Как циркулира водата при е34?
Модератор: Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- dokie
- ентусиаст
-
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
Как циркулира водата при е34?
Може ли някой да ми обясни как точно циркулира водата при е34 (M50B20 ако има значение
) и по-конкретно ролята на термостата в цялата картинка... най-съществено ме интересува откъде/накъде идва/отива водата пред предната пластина между 2-те пластини и зад задната пластина на термостата... и как минава през радиатора (3-те маркуча: два долу и един горе ляво)
Проблемът: колата ми загрява много бавно, особено при отрицателна температура... дори съм виждал как стрелката се връща обратно при -10-15 градуса и леко каране на 5-та... при ~0 градуса ми трябва около 3км да изляза от синята зона... заради това и заради доста изчетено тук и мнения за зациклил термостат днес го смених, но пък бе по-топло и нямам сериозни впечатления от него все още...
Стария термостат бе на 92* и отвори чак при кипването на водата в тенджерата... което ме навежда на мисълта, че днешната ми манипулация бе безсмислена... дали... другото което е... виското съм го чул да зацепи на 100% 2 пъти досега само... а електрическата перка се пуска само с климатика... навежда ме на мисълта, че някъде се губи топлина... къде и как... затова питам за циркулацията...
ПС: колата не ми е загрявала над 12 без 1със стария термостат... с новия тепърва ще разбера
Благодаря!

Проблемът: колата ми загрява много бавно, особено при отрицателна температура... дори съм виждал как стрелката се връща обратно при -10-15 градуса и леко каране на 5-та... при ~0 градуса ми трябва около 3км да изляза от синята зона... заради това и заради доста изчетено тук и мнения за зациклил термостат днес го смених, но пък бе по-топло и нямам сериозни впечатления от него все още...
Стария термостат бе на 92* и отвори чак при кипването на водата в тенджерата... което ме навежда на мисълта, че днешната ми манипулация бе безсмислена... дали... другото което е... виското съм го чул да зацепи на 100% 2 пъти досега само... а електрическата перка се пуска само с климатика... навежда ме на мисълта, че някъде се губи топлина... къде и как... затова питам за циркулацията...
ПС: колата не ми е загрявала над 12 без 1със стария термостат... с новия тепърва ще разбера

Благодаря!
Re: Как циркулира водата при е34?
колега какъв е това питане!?
значи като запалиш мотора водата (антифриза) се върти от водната помпа само в малкия кръг ,демек термостата не е отворил и не може да отиде в радиатора антифриза.и долният ти десен маркуч е студен!като загрее тогава става това завъртане в системата, като отвори термостата разбира се и чак тогава ще ти стане и долния десен маркуч топъл.
между другото щом при спускане ти пада температурата значи че термостата ти е останал отворен и добре си го сменил/

значи като запалиш мотора водата (антифриза) се върти от водната помпа само в малкия кръг ,демек термостата не е отворил и не може да отиде в радиатора антифриза.и долният ти десен маркуч е студен!като загрее тогава става това завъртане в системата, като отвори термостата разбира се и чак тогава ще ти стане и долния десен маркуч топъл.
между другото щом при спускане ти пада температурата значи че термостата ти е останал отворен и добре си го сменил/
http://dobavi.info/cars/BMW/m18721.gif[/img][/url]
- dokie
- ентусиаст
-
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
Re: Как циркулира водата при е34?
Добре де... това пак не ми отговаря на въпроса за движението на водата...перефразирам: по кой маркуч отива до радиатора и по кой се връща... и за какво е третия?
При напълно загряла кола и студено време долния десен маркуч не загряваше изобщо...т.е. явно не е отварял термостата... ама ако не отваря термостата защо не е прегрявала колата...
А самият термостат си отвори при завирането на водата и затвори при изстиването... само термометър нямам до 100*С
При напълно загряла кола и студено време долния десен маркуч не загряваше изобщо...т.е. явно не е отварял термостата... ама ако не отваря термостата защо не е прегрявала колата...
А самият термостат си отвори при завирането на водата и затвори при изстиването... само термометър нямам до 100*С
- VINCHUN
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 169
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е34
Re: Как циркулира водата при е34?
Колега ,долния десен маркуч не е топъл,защото при тези ниски температури при преминаването на водата през радиатора тя се охлажда повечко и маркуча остава студен.Мисля ,че е нормално за студеното време.От маркучита от лявата страна на радиатора влиза водата(от мотора) в него и съответно от десния излиза вече охладена.
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Как циркулира водата при е34?
Виж схемата:

Големите червени стрелки показват два маркуча, които в нашия случай са обединени в един, тъй като при нашите коли разширителният съд е в общ блок с радиатора.
С други думи дори когато върти само вътрешния (малкия) кръг, трябва да се осигури температурно разширение на флуида. Та за това е този "долен ляв"(
) маркуч.
Поздрави,
Д

Големите червени стрелки показват два маркуча, които в нашия случай са обединени в един, тъй като при нашите коли разширителният съд е в общ блок с радиатора.
С други думи дори когато върти само вътрешния (малкия) кръг, трябва да се осигури температурно разширение на флуида. Та за това е този "долен ляв"(

Поздрави,
Д

- dokie
- ентусиаст
-
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
Re: Как циркулира водата при е34?
Мерси много, колега, за схемата!
А по темата: яд ме е че си смених термостата... колата загрява по абсолютно същия начин... а на всичко отгоре сега и ТЕЧЕ от фланеца на термостата (затегнат е добре и е с нов О-пръстен и гарнитура - гумената)
утре пак отварям и навсякъде силикон...
Днес при 5*С й трябваха 3км нормално каране (не повече от 3000rpm) за да достигне края на синята зона...
след като я оставих да изстине до началото на синята зона я запалих и работи около 10мин. на място до достигане пак края на синята зона... след излизането от тази синя зона сякаш по-бързо достига средата, но това и преди бе така... сега няма -15 да видя дали ще връща стрелката, но предполагам пак ще я връща, тъй като колегата Кирил Илиев ще излезе прав за голямото топлоотдаване на отоплителното радиаторче... viewtopic.php?f=7&t=187516&start=0... единственото, което не мога и няма да повярвам са думите на skylord, че за 2-3км достига средата при -3... да ама ако сме половин час в задръстване или има проблем нещо по системата...
А по темата: яд ме е че си смених термостата... колата загрява по абсолютно същия начин... а на всичко отгоре сега и ТЕЧЕ от фланеца на термостата (затегнат е добре и е с нов О-пръстен и гарнитура - гумената)


Днес при 5*С й трябваха 3км нормално каране (не повече от 3000rpm) за да достигне края на синята зона...
след като я оставих да изстине до началото на синята зона я запалих и работи около 10мин. на място до достигане пак края на синята зона... след излизането от тази синя зона сякаш по-бързо достига средата, но това и преди бе така... сега няма -15 да видя дали ще връща стрелката, но предполагам пак ще я връща, тъй като колегата Кирил Илиев ще излезе прав за голямото топлоотдаване на отоплителното радиаторче... viewtopic.php?f=7&t=187516&start=0... единственото, което не мога и няма да повярвам са думите на skylord, че за 2-3км достига средата при -3... да ама ако сме половин час в задръстване или има проблем нещо по системата...
- skylord
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 429
- Регистриран на: 11.04.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34
Re: Как циркулира водата при е34?
Е айде сега 
Не е лошо, че си на принципа око да види, ръка да пипне. Нямам нищо против да се разберем и да ти докажа твърдението ми в онази тема!

Не е лошо, че си на принципа око да види, ръка да пипне. Нямам нищо против да се разберем и да ти докажа твърдението ми в онази тема!

- rottweiler
- ентусиаст
-
- Мнения: 898
- Регистриран на: 3.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: шлеп
Re: Как циркулира водата при е34?
dokie написа:единственото, което не мога и няма да повярвам са думите на skylord, че за 2-3км достига средата при -3... да ама ако сме половин час в задръстване или има проблем нещо по системата...
колега, аз също мога да потвърдя написаното от скайлорд. а не живея в голям град. паля изчаквам да си свали сама оборотите, D, и постоянни 1500-2000 об. съм минал синьото за не повече от минута, минута и половина. Както казваха преди в едно предаване - Няма невъзможни неща.


- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
Re: Как циркулира водата при е34?
моята е34 м50б20 от напълно студена при външна температура около 0с изправя стрелката за около 2-2.5 км градско без спиране по задръствания.

- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Как циркулира водата при е34?
Здравейте колеги, ... добро утро
Стрелката на моето табло има същото поведение като на колегата dokie ... но като разбрах, че е сменяно и като сложих за проба табло каквото трябва (тук трябва да кажа, че имам да черпя колегата georgipass
) се оказа, че стрелката е където си трябва
Значи, да кажа по-подробно: разстоянието от моя дом до дома на колегата е 2,5 км. Беше февруари месец, колко да е било топло... направо си беше студено. Запалих, изчаках 2 минути и отидох до колегата. Стрелката беше в средата на синьото. Гася, разменяме таблата (5 минути). Паля и О!
стрелката е на 12 без 5
. Карах 1 км мъжката и стрелката не мръдна от 12 без 1 !
С други думи, колега виж го това табло, че аз заради него смених всичко каквото има по тази система и Митко и Петьо (и тях имам да ги черпя зя подкрепата
) като ми разправяха тогава "абе дай да пробваме с друго табло", аз се пънах: НЕ! нищо му няма!
Та, така.
Поздрави,
Д

Стрелката на моето табло има същото поведение като на колегата dokie ... но като разбрах, че е сменяно и като сложих за проба табло каквото трябва (тук трябва да кажа, че имам да черпя колегата georgipass


Значи, да кажа по-подробно: разстоянието от моя дом до дома на колегата е 2,5 км. Беше февруари месец, колко да е било топло... направо си беше студено. Запалих, изчаках 2 минути и отидох до колегата. Стрелката беше в средата на синьото. Гася, разменяме таблата (5 минути). Паля и О!


С други думи, колега виж го това табло, че аз заради него смених всичко каквото има по тази система и Митко и Петьо (и тях имам да ги черпя зя подкрепата

Та, така.
Поздрави,
Д

Re: Как циркулира водата при е34?
dokie написа:А по темата: яд ме е че си смених термостата... колата загрява по абсолютно същия начин... а на всичко отгоре сега и ТЕЧЕ от фланеца на термостата (затегнат е добре и е с нов О-пръстен и гарнитура - гумената)утре пак отварям и навсякъде силикон...
![]()
Колега, след като споменаваш гумено уплътнение (освен О-пръстена), значи си с пластмасовия корпус на термостата - много често при сглобяване той се пука и започва да тече независимо, че са нови и О-пръстена и гуменото уплътнение. По лично мое мнение се пука от неравномерното притягане на четирите болта при сглобяване и последвалите от това напрежения в корпуса, който идват твърде големи за остарялата пластмаса след хилядите цикли на нагряване и изстиване. Спасението е единствено нов, в Дарукар е 44,81 лв и го имат наличен. Няма смисъл да се мъчиш със силикон, защото дори да стане сега, ще те предаде в най-неподходящия момент.
Успех!
П.П. Ако разглобяваш отново за да смениш корпуса, горещо ти препоръчвам задължително да смениш както О-пръстена на термостата, така и гуменото уплътнение, нищо че са на една седмица - струват общо под 5 лв., но ще спиш спокойно след това.
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Re: Как циркулира водата при е34?




- dokie
- ентусиаст
-
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
Re: Как циркулира водата при е34?
Благодаря на Явор за отговора - мисля, че е познал - струва ми се да има съвсем лека пукнатина в корпуса... "микропукнатина", но при налягане и температура явно оттам протича... видях в дару, но за момента не мога да си го позволя дори и това, че доста ми се насъбра, а то като тръгне - и не ще да спре... опитвам да закрепя положението с каноколит временно и при първа възможност нов фланец с уплътненията и да спя спокойно наистина... а и нов дифузьор - че стария се крепи на една щипка и се рони по краищата... оригиналният е мисля...
ПС: нащраках няколко снимки днес и ако има някой да се затруднява или има като цяло желаещи мога да ги оформя в темичка за "смяна на термостат" при М50В20 Ванос (не зная при другите дали е така
)
ПС: нащраках няколко снимки днес и ако има някой да се затруднява или има като цяло желаещи мога да ги оформя в темичка за "смяна на термостат" при М50В20 Ванос (не зная при другите дали е така

13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани