Регулатор напрежение? (алтернатор)

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

Новини
Аватар

Регулатор напрежение? (алтернатор)

Мнение от Новини » 05 Яну 2008, 3:58

Хванал съм се да постегна колицата и един по един да оправям по-належащите проблеми.

От около месец имам странен проблем с алтернатора, но преди да хвърля пари за части, предпочитам да съм сигурен.

Когато карам колата или пък просто си стои запалена, напрежението на консуматорите се променя. Увеличава се драстично за момент и после пак се връща към нормалното :shock: Например стоя си на светофара (без да променям оборотите на двигателя) и изведнъж фаровете ми започват да светят по-силно, таблото светва по-силно, парното духа по-силно, изобщо всичко работи по-силно от нормалното... това за няколко секунди и пак всичко се връща към нормалната работа. :roll:
Мислех, че е хлабав ремък, но тогава щеше да го прави предимно при промяна на оборотите на колата, освен това уредите щяха да примижват, а не да получават ударна доза напрежение. Това май отпада.
Заедно с колегата sachs закачихме колата на компютър за да проверим алтернатора. Даде си напълно нормални стойности, даже перфектни. Докато правихме теста ги нямаше тия мизерии, така че нямаше как да видим показателите докато се проявява проблема. Но се отчете и грешка за напрежението (не помня точно каква).
Дойде идеята, че е регулатора на напрежението на алтернатора.
Мислех утре да ходя да си купя нов регулатор, но се присетих, че преди две години го сменявах заради друг проблем. Освен това прочетох някъде, че такъв проблем би могъл да се появи ако има утрепана клетка на акумулатора.

Как мислите... регулатора ли е причината колата да получава повечко ток без значение от оборотите, или може акумулатора в даден момент да не поема тока от алтернатора и затова да получавам тия ударни дози (може и глупости да са това)?

Има сигурно сто теми за примижване на уредите ама никъде не срещнах проблем свързан със свръхнапрежение. Странна работа та затова реших да ви питам преди да отида да пазарувам регулатор.
И в този контекст целия регулатор ли да подменям или само четчиците му?

Благодаря за помоща предварително, момчета ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2521
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: коя кадето го прибере при себеси

Мнение от dizelboy » 05 Яну 2008, 11:27

аиде е колеги асенката се хванал да стега колата помогнете краино време беше :mhihi: асенка като колата не се движи и е нормално да пада напрежението незабраваи 4е вазпрозивежда ток в движение като не варти нема кво да произвежда :winky:
ИзображениеИзображение
Изображение

Новини
Аватар

Мнение от Новини » 05 Яну 2008, 11:46

dizelboy написа:аиде е колеги асенката се хванал да стега колата помогнете краино време беше :mhihi: асенка като колата не се движи и е нормално да пада напрежението незабраваи 4е вазпрозивежда ток в движение като не варти нема кво да произвежда :winky:


Уф, Ивооо, пак не си чел :D То не пада а се качва и не като съм спрял а независимо дали съм спрял или се движа го прави и не като давам газ, а когато си иска ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2521
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: коя кадето го прибере при себеси

Мнение от dizelboy » 05 Яну 2008, 15:28

i na нашия опел беше така оба4е се беха зацапали клемите и дат4ика дето покава беше заминал и като ги за4истихме се оправи си4ко
ИзображениеИзображение
Изображение

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Мнение от Митко Стоянов » 05 Яну 2008, 16:56

Да не е релето на динамото,от него също прави такива номера.Ако ти се намира друго - пробвай,лесно се сменя на място
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Новини
Аватар

Мнение от Новини » 05 Яну 2008, 17:49

mitko_n1 написа:Да не е релето на динамото,от него също прави такива номера.Ако ти се намира друго - пробвай,лесно се сменя на място


Хм... къде се намира това реле? На самия алтернатор виждам само регулатора на напрежението.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1047
Регистриран на: 2.03.2004
Мечтае да кара: М-ка деснячка с газова уредба Mimgas :D

Мнение от PIONEER » 05 Яну 2008, 18:36

!!Asen_X написа:
mitko_n1 написа:Да не е релето на динамото,от него също прави такива номера.Ако ти се намира друго - пробвай,лесно се сменя на място


Хм... къде се намира това реле? На самия алтернатор виждам само регулатора на напрежението.


За едно и също говорите-реле регулатора ;)
Изображение
8.32

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 31.01.2007

Мнение от ENKI » 05 Яну 2008, 20:14

Колега, можеш да провериш реле - регулатора и в движение какво напрежение ти подава.Закачи с дълги кабелчета клемите на акумулатора за един мултицет, който слагаш до тебе на другата седалка.Палиш и караш колата, като наблюдаваш напрежението регулирано от регулатора, нормално трябва да бъде от 14,2 - 14,8 V, това е без включени големи консуматори, като фарове, вентилатори, нагреватели.След като включиш парното и фаровете напрежението не трябва да пада с повече от 0,4 V от първоначално измерената стойност.Мери напрежението при около 2500 оборота.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 05 Яну 2008, 20:19

А състоянието на кабела алтернатор-акумулатор какво е? Обувките дали са стегнати? Кабела в обувките дали не е окислен?
Проблема звучи точно като лош контакт на тоя кабел. На моменти акумулатора не е (или почти не е) свързан с инсталацията и съответно напрежението се вдига. Същия ефект може да е свързан и с неизправен регулатор, но мисля, че не е там причината.

А сигурен ли си, че напрежението се вдига над нормата? Може просто през по-голямата част от времето наистина да има проблем, който обаче държи напрежението под нормата :confused: . И само от време на време нещата се наместват, напрежението става нормално, и парното върти по-бързо ... Един волтметър в запалката, или в контакта в жабката, който да си гледкаш, докато караш, ще каже най-добре ;) Ако наистина се вдига над нормата - бая неща могат да станат за смяна, ако проблема се задълбочи :roll:
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 555
Регистриран на: 14.07.2006
Местоположение: Русе
Кара: E30 31? , E34 525 TDS , E34 525 IX

Мнение от ///MILEN » 06 Яну 2008, 10:48

Провери и зачисти всички МАСИ!!!

Новини
Аватар

Мнение от Новини » 06 Яну 2008, 16:27

ivantchoG написа:А сигурен ли си, че напрежението се вдига над нормата? Може просто през по-голямата част от времето наистина да има проблем, който обаче държи напрежението под нормата :confused: .


Мина ми тази благоприятна мисъл още като се прояви проблема, но уви, таблото свети прекалено силно в моментите в които се проявява проблема, така че едва ли това е нормалното състояние на напрежението.
Освен това като закачихме колата на компютърна диагностика, алтернатора работеше като часовник. Направо закова стойностите и беше в допустимите граници и в двата режима - с и без включени доп. консуматори. Но въпреки това излезе грешка, че има проблем с напрежението (без да се е проявил самия проблем в този момент). Това реално доведе до съмненията за регулатора.

Все пак ще позачистя всички клеми и маси, които са достъпни, но няма как да тествам в момента. Колата ако изобщо успея да я запаля, едва ли ще мога да я помръдна, така че за момента ще разчитам на теоритичните възможности и резултати.

Благодаря ви, момчета, доста отправни точки ми дадохте и ще пробвам да елиминирам възможно най-много от тях преди да се втурна в магазина за части ;)

Новини
Аватар

Мнение от Новини » 09 Яну 2008, 20:16

Един час чистих клемите на акумулатора, чистих и маса кабела на алтернатора.

Мерих с мултицет тока, който идва в запалката.
При изгасен двигател - малко над 12 волта.
При запален двигател - играе в диапазон 14.01 докъм 14.30. Нещо такова. Нормално ли е да варира така?

Не е ли много тоя ток в запалката? Също така днес като пуснах аварийните и ми направи впечатление, че стрелката на температурата на водата играе в такт с аварийните. :shock: По-късно пак пробвах и го нямаше този проблем.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2132
Регистриран на: 30.11.2005

Мнение от porostorm » 09 Яну 2008, 20:23

За стрелката на температурата, на мен ми го направи вчера същото, като и разходомера заби в крайно дясна позиция. Чукнах по стъклото на километража и всичко заработи :mhihi:
:yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 09 Яну 2008, 22:23

Не съм сигурен 100%,но все си мисля че и контролната лампа за заряда на арматурното табло влиза във веригата на алтернатора(някои си го знаят като динамо,ама има разлика).
Аз на твое място бих ползвал стрелкови уред-при него по-лесно се вижда промяната на напрежението по мърдането на стрелката.
За мен в тоя студ е нормално 14.1-14.4 волта да е.Лятото 13.8 волта.Не трябва рязко да скача обаче.
Megasquirt & Megaview user

Новини
Аватар

Мнение от Новини » 10 Яну 2008, 0:05

valentino написа:Не съм сигурен 100%,но все си мисля че и контролната лампа за заряда на арматурното табло влиза във веригата на алтернатора(някои си го знаят като динамо,ама има разлика).
Аз на твое място бих ползвал стрелкови уред-при него по-лесно се вижда промяната на напрежението по мърдането на стрелката.
За мен в тоя студ е нормално 14.1-14.4 волта да е.Лятото 13.8 волта.Не трябва рязко да скача обаче.


Въпроса е дали е нормално напрежението в запалката да е 14 волта и да варира с по около 0.5 нагоре-надолу?

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook