Въпрос към Бат Жеко

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2523
Регистриран на: 21.11.2004
Местоположение: Sofiq

Въпрос към Бат Жеко

Мнение от BAYRON » 05 Окт 2005, 18:20

Колега вчера видях нещо което ме обезуми , питам те тук защото мисля че ще е интересно ако го разискваме публично.
Та гледам един ТДС с охлаждане на алтернатора и направо се грумнах :bang: :kuku: луда работа давам си обяснение ама неможе дами го побере акъла.охлаждането е с тръбопровод както въздушния филтър. Чакпък въздушно охлаждане на генератор не бях срещал .....какво ще кажешти като ти се прекланям на ентусиазма :bowdown:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 05 Окт 2005, 19:07

Байроне,и аз имам такова чудо на колата :D Според мен това не е нещо кой знае какво :) Още един М50 на който съм го виждал е на Plague na touring-a :idea:


Георги Пенчев
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 05 Окт 2005, 20:20

Всички М50/М52 са така :!: Защо да го няма и при другите двигатели :roll:
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 549
Регистриран на: 19.07.2002
Местоположение: гр.Бургас
Пол: Мъж

Мнение от RAFF » 05 Окт 2005, 21:01

я да всея малко смут. имах е34 м20в20 също с охлаждане на динамото . сегашната ми кола също го има както и предната.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 05 Окт 2005, 21:45

Пък ако се загледате всички трябва да имат метална перка на ролката дето я върти ремъка ;)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 10.06.2005
Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)

Мнение от bat Jeko » 06 Окт 2005, 0:50

Здравеите
Аз лично сам виждал въпросната перка на доста динама но ми се струвало че е нещо нормално -явно нее.
Според мен има куп причини да я сложат едната е подържане на една оптимална цилрулация на поток въздъх е цел охлаждане на самото динамо(алтернатор) по този начин се запава от прегряване в смисъл изолационния материал не се разтапя, а и при некои лагери кадето не са таркалящи а плъзгащи смазването е по добро и не се разтича смазката (маслото пак си губи част от качествата с повишаване на температурата )нещо такова ще да е .
аз лично мисля че за м 51 даже требва да е задалжителна този мотор е доста топъл (номинал 90 градуса) така че в самото машинно темперадурите са по виоки ако го сравним с един бензинов мотор.
Сега като се замисля ами че те почти всички ел.двигатели (ел. мотори)имт по една перка отзад на вала закачена и самите корпуси са оребрени за да пада температурата на мотора , самата работа на мотора т.е превръщането на един вид енергия в друг (превръщаики мех.енргия на въртеливото движение в електрическа посредством въртящото магнитно поле) си има загуби и те са топлинни.

http://en.wikipedia.org/wiki/Alternator
Не ми е много сила ел.техниката , дано сам бил в полза.
Радвам се че форума "не спи" (аз с включването н акомп.сам направил едно завоиче )и д аси призная ми е интересно .
Good luck

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Мнение от kam_tod » 06 Окт 2005, 21:14

Алтернаторът задължително се охлажда (няма значение от начина - дали свободно или принудително, в зависимост от това какви са изискванията към него и как е проектиран) поради една проста причина - той работи (също като двигателя) в променлив режим на натоварване. Както всеки един детайл от БМВ той е изчислен за оптимална работа при всякакви условия, което означава, че нуждите от неговата работа варират според включените ел. консуматори. Токът, генериран от алтернатора е е първа производна на функцията от оборотите на двигателя (тук идва ред на благотворната роля на реле-регулатора, за да не 'изгърмят' един куп бушони и да не се товари батерийката) и по принцип не може да бъде съобразен с консумацията към съответния момент. Затова излишната генерирана енергия се отделя като топлинна такава. И за да не се преебат някои чаркове на алтернатора (от топлинните разширения, които си имат допуски за съответните материали и сплави и най-вече лаковата изолация на намотките на ротора и статора), хората са се сетили да го охлаждат принудително.. умно, както винаги може да се очаква от БМВ
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 10.06.2005
Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)

Мнение от bat Jeko » 06 Окт 2005, 21:33

Здравеите
Ето че се намери един компетентен човек да си каже думата и по ел въпроса.
Good luck :roll: ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 568
Регистриран на: 8.10.2004
Местоположение: Хасково

Мнение от His Shadow » 06 Окт 2005, 21:49

bmwdriver написа:Всички М50/М52 са така :!: Защо да го няма и при другите двигатели :roll:


M21 също го има ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 162
Регистриран на: 11.04.2004
Местоположение: София

Мнение от Sve » 07 Окт 2005, 8:46

S38 също...
Изображение

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook