не знам майсторите как ще го видят като сложат оцветител???Но ако пък предварително го сваля как ще разбера каде точно е повредата ??? Има ли начин за ремонт на този радиатор на климата (в купето)???
Благодаря на всички предварително!!!
Поздрави!!!
Благодаря на всички предварително!!!
Поздрави!!!
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблем с климатика
VINCHUN написа:Колеги ,колата е с климатроник (този с врътките),когато пусна климатика се усеще пускането на компресора (оборотите падат и мощността също) ,но студено няма....Доклото прочетох от други теми явно има фреон в системата щом се пуска климатика (обдухването на предното стъкло и въртенето на въздуха в купето работят) ,но явно не е достатъчно ,за да почне да духа студено.Преди ден се сетих,че когато разглабях колата за да оправя радиаторчето на парното ,това на климатика беше мазно от едната страна(все едно си го полял с масло) и по скоро имаше нещо като клапан ,който беше доста "мазен".Въпроса ми е сега като трябва да наплълня системата с фреон дали първо да погледна въпросния радиатор,защото ако има теч от него не знам майсторите как ще го видят като сложат оцветител???Но ако пък предварително го сваля как ще разбера каде точно е повредата ??? Има ли начин за ремонт на този радиатор на климата (в купето)???
Благодаря на всички предварително!!!
Поздрави!!!
Няма смисъл да си даваш пари за пълнене или тестване-мазното ,което си видял е маслото ,което се слага във фреона,щом е извън системата значи всичко е ясно.Радиатора се прави,като тия които го правят го надуват с нужното налягане да видят дали всичко е наред,но не знам дали не е по-добре втора ръка.
- dokie
- ентусиаст
-
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
Re: Проблем с климатика
Не зная за коя страна говориш, колега, предполагам за тази на снимката...
При мен също е доста мазно, има някакви зеленикави капчици дори (не се виждат хубаво) - изобщо като го пипнах после не може се измие
, ама както го е заредил предния собственик преди 2 години така си духа и сега - само цъквам копчето (дори и зимата - профилактично) и студ... навежда ме на мисълта, че може би така трябва да е

При мен също е доста мазно, има някакви зеленикави капчици дори (не се виждат хубаво) - изобщо като го пипнах после не може се измие



- comeon1985
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 91
- Регистриран на: 14.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 520; E39 520; E36 318
Re: Проблем с климатика
отиди първо да надуят системата да се види за пропуски..в смисъл по сериозни. Колегата е показал въпросното "клапанче" заслушай се дали не изпуска от него. По принцип се
достяга отгорната и отдолната страна. Поне аз като го свалях нямаше гарнитури. По принцип редовния проблем е в едни гумени уплътнения, но те са в коша на мотора, а не в купето. Смени също и филтъра за купето (така и така си разглобил цялата карантия). Но задължително да надуят системата преди да пълниш с фреон. При мен се оказа спукан външния радиатор (точно зад бронята). Проблемът е, че просто изгниват с годините. Мога да ти кажа цената на нов външен радиатор - 150-160лв. или поне толкова беше миналата година
достяга отгорната и отдолната страна. Поне аз като го свалях нямаше гарнитури. По принцип редовния проблем е в едни гумени уплътнения, но те са в коша на мотора, а не в купето. Смени също и филтъра за купето (така и така си разглобил цялата карантия). Но задължително да надуят системата преди да пълниш с фреон. При мен се оказа спукан външния радиатор (точно зад бронята). Проблемът е, че просто изгниват с годините. Мога да ти кажа цената на нов външен радиатор - 150-160лв. или поне толкова беше миналата година
...не можеш да промениш картите, които са ти раздадени...но можеш да промениш начина, по който да ги изиграеш...
BMW E34 M5 Tribute
http://www.vbox7.com/play:7199fc05



BMW E34 M5 Tribute

http://www.vbox7.com/play:7199fc05
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблем с климатика
dokie написа:Не зная за коя страна говориш, колега, предполагам за тази на снимката...
При мен също е доста мазно, има някакви зеленикави капчици дори (не се виждат хубаво) - изобщо като го пипнах после не може се измие, ама както го е заредил предния собственик преди 2 години така си духа и сега - само цъквам копчето (дори и зимата - профилактично) и студ... навежда ме на мисълта, че може би така трябва да е
![]()
Зеленикавите капчици са от оцветителя в маслото ,с който се проверява за течове,но при теб изглежда е нещо минимално.При колегата щом е спрял да работи теча е по-сериозен-дали ще загуби фреона след няколко ,часа ,дни или месеци едва ли го устройва да дава примерно по 50лв на 2 месеца или по-често.Проверката на теч ще му струва минимално защото си взимат фреона обратно,ще даде 20лв. ще загуби 2 часа и ще му кажат ,че има теч,ако не са мошеници ще кажат ,че трябва да се оправи,ако са ще му кажат ,че всичко е наред,ще напълнят системата с фреон,след известно време пак и т.н.
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Проблем с климатика
за това като сега е свърши фреона преди да го пълните си закупувате всичките О-пръстени за тръбите и снадките и ги подменяте.
всичко струва към 25лв от Дару, но могат да се закупят и за по-малко от Импас 56 например.
Повечето снадки се развиват с шестограм и обикновенно са спекли така че внимателно и препоръчвам използването на МАРКОВИ шестограми, а не китайски които по скоро ще загладят шлица. Ударно развиване също е вариант, с леки почуквания с чук, но МНОГО внимателно.
ПС При никакво положение не развивайте каквито и да било снадки ако имате и най-малкото съмнение за наличие на фреон в системата.
Фреона е отровен и взривоопасен, а какъв гърмеж прави при изпускане по този начин на пълна система ви е бедна фантазията
всичко струва към 25лв от Дару, но могат да се закупят и за по-малко от Импас 56 например.
Повечето снадки се развиват с шестограм и обикновенно са спекли така че внимателно и препоръчвам използването на МАРКОВИ шестограми, а не китайски които по скоро ще загладят шлица. Ударно развиване също е вариант, с леки почуквания с чук, но МНОГО внимателно.
ПС При никакво положение не развивайте каквито и да било снадки ако имате и най-малкото съмнение за наличие на фреон в системата.
Фреона е отровен и взривоопасен, а какъв гърмеж прави при изпускане по този начин на пълна система ви е бедна фантазията


- VINCHUN
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 169
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е34
Re: Проблем с климатика
dokie написа:Не зная за коя страна говориш, колега, предполагам за тази на снимката...
При мен също е доста мазно, има някакви зеленикави капчици дори (не се виждат хубаво) - изобщо като го пипнах после не може се измие, ама както го е заредил предния собственик преди 2 години така си духа и сега - само цъквам копчето (дори и зимата - профилактично) и студ... навежда ме на мисълта, че може би така трябва да е
![]()
Именно за този клапан става въпрос.Той и малките тръбички излизащи от него са доста омазани.А след като съвета е да подменя всички "о" пръстенчета и трябва да внимавам за наличие на фреон в системата(взривоопасно),как тогава да ги подменя???Има отпред в коша на мотора две "кранчета" на тръбите на климатика,може би трябва да ги затегна и тогава да разглабям вътре в купето или....????
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Проблем с климатика
VINCHUN написа:Именно за този клапан става въпрос.Той и малките тръбички излизащи от него са доста омазани.А след като съвета е да подменя всички "о" пръстенчета и трябва да внимавам за наличие на фреон в системата(взривоопасно),как тогава да ги подменя???Има отпред в коша на мотора две "кранчета" на тръбите на климатика,може би трябва да ги затегна и тогава да разглабям вътре в купето или....????
Опцията е да източат фреона в една тяхна бутилка, правиш струваш и да ти го сипят обратно + някой лев за доливане.
Но като цяло препоръчвам смяната на ВСИЧКИ възможни О-пръстени наведнъж, на радиатора отпред, на компресора и на двете снадки - при мотора и под таблото.
Ако има още места които пропускам добавете ги.

8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани