Няколко въпроса относно серво, съединител, ск. кутия и др.
Модератор: Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- lester
- Потребител
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 5.04.2008
- Местоположение: София, кв. "Манастирски ливади - Запад"
- Пол: Мъж
- Кара: Велосипед :)
- Мечтае да кара: F10 550i xDrive
Няколко въпроса относно серво, съединител, ск. кутия и др.
Колеги, това са въпросите на които не можах да намеря отгвор с търсачката. Ще съм ви благодарен да ми разясните някои неща.
1) Когато завъртя волана до крайно ляво или крайно дясно положение, при свършването на хода му (ако задържа в това положение), се чува един звук ккхххххххх... - нормално ли е това? При крайно ляво положение се чува по-силно.
2) Когато включа първа предавка и отпусна съединителя, точно в момента на зацепването му, се чува едно едва доловимо потропване - на какво може да се дължи и трябва ли да предприема нещо?
3) При бързото превключване на предавките се чува звук от преместването на частите в скоростната кутия (не чак стържене на зъбни колела, но просто се чува едно щракане на метал, влизането е някак твърдо - при движението на лоста, все едно по пътя си се “закача” някъде, към средата на хода), докато ако натисна съединитея и задържа 2 секунди или повече и след това сменя – влиза “като в масло” дето се вика, без почти никакво усилие и шум.
4) Задните амортисьори понякога скърцат – може ли да се оправи по някакъв начин или само с нови.
5) Когато съм на габарити се чува бръмчене от десния фар. Звукът е като микс
от трансформатор и въртене на електромотор, (а може и при къси/дълги да го прави, но не съм се заслушвал). Шумът е доста силен (около 30% от силата на шума на двигателя при 650 оборота в минута), явно се е появил отскоро, защото си мисля, че съм щял да го забележа по-рано, но кой знае – обикновено когато са включени фаровете съм вътре в колата и няма как да го чуя оттам, или пък други шумове го заглушават (напр. този на ДВГ).
6) След продължителна употреба, накладките и дисковете загряват (дотук нищо необичайно
) и започва да се чува стържене, но само когато натисна спирачката. Дори не бих казал чак толкова продължителна употреба, главно спирах с двигателя (150 км извънградско) и доста по-малко със спирачка, но явно за 200 лв – толкова
(сменял съм накладки и дискове). Понякога и при самото тръгване от място се чува същия звук (но вече от доста време не съм го чувал).
7) Уплътненията на задните врати не опират плътно по контура им (тези които са на купето, а не на самите врати). Изглежда са по-къси отколкото трябва – свалях ги, слагах ги, опитвах да ги разтегна, но без успех. Може би не са оригинални или знам ли... Откъде да си намеря нови или какво може да се направи?
8') Откъде мога да си намеря емблема за предния капак и как да махна старата?
9) Вчера си ударих картера и ми изтече цялото масло за няколко секунди...
Случи се вечерта в голямата буря, в ж.к. “Мусагеница” (на към 500 м. източно от кръстовището бул. “Драган Цанков” и бул. “Г. М. Димитров”, по самия бул. “Г. М. Димитров”) на едно скапано островче
с площ около 1 кв. метър, което изобщо не видях. Правех обратен завой, точно тръгвам и с 4-5 км/ч бааам – с картера право в него. Чудя се как не отнесох и бронята... Веднага спрях на тротоара, извиках приятели, теглиха ме 10 км до нас – голямо приключение беше: 3 пъти се скъса въжето, което уж издържа 3,5 тона (и е ново, сефте му беше), спирачката едвам хващаше без серво, а и в този дъжд... Но няма да се впускам в подробности.
Преди седмица си направих пълно каско в Армеец и се замислих дали няма да покрие такива щети. Попитах в един “офис” (по-скоро павилионченце
) на застрахователите и жената ми каза, че по принцип покрива, но трябвало да има протокол от КАТ, а аз като не ги извиках тогава...
Тя самата ми даде идеята, ако имам познат полицай, той да ми напише такъв протокол, но първо че нямам познат, второ - един друг човек ми каза, че ще трябва да пишат мен виновен и да ме глобят, че съм карал с “несъобразена скорост” – 4 км/ч
(той ми разказа за подобен случай). Друг е въпроса, че вече дадох колата за ремонт, защото ще ми трябва и нямам време да се разправям с дългите застрахователни процедури (предполагам че са такива де, нямам никакъв опит досега).
Първият ми въпрос е: след като е ремонтирана колата, ако все пак намеря кой да ми напише протокол (може би някой от вас може да помогне...), има ли шанс да ми изплатят нещо за щетите (имам снимки на картера и дори видеозапис)? Вторият въпрос е: нов картер или заварка? Тези от сервиза ми предложиха заварка и аз като по-евтин вариант мисля да приема, защото не съм много платежоспособен в момента (с мойта стипендия мога да си платя едва половината от разходите за бензин
). В предната част на картера има дупка с площ около 20 кв. см. Няма поражения по коляновия вал или други части.
Май тази история си беше за цяла нова тема, а не за точка 9 ама...
И още едно въпросче – къде се вързва Е34-ката при теглене? (Навреме се сетих, а?
) Аз я вързах за едно като “ухо” в дясната част на предницата (мисля че има същото и отляво), не знам дали е правилно, но по-подходящо място не видях. То е една ламарина към 1,5 мм дебела, с отвор. Накрая видях че се е поизкривила малко...

1) Когато завъртя волана до крайно ляво или крайно дясно положение, при свършването на хода му (ако задържа в това положение), се чува един звук ккхххххххх... - нормално ли е това? При крайно ляво положение се чува по-силно.
2) Когато включа първа предавка и отпусна съединителя, точно в момента на зацепването му, се чува едно едва доловимо потропване - на какво може да се дължи и трябва ли да предприема нещо?
3) При бързото превключване на предавките се чува звук от преместването на частите в скоростната кутия (не чак стържене на зъбни колела, но просто се чува едно щракане на метал, влизането е някак твърдо - при движението на лоста, все едно по пътя си се “закача” някъде, към средата на хода), докато ако натисна съединитея и задържа 2 секунди или повече и след това сменя – влиза “като в масло” дето се вика, без почти никакво усилие и шум.
4) Задните амортисьори понякога скърцат – може ли да се оправи по някакъв начин или само с нови.

5) Когато съм на габарити се чува бръмчене от десния фар. Звукът е като микс

6) След продължителна употреба, накладките и дисковете загряват (дотук нищо необичайно


7) Уплътненията на задните врати не опират плътно по контура им (тези които са на купето, а не на самите врати). Изглежда са по-къси отколкото трябва – свалях ги, слагах ги, опитвах да ги разтегна, но без успех. Може би не са оригинални или знам ли... Откъде да си намеря нови или какво може да се направи?
8') Откъде мога да си намеря емблема за предния капак и как да махна старата?
9) Вчера си ударих картера и ми изтече цялото масло за няколко секунди...


Преди седмица си направих пълно каско в Армеец и се замислих дали няма да покрие такива щети. Попитах в един “офис” (по-скоро павилионченце



Първият ми въпрос е: след като е ремонтирана колата, ако все пак намеря кой да ми напише протокол (може би някой от вас може да помогне...), има ли шанс да ми изплатят нещо за щетите (имам снимки на картера и дори видеозапис)? Вторият въпрос е: нов картер или заварка? Тези от сервиза ми предложиха заварка и аз като по-евтин вариант мисля да приема, защото не съм много платежоспособен в момента (с мойта стипендия мога да си платя едва половината от разходите за бензин

Май тази история си беше за цяла нова тема, а не за точка 9 ама...
И още едно въпросче – къде се вързва Е34-ката при теглене? (Навреме се сетих, а?

ıYı
[Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft]
[Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft]
- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
- sote_1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 109
- Регистриран на: 21.09.2007
- Местоположение: пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: като простаците на бензин
- Мечтае да кара: BMW 7.. IL
- Детайли за колата: 520 M50 VANOS
1993. лето и 530DA комбе
Re: Няколко въпроса относно серво, съединител, ск. кутия и д
lester написа:5) Когато съм на габарити се чува бръмчене от десния фар. Звукът е като миксот трансформатор и въртене на електромотор, (а може и при къси/дълги да го прави, но не съм се заслушвал). Шумът е доста силен (около 30% от силата на шума на двигателя при 650 оборота в минута), явно се е появил отскоро, защото си мисля, че съм щял да го забележа по-рано, но кой знае – обикновено когато са включени фаровете съм вътре в колата и няма как да го чуя оттам, или пък други шумове го заглушават (напр. този на ДВГ).
...
колега ако имаш реголаж на фаровете (от таблото) врътни го малко и трябва да спре.
моята е същата имам скапан мотор който вдига и сваля фара
а за куката за теглене е до дясния халоген (под капачето)
успех с ремонтите

за волана е нормално и при мен е така.
Проблема които описваш е или от съединителя,притискателния диск, или демпферния маховик.
За скоростите и при мен го има ама само като превключвам на втора, предполагам е синхронизатор.
И моите задни амортисиори скърцат, при мен проблема е в тампоните, като махнах седалките и видях,че са станали на прах
за габарита колегата правилно ти е казал най-вероятно е регулацията. При мен на моменти решава и си се намества...
Проблема които описваш е или от съединителя,притискателния диск, или демпферния маховик.
За скоростите и при мен го има ама само като превключвам на втора, предполагам е синхронизатор.
И моите задни амортисиори скърцат, при мен проблема е в тампоните, като махнах седалките и видях,че са станали на прах

за габарита колегата правилно ти е казал най-вероятно е регулацията. При мен на моменти решава и си се намества...
- SaSo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2090
- Регистриран на: 2.07.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530d '05 и Е46 330d '04
- Мечтае да кара: 5GT 535 xd
Колега вземи си нов читав картер... Има доста разглобени Е34ки.. Ще береш яко ядове със заварен такъв...
Иначе вече след като си направил ремонта няма да ти го платят...Според мене...

Иначе вече след като си направил ремонта няма да ти го платят...Според мене...

- justboy
- Олдскул фен
-
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 15.04.2008
- Местоположение: Техеран
- Пол: Мъж
- Кара: Строявайки пешеходците по тротоарит
- Мечтае да кара: E34 + s62 ]:)
За каското мога да ти кажа. Дори и да ти напишат протокол. Колата е стара и трябва оценката по щетата да се направи от експертно лице, ти като си го ремонтирал вече се съмнявам да мине номера. Ако беше под определена възраст можеше да мине в доверен сервиз.
А колата се тегли отдясно мисля беше, до халогена има един квадратна врезка в бронята, което всъщтност е капаче, което се отваря с малка отверка или нож, отзад е по същия начин.
Набързо.. Това е.
Според мен е нормално при крайно положение на волана + напън допълнителен да се чува нещо такова, а да се напъва волана в това положение според мен е излишно.
За фаровете и аз смятам, че е от Ел. фаровете и връртката ти е дадена в някаква крайна позиция.
А колата се тегли отдясно мисля беше, до халогена има един квадратна врезка в бронята, което всъщтност е капаче, което се отваря с малка отверка или нож, отзад е по същия начин.

Набързо.. Това е.
Според мен е нормално при крайно положение на волана + напън допълнителен да се чува нещо такова, а да се напъва волана в това положение според мен е излишно.
За фаровете и аз смятам, че е от Ел. фаровете и връртката ти е дадена в някаква крайна позиция.

E34, E38
- dokie
- ентусиаст
-
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
1,2,3,4,7 и 8 ги имам и аз
1. - някъде четох за клапан, който отваря и пропуска хидравличната течност при крайните положения и повече прилича на съскане звука...
2. - имам същото потропване, което след една моя фиеста с не много благополучен край се превърна в тропане и то не само на 1-ва... обясниха ми да си погледна тампона на кардана при диференциала и това мисля и да направя... вече тропа и на други предавки - много силно се чува като карам на 1-ва без газ и само чукна леко газта - да разтресе колата напред-назад.
3. - предполагам хората по-горе добре са обяснили - на мен си щрака доста силно - яко се чува особено в гаража на загасен двигател, но засега няма проблем в превключването на предавките - само на 4-та засича съвсем слабо и ако не дръпна добре лоста - стържат зъбните колела (не е хубаво)...
4. сигурно ли е, че са амортисьори... при силно полюшване или и на леки неравности?
5. ако не се е оправило - изключвай буксите при фара една по една и слушай - почни с тази за моторчето...
6. - даже и подобен проблем имам - сякаш ми се е свършило феродото, а реално си има доста - но може би при мен стържат като не са загряти - абе от феродо до феродо... взимай от евтиното и ще свирим в дует като влаковете на гарите... (нз моето какво е - с такова си взех колата)
7. в най-задната част - там при малкото прозорче направо си стои във въздуха уплътнението - с ново сигурно ще се оправи, но с 10-те уплътнения на всяка врата - мисля че ще мога да карам още без подмяна...
8. емблема се продаваше някъде по форума 20-тина лева мисля, но нз точно кой я продаваше - камъчета са я помлели малко
тея нашите самолети все някой ще ни обстрелва докато ни се пречи
а иначе мисля че трябва да свалиш "кората" на предния капак и отдолу трябва да има щипки, ако не е лепена...
9. рови по форума - много неща изпадат - все ще намериш
Надявам се да съм помогнал поне малко

1. - някъде четох за клапан, който отваря и пропуска хидравличната течност при крайните положения и повече прилича на съскане звука...
2. - имам същото потропване, което след една моя фиеста с не много благополучен край се превърна в тропане и то не само на 1-ва... обясниха ми да си погледна тампона на кардана при диференциала и това мисля и да направя... вече тропа и на други предавки - много силно се чува като карам на 1-ва без газ и само чукна леко газта - да разтресе колата напред-назад.
3. - предполагам хората по-горе добре са обяснили - на мен си щрака доста силно - яко се чува особено в гаража на загасен двигател, но засега няма проблем в превключването на предавките - само на 4-та засича съвсем слабо и ако не дръпна добре лоста - стържат зъбните колела (не е хубаво)...
4. сигурно ли е, че са амортисьори... при силно полюшване или и на леки неравности?
5. ако не се е оправило - изключвай буксите при фара една по една и слушай - почни с тази за моторчето...
6. - даже и подобен проблем имам - сякаш ми се е свършило феродото, а реално си има доста - но може би при мен стържат като не са загряти - абе от феродо до феродо... взимай от евтиното и ще свирим в дует като влаковете на гарите... (нз моето какво е - с такова си взех колата)
7. в най-задната част - там при малкото прозорче направо си стои във въздуха уплътнението - с ново сигурно ще се оправи, но с 10-те уплътнения на всяка врата - мисля че ще мога да карам още без подмяна...
8. емблема се продаваше някъде по форума 20-тина лева мисля, но нз точно кой я продаваше - камъчета са я помлели малко


а иначе мисля че трябва да свалиш "кората" на предния капак и отдолу трябва да има щипки, ако не е лепена...
9. рови по форума - много неща изпадат - все ще намериш
Надявам се да съм помогнал поне малко

- lester
- Потребител
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 5.04.2008
- Местоположение: София, кв. "Манастирски ливади - Запад"
- Пол: Мъж
- Кара: Велосипед :)
- Мечтае да кара: F10 550i xDrive
Значи ще си поиргая с бутончето за фаровете.
Колкото до халогените – нямам такива, но ако си представя че имам
ще погледна до десния, на посоченото място (когато си взема колата).
За картера – тези от сервиза ми казаха, че са дефицит. Обаджаха се някъде да питат и нямало (явно не съм първия който си разбива картера
)... Момчетата са мои хора - не мисля, че ме лъжат. Уж много си разбирали от работата, всички ги хвалят, (досега не съм им ползвал услугите) и казаха че със заварка ще стане. Ако пък наистина прави проблеми, пак ще се изръся за ремонт - този път с нов картер (т.е. от някоя морга де, не съвсем нов, че сигурно струва едно 1000 лв поне
) ако се намери. Може ли поне маслото от заварения картер да се ползва?
За 4) - главно при т.н. “легнали полицаи” скърца отзад (не винаги)... Понякога и когато започна да “скачам върху теглича” (образно казано
) се чува същото.
За застраховката ясно - отписвам я като възможност...
Мерси за бързите и полезни отговори. И специални багодарности на dokie за изчерпателния и подреден отговор.

Колкото до халогените – нямам такива, но ако си представя че имам

За картера – тези от сервиза ми казаха, че са дефицит. Обаджаха се някъде да питат и нямало (явно не съм първия който си разбива картера


За 4) - главно при т.н. “легнали полицаи” скърца отзад (не винаги)... Понякога и когато започна да “скачам върху теглича” (образно казано

За застраховката ясно - отписвам я като възможност...
Мерси за бързите и полезни отговори. И специални багодарности на dokie за изчерпателния и подреден отговор.

ıYı
[Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft]
[Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft]
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани