2.5 от Е34 или от Е28 в купе на Е30?

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

2.5 от Е34 или от Е28 в купе на Е30?

Анкетата свършва на 26 Окт 2007, 21:06

Е34
33
83%
Е28
7
18%
 
Общо гласове : 40
кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 237
Регистриран на: 11.10.2006
Пол: Мъж

2.5 от Е34 или от Е28 в купе на Е30?

Мнение от difcho » 24 Окт 2007, 21:06

Интересува ме какъв двигател е по-добре да сложа в купе на Е30... 2.5 от Е34 192 коня или 2.5 от старата петица (Е28 ако не се лъжа). Идеята на колата не е драг, а по скоро дрифт. Въпроса е кой от тези два двигателя влиза с по-малко преправяния (или изобщо без такива) и някакви по съществени особености при интервенцията. Информацията ми трябва много спешно.

Предварително благодаря на всички отзовали се.

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 24 Окт 2007, 21:39

Трябва да имаш няколко неща в предвид като за начало - има 2 вида 2.5 мотори при Е28 и 2 вида 2.5 мотори при Е34.

Вариант 1 - Е28 525е - с мотор М20Б27, дефорсиран, оборотомер до 5000 оборота, бавнооборотен, повече въртящ момент, по-малко конски сили http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M20#M20B27

Вариант 2 - Е28 525 - с мотор М30Б25 - здрав, но пак не е най-мощния от 2.5-ците, ето още инфо : http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M30#M30B25

Вариант 3 - Е34 525 с мотор М20Б25 от 88 до 91 година - http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M20#M20B25 - според мен той ще пасне най-лесно, защото е слаган оригинално в Е30 от завода и е предвидено купето за него.

Вариант 4 - Е34 525 с мотор М50Б25 - с него най-много мощност ще имаш, правени са от '90 или '91 (не съм сигурен) до края на производство на Е34, ето инфо http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M50#M50B25
BMW only!

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 25 Окт 2007, 8:06

М50Б25 има два варианта: единия е без ВАНОС, другия е със ВАНОС!
Този със ВАНОС е малко по плавен и кривата на въртящият момент му е по-равна във оборотите!

Според мен най-добре е да сложиш М50Б25 независимо коя модефикация!

Преправяния има, някой по-=компетентен дето го е правил може да ти каже с точност ;)

Но си заслужава труда ;)
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 237
Регистриран на: 11.10.2006
Пол: Мъж

Мнение от difcho » 25 Окт 2007, 9:37

за М20Б25 мотора необходимо ли е някакво преправяне, за да се сложи в купето на Е30 или си влиза като у тях си и всичко си пасва идеално?

Пич, къде ми е колата?
Аватар
Мнения: 3058
Регистриран на: 5.02.2002

Мнение от ! Алекс » 25 Окт 2007, 10:09

difcho написа:за М20Б25 мотора необходимо ли е някакво преправяне, за да се сложи в купето на Е30 или си влиза като у тях си и всичко си пасва идеално?


този вариант е най-лесен с м20б25 но ще ти трябва и инсталацията и компа ;)
иначе си влиза като у тях си

а за м50б25 най добре може да ти каже Явор,и Хахо прави такава имплантация в е30 но той пусна м50б20

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 25 Окт 2007, 10:55

Ето ти малко инфо как вкарах М50 в моята Е30-ка ;)
Двигателя който взех е от Е36 М50 Б20 поради няколко причини:
:arrow: Лапите на мотора
:arrow: Опашката на ск. кутия(ако е от Е34 не пасва на Е30-ковия кардан и трябва да се сменя)
:arrow: Лостовата система(ск. лост е от Е30 , а другите работи от Е36)
:arrow: Купих цялата кола катастрофирала от един авер на добри пари(беше много читава и знаех какво взимам)
Това са частите които взех за да направя всичко:
:arrow: Шест пистов ремък 1415 за динамото(махнах хидравликата и се наложи да сложа по-къс ремък)
:arrow: Воден радиатор от Е30 323
:arrow: Горивна помпа от Е30 325 (работи на 3.5 бара)
:arrow: Кардан от Е30 325 (само предната част защото е по-къса)
:arrow: Диф от Е30 3.45 (такъв е оригинално на Е36-цата)
:arrow: Тампон за мотора от Дясно - Е34 М50 Б20 (ексцентричен и висок 9.6см.)
:arrow: Тампон за мотора от Ляво - Е30 М20 Б23 (центриран , но по-нисък и се подлага около 4см.)
:arrow: Крайно гърне от Е30 323 оригинално
Монтаж:
:arrow: Смяна на картера и гърловината на маслената помпа с такива от Е34 (маха се стойката на старата гърловина и ламаринената подложка под коляновия вал защото на новия картер е вградена)
:arrow: Ползва се оригиналната щека но се измисля някаква стойка която да я държи в изправено положение и наче се удря в динамото
:arrow: Ползва се Е30-ковата стойка за ск. кутия и нейните си тампони
:arrow: Изрязват се около 6см. от стойката на акумулатора за щото опира в мотора
:arrow: Ползва се оригиналния колектор (трябва да е монтиран предварително защото после е невъзможно - няма място) като се преправя изхода от първите 3 цилиндъра (трябва да е по-остро извит назад иначе идва точно на 2 см. над моста и неможе да продължиш генерацията) и от там нататък следва въображението като единственото нещо с което трябва да се съобразяваш е растоянието в см. от двигателя до ламбда сондата (иначе нема да отчита точно и ще бърка компютъра)
:arrow: Изпиляват се първите 6 ребра на всмукателния колектор защото иначе опират в спирачния апарат
:arrow: Изрязват се 3-4см. от входящата тръба на парното (горната) защото опират в колектора
:arrow: Изходящия маркуч (долния) се модифифицира за да не е прекалено остро извит , че неможе да циркулира водата
:arrow: За да стане с виско трябва само да монтираш оригиналната перка на гърба на виско съединителя (без да я обръщаш естествено)
:arrow: Първо се монтира виското с перката и тогава се слага радиатора , като се режат около2см. от всички маркучи иначе се прегъват много остро
:arrow: Ако запазваш оригиналния въздушен филтър с кутията(Е36) трябва само леко да преправиш стойката и заспива
:arrow: Запазваш оригиналното жило на газта(Е30) , като внимаваш на не го прегънеш прекалено остро за да не става трудно подвижно (твърд педал или задържане)
:arrow: Компютъра си се монтира на оригиналното място (в жабката) без проблем кабела стига
:arrow: Тестовата букса се монтира на мястото на бобината (до казанчето за чистачките)
:arrow: Останалата част от жиците си ги наместваш в оригиналната кутия над мотора
:arrow: За свързването на кабелите ще ти трябва от Е36-цата кръглата букса (мъжкото и женското) като я отрежеш непосредствено преди бушоните
:arrow: Не гледай цвета на кабелите а номерата им по буксите (7 със 7 , 14 с 14 и т.н.) Ако номер 7 на Е36 е черен , а номер 7 на Е30 е бял , значи връзваш черен с бял примерно
:arrow: Смени датчика на температурата с такъв от М40 иначе не отчита вярно уреда
:arrow: Смени цялото табло с такова от Е30 323 защото от 320 нестава (незнайно и за мен защо но след многократни проби се оказа така) Нестава и да смениш само чип-а на оборотомера (пак говоря от опит)
:arrow: Приготви си поне един резервоар с бензин и два чифта гуми за тестове :mhihi:

ПС ебаааааааахти и романа дето съм написъл :shock:

Пич, къде ми е колата?
Аватар
Мнения: 3058
Регистриран на: 5.02.2002

Мнение от ! Алекс » 25 Окт 2007, 11:07

ей това е изчерпателен отговор ;)
Евала Хахо ма и филма си е голям :mhihi: :mhihi:

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 25 Окт 2007, 13:29

Aleks написа:ей това е изчерпателен отговор ;)
Евала Хахо ма и филма си е голям :mhihi: :mhihi:


Филма е точно 10 дни за сам човек и две коли 8)

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 25 Окт 2007, 14:12

haho написа:Ето ти малко инфо как вкарах М50 в моята Е30-ка ;)
Двигателя който взех е от Е36 М50 Б20 поради няколко причини:
Много ми е интересно как върви Е30то с М50Б20ков матор я раздуй, щото за такива проекти почти не съм чувал :roll:

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 25 Окт 2007, 14:14

http://youtube.com/watch?v=L11KX_sFwfI

Ето това е отпреди два дена на Карандила ;)
Колата няма шпер или други жокери :arrow:

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 25 Окт 2007, 14:21

:shock: бате евала та :twisted: тва без шпер си скина гумите :shock:

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 25 Окт 2007, 14:24

На другия ден долу на пистата ги гръмна направо ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1362
Регистриран на: 21.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости

Мнение от AlibiTu » 25 Окт 2007, 15:22

:clap: за Хахо.
Това което снощи го говорихме, неска си го написал :) ...
Аз викам Декември, като се прибера да си направим една Е30 М50 сбирчица :mhihi: ... айде може и БМВ сбирчица да е :mhihi: ... ама без задължителни порции и да се позабавляваме на Карандила горе. Ако има сняга обаче, няма да можем да скъсаме гумите :D
Е30 325 > Е30 318ис (М50Б25) > Е36 316 > Е38 728 > F32 435i > E64 M6 V10

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Мнение от ///Явор » 25 Окт 2007, 15:52

сори за ламерщината,ама туй на 1ва ли е :shock:
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 25 Окт 2007, 16:47

Да на първа е 8)
А за декември задължително ще се видим за да се позабавляваме ;) :arrow:

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook