Ръчна спирачка- проблем....

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 22.05.2007
Местоположение: Варна

Ръчна спирачка- проблем....

Мнение от intenZive » 14 Юни 2008, 19:32

А така сега... от доста време не съм писал, само следя форума, обаче ми излезе проблем ....търсих да открия нещо, ама не можах. Та става въпрос за ръчната, вчера сменях задни накладки ( чисто нови сложих), всичко си закачих както трябва( поне така си мисля) обаче ръчната не държи. Натегнах я докрай от онея двете гайки но ефекта е почти никакъв. Съвсем леко държи... осеща се че има нещо , ама не въши никаква работа. А преди това, още като взех колата имаше страшна ръчна, но постепенно взе да намалява и така докато дойде време за смяна на накладки.Не мисля че жилата са скъсани, затова какъв може да е проблема :) :help:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 14 Юни 2008, 20:46

".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 22.05.2007
Местоположение: Варна

Мнение от intenZive » 14 Юни 2008, 21:57

ivantchoG написа:http://bmwfans.info/original/E30/2-T/318i-M10/ECE/L/M/1983/09/mg-34/ill-34_0068/
№6 дали се е нащракал докрай?
Ами честно казано незнам...не съм го бутал то едно назабено с резба беше май... то по- принцип неговата роля каква е? :uups: Може би да разтваря челюстите ли? Примерно като започне да свършва феродото.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2132
Регистриран на: 30.11.2005

Мнение от porostorm » 14 Юни 2008, 23:06

Ако си сглобил правилно спирачния апарат при сглобен такъв, когато натискаш за 1-ви път спирачката пластината номер 4 при всяко натискане трябва да затяга по малко това нещо с номер 6. Така докато се навие максимално и един вит затегне ръчната спирачка възможно най-много, така че да хваща още на 1-вия зъб като я дръпнеш.

Ако имаш проблем със сглобяването - кажи, имам снимки и книги :mhihi:
:yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 22.05.2007
Местоположение: Варна

Мнение от intenZive » 14 Юни 2008, 23:29

porostorm написа:Ако си сглобил правилно спирачния апарат при сглобен такъв, когато натискаш за 1-ви път спирачката пластината номер 4 при всяко натискане трябва да затяга по малко това нещо с номер 6. Така докато се навие максимално и един вит затегне ръчната спирачка възможно най-много, така че да хваща още на 1-вия зъб като я дръпнеш.

Ако имаш проблем със сглобяването - кажи, имам снимки и книги :mhihi:
Айде да ми пратиш някоя друга снимка, защото се съмнявам че съм объркал точно това, което затяга
:P

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2132
Регистриран на: 30.11.2005

Мнение от porostorm » 15 Юни 2008, 0:46

Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение
:yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 22.05.2007
Местоположение: Варна

Мнение от intenZive » 15 Юни 2008, 10:40

Значи това нещо трябва да е натегнато докрай за да ми държи ръчната. Аз даже на едното колело го разхлабих докрай защото като слагах новите накладки не искаше да ми влезе барабана след това, пък и грееше колелото адски много и затова го разхлабих...

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Мнение от ge_a » 15 Юни 2008, 12:31

Вилицата трябва да е натегната толкова, колкото накладките да са най плътно в барабана, а не да я нетегнеш прекалено и после да ти грее ;)
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 22.05.2007
Местоположение: Варна

Мнение от intenZive » 15 Юни 2008, 12:43

ge_a написа:Вилицата трябва да е натегната толкова, колкото накладките да са най плътно в барабана, а не да я нетегнеш прекалено и после да ти грее ;)
Аха...ясно :) Значи след малко започва упражнението със отварянето на двете колелета ... :mhihi: и да видим какво ще стане :)

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Мнение от ge_a » 15 Юни 2008, 12:45

intenZive написа:
ge_a написа:Вилицата трябва да е натегната толкова, колкото накладките да са най плътно в барабана, а не да я нетегнеш прекалено и после да ти грее ;)
Аха...ясно :) Значи след малко започва упражнението със отварянето на двете колелета ... :mhihi: и да видим какво ще стане :)



:winky:
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2132
Регистриран на: 30.11.2005

Мнение от porostorm » 15 Юни 2008, 14:36

Също така хоризонталните пружини ако не си ги закачил на правилните дупки пак ще ти грее...

п.п.: да правя ли още снимки

п.п.2:
Изображение Изображение
Последна промяна porostorm на 15 Юни 2008, 15:08, променена общо 2 пъти
:yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 15 Юни 2008, 14:56

Що подвеждате човека, бре!

Пич, като си го сглобил, почваш да вдигаш и сваляш ръчната. На всяко сваляне (в началото), се чува едно щракане от механизма за разпъване на накладките (едно интересно лостче прескача зъбите на гайката). Като спре да щрака (а ти продължаваш да "вдигаш-сваляш"), значи хлабината вече е регулирана ;).
Ако щракането не се чува - или не си сглобил пружинки/лостчета правилно, или пружинките са хлабави/лостчетата не се движат от ръжда/гняз.

Като трябва да разглобяваш, през един от отворите за болтовете на джантата, с тънка отверка буташ зъбите и събираш "вилицата" - събираш накладките, за да излезе барабана 8). Само не питай, как без Хайнес стигнах до тоя извод :uups: ...
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2132
Регистриран на: 30.11.2005

Мнение от porostorm » 15 Юни 2008, 15:00

ivantchoG написа:Ако щракането не се чува - или не си сглобил пружинки/лостчета правилно, или пружинките са хлабави/лостчетата не се движат от ръжда/гняз.
Точно това исках и аз да му кажа. Само, че механизма трака, когато натискаш педала на спирачката мисля, а не когато дърпаш ръчната :roll:
:yes:

М10 Разрушителя
Аватар
Мнения: 291
Регистриран на: 20.09.2005
Местоположение: Самоков

Мнение от ddt » 15 Юни 2008, 15:32

А аз си мисля,че сигурно на 90% от Е30-те тая щракачка изобщо не работи и просто трябва хубаво да си натегнеш вилицата при хлабави жила на ръчната ;) На 3 коли по един и същ начин го правя и работи :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2132
Регистриран на: 30.11.2005

Мнение от porostorm » 15 Юни 2008, 16:37

Ето още една снимка, да видиш дали точно си сглобил всичко:
Изображение
:yes:

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook