Гарнитура на капака как?

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 932
Регистриран на: 19.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: Bayerische Motoren Werke
Мечтае да кара: безплатно!

Гарнитура на капака как?

Мнение от MaxMeyer » 11 Май 2010, 10:45

Здравейте колеги!Искам да разбера има ли мрежа в капака на клапаните (която да се почисти) при М50В20?Също така никога не ми е било ясно как точно се измерва силата на затягане?С специален инструмен ли?И съответно с каква сила се затягат болтовете при сглабяне капака на клапаните?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 862
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
Мечтае да кара: Е60 М5

Re: Гарнитура на капака как?

Мнение от dokie » 11 Май 2010, 12:18

MaxMeyer написа:Здравейте колеги!Искам да разбера има ли мрежа в капака на клапаните (която да се почисти) при М50В20?Също така никога не ми е било ясно как точно се измерва силата на затягане?С специален инструмен ли?И съответно с каква сила се затягат болтовете при сглабяне капака на клапаните?

Мисля, че няма мрежа - поне на моя нямаше :)...
Силата на натягане се измерва с динамометричен ключ в Nm (нютонметри) - самите ключове са различни като варианти и цени... от 10-20лв за някакви елементарни и под въпрос за точността им... до няколко пъти пъти повече за качествен ключ (който реално ще ти трябва ако си сервиз, но дори и в такива хората карат на усет :mhihi: ... досега не съм видял някой някъде да затяга с такъв ключ... да не говорим за това, че когато се подменя нещо по окачване и носещи конструкции се закупуват нови гайки с пласмаската против развиване (не знам как се казваше)... но и това реално никой не прави...)...
Капака си затегнах по усет - гледаш да не е хлабаво и да не превърти все пак... трябва добре да стегне гарнитурата (нова препоръчително)... но все пак в книгата пише 10 Nm при затягане...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 932
Регистриран на: 19.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: Bayerische Motoren Werke
Мечтае да кара: безплатно!

Re: Гарнитура на капака как?

Мнение от MaxMeyer » 11 Май 2010, 13:31

Благодаря за отговора колега :!: Между другото самата мрежа не се вижда защото е скрита зад капак който е отвътре на самия капак на клапаните.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 932
Регистриран на: 19.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: Bayerische Motoren Werke
Мечтае да кара: безплатно!

Re: Гарнитура на капака как?

Мнение от MaxMeyer » 11 Май 2010, 17:57

Ще използвам темата и за дург въпрос.Стрелката на охлаждането си стои на 12 часа но забелязах че ако я оставя да стои запалена примерно 5 мин. и стрелката отива към червено?Това нормално ли е?Също така не мога да разбера перката за охлаждане на какъв принцип е...като се дава повече газ и се върти по-бързо?Май е постоянно зацепена а не с датчик да вкл. и изкл.След като стрелката тръгне към червеното (при стоене на място) като тръгна да карам и се оправя сравнително бързо. :dunno:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 14.11.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: M

Re: Гарнитура на капака как?

Мнение от fox1981 » 11 Май 2010, 18:40

Аз скоро си смених гарнитурите на M50B20,не видях никъква мрежа а и двойно дъно на капака.Относно температурата на двигателя не е нормално да помръдва от 12 часа,предполагам че виското не зацепва но пък би трявало да се включи електрическата перка :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Гарнитура на капака как?

Мнение от Zubcho » 11 Май 2010, 18:46

MaxMeyer написа:Ще използвам темата и за дург въпрос.Стрелката на охлаждането си стои на 12 часа но забелязах че ако я оставя да стои запалена примерно 5 мин. и стрелката отива към червено?Това нормално ли е?Също така не мога да разбера перката за охлаждане на какъв принцип е...като се дава повече газ и се върти по-бързо?Май е постоянно зацепена а не с датчик да вкл. и изкл.След като стрелката тръгне към червеното (при стоене на място) като тръгна да карам и се оправя сравнително бързо. :dunno:


Имаш сериозен проблем с охлаждането и те съветвам да го решиш на мига за да не плачеш. Нашите коли не са ОПЕЛ, Ауди и тн да им мърда стрелката на температурата. Трябва да застане на 11:59 и да си седи там ако ще и цял ден да работи на място. Най-вероятно не ти работи перката на климатика или виското. Моето виско като го спра и нон-стоп ми се пуска перката за климатика, но пак не ми мърда стрелката на температурата.

Моя съвет е да си купиш НОВА водна помпа и да проверите виското как е + перката на климатика. Може и термостата да е запецнал затворен или полуотворен. Ако си от София пали и веднага си карай колата при Кольо (Архитекта), че ремонтите са скъпи на тези БМВ-та.

ПП. Кой ги рециклира тея виско съединители да ходя и да ми оправят 1 такова и да си имам резервно.

ПП2. Някой ако хвърля виско от ТДС моля да ми пише ЛС.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 932
Регистриран на: 19.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: Bayerische Motoren Werke
Мечтае да кара: безплатно!

Re: Гарнитура на капака как?

Мнение от MaxMeyer » 11 Май 2010, 20:01

:shock: ти ме притесни :!: Има ли начин сам да си проверя виското,термостата и перката на климатика и как?Ако виското е зле мисля че най-добре е да се купи ново 150-180лв и водна помпа 60-90лв. :roll: Какви са цените на термостатите?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Гарнитура на капака как?

Мнение от @2bar » 11 Май 2010, 21:17

Момента на затяагане в случая няма никакво значение, може би е даден за да се затраховат, ако някой скъса винт или за да не се стигне до късане.

По важното е да поръчаш всички части - не само самата гарнитура.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: Гарнитура на капака как?

Мнение от ddddk » 11 Май 2010, 23:37

Здравей колега,

Болтовете на капака на главата са с ограничител.
Навиваш докато спре и стягаш леко колкото ей тъй на за спорта.
Не можеш да натягаш, защото ограничителите не ти позволяват.

По другия въпрос ползвай търсачката и не отлагай сервизирането.

Поздрави,
Д
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 932
Регистриран на: 19.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: Bayerische Motoren Werke
Мечтае да кара: безплатно!

Re: Гарнитура на капака как?

Мнение от MaxMeyer » 12 Май 2010, 11:12

Възможно ли е това с температурата да го прави само заради водната помпа?Защото когато купувах колата при проверка на сервиз БМВ едно от нещата които казаха че е засмяна беше водната помпа.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 95
Регистриран на: 27.09.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Гарнитура на капака как?

Мнение от Liceto''X'' » 12 Май 2010, 11:48

ddddk написа:Здравей колега,

Болтовете на капака на главата са с ограничител.
Навиваш докато спре и стягаш леко колкото ей тъй на за спорта.
Не можеш да натягаш, защото ограничителите не ти позволяват.

Д


:yes:

А за гарнитурата, лично мой съвет е да се залепи (стига да не е скъсана), защото аз съм слагал нови гарнитури и след един месец пак протича и тогава я лепя.Купуваш си един силикон VICTOR REINZ-REINZOSIL, малко е скъп 40~50лв. флакона , обаче залепиш ли я с него не я мисли повече, а гарнитура закапака на М50 е 80~90лв.Според мен е наложително да се оправи гарнитурата, защото ако тече най-вероятно пуска масло и към свещите и ще се наложи да се сменят и лулите, че маслото им разказва играта.

Малко встрани от темата обаче ако капака се свали и при зглобяването се сложи старата гарнитура без да се залепи много вероятно е да тече и да създава ядове.

За загряването провери дали нямаш въздух в системата.Има ли парно топли ли са всичките маркучи?
Иначе вариантите са (както писаха колегите) виско, водна помпа и термостат.
Почисти си и радиатора, че с времето се набиват сумати боклуци в питата и охлажда доста по трудно.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 95
Регистриран на: 27.09.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Гарнитура на капака как?

Мнение от Liceto''X'' » 12 Май 2010, 11:51

MaxMeyer написа:Възможно ли е това с температурата да го прави само заради водната помпа?Защото когато купувах колата при проверка на сервиз БМВ едно от нещата които казаха че е засмяна беше водната помпа.


Ми възможно е, те водната помпа си я дават като консуматив.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 16.07.2006
Местоположение: София

Re: Гарнитура на капака как?

Мнение от penio » 12 Май 2010, 11:57

MaxMeyer написа:Възможно ли е това с температурата да го прави само заради водната помпа?Защото когато купувах колата при проверка на сервиз БМВ едно от нещата които казаха че е засмяна беше водната помпа.

Ми най-вероятно е от нея, може и термостат да е. Не е зле да се сменят и двете неща даже и профилактично. Една помпа е м/у 60-100лв а термостат около 20-30лв. според зависи от къде пазаруваш.

На капака на клапаните и на свещите задължително нова гарнитура, залепена със силикон, струва около 40-50 лв комплекта.
Сваляш капака, почистваш едно хубаво, мажеш тънко със силикона и чакаш извесно време (10ина минути) да постегне. След това слагаш гарнитурата и капака обратно. Пак изчакваш да се постегне силиконеца преди да запалиш двигателя и това е.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 932
Регистриран на: 19.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: Bayerische Motoren Werke
Мечтае да кара: безплатно!

Re: Гарнитура на капака как?

Мнение от MaxMeyer » 12 Май 2010, 12:43

Супер отговори благодаря ви :!: :P
Изображение

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook