Монтаж на панелен филтър KN - 525 TDS
Модератор: Технически модератори
21 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- Peter Angelov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1415
- Регистриран на: 5.06.2008
Postman написа:Най-обикновен вазелин според мен ще свърши работа, тъкмо после при прането ще се измие и по-лесно може би. Ако настояваш да е автомобилна - Литол 24, има я в тубички като паста за зъби, всъщност точно като оригиналната ти смазка и е удобна за нанасяне в канала.
За пръскането с масло - ако на пипане филтъра е мазен няма нужда да го пръскаш, ако не ти се струва мазен - напръскай го равномерно от външната страна, а ако не те е страх за дебитомера може да го напръскаш и от вътрешната страна.
Яворе благодаря за хубавия и точен отговор

Благодаря отново...
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Здравей колега,
Моят съвет е да не бързаш да пръскаш. Прочетох инструкцията и там никъде не пише да се пръска, но за сметка на това е наблегнато, че трябва за се сложи грес мин.5 мм над ръба на канала!!! И да не размазваш изплютото при монтажа. Въобще т.4 и т.5 от инструкцията е цялата философия. Ако трябваше да се пръска из първоначално, то щеше да пише точно толкова подробно колкото и за уплътняването.
Не е вярно, че ръката ти трябва да се омасли, като пипаш филтъра. По-скоро трябва кожата на ръката ти да стане леко не чувствителна или да имаш дражнещо усещане.
Пак да се върна на греста... не е редно да се месят греси... не, че не може, когато са с еднакъв състав, но все пак, когато са от различен производител божа работа какви още добавки има вътре, дето не ги казват... Затова те съветвам или да сложиш САМО от тази дето ти я препоръча Явор или съгласно т.4 от инструкцията да си поръчаш същата грес от доставчика на филтъра : "Additional sealing grease may be purchased in an 6oz tube from any K&N retailer"
Поздрави,
Д
Моят съвет е да не бързаш да пръскаш. Прочетох инструкцията и там никъде не пише да се пръска, но за сметка на това е наблегнато, че трябва за се сложи грес мин.5 мм над ръба на канала!!! И да не размазваш изплютото при монтажа. Въобще т.4 и т.5 от инструкцията е цялата философия. Ако трябваше да се пръска из първоначално, то щеше да пише точно толкова подробно колкото и за уплътняването.
Не е вярно, че ръката ти трябва да се омасли, като пипаш филтъра. По-скоро трябва кожата на ръката ти да стане леко не чувствителна или да имаш дражнещо усещане.
Пак да се върна на греста... не е редно да се месят греси... не, че не може, когато са с еднакъв състав, но все пак, когато са от различен производител божа работа какви още добавки има вътре, дето не ги казват... Затова те съветвам или да сложиш САМО от тази дето ти я препоръча Явор или съгласно т.4 от инструкцията да си поръчаш същата грес от доставчика на филтъра : "Additional sealing grease may be purchased in an 6oz tube from any K&N retailer"
Поздрави,
Д

- Peter Angelov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1415
- Регистриран на: 5.06.2008
ddddk написа:Здравей колега,
Моят съвет е да не бързаш да пръскаш. Прочетох инструкцията и там никъде не пише да се пръска, но за сметка на това е наблегнато, че трябва за се сложи грес мин.5 мм над ръба на канала!!! И да не размазваш изплютото при монтажа. Въобще т.4 и т.5 от инструкцията е цялата философия. Ако трябваше да се пръска из първоначално, то щеше да пише точно толкова подробно колкото и за уплътняването.
Не е вярно, че ръката ти трябва да се омасли, като пипаш филтъра. По-скоро трябва кожата на ръката ти да стане леко не чувствителна или да имаш дражнещо усещане.
Пак да се върна на греста... не е редно да се месят греси... не, че не може, когато са с еднакъв състав, но все пак, когато са от различен производител божа работа какви още добавки има вътре, дето не ги казват... Затова те съветвам или да сложиш САМО от тази дето ти я препоръча Явор или съгласно т.4 от инструкцията да си поръчаш същата грес от доставчика на филтъра : "Additional sealing grease may be purchased in an 6oz tube from any K&N retailer"
Поздрави,
Д
Здрасти Дамяне, да разбирам те напълно! Няма как да поръчам от тази грес просто като се чукне нейния парт номер и не излиза нищо! А интерсно защо но това е друг въпрос. Ще купя от тази грес вече намерих кой я продава във Варна и най късно до утре ще е налице, смятам да си купа 3 тубички от нея. също така комплекта за почистване ще го имам утре вечерта и ще се решава на момента дали да се пръска или не...
Благодаря ти за мнението

P.S. И да не размазваш изплютото при монтажа. ЕТО ТОВА НЕ ГО РАЗБРАХ



- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65

на линия съм днес и утре след 17,00 часа. В четвъртък ще ходя в Сливен и има опасност да се върна към 18 - 19 часа. Петък знам, че те няма




Така, че ако искаш днес или утре ще свършим работата.
И тоя път бирата е от мене, че още съм гузен за монтажа на корите

Извинявам се за офтопика

Ще вкарам нещо по темата, че да не ми изтрият поста

Сега да напиша нещо за филтрите, ако ви е интересно, колеги...
Пиша с уговорката, че параметрите, които давам са индустриални и ще служат само за пример. За чисто автомобилните параметри може някой да довнади, ако има информация.
И така, какво е въздушният филтър: мрежеща преграда, през която преминава поток въздух с определена скорост, дебит и налягане.
Целта на филтъра е да спира твърдите частици и да пропуска въздуха. За целта мрежата се прави с отвори с еднакъв и точен размер. Според размера на отворите се класифицират филтрите с определението "степен на филтрация". Или ако отворите на мрежата са с диаметър 20 микрона, то степента на филтрация е 20микр. Стандартният ред на филтрации е 40микр, 20микр, 5микр, 1микр, 0,01микр.
Ясно е, че колкота по-ситна е решетката, толкова по-голямо съпротивление ще оказва на потока от въздух и това ще намаля неговата скорост. При това забавяне на потока се получава разлика в налягането от двете страни на филтъра. Тази разлика се нарича "делта пе" дР (д-то е гръцко, но не знам как да го напиша тук).
Колкото по-малко e дР, толкова е по-голяма пропускливостта на филтъра.
В обобщение: филтрите се делят по степен на филтрация и по пропускливост.
Колкото по-динамично се кара един автомобил, толкова по-качествена трябва да е гориво-въздушната смес. Горивото е труга тема, но по отношение на въздуха се грижат т.н. "спортни филтри". Това са филтри с по-висока степен на филтрация и в същото време с по-голяма пропускливост от стандартните. Ще питате как става номера? Еми, става. Филтрацията на въздуха си е цяла наука. Има компании, които се занимават само с разработване на "решетката".
На практика спортният фиртър не дава коне, както е общото разбиране за тях. Спортният филтър дава по-чист въздух в нужното количество и на време (без закъснение).
Всичко това написах в отговор на въпроса: "има ли смисъл от спортен филтър?"
Има. Защо да не дадеш на двигателя си по-чист въздух за по-кратко време и да му позволиш да се развърта с мерак.
И в заключение: Ако някой магазинер Ви каже: "Имам страшни филтри, много са качествени", го питайте какво значи качествени и като почне да се чеше по темето го питайте колко микрона е и колко му е дР-то

P.S.: При окачествяването на един филтър не се взема под внимание възможността му да се пере.
Дано да съм бил полезен.
Поздрави,
Д

- Митко Стоянов
- Чичо Митко
-
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Евала, Дамяне, изчерпателно обясненние в стил г-н Пощальона 


Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю



21 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани