Проблем с рамена на чистачки
Модератор: Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- Vasko
- ентусиаст
-
- Мнения: 898
- Регистриран на: 24.10.2007
- Местоположение: София/Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 /Е39 дизел, Е46-автомат,Е60-530
- Мечтае да кара: Да се разхожда пеша
Като стана въпрос за чистачки аз да Ви попитам . При мен едната -шофьорската при движението си към капак удря с рамото в него .Звука е много гаден и сигурно ще се ожули рамото . Някаква идея за решаване на проблема? Ако карам по-бързо примерно над 110 не се чува,защото от струята е натиска повече към стъклото и чистачката не се удря в капака, но като е по-бавно и се удря самото рамо на чистачката в ръба на капака. Мисля ако повдигна с нещо ръба на капака за да не закача или има някакви втулки на рамената на чистачките износени ?
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Удрянето на рамената на чистачките се дължи на износени втулки в основата на чистачките, т.е. едно голямо парче алуминий, където е закрепен двигателчето и лагеруват осите на чистачките. Решение: намирасе стругар, прави нови втулки, набива ги. Проблема е изваждането на механизма и неговото поставяне. Ако не се вземат мерки навреме осите на чистачките се износват и трябва нов механизъм. Дано съм помогнал, понеже и този проблем е решен частично - износени оси, пари нема за други.
Поздрави.
Поздрави.
- Vasko
- ентусиаст
-
- Мнения: 898
- Регистриран на: 24.10.2007
- Местоположение: София/Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 /Е39 дизел, Е46-автомат,Е60-530
- Мечтае да кара: Да се разхожда пеша
NikiNikolov написа:Удрянето на рамената на чистачките се дължи на износени втулки в основата на чистачките, т.е. едно голямо парче алуминий, където е закрепен двигателчето и лагеруват осите на чистачките. Решение: намирасе стругар, прави нови втулки, набива ги. Проблема е изваждането на механизма и неговото поставяне. Ако не се вземат мерки навреме осите на чистачките се износват и трябва нов механизъм. Дано съм помогнал, понеже и този проблем е решен частично - износени оси, пари нема за други.
Поздрави.
Ники, не съм наясно с тези неща,защото никога не съм човъркал там тези чистачки .Ама ако идваш на събора се надявам да се видим и да ми обясниш по-подробно как да подходя към проблема и за неговото разрешаване .Доколкото разбирам от думите ти е голям проблем ваденето на самите рамена на чистачките затова и аз не мисля да ги свалям самичък . Ще чакам по-добри времена пък ако до тогава се износят, ще купя нови и така какво толкова ? Поне ще ми дадат гаранция пък и няма да се занимавам като ненорманел цял ден да свалям и дърпам някакви си рамена и да не мога да ги сваля. Не вярвам нови втулки да са повече от 60-100 лв. То и без това сега цената на алуминия падна а ти каза, че там било едно голямо парче алуминии...

- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол

Single wiper parts - BMW parts catalog
Под № 1 е това парче алуминий, основа може би се нарича, но се продава целия механизъм - около 700-800 лв. ново е тази цяла гад, не се продава отделно. За да го ремонтирам свалих таблото, парното - имах проблем и там, и чак тогава свалих чистачките. Ако не се сваля таблото незнам да ли ще има успех само да се свалят чистачките.
- saint85
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 22.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: bmw X3 Е83 М47
- Мечтае да кара: bmw X3 Е83 М47
- Детайли за колата: bmw X3 Е83 М47N 2.0d
Колега и при мен го има този проблем значи решението е нов механизъм както каза колегата или стругар обаче аз направих временни полу-ремонти и така изкарах зимата и още си карат
1. Ето от каде може да си повдигнеш капака да не се удрят чистачките в него
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 0%EF%E0%EA
2. При мен от неправилното въртене на механизма се износи едното рамо номер 7 от картинкака на Ники и го смених с ново струва 13лв. и тогава луфта или изместването на чистачката малко понамаля идеята ми е тази пръчка (7) има още 2 като нея ако ги смениш с нови следва вече да са здраво захванати за ябълките и ще позволяват по -малко изместване на центъра на въртене -> по -малко луфт -> по-дълъг живот на механизма
Аз сега си купих този целия механизъм втора ръка и когато ми остане време ще го сменя цялото голямото нещо пък останалите рамена ще купя нови

1. Ето от каде може да си повдигнеш капака да не се удрят чистачките в него
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 0%EF%E0%EA
2. При мен от неправилното въртене на механизма се износи едното рамо номер 7 от картинкака на Ники и го смених с ново струва 13лв. и тогава луфта или изместването на чистачката малко понамаля идеята ми е тази пръчка (7) има още 2 като нея ако ги смениш с нови следва вече да са здраво захванати за ябълките и ще позволяват по -малко изместване на центъра на въртене -> по -малко луфт -> по-дълъг живот на механизма

Аз сега си купих този целия механизъм втора ръка и когато ми остане време ще го сменя цялото голямото нещо пък останалите рамена ще купя нови
- klintan66
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1786
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: София Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E34TDS , CL 500, Е65
На сегашната ми Е34-а нямам проблем а на една от предишните проблема го реших малко аматьорски но стана и 3-4 години си карах без проблема да се появи отново. Така я продадох.
Та - сваля се рамото на чистачката и там дето се е отбелязало от ударите с една обла пила се дооформя ...после спрей и готово .
Пак казвам това е аматьорско решение но е лесно и няма чук-чук...
Та - сваля се рамото на чистачката и там дето се е отбелязало от ударите с една обла пила се дооформя ...после спрей и готово .
Пак казвам това е аматьорско решение но е лесно и няма чук-чук...
- Methodius
- Митоди яде мисо
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: 14.09.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
NikiNikolov написа:Удрянето на рамената на чистачките се дължи на износени втулки в основата на чистачките, т.е. едно голямо парче алуминий, където е закрепен двигателчето и лагеруват осите на чистачките.
Не съм съгласен .. Най -често проблема идва от гайката, през която минава конуса с шлиците за чистачката .. Въпросната се разбива и оттам идва луфта нагоре и надолу, съответно ударите в капака ..


Единственото нещо, от което се нуждае злото, за да триумфира, е добрите хора да не правят нищо ...
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Това със спрея и баба знае. Под № 7 ябълковидния болт се износва от страната на оста на шофьорската чистачка и доста спомага за износването на втулките, но стругаря ми направи нов болт от 3 опита с напасването /голяма игра падна/, плюс втулки и работата заспа. Сумата за тези услуги възлезе на 20 лв. и 4 часа работа, ако са много, какво да правя, дал съм ги вече. Поздрави.
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани