Проблем с охладителната система ?
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Mr2faces
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: 5.08.2006
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: e36 compact '97
Проблем с охладителната система ?
Проблема се състои в това, че пълня аз антифриз до линията на която пише Kalt, карам някой друг километър, вдигам капака гледам антифриза е почти на дъното на пластмасовото резервоарче. През цялото време наблюдавах таблото и колата не загря повече от нормалното. След това умувах малко и като истина мотора пак долях антифриз до чартата с надписчето "Студен". Затегнах капачката на радиатора и айде на шосето. По едно време гледам стрелката в !?ЧЕРВЕНОТО ДЕЛЕНИЕ!? Бия аз спирачки ( вече ошашавен на макс ), развивам капачката и от радиатора излезе около 300мл вода под налягане. Досега не ми се е случвало такова нещо, колата да има течност а да прегрява
Дайте съвет какво може да прави проблеми.
Поздрави.

Поздрави.
- македонец
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 467
- Регистриран на: 26.06.2005
- Местоположение: Скопйе, Македония
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
когато ке доиде во червено одма пускай парното на топло и на 3ка, оти на изгаснан двигател темп на червено е много лошо. провери си термостатот, и надевам се дека не ти се е преебал гаскетот на главата или во найгорниот случай главата...
- Mr2faces
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: 5.08.2006
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: e36 compact '97
- ge_a
- Е30 IS Crasher
-
- Мнения: 2252
- Регистриран на: 13.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25
Mr2faces написа:Това за парното не се бях сетил. Но искам да разбера каква е причината за прегряването.
Не си я обезвъздушул, затова в началото дърпа водата, после като ти е на средна температора ти я слага на средата, а като загре повече от разширението ти я изхвърля,щот загрява водата повече от необходимото, за да не пиша сега ползвай тъсачката да намериш как се обезвъздушава има теми писани по въпроса и успех

Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!


Провери за течове човек. С неизправна охладителна система големи ядове можеш да береш. Вервай ми.
На работещ двигател и отворен термостат, вдигни капака и много внимателно огледай и се ОСЛУШАЙ за издайническо цвърчене. Снощи ми демонстрираха в един сервиз откъде ми се е губела вода. Има на М10 една метална изчекната х*йовина, която свързва водната помпа с парното. В нея имах две дупчици колкото карфица. От тях, горе долу по 500-600 мл. вода за десетина дни изтичат. И познай обаче дали се вижда по някакъв начин!? Ми не! Щото от там водата излиза на пара повечето, и директно се изпарява. За момента ми ги запушиха с телоподаващо, ама сега ще търся частта да я сменям...

На работещ двигател и отворен термостат, вдигни капака и много внимателно огледай и се ОСЛУШАЙ за издайническо цвърчене. Снощи ми демонстрираха в един сервиз откъде ми се е губела вода. Има на М10 една метална изчекната х*йовина, която свързва водната помпа с парното. В нея имах две дупчици колкото карфица. От тях, горе долу по 500-600 мл. вода за десетина дни изтичат. И познай обаче дали се вижда по някакъв начин!? Ми не! Щото от там водата излиза на пара повечето, и директно се изпарява. За момента ми ги запушиха с телоподаващо, ама сега ще търся частта да я сменям...

1.8 литра е чудесен обем. Не мога да разбера, защо продължават да произвеждат 0.5 литрови халби?!
- Mr2faces
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: 5.08.2006
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: e36 compact '97
Аааа не мамка му писна ми направо!!! Обезвъдушавам охладителната система, и след 20 минс работа на мотора на едно място гледам стрелката на предпоследното деление !? Не е в червеното но ... абе какво ви обяснявам знаете за какво става въпрос
Перката на радиатора се върти, нямам течове, проверих всички маркучи... нищо. Забелязох че както водата в радиатора си циркулира бавно, изведнъж се забърза (бях махнал капачката и наблюдавах) и тогава започна адското греене (това стана след 20-тата минута, до тогава стрелката си стои на средата). От какво може да е ?! А и също някой може ли да ми каже на кое деление требе да е стрелката през лятото за М40 ?
Благодаря!

Благодаря!
- ivantchoG
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 1985 BMW E30 M10B18
Няма лято, няма зима - ако термостат, помпа, радиатор, перка са читави стрелката трябва да е на едно и също място (зависи от термостата "12 и 1" или "12 без 1").
Най-лесна е пробата на виското, после термостат и т.н.
Ако на по-хладно време, или при движение без много застояване не загрява - първия "заподозрян" е виското. И не се залъгвай, че перката се върти. От значение е дали се върти с оборотите на мотора.
Най-лесна е пробата на виското, после термостат и т.н.
Ако на по-хладно време, или при движение без много застояване не загрява - първия "заподозрян" е виското. И не се залъгвай, че перката се върти. От значение е дали се върти с оборотите на мотора.
Термостата отваря... изведнъж се забърза
и водата трябва да се охлади в радиатора. Ама при тебе не се охлажда! Или термостата не отваря достатъчно (по-малко вероятно), или виското не осигурява достатъчно студен въздух на радиатора (доста по-вероятно).и тогава започна адското греене ...
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!

Бате Сашо - Пази имената!

- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Или радиатора е запушен отвътре (от корозия, боклуци във водата...), може също да са се набили мушици между ребрата на радиатора и перката да духа, но да не минава достатъчно силна струя между ребрата на радиатора. Иначе страхотно обяснение на проблема беше дадено, сега остава само и качествена диагностика на автомобила да се направи и би трябвало проблема да бъде решен.
BMW only!
- Mr2faces
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: 5.08.2006
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: e36 compact '97
Какво ще рече точно "12 без 1... 12 и 1"? Стрелкичката да е на линиите преди и след централнта линия ли ?
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
Mr2faces написа:Какво ще рече точно "12 без 1... 12 и 1"? Стрелкичката да е на линиите преди и след централнта линия ли ?
12 без 1 е 1мм преди средата, а 12 и 1 е 1мм след средата


- Mr2faces
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: 5.08.2006
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: e36 compact '97
Днес си направих една разходка до Бакаджик ( на няколко км от Ямбол) и по пътя спирах да обезвъздушавам. Така работата сякаш се пооправи защото в движение стрелката стоеше на 12, 12 и 1. Като започнах да катеря върха (доста е стръмен пътя) температурата малко се вдигна, но не премина предпоследната чертичка. Спрях на върха и оставих колата да поработи малко без движение и гледам мина предпоследната стрелка! Потеглям и температурата след 1-2 минс пак си отиде до 12, 12 и 1!? Това нормално ли е ???
- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
Някой беше писал как се проверява виско-съединителя на перката, мисля че трябваше на загряла кола да изключиш двигателя и като опиташ да завъртиш перката на ръка да не стане! Ако се завърти има проблем с виското, ма не съм сигурен потърси в търсачката как се прави точно:)

- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
Колега виж нещо друго много важно,а именно работили ти парното(духа ли топло). И нека не забравяме отвори капачката на маслото и виж дали има бяло пехтииесто вещество. Така както описваш проблема не мисля е е от перката. Ако ти е наред всичко останало и само перката ти прави парчета, ще ти загрява в задръствания и на баир, на дълъг път с постоянна струя на въздуха си работи нормално(ако не пържиш колата). Провери тези неща и пиши пак.
- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Извади термостата и го свари в нещо стъклено. Гледай как и колко отваря. Има вероятност да не отваря напълно както описваш нещата. Дано да е това. И дано откриеш някой теч, защото загуба на течност хич не е добре.
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани