Смяна гарнитура на капака на клапаните

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 16.07.2006
Местоположение: София

Смяна гарнитура на капака на клапаните

Мнение от penio » 29 Мар 2009, 10:20

Вчера разбрах, че гарнитурата на капака ми е за смяна.Гнездото на едната свещ беше пълно до горе с масло. Доколкото знам, смяната не е сложна, но не съм правил до сега а мисля сам да се заема.
Може ли някой колега да сподели, дали има разни тънкости. Например, освен гарнитурата трябва ли някое друго уплътнение да се смени, маже ли се със силикон и такива работи. Да си накупя всичко накуп. Колко време отнема една такава процедура :help:
Мотора е м50 с ванус

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 30.12.2007
Местоположение: София

гарнитура

Мнение от bbratcheda » 29 Мар 2009, 10:39

Здрасти, смяната не е сложна ако искаш мога да ти помогна, но трябва да дойдеш при мен.В галерията ми има снимка на комплект гарнитури за ремонт на глава на ванос мотор . Трябват ти "В" и "О" .
п.п. работата отнема около час

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 16.07.2006
Местоположение: София

Мнение от penio » 29 Мар 2009, 14:27

Мерси колега, точно това ме интересуваше. А за помощта - винаги е добре дошла, но ще е чак другата събота.


Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 17.02.2009

Re: Смяна гарнитура на капака на клапаните

Мнение от Хаос » 29 Мар 2009, 14:41

penio написа:Вчера разбрах, че гарнитурата на капака ми е за смяна.Гнездото на едната свещ беше пълно до горе с масло. Доколкото знам, смяната не е сложна, но не съм правил до сега а мисля сам да се заема.
Може ли някой колега да сподели, дали има разни тънкости. Например, освен гарнитурата трябва ли някое друго уплътнение да се смени, маже ли се със силикон и такива работи. Да си накупя всичко накуп. Колко време отнема една такава процедура :help:
Мотора е м50 с ванус

Аз сменях същата гарнитура завчера, помогна ми приятел, но като че ли няма специални тънкости.
Силикона не е задължителен, но аз сложих - такъв, който издържа на висока температура (аз си взех Victor Reinz, даже ако искаш мога да ти услужа да си намажеш, щото една туба е 14 лева, а отива съвсем малко).
Не знам как ще почистиш гнездото на свещта от маслото обаче, то е доста дълбоко, там предполагам ще ти отиде доста време за читаво обезмасляване.
Иначе гарнитурата се състои от 3 части - 1 външна и 2 вътрешни за гнездата на свещите, комплекта е около 40-50 лева. Ако досега не си свалял бобини - погледни в БМВ книгата (има тема за нея) как става.
Маркирай си бобините да не ги размениш, а при монтажа не ги пренатягай. Откачи акумулатора предварително.
Не забравяй да обезмаслиш с бензин (или със специален спрей върху парцал първо, не директно върху блока) ръбовете, където ще легна гарнитурката и ще сложиш силикон.

Надявам се да съм бил полезен със скромния си опит ; )

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 30.12.2007
Местоположение: София

пак

Мнение от bbratcheda » 29 Мар 2009, 16:15

Ако ме питаш мен съм много против силикона където и де е по двигателя , а за събота мисля че съм свободен засега . И изчистването на маслото от гнездото за свеща е никакъв проблем .

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 22.07.2008
Кара: E34 M50B20 Touring E36 M43B18

Re: Смяна гарнитура на капака на клапаните

Мнение от calypso » 10 Апр 2009, 9:57

Преди време смених моята,не е никак сложно.Голямата и 2-те малки са комплект.Вземи си или виктор реинц или елринг.Като свалиш старата по4исти добре там където е била,ако има силкон го махни и слагай новата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 16.07.2006
Местоположение: София

Мнение от penio » 10 Апр 2009, 11:46

Мерси за съветите. Смених си гарнитурата и както казахте, беше елементарно. Сваляш пласмасите, бобините, след това почваш да развиваш като откачен болтовете на капака и тези между свещите - около 17-18 болта са. Аз, развих и инжекторната рейка и я избутах малко напред, за да ми е по-удобно. Капака на клапаните излиза лесно. По-гадното е почистването на остатъците от старата гарнитура. Слагам новата гарнитура, слагам капака и затягам но не много силно да не разпльокам гументи втулки на винтовете. Бобините идват обратно (използвах момента да си залепя едната шпилка с течна стомана) и това е - воала.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 366
Регистриран на: 22.07.2006
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: ше E34 /грухчо/
Мечтае да кара: E34 M5

Мнение от tahsinov » 10 Апр 2009, 13:07

Силикон сложи ли? Ако не си, ти препоръчвам след около месец отново да провериш всички гнезда!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 16.07.2006
Местоположение: София

Мнение от penio » 10 Апр 2009, 13:48

tahsinov написа:Силикон сложи ли? Ако не си, ти препоръчвам след около месец отново да провериш всички гнезда!

Ами оригинално нямаше силикон и не съм слагал. Проверих след няколко дена дали не тече но всичко е наред, няма течове повече. Сега само лулите трябва да сменя, че това масло им е таковало таковатата :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 862
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
Мечтае да кара: Е60 М5

Мнение от dokie » 10 Апр 2009, 14:55

tahsinov написа:Силикон сложи ли? Ако не си, ти препоръчвам след около месец отново да провериш всички гнезда!

На мен "майстори" ми казаха силикон да не слагам - само с грес да ги намажа... ама сега като гледам май пак е почнало да сълзи масло покрай свещите (за половин година) - ше си трябва силикон, че като гледах колко от покритието на капака (това релефното) остана по старата гарнитура... няма как греста да уплътни толкова добре. Лошото е, че сигурно ше трябва пак нова гарнитура заради "умни хора".

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 16.07.2006
Местоположение: София

Мнение от penio » 10 Апр 2009, 16:11

Покрай свещите не беше нарушено покритието на капака, така че трябва пак да си уплътни и без силикон.Не знам ако се напляка със силикон, при последващи смени дали няма да е малко тегаво докато се изчисти.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 19.07.2007

Мнение от danko » 11 Апр 2009, 12:59

аз я смених преди 2 дни нема нищто сложно просто гледай да я сложищ правилно и тва е :) и нема нужда от силикон.
Който не харесва моята мелодия бързо да поема свойта лична траектория!

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook