Смяна гарнитура на капака на клапаните
Модератор: Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
Смяна гарнитура на капака на клапаните
Вчера разбрах, че гарнитурата на капака ми е за смяна.Гнездото на едната свещ беше пълно до горе с масло. Доколкото знам, смяната не е сложна, но не съм правил до сега а мисля сам да се заема.
Може ли някой колега да сподели, дали има разни тънкости. Например, освен гарнитурата трябва ли някое друго уплътнение да се смени, маже ли се със силикон и такива работи. Да си накупя всичко накуп. Колко време отнема една такава процедура
Мотора е м50 с ванус
Може ли някой колега да сподели, дали има разни тънкости. Например, освен гарнитурата трябва ли някое друго уплътнение да се смени, маже ли се със силикон и такива работи. Да си накупя всичко накуп. Колко време отнема една такава процедура

Мотора е м50 с ванус
- bbratcheda
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 30.12.2007
- Местоположение: София
гарнитура
Здрасти, смяната не е сложна ако искаш мога да ти помогна, но трябва да дойдеш при мен.В галерията ми има снимка на комплект гарнитури за ремонт на глава на ванос мотор . Трябват ти "В" и "О" .
п.п. работата отнема около час
п.п. работата отнема около час
Re: Смяна гарнитура на капака на клапаните
penio написа:Вчера разбрах, че гарнитурата на капака ми е за смяна.Гнездото на едната свещ беше пълно до горе с масло. Доколкото знам, смяната не е сложна, но не съм правил до сега а мисля сам да се заема.
Може ли някой колега да сподели, дали има разни тънкости. Например, освен гарнитурата трябва ли някое друго уплътнение да се смени, маже ли се със силикон и такива работи. Да си накупя всичко накуп. Колко време отнема една такава процедура
Мотора е м50 с ванус
Аз сменях същата гарнитура завчера, помогна ми приятел, но като че ли няма специални тънкости.
Силикона не е задължителен, но аз сложих - такъв, който издържа на висока температура (аз си взех Victor Reinz, даже ако искаш мога да ти услужа да си намажеш, щото една туба е 14 лева, а отива съвсем малко).
Не знам как ще почистиш гнездото на свещта от маслото обаче, то е доста дълбоко, там предполагам ще ти отиде доста време за читаво обезмасляване.
Иначе гарнитурата се състои от 3 части - 1 външна и 2 вътрешни за гнездата на свещите, комплекта е около 40-50 лева. Ако досега не си свалял бобини - погледни в БМВ книгата (има тема за нея) как става.
Маркирай си бобините да не ги размениш, а при монтажа не ги пренатягай. Откачи акумулатора предварително.
Не забравяй да обезмаслиш с бензин (или със специален спрей върху парцал първо, не директно върху блока) ръбовете, където ще легна гарнитурката и ще сложиш силикон.
Надявам се да съм бил полезен със скромния си опит ; )
- bbratcheda
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 30.12.2007
- Местоположение: София
пак
Ако ме питаш мен съм много против силикона където и де е по двигателя , а за събота мисля че съм свободен засега . И изчистването на маслото от гнездото за свеща е никакъв проблем .
Re: Смяна гарнитура на капака на клапаните
Преди време смених моята,не е никак сложно.Голямата и 2-те малки са комплект.Вземи си или виктор реинц или елринг.Като свалиш старата по4исти добре там където е била,ако има силкон го махни и слагай новата.
Мерси за съветите. Смених си гарнитурата и както казахте, беше елементарно. Сваляш пласмасите, бобините, след това почваш да развиваш като откачен болтовете на капака и тези между свещите - около 17-18 болта са. Аз, развих и инжекторната рейка и я избутах малко напред, за да ми е по-удобно. Капака на клапаните излиза лесно. По-гадното е почистването на остатъците от старата гарнитура. Слагам новата гарнитура, слагам капака и затягам но не много силно да не разпльокам гументи втулки на винтовете. Бобините идват обратно (използвах момента да си залепя едната шпилка с течна стомана) и това е - воала.
- tahsinov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 366
- Регистриран на: 22.07.2006
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: ше E34 /грухчо/
- Мечтае да кара: E34 M5
tahsinov написа:Силикон сложи ли? Ако не си, ти препоръчвам след около месец отново да провериш всички гнезда!
Ами оригинално нямаше силикон и не съм слагал. Проверих след няколко дена дали не тече но всичко е наред, няма течове повече. Сега само лулите трябва да сменя, че това масло им е таковало таковатата

- dokie
- ентусиаст
-
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
tahsinov написа:Силикон сложи ли? Ако не си, ти препоръчвам след около месец отново да провериш всички гнезда!
На мен "майстори" ми казаха силикон да не слагам - само с грес да ги намажа... ама сега като гледам май пак е почнало да сълзи масло покрай свещите (за половин година) - ше си трябва силикон, че като гледах колко от покритието на капака (това релефното) остана по старата гарнитура... няма как греста да уплътни толкова добре. Лошото е, че сигурно ше трябва пак нова гарнитура заради "умни хора".
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани