Смяна на ролки и пистов ремък М50В20
Модератор: Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- Diavollo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 186
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 520i
Смяна на ролки и пистов ремък М50В20
Здравейте колеги,
Решил съм в почивните дни да сменя пистовия ремък и ролките - номер 14 и номер 6

и тази за ремъка на климатика - номер 5
Моля някой от вас, който е минал през тази процедура да ми опише последователно действията които трябва да направя за най-лесно и безпроблемно извършване на манипулацията
Понеже чат пат вие магнитния съединител на компресора на климатика, а смяната му е доста солена - моля някой да напише ефективен начин за отрермонтиране му (ако въобще е възможно)...
Очаквам вашите коментари...
Поздрави и весели празници!
Решил съм в почивните дни да сменя пистовия ремък и ролките - номер 14 и номер 6

и тази за ремъка на климатика - номер 5

Моля някой от вас, който е минал през тази процедура да ми опише последователно действията които трябва да направя за най-лесно и безпроблемно извършване на манипулацията
Понеже чат пат вие магнитния съединител на компресора на климатика, а смяната му е доста солена - моля някой да напише ефективен начин за отрермонтиране му (ако въобще е възможно)...
Очаквам вашите коментари...
Поздрави и весели празници!
Всичко, което не ме убива ме прави по-силен!!!
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Смяна на ролки и пистов ремък М50В20
Развиваш болта 15 и горната ролка е готова. Тогава ремъка е доста по-хлабав..натискаш с ръка долната ролка 6, за да свие амортисьорчето и просто избутваш ремъка. Ремъка е свален. Развиваш болта 7 и ролката е свалена. Това е. После по обратен ред събираш. Ремъка като го сменяш, провери с какъв генератор си, понеже е от значение за дължината!
- Diavollo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 186
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 520i
Re: Смяна на ролки и пистов ремък М50В20
Първо не трябва ли да се свали този на климатика? И за да се свали кое се отвива, за да не е толкова натегнат? Щото аз и тази ролка ще сменям, че вие...
Всичко, което не ме убива ме прави по-силен!!!
Re: Смяна на ролки и пистов ремък М50В20
Аз бих го направил по следния начин:
1. Изчаквам двигателя да изстине;
2. С права отвертка свалям защитните капачки #12 за късия и #16 и 17 за дългия ремък
3. С шестостенен инбус 8мм и вложка с удължение натискам обтегачите на двата ремъка директно в болтовете на ролките им - #6 за късия и #7 за дългия ремък. За дългия ремък се натиска в посока затягане на болта, за късия ремък не си спомням, но ще го установиш сам;
4. При вече свалени ремъци, със същия шестостенен инбус развивам последователно същите болтове и свалям ролките. Ролката #6 на дългия ремък има прахозащитна метална капачка отзад - изчиства се хубаво преди монтажа на новата (запомни посоката на тази капачка, за да не губиш време след това да се чудиш как е била);
5. Отвивам болта #15 на дългия ремък за да сваля 3-тата ролка, ползвам вложка 16мм (при мен поне е толкова);
6. Започвам монтажа на новите ролки по обрантия ред - първо ролката #5 на късия ремък - затягам хубаво, но не прекалено - аз го правя по усет, но ти може да потърсиш информация за момента на затягане и да ползваш динамометричен ключ ако имаш притеснения;
7. Монтирам ролката #6 на дългия ремък като не забравям вече изчистената капачка #19 отзад и затягам хубаво;
8. Монтирам последната ролка #14 на дългия ремък като внимавам фиксиращия щифт да си легне хубаво в леглото и затягам болта.
9. Слагам ремъците - първо разбира се дългия, след него късия - за монтажа се натискат (завъртат) пак с инбуса 8мм болтовете на ролките, за да могат ремъците да се "възкачат" върху шайбите. Дългия ремък го качвам последно на шайбата на алтернатора.
10. С натискане монтирам обратно защитните пластмасови капачки от т.2 по-горе
Разглобяването за да стигна до горната процедура го правя така:
1. Свалям кората зад левия фар заедно с въздуховода за охлаждане на алтернатора или само въздуховода го махам от кората - което се окаже по-лесно;
2. Свалям гофрирания маркуч пред дрослната клапа като внимателно измъквам двата маркуча, хванати за него - за въздуха за моторчето за празен ход и за картерната вентилация;
3. Свалям цялата кутия на въздушния филтър (2 гайки за ключ 10мм) като преди това свалям от нея термостата на подгряването на дроселната клапа (отново ключ 10мм)
4. Свалям 2рата тръба от въздуховода за охлаждане на алтернатора, която е хваната със лентова скоба за самия алтернатор
Ами това е... успех!
1. Изчаквам двигателя да изстине;
2. С права отвертка свалям защитните капачки #12 за късия и #16 и 17 за дългия ремък
3. С шестостенен инбус 8мм и вложка с удължение натискам обтегачите на двата ремъка директно в болтовете на ролките им - #6 за късия и #7 за дългия ремък. За дългия ремък се натиска в посока затягане на болта, за късия ремък не си спомням, но ще го установиш сам;
4. При вече свалени ремъци, със същия шестостенен инбус развивам последователно същите болтове и свалям ролките. Ролката #6 на дългия ремък има прахозащитна метална капачка отзад - изчиства се хубаво преди монтажа на новата (запомни посоката на тази капачка, за да не губиш време след това да се чудиш как е била);
5. Отвивам болта #15 на дългия ремък за да сваля 3-тата ролка, ползвам вложка 16мм (при мен поне е толкова);
6. Започвам монтажа на новите ролки по обрантия ред - първо ролката #5 на късия ремък - затягам хубаво, но не прекалено - аз го правя по усет, но ти може да потърсиш информация за момента на затягане и да ползваш динамометричен ключ ако имаш притеснения;
7. Монтирам ролката #6 на дългия ремък като не забравям вече изчистената капачка #19 отзад и затягам хубаво;
8. Монтирам последната ролка #14 на дългия ремък като внимавам фиксиращия щифт да си легне хубаво в леглото и затягам болта.
9. Слагам ремъците - първо разбира се дългия, след него късия - за монтажа се натискат (завъртат) пак с инбуса 8мм болтовете на ролките, за да могат ремъците да се "възкачат" върху шайбите. Дългия ремък го качвам последно на шайбата на алтернатора.
10. С натискане монтирам обратно защитните пластмасови капачки от т.2 по-горе
Разглобяването за да стигна до горната процедура го правя така:
1. Свалям кората зад левия фар заедно с въздуховода за охлаждане на алтернатора или само въздуховода го махам от кората - което се окаже по-лесно;
2. Свалям гофрирания маркуч пред дрослната клапа като внимателно измъквам двата маркуча, хванати за него - за въздуха за моторчето за празен ход и за картерната вентилация;
3. Свалям цялата кутия на въздушния филтър (2 гайки за ключ 10мм) като преди това свалям от нея термостата на подгряването на дроселната клапа (отново ключ 10мм)
4. Свалям 2рата тръба от въздуховода за охлаждане на алтернатора, която е хваната със лентова скоба за самия алтернатор
Ами това е... успех!
Re: Смяна на ролки и пистов ремък М50В20
добавям:
0. - отварям капака и поглеждам дали съм с две или една ролка на ремъка за водна помпа и генератор.
някъде между точките - ако не се сменя ремъка с нов - бележа посоката му на движение - и после я спазвам.
0. - отварям капака и поглеждам дали съм с две или една ролка на ремъка за водна помпа и генератор.
някъде между точките - ако не се сменя ремъка с нов - бележа посоката му на движение - и после я спазвам.
- Diavollo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 186
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 520i
Re: Смяна на ролки и пистов ремък М50В20
Благодаря за бързите отзиви. Ремъкът и ролките са вече сменени. При мен обаче липсват защитните капачки #16 и 17 за дългия ремък, както и прахозащитна метална капачка отзад #19. Явно предишният собственик, не е счел, че са важни
Оказа се, че досега ремъкът ми е бил по-къс - 1540 mm. Сега сложих 1563 мм (по каталог го дават 1560) и легна много лесно. Амортисьорчето го опъна добре и не се забелязва никаво приплъзване, както би следвало да е. Притеснението ми е, че 2 г. и около 30 000 км съм карал с по-къс ремък (което е довело до бързото износване на ролките) и сега не знам доколко амартисьорчето вече не е повредено - в смисъл дали достатъчно опъва ремъка. Страхувам се да не би след като 2 г. е работило в друго положение сега пружинката вече да не е в състояние да опъва ремъка достатъчно.
Накратко въпросът ми е следният; Как да разбера дали ремъкът ми е опънат в нормални граници, за да не треперя всеки път като подкарам колата.


Накратко въпросът ми е следният; Как да разбера дали ремъкът ми е опънат в нормални граници, за да не треперя всеки път като подкарам колата.
Всичко, което не ме убива ме прави по-силен!!!
- dokie
- ентусиаст
-
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
Re: Смяна на ролки и пистов ремък М50В20
Ako не е достатъчно опънат от амортисьорчето мисля ще го усетиш на хидравликата.
При мен климатичния е толкова опънат, че е почти невъзможно свалянето му... не зная дали товари много, но за всеки случай си пазя резервно амортисьорче
Капачките и шайбата от Дару са на обща стойност 10лв... ако не ти е проблем няма да ти навредят
При мен климатичния е толкова опънат, че е почти невъзможно свалянето му... не зная дали товари много, но за всеки случай си пазя резервно амортисьорче

Капачките и шайбата от Дару са на обща стойност 10лв... ако не ти е проблем няма да ти навредят

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Смяна на ролки и пистов ремък М50В20
Diavollo написа:Благодаря за бързите отзиви. Ремъкът и ролките са вече сменени. При мен обаче липсват защитните капачки #16 и 17 за дългия ремък, както и прахозащитна метална капачка отзад #19. Явно предишният собственик, не е счел, че са важни![]()
Оказа се, че досега ремъкът ми е бил по-къс - 1540 mm. Сега сложих 1563 мм (по каталог го дават 1560) и легна много лесно. Амортисьорчето го опъна добре и не се забелязва никаво приплъзване, както би следвало да е. Притеснението ми е, че 2 г. и около 30 000 км съм карал с по-къс ремък (което е довело до бързото износване на ролките) и сега не знам доколко амартисьорчето вече не е повредено - в смисъл дали достатъчно опъва ремъка. Страхувам се да не би след като 2 г. е работило в друго положение сега пружинката вече да не е в състояние да опъва ремъка достатъчно.
Накратко въпросът ми е следният; Как да разбера дали ремъкът ми е опънат в нормални граници, за да не треперя всеки път като подкарам колата.
При моделите без амортисьорче как се проверяваше-натискаш ремъка и трябва да максимум 1см.Колега,пружината на амортисьора е доста сериозна и едва ли и е станало нещо.
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани