въпрос за играене на обороти

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 9.09.2008
Местоположение: Sf, Dragalevci City
Пол: Мъж
Кара: 330xd e46
Мечтае да кара: 645i cabrio

въпрос за играене на обороти

Мнение от Azereus » 06 Авг 2009, 20:46

колеги пиша в този форум, защото знам, че тука са хората които наистина разбират! Не искам да обиждам никой от е36 форума, просто там немогат да ме опътят колегите, само викат търсачката, пък тия работи и аз ги знам, дето ги има там. Имам вече е36 318ис обаче имам проблем с играене на оборотите. Също прекъсваше от време на време, особено студена. Смених дебитомер, моторче за празен ход, прекъсването се оправи, но от време на време особено при загрял мотор оборотите се разиграват от 500 до 1500 примерно. Видях се в чудо то не бяха сервизи, майстори и тн. Сменил съм кабели свещи, филтри, регулатора за налягането на бензина, температурния датчик показва коректни стойности, релетата за помпа, сонда, комп всичко сам проверил, не смуче въздух от колекторите, знам, че е сменяна ламбда сонда, но не знам дали не са ме излъгали, незнам дали не е и клапана на картерните газове, но не знам как да го проверя. Забелязвам, че когато извадя маркучето от регулатора за налягането на бензина се пооправят оборотите, но както вече казах го смених и не е от него. Дали да сменя маркучите на моторчето за празен ход, просто вече не знам, моля помагайте! На диагностиката излезе само дебитомер и нищо друго. Интересното е, че преди смяната като откача акумулатора и после колата 1-2 дена върви добре. Сега не съм пробвал след смяната. Още неко, когато пусна повече консуматори (фарове, климатик и тн) играенето на оборотите се увеличава :(
В ръка чаша държеше, чашата пълна и равна с люта бяла ракия и още върла магия! :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: въпрос за играене на обороти

Мнение от Ненко Вранков » 06 Авг 2009, 20:57

Azereus написа:... преди смяната като откача акумулатора и после колата 1-2 дена върви добре...

Oт което следва, че компютъра трупа грешки от някъде! Според моите расъждения за да играят оборотите или стъпковото моторче не работи коректно (проблема може и да е в буксата към него... или в окабеляването от него до компютъра...) или нещо самия компютър се базика... :roll: от друга страна... това че при повече консуматори, работата на мотора се променя ме навежда на мисълта, че или нямаш хубав контакт някъде по по-силовите вериги (клемите на акомулатора примерно... или големия бушон отпред...) или тока от генератора е недостатъчен (износени четки/разбити лагери...). Не знам какво да те посъветвам конкретно, но... проверявай едно по едно за да стесниш кръга.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 9.09.2008
Местоположение: Sf, Dragalevci City
Пол: Мъж
Кара: 330xd e46
Мечтае да кара: 645i cabrio

Мнение от Azereus » 06 Авг 2009, 21:04

а може ли да е от лоша маса на мотора като цяло? Буксата ако се е окислила примерно...да я замеря да видя какво напрежение ще даде?
В ръка чаша държеше, чашата пълна и равна с люта бяла ракия и още върла магия! :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Мнение от Ненко Вранков » 06 Авг 2009, 21:25

Еми всичко е възможно... както може проблема да е в плюса, така може да е и в масата... прегледай всички по-големи връзки... лично на мен ми се бяха окислили в кутията на големия бушон когато взех колата. Добре е всичко да се зачиства и проверява периодично. Пак казвам-проблема може и да не е от там, но поне ще си сигурен.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 12.10.2007
Местоположение: София

Мнение от sod518i » 06 Авг 2009, 21:27

Здрвей коега,имах тоя проблем и се оказа ламбда сонда.Вярно,че може да е от нещо друго,но при мен беше така и на диагностиката не го показа.Просто само нея не я бях сменил и се оказа точно тя.

Поздрави

Мариян

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 26.11.2008
Местоположение: sofia
Кара: E39 M62B35

Мнение от bu4 » 06 Авг 2009, 22:55

колега и аз имах подобен проблем и аз като тебе смених степ мотор4е,свещи,лули,ламбда сондата(не излиза6е на диагностиката)дебитомера си ба4ка6е супер и накрая се оказа 4е имам изгоряла БОБИНА.на някои колеги може да им прозву4и сме6но но едвам я хванахме 4е е бобина,но при мене тва излезе.дано да съм помогнал макар и малко. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Мнение от Ненко Вранков » 06 Авг 2009, 23:15

Колега... и на мен ми горя бобина, че даже и канал на компютъра заради нея... когато не работи 1 цилиндър мотора тресе... а не че мени обороти... лесно се хваща не работещ цилиндър. Не знам какво Ви е затруднило толкова :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 9.09.2008
Местоположение: Sf, Dragalevci City
Пол: Мъж
Кара: 330xd e46
Мечтае да кара: 645i cabrio

Мнение от Azereus » 07 Авг 2009, 0:03

ами засега много благодаря за мненията, при мен не е от бобината, щото ми е една за 4-те цилиндъра :) А с ламбда от същия мотор ли трябва да пробвам или мога с такава от друг бензинов мотор, примерно м50б20, че е най-масов?
В ръка чаша държеше, чашата пълна и равна с люта бяла ракия и още върла магия! :)

Зайо-Байо
Аватар
Мнения: 3048
Регистриран на: 23.03.2008
Местоположение: Руси
Пол: Мъж
Кара: Пръскан кенеф
Мечтае да кара: Мка комби
Детайли за колата: Некво шарено и некво хамелеоново..

Мнение от uricatoli » 07 Авг 2009, 1:54

Azereus написа:ами засега много благодаря за мненията, при мен не е от бобината, щото ми е една за 4-те цилиндъра :) А с ламбда от същия мотор ли трябва да пробвам или мога с такава от друг бензинов мотор, примерно м50б20, че е най-масов?


от същия мотор.. и колега.. ламбдата не се слага да се пробва ами отиваш и си купуваш нова (ламбдата е онова забитото в гърнето ти точно там където свършват колекторите и почва тръбата на гърнетата.. А ти пробвай с друг Дебитомер (това което ти е след въздушния филтър) Също така провери вакумите и оплътненията по тръбите за въздуха.. ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 16.07.2006
Местоположение: София

Мнение от penio » 07 Авг 2009, 11:38

Направо откачи ламбдата от буксата, ако спре да мени обороти - в магазина и нова.
Изображение


Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 13.12.2009

Re: въпрос за играене на обороти

Мнение от prokuror » 15 Дек 2009, 16:05

Ако дебитомера работи правилно,при откачане на буксата трябва ли да се променя нещо?
Промяна в оборотите,гаснене и други такива.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 892
Регистриран на: 15.11.2006
Кара: само БМВ-а

Re: въпрос за играене на обороти

Мнение от Pavlinius » 16 Дек 2009, 19:41

Трупа ти грешки щом като откачиш акумулатора се оправя за ден-два. Газ има ли мотора ? Като си карал повечко и върви гадно отиди на диагностика.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re:

Мнение от zvetiko » 16 Дек 2009, 20:57

penio написа:Направо откачи ламбдата от буксата, ако спре да мени обороти - в магазина и нова.


Направи това и мисля ,че ще се усмихнеш. ;) Писал съм една тема за ламбда сондата-погледни я ако искаш.

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook