Тежък маховик VS лек маховик (Дискусия)!!!

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

Какво бихте предпочели?

Лек маховик
40
75%
Тежък маховик
13
25%
 
Общо гласове : 53
E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Тежък маховик VS лек маховик (Дискусия)!!!

Мнение от Дилян Пенчев » 22 Окт 2006, 13:34

Интересува ме какво мислите по въпроса? Знам горе долу какви са предимстава и недостатъците на единия и на другия но ми е интересно все пак какво мислят повечето от вас!
и все пак да поясня...имам маховик от М20Б20 и от М20Б25 и имали разлика в тежестта...не съм проверил все още...не знам и дали разликата е голяма и ще е от съществено значение но сега отивам в бокса и ще разбера колко е разликата в тежестта :lol:
По-късно вечерта очаквайте включване със допълнителна информация.

П.С. Прилагам и анкетка макар да е много относително, поради факта че различните хора по различен начин си карат автомобилите! А може да се каже че има голямо значение за какво най-вече ще се ползва автомобила!
В частност аз търся по оптималния вариант за градско шофиране както и подготовка за дрифтове и технично каране по завои...400-те метра не са ми сред любимите дисциплини ;)

П.С.2 Много ще се радвам ако се включат повече хора в дискусията, но нека всеки който иска да напише по нещо то да е свързано пряко с темата и ако може да се обоснове, за да стане една наистина интересна дискусия която ще бъде от полза не само сега и на нас, ами и в последствие на доста хора интересуващи се живо :idea:

Благодаря ви ;)
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 23.09.2006
Местоположение: Варна

Мнение от viper70 » 22 Окт 2006, 13:42

е то кой знае каква разлика няма лекия се развърта по бързо и обратно тежкия..... но пък се губят предимствата ако се сложи лек маховик а те са 4е двигателя има по равномерна работа по плавно тръгване незнам какво е мнението на останалите ама аз съм твърдо за тежкия маховик ... и повярвай ми разликата не е кой знае каква
Карам винаги на безин ... нямам газ няма и да има :twisted:

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 22 Окт 2006, 13:44

Лекия според мен е по оптимален вариант за шестака ,който и без друго по бавно се развърта,можеби има недостатък за въртящия момент ,но би трябвало да има някакъв оптимален вариант между лек и свръх лек,ако мога така да се изразя.
А замислял ли си се да ня конвертнеш на 2.7л. :?:
Така и така си разголбил мотора единственото което нямаш в наличност май е колянов вал от 2.4тд.
Все пак колкото повече толкова по добре особенно за това за което искаш да ползваш колата мощността е от голямо значение въртящия момент също. :idea:
Изображение

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 22 Окт 2006, 13:47

Замислял съм се за конвертиране на 2.7 литра ама май с колянов вал от 2,4 тд не става...трябва си колянов вал от М20Б27 и бутала...така поне съм чел, но винаги има разлика между това което четеш и това което е на истина :lol:
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 22 Окт 2006, 14:14

Диляне ако караш много градско,лекия маховик май ще ти е много по неудобен(тръгни-спри май е най-голямия проблем на лекия маховик)...но пък за дрифт и писта лекия е по-добре...а колко е реално разликата между двата...някъде в ЕТК-то гледах че май са еднакви?..някъде около 7.8 кг май бяха :?:
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 22 Окт 2006, 14:17

маховика не влияе на максималния въртящия момент :lol: той просто съхранява енергия. до колкото знам теглото на маховика зависи по-скоро от броя на цилиндрите така, че ми е много интересно дали няма да се окажат еднакво тежки ;) ?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 22 Окт 2006, 14:18

Дилян Пенчев написа:Замислял съм се за конвертиране на 2.7 литра ама май с колянов вал от 2,4 тд не става...трябва си колянов вал от М20Б27 и бутала...така поне съм чел, но винаги има разлика между това което четеш и това което е на истина :lol:

Тука друго пише : http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=24112

Аз останах с впечатление,че с колянов вал от М20Б27 нещо се губят високите оботори :roll:

Имаше и една тема писана от "Роската" , ма немога да я открия.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 6.07.2003
Местоположение: София

Мнение от maggkrabar » 22 Окт 2006, 14:46

за теб лекия при всички положения. проблем с градско каране има само при драстично лек маховик. а и лекия маховик те провокира да използваш по-често heel-toe, иначе тресе :mhihi: но ако търсиш комфорт и икономия - по-тежкия. дори 20% по-лек маховик се усеща веднага, задницата става много по-игрива
ако ще сменяш маховик - да е купен оригинален за твоя мотор или да е олекотяван, но заедно с коляновия вал и съединителя да мине на баланс. или ако искаш да използваш от другия мотор, сглоби го заедно с коляновия и съединителя и го занеси на баланс преди да го сложиш.
Изображение

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 22 Окт 2006, 15:00

Аз мислех да ги сглобя и да не затегна болтовете и като го развъртя на 6500 оборота и те ще се балансират :mhihi:
Сега сериозно...къде може да ми го направят това балансиране???
Сега събрах още някой важни чаркове и отивам в бокса да видиме какво сабя ще покаже :lol: Взел съм един кантар от тея кухненските че нямам друг под ръка но мисля че горе долу ще хвана ако има разлика :roll: А ако сложа по тежък колянов вал със сигурност ще слагам по-лек маховик ;)

Очаквайте включване по-късно вечерта със снимков матерял от следващия трудов полуден-полунощ :lol:
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 23.09.2006
Местоположение: Варна

Мнение от viper70 » 22 Окт 2006, 15:09

maggkrabar написа:ако искаш да използваш от другия мотор, сглоби го заедно с коляновия и съединителя и го занеси на баланс преди да го сложиш.


Бе то май всяка една 4аст се балансира за себе си :mhihi:

освен ако не я рендосаш на струг :mhihi:
Карам винаги на безин ... нямам газ няма и да има :twisted:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 6.07.2003
Местоположение: София

Мнение от maggkrabar » 22 Окт 2006, 15:21

балансират в БАН
Изображение

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Мнение от DrivinGGoD » 22 Окт 2006, 16:53

Значи за мен определено лекия маховик е по-оферта щот по приоритетно ми е знеш кое каране :twisted: .Ако искам да карам леко и спокойно щях да си купя гуема и тежка лимузина автомат...
И така сериозно...Лекия маховик подобрява откликливостта на мотора,той по-бързо и лесно се развърта и е по-палав, но мотора е по-нервен на празен ход,може да се появят и вибрации(но все пак си говорим за шестаци така че това го изключваме ;) ) .Тежкия такъв пък позволява равномерна работа,мек ход и плавно развъртане,мудно се развърта мотора и не върви хубаво...От тук вече който както иска...
Друг проблем обаче е балансирането за което говорихме,задължително трябва да се направи заедно с колянов вал и съединител!

Колкото до въпроса с конверсията от 2.5 на 2.7 ще ти донеса в четвъртък едно списание с подробно описана процедурата :twisted: ;) !
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 388
Регистриран на: 8.12.2003
Местоположение: Свищов

Мнение от M3CSL » 22 Окт 2006, 16:58

Извинявам се за офтопика ама може ли да я скенираш тая статия и да я закачиш да я видим :)
Fehlende PS werden durch den Wahnsinn ersetzt :mrgreen:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 22 Окт 2006, 20:21

[steeN] написа:... така, че ми е много интересно дали няма да се окажат еднакво тежки ;) ?


Вероятно маховиците са с доста еднообразен "дизайн", но все пак надявам се си давате сметка, че е възможно два маховика да са с еднакво тегло и въпреки това да са ефективно различни - това което истински има значение при маховика се означава с "момент на тяло спрямо ос" в аналитичната механика.

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Мнение от ///Явор » 22 Окт 2006, 20:25

а какво става с лекия кат тръгнеш да качваш витиня :shock:
м20 б20 и б25 са еднакви ;)
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook